Raúl tilbage som sportsdirektør

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #13 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Raúl tilbage som sportsdirektør

Siempre Madrid skrev: Det skriver jeg også i artiklen, men det gør under alle omstændigheder Raúls rolle overflødig, når der allerede er en mand til stillingen. Der for er det ikke en kæft andet end en gallionsfigur og det er han forhåbentlig klog nok til at sige nej til.

Startede Zidane ikke i præcis samme rolle? Det gik da meget godt for ham.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #14 af raul7=kongen

Siempre Madrid skrev: Smukt og snedigt træk, Florentino Pérez, men du er afsløret i dit slibrige foretagende.

Indlemmelsen af Raúl skal naturligvis dække over den svinske behandling af Diego López.

Hvorfor hente Raúl ind som galeons-figur til en stilling, som i forvejen udføres til perfektion af José Ángel Sanchez.

Næh, det handler simpelthen om at få forhaven til at se smuk ud, mens baghaven er en losseplads.

Altså jeg er heller ikke nødvendigvis pro-Raúl i dette job. For mange med kluberfaring er ikke nødvendigvis en kvalitet - bare se på AGF.

Dog har Dios en pointe. Det går faktisk meget godt Gammelfar, kig ud af vinduet. Jeg kan ikke mindes jeg nogensinde har set Real Madrid gå så stærke til en sæson trup-mæssigt. Glasset bør altså være halvt fyldt ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi, madrid2000, andreashn

11 år 11 måneder siden #15 af baggins
Jeg forstår ikke hvorfor man henter ham tilbage i netop den rolle. Han får jo ikke særligt meget indflydelse. Jeg ville sige det ville give mere mening at hente ham til en rolle ala Guti eller de la Red. Træner eller manager for en af de mange U-hold. Så kan han lære fra sig og blive mere moden som en måske kommende træner. Som sportdirektør mener jeg at han bliver sat bagud i forhold til den rolle.

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

11 år 11 måneder siden #16 af Siempre Madrid

raul7=kongen skrev:

Siempre Madrid skrev: Smukt og snedigt træk, Florentino Pérez, men du er afsløret i dit slibrige foretagende.

Indlemmelsen af Raúl skal naturligvis dække over den svinske behandling af Diego López.

Hvorfor hente Raúl ind som galeons-figur til en stilling, som i forvejen udføres til perfektion af José Ángel Sanchez.

Næh, det handler simpelthen om at få forhaven til at se smuk ud, mens baghaven er en losseplads.

Altså jeg er heller ikke nødvendigvis pro-Raúl i dette job. For mange med kluberfaring er ikke nødvendigvis en kvalitet - bare se på AGF.

Dog har Dios en pointe. Det går faktisk meget godt Gammelfar, kig ud af vinduet. Jeg kan ikke mindes jeg nogensinde har set Real Madrid gå så stærke til en sæson trup-mæssigt. Glasset bør altså være halvt fyldt ;)

Jeg skriger jo heller ikke: Real Madrids endeligt!

Den kommende sæson har alle muligheder for at blive rent guf, men derfor kan man godt vise sin utilfredshed, når def er ting, man mener burde være anderledes.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

11 år 11 måneder siden #17 af Elkrimi
Raul kommer naturligvis ind som en galeons-figur, men er det skidt hvis han fra denne position kan agere trainee. Han kommer jo ikke ind på bekostning af en dygtig forretningsmand som Sanchez, men ind som assistent eller trainee om man vil.
Ligesom Zidane kan han finde sin fremtidige rolle med tiden.

Det ville ikke undre mig, hvis han ender som træner også, da han virker til at glædes mest ved det daglige arbejde på grønsværen.

11 år 11 måneder siden #18 af Kassow-Rossing

Siempre Madrid skrev: Hvis Diego López ikke har præsteret på et højt nok niveau, så forklar mig venligst, hvorfor han fik så mange kampe i sidste sæson.

Fik han ikke alle La Liga kampene (Med undtagelse af to) fordi det blev besluttet af Carlo i preseason at de to keepers skulle opdele kampene mellem sig?
Casillas fik kvaliteten og López fik kvantiteten.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

11 år 11 måneder siden #19 af Dios
Siempre Madrid skrev:

Hvis Diego López ikke har præsteret på et højt nok niveau, så forklar mig venligst, hvorfor han fik så mange kampe i sidste sæson. Jeg venter spændt på dit svar, selv om jeg nok skal forberede mig på mere af dit evindelige og tåbelige vrøvl.

Hvorfor hente Raúl ind til en stilling, som varetages af José Ángel Sanchez? Hvad er det, at Raúl kan gøre bedre end hans forgænger, som på trods af erfaringer i jobbet, ikke fik et ord indført? Nemlig, han kan flytte fokus fra de grimme ting, som sker i klubben.

Og det er jo ikke fordi, det ville blive meget smukkere af at Iker Casillas forlod klubben, men nu får man en situation, hvor legenden Iker Casillas igen skal dele pladsen med en ny målmand, for ingen tror vel på, at Keylor Navas blot er hentet ind som bænkevarmer eller som afløser for Casillas, når hans kontrakt udløber om nogle år

Hehe, du er altså sød nogengange :) Du har det med at tage nogle sjove og mærkelige personlige kampe, ladet det ihvertfald til. Jeg kan jo godt læse imellem linjerne, at du allerede har fordømt Casillas, og det bunder så ud i, at du ligepludselig er kæmpe Pro-Lopez, selvom du egentlig godt selv er klar over du er på dybt vand, for bedre har Lopez altså ikke været i Real Madrid, og han er det på ingen måder nu. Du kører en kamp imod Casillas, og det er egentlig helt fint, men så lad vær med at pak det ind, og skriv det direkte. En mand som altid taler om cojones, men gør præcis det modsatte. Din holdning er klar, men den er skrevet meget diplomatisk, og har man været aktiv herinde siden 2010, så kender man din holdning, selvom du prøver at pakke den fint ind.

Ancelotti gjorde det fornuftige, og det kendetegner i den grad ham. Han skulle ikke lave problemer eller puste til ilden, men han tog et valg, som kunne forsvares dengang, og det var som sagt, at Lopez blev valgt fremfor Casillas grundet formen. Der var ingen konkurrence for uanset hvordan de hver især præsterede, så fik de begge deres kampe, men i hver deres turnering og dermed undgik han Mourinho konflikten.
Han fik den ro fra start af, som han ikke havde fået, hvis han pustede til ilden som Mourinho havde skabt. Han lagde en dæmper på problemet, og udskød det, eller så det an, om man vil.

Jeg husker bare ikke samme polemik da Raúl blev vraget, og oftes sad på bænken fra din side af? Jeg husker ikke, at du var så forarget over, at et klubikon nu ikke skulle spille fast længere, men piben har godt nok fået en anden lyd.
For mig at se, så handler det udelukkende om, at du ikke ønsker Casillas i klubben grundet hans konflikt med Mourinho. Lopez er bare dit skjold i sagen, for hvordan er det nu lige Lopez skiller sig ud ift. andre spillere i klubben? Et spørgsmål som du netop gik fint og elegant udenom :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul 4 ever, ZizouMo, madrid2000, andreashn, MMM

11 år 11 måneder siden #20 af Siempre Madrid

Dios skrev: Siempre Madrid skrev:

Hvis Diego López ikke har præsteret på et højt nok niveau, så forklar mig venligst, hvorfor han fik så mange kampe i sidste sæson. Jeg venter spændt på dit svar, selv om jeg nok skal forberede mig på mere af dit evindelige og tåbelige vrøvl.

Hvorfor hente Raúl ind til en stilling, som varetages af José Ángel Sanchez? Hvad er det, at Raúl kan gøre bedre end hans forgænger, som på trods af erfaringer i jobbet, ikke fik et ord indført? Nemlig, han kan flytte fokus fra de grimme ting, som sker i klubben.

Og det er jo ikke fordi, det ville blive meget smukkere af at Iker Casillas forlod klubben, men nu får man en situation, hvor legenden Iker Casillas igen skal dele pladsen med en ny målmand, for ingen tror vel på, at Keylor Navas blot er hentet ind som bænkevarmer eller som afløser for Casillas, når hans kontrakt udløber om nogle år

Hehe, du er altså sød nogengange :) Du har det med at tage nogle sjove og mærkelige personlige kampe, ladet det ihvertfald til. Jeg kan jo godt læse imellem linjerne, at du allerede har fordømt Casillas, og det bunder så ud i, at du ligepludselig er kæmpe Pro-Lopez, selvom du egentlig godt selv er klar over du er på dybt vand, for bedre har Lopez altså ikke været i Real Madrid, og han er det på ingen måder nu. Du kører en kamp imod Casillas, og det er egentlig helt fint, men så lad vær med at pak det ind, og skriv det direkte. En mand som altid taler om cojones, men gør præcis det modsatte. Din holdning er klar, men den er skrevet meget diplomatisk, og har man været aktiv herinde siden 2010, så kender man din holdning, selvom du prøver at pakke den fint ind.

Ancelotti gjorde det fornuftige, og det kendetegner i den grad ham. Han skulle ikke lave problemer eller puste til ilden, men han tog et valg, som kunne forsvares dengang, og det var som sagt, at Lopez blev valgt fremfor Casillas grundet formen. Der var ingen konkurrence for uanset hvordan de hver især præsterede, så fik de begge deres kampe, men i hver deres turnering og dermed undgik han Mourinho konflikten.
Han fik den ro fra start af, som han ikke havde fået, hvis han pustede til ilden som Mourinho havde skabt. Han lagde en dæmper på problemet, og udskød det, eller så det an, om man vil.

Jeg husker bare ikke samme polemik da Raúl blev vraget, og oftes sad på bænken fra din side af? Jeg husker ikke, at du var så forarget over, at et klubikon nu ikke skulle spille fast længere, men piben har godt nok fået en anden lyd.
For mig at se, så handler det udelukkende om, at du ikke ønsker Casillas i klubben grundet hans konflikt med Mourinho. Lopez er bare dit skjold i sagen, for hvordan er det nu lige Lopez skiller sig ud ift. andre spillere i klubben? Et spørgsmål som du netop gik fint og elegant udenom :)

Jeg ved jo, at du ikke er dum, så jeg regner med at du bevidst prøver at misfortolke mine indlæg. Det vil jeg ønske dig held og lykke med, men der er vist ingen grund til at diskutere videre på det grundlag.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elkrimi

11 år 11 måneder siden #21 af Dios
Siempre Madrid skrev:

Jeg ved jo, at du ikke er dum, så jeg regner med at du bevidst prøver at misfortolke mine indlæg. Det vil jeg ønske dig held og lykke med, men der er vist ingen grund til at diskutere videre på det grundlag.

Helt enig, og dette bliver nok også mit sidste indlæg for denne omgang, da jeg skrider til udlandet imorgen tidlig, men jeg har dog et brændende ønske om, at du lige svarer på dette: Hvorfor er det du mener Lopez bliver behandlet så dårligt ift. andre, hvis han "tvinges" ud af klubben?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

11 år 11 måneder siden #22 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Raúl tilbage som sportsdirektør
hehe Simpiere det ligner dig ikke.. nu har du IGEN løbet uden om spørgsmålet. Hvorfor er Lopez' situation mere anderledes end Adan's?

• falle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #23 af falle
Besvaret af falle på emne Raúl tilbage som sportsdirektør
Halløj!

Jeg bruger ikke forummet som ofte som jeg ville/burde mere, men giver lige mine tanker omkring dette emne :)
Men ja, jeg synes også, at Lopez burde beholdes fremfor Casillas, og der er flere grunde hertil:

1. Casillas' form var nedadgående indtil han blev bænket. Lopez' tilgang gav Casillas utilfredshed og det kunne mærkes.

2. Hvis man regner sig selv for starter, så sætter man sig selv over holdet. Lopez var glad for hans rolle på holdet; om han spillede eller ej. Det udtrykker han flere gange i medierne.

3. Casillas er en spillende legende på Real Madrids hold. Det er Lopez ikke, men begge har lige gode kvaliteter (eller mangel på samme). Man beholder ikke ikke en legende for så at sætte ham på bænken, og med købet af Navas, så er det lige præcis dét man gør! Og det er fandme nedværdigende for Casillas, og mangel på respekt fra ledelsen.

4. Lopez ville 100% have accepteret rollen som reserve - det vil Casillas nok ikke og dermed skyder ledelsen blot deres lille problem frem til næste sommer.

5. Lopez ville som reserve målmand stadig nyde stor respekt fra spillertruppen, akkurat som Dudek gjorde (som selv aldrig brokkede sig). Ikke at Casillas ikke vile nyde samme respekt, men med Casillas' baggrund som verdens bedste målmand flere år i træk, ville han nok føle sig pinlig i rollen, og derfor burde han heller ikke have den - 32, 33 år er stadig ikke noget på målmandsposten, derfor kunne han med rette kigge efter en ny klub. Navas på 27 er stadig ikke købt til at være reserve for en på 32. Enten skulle han have været væsentligt yngre eller noget ældre end Casillas for at være reserve.

Og helt ærligt; ville man som madridista acceptere at se sine idoler på bænken? Zidane gjorde det rette og stoppede karrieren*, mens legen var god, mens andre, som fx Raul fik en lille opblomstring i mindre ligaer. Jeg mener at Casillas ville kunne få en opblomstring i en større liga, som den engelske eller franske. Han er trods alt målmand og ikke markspiller, derfor kunne han sagtens have 4-5 gode år endnu på topplan. Bare ikke i Madrid. Dertil er hans form for nedadgående.

* Jeg synes, at det er en god ting at nogle spillere indser at man stopper mens legen er god. Det er trods alt bedst at holde på toppen, end at man som andre rykker ned i mindre klubber og ligaer, blot for at spille een sæson her og der, og legendestatussen begynder at være lidt til grin.

Nå, det var hvad jeg lige havde til denne ærgelige sag. Jeg håber stadig at vågne op til nyheden om at sagen er vendt 180 grader, og Lopez bliver som førsteholds målmand, at Casillas er røget til City, mens Navas påtager sig bænkevarmeren.
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved falle.

• falle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #24 af falle
Besvaret af falle på emne Raúl tilbage som sportsdirektør

SR4 skrev: hehe Simpiere det ligner dig ikke.. nu har du IGEN løbet uden om spørgsmålet. Hvorfor er Lopez' situation mere anderledes end Adan's?

Ikke for at putte ord i hans mund, men jeg ville da gerne give mine tanker på det område også.

Helt ærligt, ingen her er dumme. Adan var jo aldrig i nærheden af at være førsteholdsmålmand. Det var jo ren provokation fra Mourinhos side, som også gav Adan et lille ego boost indtil han blev smidt på porten.

Forskellen på Adan og Lopez var så at sidstnævnte stod nogle ganske gode kampe og dermed trådte han direkte ind som fast starter og derfor blev han spillet varm. Mourinho fortsatte ufortrødent sin provokation og Lopez fortsatte som starter. Ancelotti indså at Lopez ikke var så ringe endda og man besluttede at dele kampene op imellem Casillas og Lopez. Altså i sidste ende erstattede Lopez Casillas, mens Adan forblev Adan.

Leveret af Kunena Forum