Rasende målmandsdebat sender Casillas væk

11 år 11 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Iker Casillas nyder ikke længere spansk presses beskyttelse og dag for dag vokser rygterne om hans exit.

Selv om alt i øjeblikket taler for, at han fortsætter i Real Madrid i den kommende sæson, så melder spanske La Sexta alligevel, at den voldsomme kritik efter Manchester United-kampen skal have fået Iker Casillas til at vende på en tallerken og igen overveje sin fremtid i klubben.

Angiveligt har Real Madrid og Iker Casillas igen indledt samtaler om en løsning, som tilfredsstiller begge parter og journalist José Luis Sánchez fra La Sexta har bebudet overraskelser i sagen i de kommende dage.

La Sexta mener at vide, at såfremt Iker Casillas vælger at forlade klubben, så er Diego López tilbage i varmen i Real Madrid og han skal også have holdt møder med Real Madrid omkring emnet.

Omvendt melder El Confidencial, at Real Madrid er så bekymret over den vedvarende målmands-debat, at man nu går efter at afhænde både Iker Casillas og Diego López for at starte helt fra nul på målmands-posten.

El Confidencial mener at vide, at Real Madrid vil strække sig langt for at hjælpe Casillas til en ny klub og samtidig afsøge markedet for en kompetent målmand, som kan tage kampen om med Keylor Navas og her er det ingen ringere end Chelseas Thibaut Courtois, som bringes i spil.

Den tidligere Atlético Madrid-målmand er vendt tilbage til Chelsea for at tage kampen op, men Real Madrid menes at være klar til at forsøge at købe eller leje ham, mens man vil give Diego López i bytte. Også Petr Cech bringes i spil, hvis tjekken ender med at tabe målmandskampen i London.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #2 af BBB
Jeg har skrevet en smule om min kærlighed til både Cech og Courtois, og jeg ser gerne at både Lopez og Casillas kommer ud af klubben (på en pæn måde), men omvendt vil det også være lidt underligt, hvis Cech/Courtois smutter fra Chelsea for at kæmpe om en plads i Real. Den ene har været der meget længe, og den anden har spillet for vores lokalrivaler. Hvorfor skulle de gå fra at kæmpe med hinanden til at kæmpe med Navas, som har været en af de bedste i La Liga?

11 år 11 måneder siden #3 af MMM
Du er værre end din Cap17tan med dine evindelige små insinuationer.

La Sexta aka José Luis Sánchez skiftede mening allerede ti minutter efter at have sendt Iker ud i kulden og López tilbage i klubben: "Diego López estuvo reunido con los Jefes del Cub Posturas claras. Diego debe salir, pero no será fácil. Mucho que negociar."

Med andre ord López forlader klubben, den eneste der er at forhandle om er hvad det kommer til at koste. Evigt ydmyge og loyale López beder om at blive sidestillet med spillere som Raul og få betalt sin kontrakt ud, klubben nægter. Og i modsætning til Iker har López ingen beskyttelse i pressen og da slet ikke fra José Luis Sánchez. Eller hvordan var det nu det var:

Den øvrige spekulation bygger på den præmis at Mou vil bytte Courtois for López. Hvis det er sandt så er det da bare at slå til, men er der egentlig nogen der tror på den?
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Siempre fiel

11 år 11 måneder siden #4 af Siempre Madrid
Som der står i andet afsnit, så vedkender vi at alt peger på, at Casillas bliver i klubben.

Det ændrer dog ikke på, at han drages mere i tvivl end nogensinde. Det ser man dog kun, hvis man fjerner kikkerten fra det blinde øje, så du er tilgivet.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #5 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Rasende målmandsdebat sender Casillas væk
Hvorfor er det lige, at vi er nød til at betale Lopez for at forlade klubben?

Jeg ved godt, at han har en kontrakt, men jeg har svært ved at forestille mig, at der ikke er nogen klubber, der er villige til at købe ham eller måske endda få ham gratis. Han blev hentet fra en bænkplads i Sevilla og blev givet en chance mere for at vise sit talent frem. Modsat Raul, der var en legende i klubben, så skylder Real Madrid Lopez intet, så der er ingen grund til at gøre ham den tjeneste og betale en del af hans kontrakt.

11 år 11 måneder siden #6 af Pelle
Simpelthen en farce det her! Få nu bare skippet den grådige Lopez samt den faldefærdige Casillas afsted og så hent Courtois ind.

Verdens bedste klub fortjener verdens største stjerner. Der halter vi på målmandsposten nu - selv efter indkøbet af Keylor Navas.

"Maybe they hate me because I'm too good."

11 år 11 måneder siden #7 af Siempre Madrid

RasmusKring skrev: Hvorfor er det lige, at vi er nød til at betale Lopez for at forlade klubben?

Jeg ved godt, at han har en kontrakt, men jeg har svært ved at forestille mig, at der ikke er nogen klubber, der er villige til at købe ham eller måske endda få ham gratis. Han blev hentet fra en bænkplads i Sevilla og blev givet en chance mere for at vise sit talent frem. Modsat Raul, der var en legende i klubben, så skylder Real Madrid Lopez intet, så der er ingen grund til at gøre ham den tjeneste og betale en del af hans kontrakt.

Stop nu venligst det der med, at fordi nogen er legender, så skylder man dem langt mere end hvis de ikke er.

Real Madrid har klokket i det og det må de selvfølgelig betale for, det er kun ret og rimeligt.

Forhandlinger må så afgøre, om det er hel eller delvis kompensation.

Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, JimmyBroe

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #8 af RasmusKring

Siempre Madrid skrev:
Stop nu venligst det der med, at fordi nogen er legender, så skylder man dem langt mere end hvis de ikke er.

Real Madrid har klokket i det og det må de selvfølgelig betale for, det er kun ret og rimeligt.

Selvfølgelig spiller det ind, hvor meget man har bidraget til Real Madrid. Så jeg kan forstå, at en klublegende får en tjeneste af klubben, når hans tid er ved at være færdig, men jeg kan slet ikke se, hvorfor vi skul give Lopez kompensation. Mange spillere bliver hver dag overflødige i deres professionelle fodboldklubber. Så sælger man spilleren og lader en anden klub, der har brug for ham, betale hans kontrakt. Jeg kan slet ikke se hvordan Lopez' situation adskiller sig fra alle de andre. Han er blevet overflødig i Real Madrid, så derfor skal han sælges.
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved RasmusKring.

11 år 11 måneder siden #9 af ZizouMo
Det bedste ville være at rykke ham ned til B holdet, så kan han hjælpe Castilla med at rykke op igen. Jeg forstår simpelthen ikke at gider blive, når klubben ikke vil have ham. Han mener jo at han er bedre, så burde der i det mindste være nogle klubber der er interesseret i ham.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

11 år 11 måneder siden #10 af Siempre Madrid

RasmusKring skrev:

Siempre Madrid skrev:

Selvfølgelig spiller det ind, hvor meget man har bidraget til Real Madrid. Så jeg kan forstå, at en klublegende får en tjeneste af klubben, når hans tid er ved at være færdig, men jeg kan slet ikke se, hvorfor vi skul give Lopez kompensation. Mange spillere bliver hver dag overflødige i deres professionelle fodboldklubber. Så sælger man spilleren og lader en anden klub, der har brug for ham, betale hans kontrakt. Jeg kan slet ikke se hvordan Lopez' situation adskiller sig fra alle de andre. Han er blevet overflødig i Real Madrid, så derfor skal han sælges.

Diego López har fået besked på at pakke sin kuffert og rejse. Derfor skal han have en kompensation, fordi Real Madrid misligholder hans kontrakt.

Jeg synes, at en økonomisk kompensation er helt på sin plads, når man vil af med ham på den måde. Størrelsen af kompensationen vil jeg ikke lægge mig fast på, det må man forhandle sig frem til.

Man skal også huske på, at Diego López sandsynligvis tvinges til en løn-nedgang, hvis han vil gøre sig forhåbninger om et skifte.

11 år 11 måneder siden #11 af Siempre Madrid

ZizouMo skrev: Det bedste ville være at rykke ham ned til B holdet, så kan han hjælpe Castilla med at rykke op igen.

Laver du sjov??

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #12 af RasmusKring

Siempre Madrid skrev:

RasmusKring skrev:

Siempre Madrid skrev:

Diego López har fået besked på at pakke sin kuffert og rejse. Derfor skal han have en kompensation, fordi Real Madrid misligholder hans kontrakt.

Jeg synes, at en økonomisk kompensation er helt på sin plads, når man vil af med ham på den måde. Størrelsen af kompensationen vil jeg ikke lægge mig fast på, det må man forhandle sig frem til.

Man skal også huske på, at Diego López sandsynligvis tvinges til en løn-nedgang, hvis han vil gøre sig forhåbninger om et skifte.

Jeg er enig i, at kompensation kan være på sin plads, såfremt han kan se frem til en lønnedgang. Men lad ham finde en ny klub først og så kan man snakke om kompensation bagefter. Det sidste jeg hørte var, at Monaco var interesseret i ham. De plejer nu at betale folk meget pænt.

Men hvordan mener du f.eks., at Lopez' situation adskiller sig fra Kakas situation sidste sommer?
Kaka var ligeledes blevet overflødig og tog en lønnedgang i Milan, men så vidt jeg ved (og jeg kan tage fejl), så blev han ikke kompenseret af Real Madrid for det.

EDIT: Misligeholdelse af kontrakter er hverdag i professionel fodbold. Både spillere og klubber gør det meget ofte, så det er blot en del af hverdagen.
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved RasmusKring.

Leveret af Kunena Forum