Klassisk Derbi i første opgør
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
I de seneste sæsoner har opskriften på El Derbi været ret simpel. Du tager to hold fra Madrid. Tilsætter en masse syngende taklinger og krydrer til sidst med sene mål. Aftenens Super Cup havde det hele, desværre for hjemmeholdet, lidt for meget af det hele.
Før kampen stillede Real Madrid an med den sidste store hæder til afdøde Alfredo di Stefano. Hvilket man kunne håbe ville inspirere de hvidklædte udover det sædvanlige. I kampens indledning var det dog svært at få øje på, da Kongeklubben havde svært ved at spille sig igennem Atleticos altid solide defensiv med 10 mand bag bolden..
Foruden den parkerede bus, havde Diego Simeone også taget et andet trick med fra værktøjskassen. Således var det tydeligt, at Atletico ville spille hårdt og frustrere hjemmeholdet. Allerede indenfor det første kvarter var Koke og Siqueira ude med riven og sikrede sig advarsler.
Intensiteten fortsatte kampen igennem og midt i anden halvleg var Siqueira heldig med ikke at blive sendt i bad, da han for anden gang nedlagde Bale med ufine midler. Minuttet forinden skulle Sergio Ramos være sendt ud, da han slog til Mandzukic, efter kroaten var gået ualmindeligt hårdt ind i en duel.
Generelt er der ingen tvivl om, at dommer Estrada Fernandez vil få et par side i morgendagens spanske aviser, da han også overså et klart straffespark i kampens døende minutter, da en Atletico-spiller tog hånden til hjælp i eget felt.
Forinden denne situation havde James ellers lignet en matchvinder, da den indskiftede colombianers afrettede skud fandt vejen til målet ti minutter før tid. Desværre var Raul Garcia fem minutter senere snarrådig efter et hjørnespark i den anden ende, hvor spanieren spolerede festen for Carlo Ancelottis tropper.
Dermed er der lagt op til et intenst fredagsopgør på Estadio Vicente Calderon, når returkampen spilles. Forhåbentlig vil Real Madrid til den tid være skarpere med bolden og udnytte det massive overtag i spil og chancer.
Det kræver dog bedre spil fra både midtbanen og de offensive kræfter, hvor det vel kun var Toni Kroos, der for helt spillede op til sit potentiale i aftenens kamp. Tyskeren ligner til gengæld et af de bedste nyindkøb i nyere tid, efter endnu en stærk indsats her til aften.
Kampfakta
Real Madrid 1-1(0-0) Atletico Madrid
81' 1-0, James Rodriguez
87' 1-1, Raul Garcia
Dommer
Estrada Fernandez
Gule Kort
Xabi Alonso, Ramos(Real Madrid)
Koke, Siqueira, Suarez, Mandzukic, Garcia(Atletico Madrid)
Røde Kort
Ingen
Real Madrid: Casillas; Marcelo, Pepe, Ramos, Carvajal; Xabi Alonso, Kroos, Modric(78, Di Maria); Cristiano Ronaldo(46, James), Bale, Benzema
Atletico Madrid: Moyá; Siqueira(63, Ansaldi), Godin, Miranda, Juanfran; Koke, Suarez, Gabi, Garcia, Saul(57, Griezmann); Mandzukic(78, Jimenez)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Redondo
- Gæst
-
Også svagt at vi ikke kommer frem til mere. Der fuldkommen styr på sagerne, men på den sidste 1/3 er man helt idéforladt. Og så sker det som vi har set alt for ofte, modstanderen får en tilfældig kasse. Elendig kamp af både spillere og dommer.
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
Redondo skrev: Klart rødt til Ramos, og 2 x klart gult (og dermed rødt) til både Siqueira og Mandzukic. Pinlingt at linjedommeren overser hånd på bold til slut. Generelt svag dommerpræstation.
Også svagt at vi ikke kommer frem til mere. Der fuldkommen styr på sagerne, men på den sidste 1/3 er man helt idéforladt. Og så sker det som vi har set alt for ofte, modstanderen får en tilfældig kasse. Elendig kamp af både spillere og dommer.
Han så godt hånden. Der blev dømt frispark. Hvorfor skal det automatisk være gult? Det er en tåbelig linje de spanske dommere kørte for to sæsoner siden - og ligesom alt andet ikke har holdt.
Jeg synes egentlig Estrada har alt, hvad det kræver for at blive en dygtig dommer. Desværre er det svært i Spanien, fordi retningslinjerne ikke er klare, ændres fra sæson til sæson og dommerstanden som helhed ikke formår at holde de linjer, som man konstant ændrer på.
Derfor bliver det alt for ofte nogle halve løsninger, to gange gult, i stedet for bare at smide Ramos ud. Lader Sequeira blive på banen osv. Desuden savner jeg en hårdere linje overfor brok. Kommer folk løbende 25 meter for at brokke sig, så giv gult. Bliver du omringet af fem mand, så giv gult. Så skal spillerne nok stoppe det pjat!
Det værste ved kampen synes jeg var Atletico's måde at slå en fodboldkamp totalt ihjel på - det er fair nok, hvis man er en langt dårligere modstander, at man så parkerer den berømte bus og satser på en kontra eller et tilfældigt mål. MEN når man har et hold, som sagtens kan spille lige op med de bedste, så synes jeg det er pinligt at se på! De ville absolut ingenting og brugte en defensiv taktik, som ville gøre selv Mourinho en smule misundelig!
Jeg er dog rimelig sikker på, at vi sagtens kan få denne pokal i hus, hvis vi kan fortsætte det gode spil fra de sidste 15-20min af kampen, hvor jeg synes, at vi kom frem til en del mere og fik presset deres forsvar godt!
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Det er fint, at en dommer forsøger at holde lidt igen med kort og frispark. Men når det ene hold består af retarderede voldspsykopater, så er kort det eneste som kan bringe lidt fodbold tilbage i kampen.
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
M_linding skrev: Jeg kan blive forbløffet over en spiller som Raúl Garcia... Manden er totalt autonom, og gør hvad der passer ham. Flere gange står han endda og råber dommeren direkte ind i masken - uden at have en sag - men får stadig ikke gult. Og i slutminutterne bliver Real snydt for klart straffe, Bale brokker sig til dommeren, og Garcia kommer løbende og skubber Bale væk med to hænder..... Lige foran dommeren!
Det er fint, at en dommer forsøger at holde lidt igen med kort og frispark. Men når det ene hold består af retarderede voldspsykopater, så er kort det eneste som kan bringe lidt fodbold tilbage i kampen.
Nu er retarderede voldspsykopater vel at tage den rigeligt langt......
Atletico spiller til linjen - og lidt over. Jeg kan egentlig godt li deres stil, de går til den og der kan vel ikke herske tvivl om, at Simeone kender dommerne rigtig godt og ved, præcis hvordan han skal instruere spillerne fra kamp til kamp.
Netop derfor synes jeg det er frustrerende, at spillere som Bale og Ramos i går lader sig provokere og gå med på deres stil. Det er nøjagtig det Atletico ønsker, at vores spillere dummer sig og tager tåbelige kort eller som Bale, bruger et minut på et af deres frispark, fordi de rykker bolden fem meter frem.
Det skal der altså arbejdes på. For et dumt rødt kort eller de ekstra pauser til Atleticos defensiv, øger netop chancen betragteligt for Atletico. De er dygtige, men til tider gør vi dem også dygtigere end de er, og så er vi ikke engang begyndt at nævne problemet ved, at vi ikke har en spilfordeler som kan true foran deres felt eller skubber mere end en spiller i feltet.
Du har selvfølgelig ret - Jeg har også tit kritiseret spillerne for, at lade sig provokere mod Atletico.
Igår sad jeg bare med en følelse af at Atletico fik lov til at snyde, og det kun var et spørgsmål om sekunder før Bale eller Kroos ville komme til skade. Og sådan må det ikke være.
raul7=kongen skrev:
Redondo skrev: Klart rødt til Ramos, og 2 x klart gult (og dermed rødt) til både Siqueira og Mandzukic. Pinlingt at linjedommeren overser hånd på bold til slut. Generelt svag dommerpræstation.
Han så godt hånden. Der blev dømt frispark. Hvorfor skal det automatisk være gult? Det er en tåbelig linje de spanske dommere kørte for to sæsoner siden - og ligesom alt andet ikke har holdt.
Jeg synes egentlig Estrada har alt, hvad det kræver for at blive en dygtig dommer. Desværre er det svært i Spanien, fordi retningslinjerne ikke er klare, ændres fra sæson til sæson og dommerstanden som helhed ikke formår at holde de linjer, som man konstant ændrer på.
Derfor bliver det alt for ofte nogle halve løsninger, to gange gult, i stedet for bare at smide Ramos ud. Lader Sequeira blive på banen osv. Desuden savner jeg en hårdere linje overfor brok. Kommer folk løbende 25 meter for at brokke sig, så giv gult. Bliver du omringet af fem mand, så giv gult. Så skal spillerne nok stoppe det pjat!
Jeg er overbevist om at han hentydede til Mario Suarez gigantiske hånd på bolden inde i feltet til sidst, jeg begriber simpelthen ikke hvordan der ikke bliver dømt straffe
- Brylle
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Brylle
- Gæst
-
Sjovt. Jeg mente nu mere den tråd, som I smider op med det program, hvor vi kan give point fra 1 til 5.Siempre Madrid skrev: Jo, starter du?
- raul7=kongen
-
Emne forfatter
- Moderator
-
JesperA skrev:
raul7=kongen skrev:
Jeg er overbevist om at han hentydede til Mario Suarez gigantiske hånd på bolden inde i feltet til sidst, jeg begriber simpelthen ikke hvordan der ikke bliver dømt straffe
Jeg læste den forkert, troede han mente, at linjevogteren ikke så Mandzukic' hånd på :)