Chok: Di María og Khedira på vej væk

10 år 2 måneder siden #37 af Raul7-2880
Hvis di Maria forlader os (hvilket jeg håber ik sker) så håber jeg at det blive PL. Så kan man nemlig nyde hans spil hver weekend... - orker ik at se den franske liga :-(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 2 måneder siden #38 af Dios

asp3200 skrev:

Dios skrev: Hold nu op hvor er det skræmmende. Elendigt transfervindue hvis vi ender med de 2 forlader klubben, og vi oven i købet henter Falcao. Elendigt!

Du kunne jo også forholde dig til og erkende at vi har vist i nogen tid at lige præcis de to var på vej væk :). Lad os sige falcao ikke kommer. Hvem vil du så have ind i stedet for de to?

Tror nu nok klubben ved hvad de laver og har en backup plan.

Lidt positiv gamle jas ;), er trods alt 10 dage tilbage

Gider du og tale for dig selv :P Jeg har vitterligt ikke troet ledelsen/Ancelotti ville være så hjernedøde, og slet ikke taget timingen i betragtning. Jeg har forholdt mig til det Ancelotti hele tiden har udtalt, selvom jeg fra dags dato er holdt op med at "tro" på hvad han har at sige. Jeg er ikke naiv, men når han udtaler vi er færdige med at handle, og truppen er som den skal være, så kan jeg ikke se det kloge i, at udtale dette, hvis det kun er 50% af sandheden. Det ender vel alligevel ud med, at vi får max. 50 mio. Euro for Di María, og max. 25 mio. Euro for Khedira, og det havde ingen udtalelser vel ændret på.

Jeg vil ikke have nogen ind, for jeg synes vitterligt truppen var perfekt med de nyindkøbte, da sidste sæson var et bevis på, at spillerne i Real Madrid også er mennesker, som også har brug for 1 hvil eller 2. Vi tabte ikke mesterskabet, fordi holdet ikke var godt nok, men at vi simpelthen ikke havde bredden. Den har vi sådan set stadig, men ingenting har ændret sig, hvis de 2 spillere forlader klubben.
Nuvel, så køber vi måske 1-2 nye, men overbetalte superstjerner, som sikkert også skal omskoles, fordi vi har en mani med, at købe de bedste spillere i verden, men ikke de bedste spillere til truppen. Khedira og Di María er verdensklasse, og de er netop lige præcis de 2 slags typer som man ikke kan købe for rimelige penge, men som kommer med så meget kvalitet, som vi har brug for.

Jeg kan bare ikke se hvordan vi kan forstærke truppen mere end med Khedira og Di María. For er det fortjent James tjener mere end Di María på nuværende tidspunkt? Gu er det da røv! En relativ ukendt knægt, som godt nok besidder en helvedes masse talent, og virkelig slog igennem på den store scene under VM, men man skider som altid på det man har, fordi man lever efter konceptet "græsset er grønnere på den anden side".

Jeg vil ikke have Pogba, Vidal, Verratti, Agüero, Falcao og hvad de nu ellers hedder. Det er uholdbart i længden IMO. Og specielt når halvdelen af dem, eller vores nuværende spillere ender på bænken.

Professionelle folk tager også fejl. De er mennesker ligesom os andre, og skal jeg minde dig om de første 10 fejl Perez har begået som præsident? :) Ancelotti vil tydeligvis gerne beholde begge spillere, men han blander sig ikke i personlige kontrakter, så noget siger mig det er Perez som ikke ser det store lys i dem, og ikke Ancelotti.

Hvis jeg skulle vælge 2, så ville det være Reus i stedet for Ronaldo og Soldado i stedet for Alonso :) I know det kommer aldrig til at ske, men nu spurgte du :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, JimmyBroe

10 år 2 måneder siden #39 af Elkrimi
Man hvorfor ikke forholde sig til det faktum at man ikke både kan have en glad Khedira OG Kroos.
Ancelotti's system favoriserer ikke Khedira. Han ønsker spillende teknisk stærke spillere foran Alonso.

Ledelsen har da sikkert prøvet at forlænge med Khedira, men hvad hjælper det når han sikkert er besluttet på at drage videre?

Angående Di Maria. Skal han have en kæmpe løn? Hvis det stod til mig, så havde jeg givet ham det. Men det er nu engang et fair nok valg at man vælger at satse på James.

Negredo er også et spændende valg som angriber og enig med dig Dios, man burde faktisk hente et par breddespillere ind istedet for endnu et par dyre drenge. Negredo og en fornuftigt ung spiller til midtbanen.

10 år 2 måneder siden #40 af Siempre fiel
@Elkrimi

Nej jeg er som oftest forholdsvis skeptisk, men som nævnt ka dette vindue stadig godt nå at ende fint - jeg synes bare ikke det ser superpositivt ud lige nu og jeg synes at de fejl jeg påpeger som er begået (og ved at blive begået) er ret oplagte. So far intet alternativ til Benzema (forventer jeg dog der kommer), indkøb af james som passer væsentlig dårligere i systemet end Di Maria og en midtbane hvor vi kommer til at se uforholdsmæssigt meget spilletid til vores to svageste kort, Illarra og Xabi, idet man formentlig sælger to spillere der er markant stærkere.

Jeg er spændt på at se hvorn det ender - men helt sikkert bekymret.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
10 år 2 måneder siden #41 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Chok: Di María og Khedira på vej væk

Dios skrev: Jeg vil ikke have nogen ind, for jeg synes vitterligt truppen var perfekt med de nyindkøbte, da sidste sæson var et bevis på, at spillerne i Real Madrid også er mennesker, som også har brug for 1 hvil eller 2. Vi tabte ikke mesterskabet, fordi holdet ikke var godt nok, men at vi simpelthen ikke havde bredden. Den har vi sådan set stadig, men ingenting har ændret sig, hvis de 2 spillere forlader klubben.
Nuvel, så køber vi måske 1-2 nye, men overbetalte superstjerner, som sikkert også skal omskoles, fordi vi har en mani med, at købe de bedste spillere i verden, men ikke de bedste spillere til truppen. Khedira og Di María er verdensklasse, og de er netop lige præcis de 2 slags typer som man ikke kan købe for rimelige penge, men som kommer med så meget kvalitet, som vi har brug for.

Jeg kan bare ikke se hvordan vi kan forstærke truppen mere end med Khedira og Di María. For er det fortjent James tjener mere end Di María på nuværende tidspunkt? Gu er det da røv! En relativ ukendt knægt, som godt nok besidder en helvedes masse talent, og virkelig slog igennem på den store scene under VM, men man skider som altid på det man har, fordi man lever efter konceptet "græsset er grønnere på den anden side".

Nu har vi tidligere diskuteret den optimale trup relativt meget, Dios, og jeg synes virkelig, at du i dette tilfælde modsiger nogle af de ting, som du tidligere har argumenteret for. Du argumenterede for, at en tilfreds og harmonisk trup ville fungere bedre end en trup med mere kvalitet, hvor nogle spillere måske var utilfredse med deres spilletid. Det her er da netop et eksempel på det sidste. Di Maria har højere kvalitet end nogen erstatning, vi kan finde for ham i løbet af de næste 10 dage, men han er ikke tilfreds med at sidde på bænken. Hvis man følger din tidligere argumentation, så må det være det bedste for holdet at lade den utilfredse spiller gå. Eller gælder denne argumentation kun for spillere som Pogba, Falcao eller Robin Van Persie, som du i forvejen ikke har fidus til?
Sidste redigering: 10 år 2 måneder siden ved RasmusKring.

10 år 2 måneder siden #42 af Dios
RasmusKring skrev:

Nu har vi tidligere diskuteret den optimale trup relativt meget, Dios, og jeg synes virkelig, at du i dette tilfælde modsiger nogle af de ting, som du tidligere har argumenteret for. Du argumenterede for, at en tilfreds og harmonisk trup ville fungere bedre end en trup med mere kvalitet, hvor nogle spillere måske var utilfredse med deres spilletid. Det her er da netop et eksempel på det sidste. Di Maria har højere kvalitet end nogen erstatning, vi kan finde for ham i løbet af de næste 10 dage, men han er ikke tilfreds med at sidde på bænken. Hvis man følger din tidligere argumentation, så må det være det bedste for holdet at lade den utilfredse spiller gå. Eller gælder denne argumentation kun for spillere som Pogba, Falcao eller Robin Van Persie, som du i forvejen ikke har fidus til?

Først og fremmest, så skal alle spillere være glade, og dem der ikke er skal ud. Problemet som jeg ser det er, at klubben ikke er gode nok til at holde vores spillere tilfredse. De bliver gang på gang truet af det ene rekordindkøb efter det andet, som ikke bare bliver lovet meget spilletid via deres pris, men også får en ordentlig omgang sum i lønningsposen. Den løn, som mange af vores andre kvalitetsspillere hungre efter, og vel også har fortjent.

Jeg har altid argumenteret for, og gør det egentlig stadig, at vores trup skal være bred nok til at spille med om de titler vi er i spil om, men at jeg samtidig godt kan se, at vi ikke kan have 2 eller 3 spillere til 1 position, hvor alle 3 spillere er ren verdensklasse, og spillere fra øverste hylde. Jo flere titler, desto større skal truppen egentlig også være, og vi så skrækeksemplet sidste sæson.

For at forklare det bedst muligt, så er det ikke Benzema vs. Higuain jeg ønsker. Jeg ønsker en trup som er harmonisk og identisk. Dvs. at selvom Falcao er en langt bedre angriber på mange punkter end Benzema, så er det ikke den slags kvalitet jeg ønsker, da vi allerede har den kvalitet Falcao besidder i andre spillere. Nemlig Bale og Ronaldo. James er et fantastisk køb IMO. Han besidder nemlig kvaliteter som kan afløse alle 3 oppe foran, og vigtigst af alt, så kan han afløse Benzema og udfylde hans rolle, som den nu engang er.

Di María vil ikke væk grundet spilletid. Det tror jeg simpelthen ikke på. Han vil væk, fordi klubben ikke sætter ordentlig pris på ham og hans præstationer. Nuvel, så er jeg stadig ikke hans største fan, da hans spil er som nat og dag, og desværre er der stadig flest negative kampe over én sæson IMO. Men som jeg tidligere skrev, er det så fair at en relativ ukendt knægt kommer til klubben og får en langt højere løn, men stadig mangler at bevise sit værd i Real Madrid? Det er nok mere der skoen gnaver. Der er råd til at give James den løn, men Di María kan ikke få selvsamme løn. Di María står selv for meget af skylden som jeg ser det, men jeg forstår det altså godt denne her gang.

Flere kampe og flere spillere hænger vel sammen, så derfor tror jeg ikke der bliver mindre spilletid til spillerne end sidste sæson. Skaderne lader ikke til at blive væk, så det er jo også en god mulighed for at få en masse spilletid. Ikke at det er førsteprioritet for spillerne, men man må også regne med, at der er en vis anden konkurrence og kvalitet hos verdens bedste hold end hos det 4. bedste hold i England.

Illarra, Alonso, Modric, Kroos, Isco og (James) vil være vores midtbane næste sæson, hvis vi nu tager udgangspunkt i vi sælger både Khedira og Di María.
Jeg har stor stor tiltro til Illarra og Isco i fremtiden, men som bærende kræfter på holdet tror jeg ikke de bliver den kommende sæson, og egentlig synes jeg heller ikke bare de skal kastes for løverne, som de blev sidste sæson. Det er begge 2 fantastiske talenter, og de skal nok få deres gennembrud, og derfor er tålmodighed også nøgleordet, hvor vi ikke skal forcere dette.

Alonso er ikke i Real Madrid til næste sæson, og med 2 så gode pasningsspillere som Kroos og Modric, som man må formode begge er faste startere, så kan jeg vitterligt ikke se hvorfor hans kvaliteter skulle være bedre end Khedira eller Illarra, for den sags skyld? Han er stadig fantastisk og have på holdet med hans personlighed og rutine, og spiller vi kompakt imod større hold, så er han stadig en gevinst, og det synes jeg han viste sidste år, men imod hold der pakker sig, så har vi brug for noget andet, og derfor tror jeg ikke han decideret vil være fast mand længere.
Så er der det store spørgsmålstegn James. Skal han indgå i vores 3-mandsmidtbane, så skal han vel igennem samme udvikling som Isco, og dermed ikke en forbedring ift. sidste sæson.
Dvs. reelt set vil vi kun have 5 mand til 3 pladser, og det er IMO 1 for lidt. James kan trækkes ned som nævnt, men det vil også trække holdet ned og i ubalance.

Tager vi de 3 forreste pladser, så har vi igen kun 5 mand til 3 pladser. Og igen er det 1 for lidt, og specielt taget Ronaldo og Bale's konstante skader i betragtning, for ikke at nævne vi får et kæmpe spørgsmålstegn tilbage i Jesé.

Det er netop her Di María og Khedira spiller 2 kæmpe roller. De kender holdet, og har den kvalitet der skal til. Vi skal ikke ud og ofre flere hundrede millioner.
Og det er her vi nok er uenige om, at jeg ikke synes jeg modsiger mig selv. Langt svar, i know :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

10 år 2 måneder siden #43 af nono

nono skrev: Er panikken ikke lidt hurtig til at brede sig? Jeg tror at Khedira ender med at blive i Real Madrid.

Ancelotti siger jo netop, at Di Maria og Khedira's situation er vidt forskellig: Di Maria har bedt om at rejse, mens Khedira blot har givet afslag på seneste kontraktudspil, velvidende at han med udløb til sommer, i slutningen af et transfervindue og som CL- og tysk verdensmester befinder sig i en gunstig forhandlingsposition.

Er det ikke bare Ancelotti / Real Madrid der spiller højt spil?

Man signallerer kraftigt til Khedira, som ifølge kilder helst vil blive i Real Madrid (jf. de mange forhandlinger), at han risikerer at blive solgt hvis han ikke snart makker ret.

Di Maria har derimod siden VM været slagtekalv i et spil hvor Perez har foretrukket de mere salgbare navne James og hernæst Isco. Således anvender Ancelotti også pressemødet til, at invitere de mange Di Maria bejlere op til dans i god tid, så klubben ikke står og skal afhænde argentineren på transfervinduets sidste dag.

Jeg har faktisk tiltro til, at Ancelotti og Real Madrid i dette tilfælde agerer meget klogt.

Mit bud på de kommende dage:
- Di Maria sælges for 70-80m Euro.
- Real Madrid kryber til korset og kommer med et løn-udspil som Khedira kan leve med.
- Falcao lander i Madrid.

OK. Di Maria rejser og Khedira bliver. Nu mangler jeg kun Falcao :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
10 år 2 måneder siden #44 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Chok: Di María og Khedira på vej væk

nono skrev:

nono skrev: Mit bud på de kommende dage:
- Di Maria sælges for 70-80m Euro.
- Real Madrid kryber til korset og kommer med et løn-udspil som Khedira kan leve med.
- Falcao lander i Madrid.

OK. Di Maria rejser og Khedira bliver. Nu mangler jeg kun Falcao :-)

Teknisk set har Khedira vel ikke fået en ny kontrakt? ;)

Leveret af Kunena Forum