Forsigtig Real Madrid-start på sæsonen
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid gik mandag aften på banen til opgøret mod Córdoba til hymnen fra La Décima-triumfen "Hala Madrid y nada más" og det var meget rammende for den seneste uges transferpolemik, som har sendt en vis argentiner til Manchester United.
For når alt kommer til alt, så handler det kun om Real Madrid, hvilket de 11 startende så skulle bevise i dag.
Stemningen på Estadio Santiago Bernabéu fejlede bestemt ikke noget og Real Madrid tog da også teten fra kampens start, selv om boldomgangen lod noget tilbage at ønske. Det samme gjorde sig gældende for koncentrationen i defensiven, hvor der var flere hovedløse aktioner.
Tendensen fra sommerens træningskampe fortsatte desværre også i offensiven. Masser af spil omkring straffesparksfeltet, men der manglede ideer til at få åbnet Córdobas kompakte forsvar og komme til åbne chancer. Derfor blev det et hjørnespark, der skulle hjælpe Real Madrid i gang, da udskældte Benzema fik lov til at stige til vejrs og heade Real Madrid foran efter en halv times spil.
Kort før pausen fik Iker Casillas endnu en grund til at være på julekort med Sergio Ramos, da målmands-legenden gik fejl af et indlæg og derved tillod Córdoba at komme til en nærgående afslutning, men heldigvis fik Ramos presset Havenaar til at heade forbi mål.
Det ændrer dog ikke på, at første halvleg var spil til et mål, nemlig Córdobas, og fra bænken kunne Ancelotti om ikke andet glæde sig over, at hans to nyindkøb, Kroos og James, gik rigtig godt med i spillet og konstant tilbød sig. Det tegner lovende.
Real Madrid skulle lige have fordøjet pauseteen og det gav et par løse muligheder til Córdoba, men det var en stakket frist inden hjemmeholdet igen satte sig tungt på kampen. Chanceskabende afleveringer var fortsat en mangelvare og derfor blev det endnu et hjørnespark, som førte til næste store mulighed, da James fik en skudmulighed, men Juan Carlos var på plads med en flot redning.
Det kneb dog med at udnytte det markante overtag i boldbesiddelse til at få lukket kampen og et kig ud på bænken gav ikke mange løsningsforslag, for bortset fra Isco, var det hovedsageligt defensivt indstillede spillere, som Ancelotti havde at gøre med og derfor forstår man godt hans manglende vilje til at foretage ændringer.
Den kom dog med 20 minutter igen, netop som Córdoba havde sendt chokbølger gennem Estadio Santiago Bernabéu ved at sende bolden i nettet, men til Real Madrids store held, var Xisco i off side. Ind kom Isco til fordel for James og Carvajal kom ind i stedet for Arbeloa. Det signalerede offensiv vilje, men til gengæld signalerede det forvirring, da Sami Khedira blev indskiftet blot fem minutter senere i stedet for Benzema.
Det blev ikke indskiftninger, som kom til at hjælpe Real Madrid, for Carvajal bød kun ind med fejlafleveringer, mens Isco nok havde masser af ideer, men mangler det sidste og afgørende touch til at gennemføre det.
Mod slutningen af kampen kunne Cristiano Ronaldo have kronet en bleg indsats med scoring, men det blev korrekt underkendt for off side, men han fik alligevel lov til at slutte af med en scoring, da han tog sagen i egen hånd og hamrede bolden i nettet på et flot langskud, som Juan Carlos ikke nåede ned til.
Real Madrid slap altså fra sæsonens første kamp med en sejr, som aldrig var i fare, men i de kommende dage vil man nok være tilfreds med, at mesterskaber først fejres i maj måned næste år.....og at der fortsat er timer i kalenderen til at få hentet et par offensive kræfter til at give Ancelotti lidt flere variations-muligheder.
Kampfakta:
Real Madrid – Córdoba 2-0 (1-0)
1-0 Benzema (30.)
2-0 Cristiano Ronaldo (89.)
Tilskuere: 70.000
Dommer: Gil Manzano
Gule kort: Benzema (Real Madrid), Pinillos, Garai (Córdoba).
Røde kort: Ingen.
Real Madrids hold: Casillas; Arbeloa (Carvajal, 70. min.), Pepe, Ramos, Marcelo; Kroos, James (Isco, 70 min.), Modric; Bale, Benzema (Khedira, 76. min.), Cristiano Ronaldo.
Córdobas hold: Juan Carlos; Gunino, Íñigo López, Pantic, Crespo; Rossi, López Garai; Pinillos (Fede, 46. min.), Ryder (Fidel, 61. min.), López Silva, Havenaar.
Kampens spiller: Benzema. God arbejdsindsats og flot mål.
Kampens badebold: Iker Casillas. Målmands-debatten vil bare ingen ende tage i Real Madrid.
Kampens detalje: Hvornår har man sidst set et Real Madrid-hold kun have en offensiv indskiftnings-mulighed?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- El Gordo
- Gæst
-
Det med Bony var vel for sjov?
Men ja skræmmende at vi ikke har angrebsalternativt til ham spilstationen Benzema.
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- RasmusKring
- Gæst
-
Isco er det eneste lyspunkt. Han ser ud til at have vænnet sig til at spille på midtbanen og har set rigtig godt ud i de kampe, jeg har set indtil videre.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Antiloa skrev: Hala Madrid!
Ps: Ud med Arbeloa :-D
Skal vi aftale, at du hæver niveauet gevaldigt eller ryger ud!?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- andersokis
- Gæst
-
Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Benz gjorde det vagt, men man kan diskutere, hvor meget man bør forvente af ham... Han er ikke optimal som spillestation i øjeblikket, men modsat så er der ikke andre jeg ville se score et mål idag - hvis han scorer 17-18 mål igen i ligaen igen, så har han jo gjort sit.
Jeg tror Modric og Kroos er dem, der kan knække koden til at optimere spillestillen, eftersom der meget bliver sagt, at vi er blevet for forudsigelige!
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Antiloa skrev: Chill dude. Det er bare et brændende ønske fra min side at se Arbeloa smutte.. Behøver vist ikke at uddybe hvorfor
Jeg tror, du skal tage hans kommentar med et gran salt.
Der er (åbenbart) en intern joke på dette forum, der omhandler, at Arbeloa er den bedste. Det er sådan cirka ligeså sjovt, som når Thomas Wivel prøver at lave stand-up, men nok om det.
- RasmusKring
- Gæst
-
Som sagt skal Arbeloa ikke sælges, men jeg mener heller ikke, at han bør være en del af fremtidsplanerne i Real Madrid efter denne sæson - ihvertfald ikke som spiller.