Åbent brev fra El Fideo

11 år 11 måneder siden #1 af Siempre Madrid

El Fideos afskeds-brev til Madridistas. Billedet er taget hos Marca, som var de første til at offentliggøre brevet.

Ángel di María er i dag skiftet til Manchester United for en rekord-sum, men han har ønsket at sende dette åbne brev til Madridistas, som den spanske avis Marca har fået fingrene i, inden det blev lagt ud på Real Madrids officielle hjemmeside:

Ærede Madridismo,

Min æra i Real Madrid er nået til en ende. Det er umuligt at nedskrive alt hvad jeg har oplevet i bare et par linier, men jeg sender dette kort for at kommunikere hvad jeg føler i dette afskeds-øjeblik. I disse fire år, hvor jeg har haft æren at bære denne trøje, har jeg ikke følt andet end stolthed over det, der er sket og det jeg har opnået med mine holdkammerater.

Desværre er jeg i dag nødt til at rejse, men jeg vil gerne slå fast at det aldrig var mit ønske. Som enhver anden person, der arbejder, ønsker jeg at udvikle mig. Efter at have vundet La Décima rejste jeg til VM med forventningen om at modtage en gestus fra ledelsen, men den kom aldrig. Der er sagt mange ting og fortalt mange løgne. De har altid ønsket at udstyre mig med initiativet til at rejse, men sådan gik det ikke. Desværre falder jeg ikke fodboldmæssigt i visse personers smag. Det eneste jeg bad om var noget rimeligt. Der er mange ting jeg værdsætter og mange af disse ting har intet med min løn at gøre. Det håber jeg at finde i Manchester United, en af de største klubber i verden, med hvem jeg håber at skrive historie.

Jeg har haft det held at dele omklædningsrum med fantastiske spillere, som oven i købet var de bedste holdkammerater. Jeg mener, at det var nøglen til at opnå La Décima. Jeg vil gerne undskylde for de gange, hvor jeg har begået fejl, både på og uden for banen. Det var aldrig min hensigt at skade nogen. Jeg har kæmpet for denne trøje i hver eneste kamp, som om at det var den sidste. Der var gange, hvor det gik mig godt og andre gange hvor det ikke gjorde, men jeg kan forsikre at jeg altid gjorde mit bedste.

Jeg vil gerne takke Spanien for alt hvad det har givet mig og specielt for at have tilladt min datter at blive født på dets jord. Og i særlig grad folkene på Hospital Montepríncipe, som jeg altid vil bære i mit hjerte. Min kone, min datter og jeg vil altid være jer evigt taknemmelige. Jeg vil også gerne takke mine holdkammerater, som altid har givet mig deres støtte i gode og dårlige tider, og til de forskellige trænere, som jeg har arbejdet med og også til alle de personer, som hver dag arbejder i klubben og som jeg har et nært forhold til.

Jeg håber, at Real Madrid får en stor sæson og opnår de mål, som klubben altid søger. Jeg vil altid huske øjeblikket, hvor jeg kom på banen på Estadio Santiago Bernabéu i Super Cuppen og modtog tilhængernes uforlignelige kærlighed. Tusind Tak. Jeg har fortsat gåsehud. Jeg kunne ikke have ønsket mig en bedre afsked end det, som desværre blev min sidste kamp.

Hala Madrid! Y hasta siempre!

Ángel di María

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #2 af Siempre Madrid
På den ene side en gang selvretfærdigt bræk, på den anden side er der heller ikke tvivl om at han er ofret på Real Madrids transferpolitiske alter.

Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000, andreashn

11 år 11 måneder siden #3 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Åbent brev fra El Fideo
Takket være vores inkompetente ledelse, har vi mistet en af vores bedste spillere...
Følgende bruger(e) sagde tak: madrid2000, BBB

11 år 11 måneder siden #4 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Åbent brev fra El Fideo
Modric----Kroos----Di Maria

Er meget mere potent end

Modric----Kroos---James

James er alt for offensiv mod stabile hold. Vi har mistet balancen. Jeg kommer til at savne Di Maria's eksplosive løb, jeg er sikker på, at de gjorde mange modstander utrolig nervøse(Bare spørge Valdes) og var utrolig vigtige i vores presspil og kontra.

Nu har vi fået James, som er lidt hurtigere udgave af Isco.

Det er makalele om igen!
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

11 år 11 måneder siden #5 af anes
Besvaret af anes på emne Åbent brev fra El Fideo
"Der er mange ting jeg værdsætter og mange af disse ting har intet med min løn at gøre" - Men nogen af dem har...

Jeg er også træt af at have mistet ham, men vi fik en god pris for en spiller som åbenbart har nogle krav som vi ikke kan opfylde.

11 år 11 måneder siden #6 af BBB
Besvaret af BBB på emne Åbent brev fra El Fideo
Ift. at Marca fik det før, at det kommer frem på RM.com, så tror jeg aldrig, at det brev kommer frem på RM.com. Det kan ikke andet end være sendt fra hans stab til Marca, for der er godt nok nogle svinere i. Det fortjener Florentino også efter sommerens handler.

madrid2000 skrev: Det er makalele om igen!

Forkert forbruger nøgle/hemmelighed i konfiguration

anes skrev: Jeg er også træt af at have mistet ham, men vi fik en god pris for en spiller som åbenbart har nogle krav som vi ikke kan opfylde.

Kan eller vil?
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved BBB.

11 år 11 måneder siden #7 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Åbent brev fra El Fideo
Utroligt folk flipper så meget ud over salget. Det er forretning og ledelse inkl ancelotti har vurderet han kan undværes ligesom Ozil kunne og ham er der sku ingen som savner nu. Kom nu videre altså og støt holdet, det kunne jo være det bliver endnu bedre end sidste sæson.

Op med mulen..

11 år 11 måneder siden #8 af Siempre Madrid

asp3200 skrev: Utroligt folk flipper så meget ud over salget. Det er forretning og ledelse inkl ancelotti har vurderet han kan undværes ligesom Ozil kunne og ham er der sku ingen som savner nu. Kom nu videre altså og støt holdet, det kunne jo være det bliver endnu bedre end sidste sæson.

Op med mulen..

Enig. Bortset fra at Ancelotti ikke har haft et ord at skulle have sagt i den sag. Det skinner ret tydeligt igennem at han er blevet overrulet og at Real Madrid ikke har ønsket at efterkomme El Fideos krav.

11 år 11 måneder siden #9 af fz
Besvaret af fz på emne Åbent brev fra El Fideo
jeg var en af de personer der ikke havde noget imod Øzil salget, men det var fordi vi havde maria som var bedre. i år har vi ingen der er bedre til at tage over. isco= alt for langsom, mendi = ved ikke hvem der så noget i ham. og james er dårligere end maria lige meget hvordan man ser på det. så jeg vil sige madrid har dummet sig meget ( i følge brevet) hvilken vi også kan se i de sidste par kampe. jeg støtter holdet men forventer ikke de vinder noget i år med det nuværende hold.
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved fz.

11 år 11 måneder siden #10 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Åbent brev fra El Fideo

madrid2000 skrev: Modric----Kroos----Di Maria

Er meget mere potent end

Modric----Kroos---James

Din tilgang er ikke det samme som min.

Midtbanen var udset til at være Modric-Alonso-DiMaria. - I stedet for Di Maria har vi fået Kroos.

Om det er opgradering eller nedgradering finder vi nok først ud efter sommer 2015, men det er mit indtryk at midtbanen næppe er blevet svækket med Kroos ankomst da han giver andre facetter som Maria ikke havde, men til gengæld mister vi så også andre facetter som Di Maria havde.

Jeg kan desværre ikke beslutte mig hvem der er skurken i Di Marias afgang, da udmeldelser er forskellige og derfor svært at bedømme skyldspørgsmålet.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂

11 år 11 måneder siden #11 af Raul 4 ever
Besvaret af Raul 4 ever på emne Åbent brev fra El Fideo

Siempre Madrid skrev:

asp3200 skrev: Utroligt folk flipper så meget ud over salget. Det er forretning og ledelse inkl ancelotti har vurderet han kan undværes ligesom Ozil kunne og ham er der sku ingen som savner nu. Kom nu videre altså og støt holdet, det kunne jo være det bliver endnu bedre end sidste sæson.

Op med mulen..

Enig. Bortset fra at Ancelotti ikke har haft et ord at skulle have sagt i den sag. Det skinner ret tydeligt igennem at han er blevet overrulet og at Real Madrid ikke har ønsket at efterkomme El Fideos krav.

El Fideos krav har været ligegyldige. Det været ledelsens plan i hele sæsonplanlæggelsen at Di Maria skulle presses ud. Det er lykkedes. Klubben har kørt en kampagne der har tilsmudset ham som en pengegrisk illoyal spiller. Det er tilsyneladende også lykkedes. Jeg støtter 100 % at han nu giver lidt den anden vej.

Det er også værd at bemærke at både James, Di Maria og Falcao har Mendes som agent. Han ender nok med at omsætte spilere for over €200M gennem Real Madrid denne sommer. Hvor mange procent er det nu at han får? Han kan nok være glad. Det er dog ikke tilfældet for hverken Di Maria, Ancelotti eller tilhængerne.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, andreashn, Sahinovic

• MNH92
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #12 af MNH92
Besvaret af MNH92 på emne Åbent brev fra El Fideo
Hej alle Madridistas, har længe benyttet denne side og læst jeres kommentarer i diverse forums, men nu blev jeg simpelthen nød til at blande mig.

Kunne ikke være mere uenig med jer i, at dette er en svækkelse af holdet. Jeg ser en masse positivt i salget af Di Maria:

Mange af jer begrunder det med at vi mister balancen på holdet, kunne jeg ikke være mere uenig i. Det er korrekt, at James ikke bidrager med de samme defensive kvaliteter som Di Maria, men i glemmer helt de andre spillere vi har til rådighed. I min optik ville balancen være mindst lige så god, med en midtbane bestående af: Alonso/ Khedira (Helst Khedira) Modric, også Kroos på den offensive.

Med risikoen for at lyde arrogant på vores holds vegne, i hvor mange kampe er denne midtbane og dens balance nødvendig? I 9 ud af 10 kampe vil Real Madrid være på bolden, hvilket giver det andet hold meget få chancer for at skabe muligheder. Hvilket jeg syntes et godt forsvar burde kunne klare.

Derudover syntes jeg mange overvuderere Di Maria, og undervurdere Kroos. Helt ærligt, i hvor mange sæsoner ville i havde rynket på næsen, hvis han blev solgt. For mig at se har han kun være godkendt i alle sine sæsoner, udover i denne netop overståede. Manden scorer jo stort set aldrig. Og er også ret sikker på han ligesom Özil, vil få svært ved at begå sig i PL. Vi har fået Kroos, der i min optik, er vores bedste spiller på midten, også selvom Di Maria havde været der. Der er ikke en plads, den mand ikke kan spille på midten til perfektion.

Og ikke mindst optog Di Maria den sidste sydamerikanske plads, hvilket er perfekt mulighed til at få fingrene i Falcao. Jeg syntes vi i lang tid har manglet en decideret boksangriber, som ikke flakker rundt ligesom Benzema. Alle de gange hvor Real har mødt Atletico Madrid, har vi fordi vi ikke kunne komme igennem midten, forsøgt os med en masse indlæg, hvor Falcao ville være perfekt. Og hvis de fremover skal lukke fløjene af, bliver der plads på midten af banen, hvilket ville være en sikker dødsdom til vores lillesøster, som efterhånden fremstår som storesøster.

- Hala Madrid!! Ingen over klubben, hverken Özil eller Di Maria..

Leveret af Kunena Forum