Xabi Alonso tæt på Bayern München

11 år 11 måneder siden #13 af Steen
Det lader til, at det er Xabi Alonso der selv ville væk, og ikke klubben der ville have ham væk. Så skal klubben selvfølgelig ikke stå i vejen for det.

Balague: XA decission 2 leave Madrid took club by surprise. MUFC approached him few weeks ago and agent and club answered, He's 100% staying.

Ifølge Sid Lowe så får man €10m for ham. Det er et fint beløb.
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved Steen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #14 af Chamartin
Jeg synes, det er en skidt timing få dage før transfervinduets lukning. Der hersker tilsyneladende ingen tvivl om, at det er ham selv, der gerne vil væk. Skulle det virkelig være et par kampe på bænken, der får ham til at stikke af, er jeg skuffet - er det fordi han har været skuffet over sin seneste kontraktforlængelse i foråret, som jeg har læst har været nævnt, så er jeg også skuffet over, at han først rykker så sent i vinduet. Det levner ikke meget tid til at forhandle en afløser hjem.
Jeg ved, mange ikke synes han tilfører holdet noget længere. Jeg er uenig. Jeg synes, han er den spiller der bedst repræsenterer klubånden og træneren på holdet, selv om han er basker og "kun" har været her i 5 år. Sidste sæson begyndte spillet først at fungere den dag, han vendte tilbage. Man kan påstå, det også skyldtes, at Ancelotti nogenlunde samtidig gik fra 4-2-3-1- til 4-3-3- formation, men jeg er nu tilbøjelig til at give Xabi hovedparten af æren.

Jeg synes han har stil og klasse, og jeg kommer til at savne ham, selv om han skuffer mig ved at skride nu.
Men jeg håber, jeg tager fejl i hans betydning for holdet.

11 år 11 måneder siden #15 af Real Madrid
Lugter lidt af, vi går tilbage til 4-2-3-1. Wow jeg er chokeret over han smuttede, men okay spændende, hvad der skal ske nu. Falcao ender i Madrid inden 1. septemper må næsten være sikkert nu.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

11 år 11 måneder siden #16 af M_linding
Xabi har altid været kendt for, at ville søge nye udfordringer. Han har nok haft på fornemmelsen, at han var på vej ud af startopstillingen i Real Madrid - og så lyder startopstilling + 20 mio. euro i Bayern ikke så dumt.

• Tell73
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #17 af Tell73
Besvaret af Tell73 på emne Xabi Alonso tæt på Bayern München
Reus frem for Illarramendi! Illarra har overhovedet ikke formatet til Real Madrid..

11 år 11 måneder siden #18 af madrid2000
Chamartin@

Man må tage de muligheder der opstår. Javi Martinez blev skadet og Bayern er desperate efter at finde en competent afløser. 10 millioner euro pr. sæson, når du er 33 og lige blevet henvist til bænken er slet ikke så skidt.

11 år 11 måneder siden #19 af Salix7

Real Madrid skrev: Lugter lidt af, vi går tilbage til 4-2-3-1. Wow jeg er chokeret over han smuttede, men okay spændende, hvad der skal ske nu. Falcao ender i Madrid inden 1. septemper må næsten være sikkert nu.

Jeg tænker præcis det samme som dig, hvad angår et systemskifte tilbage til 4-2-3-1 og vi har bestemt holdet til det - men jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor svækket vores hold vil se ud, hvis Ronaldo og Bale får skader samtidig? Derfor mener jeg, at det vil være sund fornuft at hente Reus nu (fordi Jesé er skadet og først er rigtig kampklar til foråret sikkert), da han og James så kan erstarte henholdsvis Ronaldo og Bale, og så kan Isco tage sig af midten.

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Sidste redigering: 11 år 11 måneder siden ved Salix7.

11 år 11 måneder siden #20 af Real Madrid
Modric nummer 14?
Eller er det for sent at forestille sig det? :-)

No solo soy perfecto, también soy Madridista

11 år 11 måneder siden #21 af ChrillRM14

Salix7 skrev:

Real Madrid skrev: Lugter lidt af, vi går tilbage til 4-2-3-1. Wow jeg er chokeret over han smuttede, men okay spændende, hvad der skal ske nu. Falcao ender i Madrid inden 1. septemper må næsten være sikkert nu.

Jeg tænker præcis det samme som dig, hvad angår et systemskifte tilbage til 4-2-3-1 og vi har bestemt holdet til det - men jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor svækket vores hold vil se ud, hvis Ronaldo og Bale får skader samtidig? Derfor mener jeg, at det vil være sund fornuft at hente Reus nu (fordi Jesé er skadet og først er rigtig kampklar til foråret sikkert), da han og James så kan erstarte henholdsvis Ronaldo og Bale, og så kan Isco tage sig af midten.

Det er sgu synd at gå tilbage til 4-2-3-1 allerede, når vi lige har gjort 4-3-3 perfekt sidste halvdel af sidste sæson :( 4-3-3 var ellers et så frisk pust til 4-2-3-1-formationens tomgang under sidste år med Mourinho...

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

• kavver
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #22 af kavver
Besvaret af kavver på emne Xabi Alonso tæt på Bayern München

Tell73 skrev: Reus frem for Illarramendi! Illarra har overhovedet ikke formatet til Real Madrid..

Du kan på ingen måde sammenligne Illara med Reus. De spiller to vidt forskellige positioner. Svarer til at sammenligne Khedira med Varane.

Men angående Xabi, kan jeg slet ikke forstå at man vil sælge ham. Han var vores styrmand sidste år. Intet hang sammen, når han ikke spillede. Så det er da noget af et tab.
Kan også huske at han udtalte(sidst på sæsonen) at han så frem til næste sæson, hvor han ikke skulle spille hver eneste kamp. Så det kommer da bag på mig, at han alligevel vælger at skifte. Det er lort!

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
11 år 11 måneder siden #23 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne Xabi Alonso tæt på Bayern München
Di Maria er smuttet og Xabi smutter formentlig.
Er jeg den eneste som er bekymret for vores bredde på midtbanen?

11 år 11 måneder siden #24 af madrid2000

JJ-86 skrev: Di Maria er smuttet og Xabi smutter formentlig.
Er jeg den eneste som er bekymret for vores bredde på midtbanen?

De fleste ville skifte job, hvis de fik tilbud om fordobling af lønnen?. I bayern behøver han heller ikke, at spiller hver kamp.

Leveret af Kunena Forum