Ka-ta-stro-fe!

11 år 11 måneder siden #13 af Steen
Besvaret af Steen på emne Ka-ta-stro-fe!

Salix7 skrev:

Macon skrev:

Steen skrev: Ancelotti's taktik på udebane fejler igen...

Enig,

Kroos som DM nej nej

Marcelo nej nej, man savner jo nærmest fabio coentrao.

Jeg synes bestemt, at vi mangler balance på holdet, men om hans taktik var helt forkert ved jeg nu ikke - vi havde chancer til at være foran 0-5 efter 35min spil - havde vi været så stort foran, så havde alle vidst snakket om, at taktikken havde været helt rigtig. Men der skal udentvivl kigges på, hvem der skal styre den defensive midtbane fremover!

Defensiven er en del af taktikken. Det er holdopstillingen og balancen også. Holdet stod aldrig korrekt når de ikke havde bolden, det var så nemt som det kunne blive at spille sig frem til chancer. I sidste sæson vandt vi sjældent mod de bedre hold på udebane, og det samme kommer til at ske denne sæson hvis Ancelotti ikke formår at få holdet til at stå som det skal når man ikke er i boldbesiddelse, samt arbejde defensivt. Et perfekt eksempel på dette var de to kampe mod Bayern i sidste sæson.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, andreashn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 11 måneder siden #14 af Macon
Besvaret af Macon på emne Ka-ta-stro-fe!

Steen skrev:

Salix7 skrev:

Macon skrev:

Steen skrev: Ancelotti's taktik på udebane fejler igen...

Enig,

Kroos som DM nej nej

Marcelo nej nej, man savner jo nærmest fabio coentrao.

Jeg synes bestemt, at vi mangler balance på holdet, men om hans taktik var helt forkert ved jeg nu ikke - vi havde chancer til at være foran 0-5 efter 35min spil - havde vi været så stort foran, så havde alle vidst snakket om, at taktikken havde været helt rigtig. Men der skal udentvivl kigges på, hvem der skal styre den defensive midtbane fremover!

Defensiven er en del af taktikken. Det er holdopstillingen og balancen også. Holdet stod aldrig korrekt når de ikke havde bolden, det var så nemt som det kunne blive at spille sig frem til chancer. I sidste sæson vandt vi sjældent mod de bedre hold på udebane, og det samme kommer til at ske denne sæson hvis Ancelotti ikke formår at få holdet til at stå som det skal når man ikke er i boldbesiddelse, samt arbejde defensivt. Et perfekt eksempel på dette var de to kampe mod Bayern i sidste sæson.

vi er enige

11 år 11 måneder siden #15 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Ka-ta-stro-fe!
Nok er det en katstrofe, men bestemt ingen overraskelse. Man har i dette transfervindue handlet sig til et dårligere hold og fra det øjeblik hvor man kastede vanvittige 80 mio efter James, en spiller der ligesom Isco ikke passer ind noget sted på holdet, så har man været på transfermæssig katastrofekurs. Det har været tydeligt fra starten - ligegyldigt hvor mange blåøjede brugere der mente at vi nærmest allerede havde vundet de 6 trofæer uden kamp.

Vi er uendeligt dårligt stillet rent trupmæssigt imo. Til de to kontollerende centrale midtbanepladser har man 4 spillere, hvoraf den ene kun blir i klubben for at ku hæve kassen på en fri transfer næste sommer - og den anden er Illarra (behøver vel ik kommentere på det). Så har man den offensive af de 3 midtbanepladser og der har vi ingen spiller af den type der kræves - kun Isco eler til nød James, me begges tilstedeværelse smadrer totalt balancen på holdet, da vi jo ik råder over nogle midtbanesspillere med nok defensiv kvalitet. Og i angrebet har man åbenbart indtil videre - her 24 timer før vinduet klapper i - ment at evigt ustabile Benzema da er rigeligt til at klare ærterne selv. Men bare rolig - nu kommer Chicharito og så blir alt godt. Omend manden toppede for 4 år siden som indskifter og pt er 4.-valg og ikke brugbar i Man Utd som ellers ik ser for gode ud.

Jeg elsker Florentino, men i fællskab med Ancelotti har han da totalt fucket det her transfervindue op som aldrig tidligere set. Og ja, Ancelotti er bestemt medskyldig - for enten har han været med til at træffe frygtelige valg eller også er han simpelthen for svag til at påvirke ledelsen i den rigtige retning. Jeg drømmer mig hen til et scenarie hvor man for de 80 James-mio i stedet havde købt Reus og Pogba. Der ska ske mirakler imorgen hvis man ska redde bare lidt af æren fra dette sommerkaos - og den ære komer ik med et håbløst, desperat Chicharito-køb.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Macon, Raul7-2880, andreashn, Salix7

11 år 10 måneder siden #16 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Ka-ta-stro-fe!
Skal vi nu ikke lige holde skæg for sig og snot for sig.

Det her forsmædelige nederlag har jo intet at gøre med transfervinduet at gøre.

Det handler udelukkende om mentalitet, indstilling og koncentration - at give sig gennem en hel kamp og ikke bare tage en sejr for givet fordi man kommer foran 2-0 på 11 minutter. Den her kamp kunne være vundet uden større problemer, hvis man havde bevaret koncentrationen, løbet de meter der krævedes og ikke havde ladet sig overmande af den velkendte arrogance.
Hen imod slutningen af kampen så jeg en statistik, der viste RSO samlet havde bevæget ca. 7 km længere end Madrids. Det er bare ikke godt nok.

Jeg ser mange blot foreslå nye store spillernavne som løsningen. Men det er jo ikke der, problemet for den enkelte kamps udfald ligger. Jeg er helt med, at truppen lige nu ser for smal og skrøbelig ud, og over en hel sæson betyder det naturligvis noget, at have de rigtige kvalificerede spillere på de rigtige pladser.
Men vi havde i går mand for mand de klart bedste spillere på samtlige pladser i forhold til modstanderen, men alligevel taber man fordi indstillingen ændrer sig helt markant, fordi man efter en hurtig let føring tror resten bare kommer af sig selv.

Der mangler lederpotentiale i truppen - en der går forrest og kan hive resten med sig. Den eneste, der vel har lidt af det vindergen i sig er Ramos. Desværre udmønter det sig oftere i at han taber hovedet og bliver en belastning for holdet end en gevinst.
Men der er absolut ingen på midtbanen eller angrebet ,der har de lederegenskaber.
Det er et problem.

• zidane2650
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #17 af zidane2650
Besvaret af zidane2650 på emne Ka-ta-stro-fe!
der røg ligaen måske?
De må se at købe en ordentlig angriber, det er ikke nok med benzema. Derefter skal de købe en defensiv spiller, for der er alt for mange offensive spiller på midtbanen.

Leveret af Kunena Forum