Florentino Pérez forklarer sommerens handler

11 år 10 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Florentino Pérez fremlagde i dag klubbens regnskab for sæsonen 2013/14, men for klubbens medlemmer var det næsten mere vigtigt at få mere at vide om sommerens salg af Ángel di María og Xabi Alonso, samt det manglende køb af Radamel Falcao.

Først kommenterede Florentino Pérez dog på Cristiano Ronaldos kritik af sommerens transfervindue:

- Jeg kender Cristiano Ronaldo rigtig godt. Cristiano er den bedste i verden og hans loyalitet til Real Madrid kan der ikke stilles tvivl om. Jeg har hørt hans udtalelser og som jeg kender ham, ved jeg at han ikke har draget klubben i tvivl. Min relation med ham er perfekt og der er ingen uoverensstemmelser overhovedet. Cristiano Ronaldo er verdens bedste spiller, det er tydeligt og det vil han vise endnu mere i år.

Om salget af Ángel di María:

- Jeg tiltrådte i 2000. Gennem årene er der kommet og gået mange spillere og min erfaring fortæller mig, at dem som rejser altid er de bedste og dem som kommer skal drages i tvivl. Den første var Zidane og den sidste Bale. Di María og alle dem, der er rejst har haft vores fulde støtte, beundring og respekt. De har aldrig hørt mig sige, at en spiller er nødt til at rejse. En spiller, som har en kontrakt rejser, fordi han ønsker det, Real Madrid har altid opfyldt spilleres kontrakt. Di María havde nogle økonomiske forventninger, som var lovlige, men som vi ikke kunne opfylde. Vi gav ham det bedste tilbud vi kunne, det maksimale, og han accepterede det ikke. Bortset fra Cristiano Ronaldo, ville Di María blive den bedst lønnede i Real Madrid. Det er en personlig afgørelse, jeg kunne ikke gøre det anderledes. Hvis vi havde accepteret disse krav, havde vi skabt en alvorlig situation, som kunne have bragt klubbens stabilitet i fare. Stillet over for dette, købte vi James Rodríguez, en af de bedste ved VM og Guldbold-vinder. Di María rejste til Manchester, hvilket gav os et beløb, som vi fandt rimeligt og derfor blev handlen til noget, men Di María har vores støtte og vi ønsker ham det bedste, professionelt som personligt.

Xabi Alonsos afgang:

- Jeg har et rigtig godt forhold til Xabi Alonso. Han kom åbenhjertigt og fortalte os, at han gerne ville rejse. Han mente, at denne løsning var den bedste for ham og for klubben. Forholdet er fremragende og vi har imødekommet hans ønske. Hans plads er godt besat med Kroos og Illarramendi. Xabi Alonso er mod slutningen af hans karriere og ønsker at administrere det på denne måde. Det forstår og respekterer vi.

Det manglende køb af Falcao:

- Vi har vurderet et køb af Falcao, men i denne klub er der et sportsligt/økonomisk forhold, som Don Santiago Bernabéu lærte os og vi traf beslutning om ikke at hente ham. Det var i den henseende også vigtigt at høre trænerens mening.

Khediras fortsatte virke:

- Med Khedira skete det samme som med Di María, men han stod ikke nær så stejlt på kontrakt-udspillet. Nu har han valgt at arbejde og hvis Real Madrid ikke når til enighed med ham, er han interesseret i at få en god sæson for fortsat at få de gode tilbud.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 10 måneder siden #2 af Siempre Madrid
Di María skulle nok bare have valgt Barcelona.

Der følges argentinere og pistolpolitik hånd i hånd.

Real Madrid er heldigvis for store til den slags pjat og El Fideo er ikke den første argentiner, som får et los, fordi han føler sig hævet over klubben.

Alfredo di Stéfano, anyone...

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: HugoSanchez, andreashn, Siempre fiel

11 år 10 måneder siden #3 af Real HWL
Ja jeg bliver jo nok nød til at trække alt mit Di Maria hyleri tilbage. Jeg var kæmpe modstander og total uforstående overfor salget. En lønforhøjelse havde været på sin plads, men slet slet ikke i den størelsesorden! Fint han er væk fra klubben når han er SÅ grådig! God forretning Mr. Perez!! Ville ønske Perez udtalelser var kommet ud et par dage før, så jeg kunne have skånet jer andre for mit opkast...
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

11 år 10 måneder siden #4 af Raul7-2880
Når man er den anden bedste spiller i truppen, er det naturligt at kræve den anden højeste løn.

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #5 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Florentino Pérez forklarer sommerens handler

Raul7-2880 skrev: Når man er den anden bedste spiller i truppen, er det naturligt at kræve den anden højeste løn.

Nej egentlig ikke nødvendigvis. Kun hvis han kan "tjene sin løn hjem" via merchandise osv, og der er f. eks. både Ronaldo og Bale milevidt foran, uden at have en statistik til at bakke det op dog. Ronaldo er dog helt sikkert - tør jeg godt garantere uden nærmere dokumentation. Udover en fodboldklub, er Real Madrid trods alt i sidste ende en forretning, hvor der skal tjenes penge.

At Pérez udtaler klubben ikke kunne håndtere El Fideos krav er jeg så ikke så sikker på. Selvfølgelig kunne de sagtens finde plads i budgettet til at lønne ham efter hans ønsker, men fair, de vælger ikke at gøre det ubetinget.

11 år 10 måneder siden #6 af Vinícius
Jeg synes faktisk, at det er et positivt signal de sender i Di Maria sagaen. Hos Real Madrid er ingen over klubben, og ingen kan kræve for meget. Egentlig viser det, at penge ikke skal være grunden til, at man er i Real Madrid, selvom det modsatte nok i nogle tilfælde desværre er grunden. Ud med Di Maria. Så kan jeg bedre lide en spiller som James, hvis drøm er at spille for Real Madrid!

Mht. Falcao, er de sportslige/økonomiske hensyn muligvis hans fysiske tilstand - han bestod i første omgang ikke lægetjekket i Man U. Konspiratorisk, og uden nogen kilder, kan det samme være sket i Madrid, hvorved han blev droppet.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 11 år 10 måneder siden ved Vinícius.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, M_linding, andreashn

11 år 10 måneder siden #7 af asp3200
Dejligt med lukning af denne di maria tudesag. Godt salg!
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

• Den halve sandhed
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #8 af Den halve sandhed
Besvaret af Den halve sandhed på emne Florentino Pérez forklarer sommerens handler
@Kratmus

At Falcao ikke bestod lægetjekket i United er jo blot et rygte, som kom, netop fordi aftalen tog så lang tid om at komme i hus. Det er jo ikke bekræftet på nogen måde, og havde han ikke bestået lægetjekket, så var han jo heller ikke at finde i klubben?

Mon ikke blot det har været lønforhandlinger, som trak aftalen ud.

Omkring Falcao til Madrid, så tror jeg, at Ancelotti har sagt nej tak, og har bedt om et klart 2. valg i stedet for, hvorfor Chicahrito (staves) kom ind i stedet for.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #9 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Florentino Pérez forklarer sommerens handler
Da jeg læste overskriften havde jeg regnet med en række ligegyldige kommentarer fra Perez, men disse svar er faktisk gode og konkrete, og man kan ikke være andet end enig i klubben dispositioner med undtagelse af, at Kroos og Illarramendi er tilstrækkeligt til at dække Xabi Alonsos plads. Det er de som sådan, men så er der også en spiller, der skal dække Kroos' plads længere fremme på midtbanen. Det kniber synes jeg.

Generelt så forklarer Perez nogle af de ting, som man kan være utilfreds med, men han mangler at besvare spørgsmålene omkring truppens bredde. Selvom Ancelotti ønskede en smal trup, så er jeg 100 % sikker på, at han gerne ville have en trup på mere end 20 (21 inklusiv Jese) mand. Det er altså den tyndeste trup i meget lang tid, selvom der er meget kvalitet i den. En eller to skader kan fuldstændig ødelægge vores sæson. Selvom man kun havde meget kort tid til at erstatte Alonso, så havde det pyntet gevaldigt med en midtbanespiller eller en kantspiller.

11 år 10 måneder siden #10 af Dios
RasmusKring skrev:

Generelt så forklarer Perez nogle af de ting, som man kan være utilfreds med, men han mangler at besvare spørgsmålene omkring truppens bredde. Selvom Ancelotti ønskede en smal trup, så er jeg 100 % sikker på, at han gerne ville have en trup på mere end 20 (21 inklusiv Jese) mand.

Så Perez skulle trumfe igennem, og købe spillere som behager ham og ikke vores træner Ancelotti?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

11 år 10 måneder siden #11 af anes
Jeg er glad for klubbens svar er så diplomatiske og samtidig fyldestgørende, og for at vi ikke går ind i den mudderkastnings kamp som Di Maria har startet. Han har godt nok ondt over vi ikke gad at betale ham fyrsteligt, til ligefrem at sige Cristiano snart heller ikke kan holde det ud længere.

Anyway her er interviewet med ham i Argentina hvor han sviner Real igen
www.insidespanishfootball.com/123905/di-...the-world-cup-final/

11 år 10 måneder siden #12 af M_linding
Hvis Ancelotti bruge alle sine spillere - i modsætning til at satse på, at Alonso, Modric og di Maria kunne spille en hel sæson - så har vi en bredere trup end sidste sæson:)

Det var jo ikke fordi Illarra, Isco og Casemiro på nogen som helst måde fik tildelt noget seriøst ansvar / arbejdsbyrde...

Leveret af Kunena Forum