For hææælveeeed mand!
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Gareth Bale havde en sjældent anonym dag på grønsværen, hvor eneste lyspunkt var et farligt frispark.
Meget tyder på en lang sæson for Real Madrid, der nok en gang tabte i den bedste spanske fodboldrække.
Hertil aften blev Ancelottis tropper for anden gang i fire uger sat på plads af Atlético Madrid, der leverede en solid disciplineret indsats, og endte med at hente en ikke helt ufortjent sejr på 2-1 på Bernabéu.
Forud var ellers gået en kamp, der i forløb mindede meget om nederlaget til Real Sociedad: Real Madrid havde spillet, chancer, selvtilliden, men når kynismen udebliver, så skal det gå galt.
Det gjorde det mod La Real, og det gjorde det såmænd også mod Atlético Madrid.
Særligt Benzema holdt sig en trist aften i trøjen. Først kostede han dyrt, da han glemte at dække målscorer Tiago op ved kampens første mål, og så var han skyld i, at man efter 35 minutter ikke bragte sig på 2-1. Franskmanden blev ellers spillet perfekt fri foran målet af Cristiano Ronaldo, men franskmanden magtede ikke at tæmme en ellers let pasning, og så forpassede han chancen for at give sig selv lidt selvtillid. Det havde ellers været tiltrængt. Franskmanden blev undervejs skiftet ud med debutanten Chicharito, uden at det dog udmøntede sig i chancer af nogen art. Dertil er mexicaneren endnu ikke nok integreret.
Men selvom Real Madrid pressede hårdt på i løbet af kampen og fremtvang flere chancer end i de seneste otte opgør mod bysbørnene, så skabte Atlético Madrid så absolut fine chancer. Indskiftede Arda Turan var leveringsdygtig i både et drilsk spark og en farlig situation omkring et indlæg. Begge situationer hvor bolden lignede en genstand på vej i mål.
Derfor var det heller ikke helt ufortjent, at netop Arda Turan omsider fik sparket bolden i nettet til 2-1 efter et opspil, hvor det madrilenske forsvar – igen – så ganske sølle ud.
Det mål kunne Real Madrid ikke svare igen på, og så endte det med et smerteligt nederlag, der placerer holdet i den tunge ende af den spanske liga; og med hele seks point op til førerholdet FC Barcelona. Det ser i den grad vanskeligt ud.
Men trods nederlaget var der få succeser at berette om:
De to ugers kamppause havde tydeligvis tjent Cristiano Ronaldo godt. For udover at score på et straffespark begået mod ham selv, så var portugiseren med i alle farlige angreb og hans bidrag til dette Real Madrid-mandskab vedbliver at imponere.
Også på midten af banen var masser af godt at se på. Samspillet mellem Kroos og Modric var intet mindre end formidabelt. For selvom de to centrale spillere mangler meget fysisk, så overstrålede de totalt Atléticos hårdtspillende centrale spillere – der reelt set aldrig kom i nærheden af bolden, når den tysk/kroatisk-konstellation foldede sig ud.
Men alt i alt var det for lidt af positive aspekter, Real Madrid kom med, og mod et klassehold som Atlético Madrid kræves der fuld fokus hele vejen igen. Det havde Real Madrid ikke, og dermed endte det med en gevinst på nul point.
Real Madrid – Atlético Madrid 1-2 (1-1)
0-1 Tiago (10. min.), 1-1 Cristiano Ronaldo (26. min., str.), 1-2 Turan (77. min.)
Real Madrid
Casillas – Coentrão, Pepe, Ramos, Arbeloa (77. Min., Varane) – Kroos, Modric, James – Cristiano, Benzema (64. min., Chicharito), Bale (72. Min., Bale)
Gule kort: James, Arbeloa, Chicharito, Modric
Atlético Madrid
Moyá – Siquiera, Godín, Miranda, Juanfran – Koke, Tiago, Gabi (61. min., Arda Turan), Raúl Garcia – Mandzukic, Jiménez (63. min., Griezmann)
Gule kort: Godín, Siquiera, Mandzukic, Gabi, Miranda, Suaréz
Dommer: Mateu Lahoz
Kampens spiller: Pepe; var trods målene imod ganske solid
Kampens detalje: Sammenspillet med Kroos og Modric; suverænt igen!
Kampens badebold: Benzema! Nu koster han mål i begge ender!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Derfor, så synes jeg ikke om folk, der på diverse sider, kæfter op om Alonso og Di Marias afgang, eller over at vi mangler spillere til dit og dat. Tingene kører jo som de skal de første 20-45 minutter, det er bare det kollektive fokus der ligepludselig kollapser efter at vi bare mister lidt kontrol over kampen.
Og gæt lige ÉN ting (ÉN!!!), som ikke er klogt at gøre når holdets fokus er så skrøbelig! - at fucking pifte! Hvor var det dog pinligt at være Real Madrid fan da folk begyndte at pifte på vores førstevalgs målmand i over et årti! Altså hvem fanden er vi som madrid fans til at gøre sådan noget... Og det værste af alt??? Første Atl. Madrid mål var ikke engang Casillas fejl, det viser bare hvor skudt i hovedet og uvidende dem der piftede er! Kom ind i kampeeeen taaaaaaak!!!!!!!!!!!!!
Til de positive ting:
James har lovende fremtid.
Ronaldo kan stadig.
Kroos er altid god, også selvom han er dårlig.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- Inspektøren
- Gæst
-
Derfor skal vi tænke i nye bokse og erstatte ham på bedst mulig vis. Det havde man muligheden for i sommers. Det gjorde man desværre bare ikke.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Super ringe anden halvleg.
Real er pt. langt fra de bedste i verden - er ikke engang de bedste i Madrid. Er ik sikker på hvem der er "storebror" og "lillesøster" længere.
PS: Kan kun grine af de personer som mener at truppen er mindst ligeså god som forrige sæson.
- JJ-86
- Gæst
-
Men hold op, hvor det irritere mig at Bales frispark ikke går ind. Derudover ville det have været dejligt, hvis Benzema fik udnyttet en af sine chancer, som han fik serveret af Ronaldo.
Ronaldo er jeg ikke bekymret overfor. Han stråler og ser bedre ud, men han har skam brug for dine medspillere.
James, din dyre dreng. Jeg tror først, at jeg kan forvente noget fra dig i næste sæson, trods dit prisskilt.
Jeg håber virkelig vi kan få tanket noget selvtillid OG FULD POINT i de næste par kampe. Op på hesten!
- RasmusKring
- Gæst
-
Inspektøren skrev: Vi tabte fordi vi er et hold i opløsning. Simpelthen. Vi har lige solgt vores næst-bedste spiller fra sidste sæson, der var bindeledet mellem midtbanen og angrebet. Han var manden der fodrede BBC med chancer og arbejdede knald hårdt defensivt. Han hedder Di Maria og spiller desværre ikke længere på vores hold, fordi vores ledelse tænker mere på finansielle end sportslige resultater.
Derfor skal vi tænke i nye bokse og erstatte ham på bedst mulig vis. Det havde man muligheden for i sommers. Det gjorde man desværre bare ikke.
Stop nu! Di Maria var god i sidste sæson, men han er på ingen måde så god, at han er forskellen på vores nuværende form og sidste sæsons form.
Vores sidste to kampe er bekymrende, men lad os nu lige tage det roligt. Man må heller ikke glemme, at vi tabte også til Atletico på Bernabeu i sidste sæson. Jeg er bekymret, fordi spillett ikke hænger sammen, men lad os nu lige allesammen give holdet mere end 3 kampe, før vi afskriver sæsonen.
- Champen
- Gæst
-
RasmusKring skrev:
Inspektøren skrev: Vi tabte fordi vi er et hold i opløsning. Simpelthen. Vi har lige solgt vores næst-bedste spiller fra sidste sæson, der var bindeledet mellem midtbanen og angrebet. Han var manden der fodrede BBC med chancer og arbejdede knald hårdt defensivt. Han hedder Di Maria og spiller desværre ikke længere på vores hold, fordi vores ledelse tænker mere på finansielle end sportslige resultater.
Stop nu! Di Maria var god i sidste sæson, men han er på ingen måde så god, at han er forskellen på vores nuværende form og sidste sæsons form.
Vores sidste to kampe er bekymrende, men lad os nu lige tage det roligt. Man må heller ikke glemme, at vi tabte også til Atletico på Bernabeu i sidste sæson. Jeg er bekymret, fordi spillett ikke hænger sammen, men lad os nu lige allesammen give holdet mere end 3 kampe, før vi afskriver sæsonen.
Hvad snakker du om?!? Det var sgu da også bekymrende, at man tabte hjemme mod Atletico sidste sæson, det var blandt andet skyld i, at vi ikke vandt mesterskabet. Det er de er kampen vi skal vinde og oven i det, så er det fandeme også stoltheden der står for fald, når man taber disse kampe. Man skal godt nok ikke tage det roligt, det her er ikke en midterklub. Dette er ved at udvikle sig til en skandale.
- RasmusKring
- Gæst
-
Champen skrev:
RasmusKring skrev:
Hvad snakker du om?!? Det var sgu da også bekymrende, at man tabte hjemme mod Atletico sidste sæson, det var blandt andet skyld i, at vi ikke vandt mesterskabet. Det er de er kampen vi skal vinde og oven i det, så er det fandeme også stoltheden der står for fald, når man taber disse kampe. Man skal godt nok ikke tage det roligt, det her er ikke en midterklub. Dette er ved at udvikle sig til en skandale.
Real Madrid skal vinde alle kampe, så hver gang vi ikke vinder, er det selvfølgelig bekymrende, og det skrev jeg også eksplicit i mit tidligere indlæg, men lad os nu ikke overreagere. Der er som sagt kun spillet 3 kampe ud af 38, så der er lang vej igen.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
JJ-86 skrev: Jeg tror ikke den primære årsag til at fansene piftede var på baggrund af første mål. De pifter fordi de nok snare føler, at Real Madrid fortjener en ny førstholds målmand i startopstillingen. De har nok svært ved at acceptere, at Casillas har fået en lang snor og den snor ikke bliver mindre. Jeg tror der er mange fans. som er pissed over, og heller ikke kommet videre siden Lopez salget.
Men hold op, hvor det irritere mig at Bales frispark ikke går ind. Derudover ville det have været dejligt, hvis Benzema fik udnyttet en af sine chancer, som han fik serveret af Ronaldo.
Ronaldo er jeg ikke bekymret overfor. Han stråler og ser bedre ud, men han har skam brug for dine medspillere.
James, din dyre dreng. Jeg tror først, at jeg kan forvente noget fra dig i næste sæson, trods dit prisskilt.
Jeg håber virkelig vi kan få tanket noget selvtillid OG FULD POINT i de næste par kampe. Op på hesten!
Casillas blev "sat af" fordi ha var skadet i en periode hvor han spillede fremragende - efter at ha været vores sikre skans i over 10 år og valgt til verdens bedste 5 år i træk. Så fik han ikke pladsen tilbage igen da han var skadesfri - men fik lov til at stå CL og CdR sidste sæson, hvor han stod nærmest fejlfrit og slog rekorder - lige indtil han lavede en stor fejl i CL-finalen. Nu har han så stået 6 kampe i denne sæson - hvor han vel ikke har kostet mål og laaaaaaangt fra har skilt sig ud negativt på er hold der er fyldt med spillere der underpræsterer. Jeg anerkender, at han langt fra udstråler den selvtillid og sikkerhed som han tidligere har haft - forståeligt nok efter en længere peride uden tillid fra trænerne og en horribel VM-slutrunde. Men at tale om at han har fået for lang snor er jo idioti fra ende til anden - men du mener måske at han har fået for lang snor siden sin ENE fejl for Real Madrid hele sidste sæson? Og at folk nu vil ha sat Iker af pga manglende udstråling (fordi der er ik nogle kiks at klandre ham for indtil videre i denne sæson) er jo komisk - Lopez var mildt sagt ellers ik nogen større personlighed og havde imo ik nogen imponerende udstråling. Og med vores lille Costa Ricaner som har haft en god sæson i Levante er jeg ret sikker på at vi heller ik får nogen keeper der kommer ind og tager defensiven over med nogen stor udstråling.
Hvis du vil pladre løs om lang snor, så kig lidt på den badebold der runder rundt i vores angreb. Karim Benzema - en omvandrende skandale på nu 6. sæson render rundt og kludrer i det - en Van Nistelrooy ku formentlig finde støvlerne frem og selv i sin nuværende pensionistform gøre det markant bedre end Kludre-Karim.
- Ikertheman
- Gæst
-
- Kender ikke vores besøgstid, vi skulle ha' afgjort kampen da vi havde momentum.
- BB er IKKE kommet i gang - Bale og Benzema tager ikke nok ansvar i går.. Benzema skulle ha' scoret på den friløber og jeg mangler at se ansvar fra Bale, når der kommer modgang, så virker det som om, at han glider ud af kampen.. Træls, at vi ikke har et alternativ til Benz, håber, at han finder formen snarest!
- Standardsituationer mod især lillesøster er helt ad helvedes til - så put Ramos ud på den HB eller gør, hvad fanden der skal til... Det er IKKE afstemt ordentligt..
- James - hvilken rolle har han? Jeg har svært ved at se det, synes, at han har nogle gode aktioner i går, men virker selv ikke helt sikker på sin rolle.. Burde vi ikke prøve en anden midtbane-konstellation i stedet, med f.eks. Illara liggende som den dybe af de 3?
- Mangler en person, som går forrest... Nu har vi mistet Xabi, hvilket var skidt på nogle måder og godt på andre, men jeg mangler virkeligt at se en Casillas, hvis redninger ændre kampen - en Ramos/Pepe, som dirigerer med holdet - egentligt en "vinder-attitude"..
Lyspunkter fra gårsdagens kamp:
- Ronaldo - nu også i oplæggerens rolle.. Han havde fortjent mindst en assist i går, hvor Benz og James brænder..
- Det er sjældent, at jeg roser Arbeloa, men det fysiske arbejde, han støttede midtbanen med hjalp virkeligt..
- Genpresset i perioder.. Jeg kunne syntes at fornemme, at Atletico IKKE kunne lidt, når de blev presset højt i deres opbyggende fase..
Noget jeg mangler?
Der er masser af kampe tilbage, og dette hold har hvad der skal til for at vende det. Vamos!
Synes at man tirsdag skal prøve at give Illarramendi chancen på den defensive midt.