Cristiano Ronaldo fortsætter mål-rekorder

11 år 9 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Cristiano Ronaldo fortsætter med at pulverisere rekorder i spansk fodbold.

Med gårsdagens hattrick mod Ath. Bilbao nåede han op på 22 af slagsen i La Liga-sammenhæng og dermed udlignede han rekorden, som Alfredo di Stéfano og Telmo Zarra ellers havde for sig selv gennem flere årtier.

Faktisk er Cristiano Ronaldos vanvittige målstime med 13 mål i 7 spillerunder (han har kun deltaget i seks af runderne) det bedste i de seneste 70 år. Man skal helt tilbage til Oviedos Echevarría, som i sæsonen 1943/44 scorede 14 mål i de første 7 spillerunder.

Cristiano Ronaldo har scoret 14 mål for Real Madrid i de seneste 23 dage.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 9 måneder siden #2 af Daniel
www.theguardian.com/football/2014/sep/25...d-in-full?CMP=twt_gu

Det er næsten ulækkert........ men også kun næsten ;-)

11 år 9 måneder siden #3 af Siempre Madrid

Daniel skrev: www.theguardian.com/football/2014/sep/25...d-in-full?CMP=twt_gu

Det bliver rigtig ulækkert, når man så hører La Caverna Culé:

De fleste af Cristiano Ronaldos mål er lette. Det er straffespark og tap-ins.........

Det enkle modspørgsmål: Hvorfor er der ikke nogen spillere i nogle af de andre klubber i nogle af de andre ligaer, som bare tilnærmelsesvist når Cristiano Ronaldo, når det nu er så pærenemt?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, rezamadridista

• Don J
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #4 af Don J
Besvaret af Don J på emne Cristiano Ronaldo fortsætter mål-rekorder
Lige præcis.

Hvis man med udgangspunkt som venstre-wing skal bringe sig selv i så mange scoringssituationer, så kræver det fantastisk instinkt og positionering.

Det har Ronaldo. Hans "off the ball movement" er i en liga for sig, hvilket bl.a. resulterer i de mange "nemme mål".

Jon Dahl var vist også meget god til det :-)
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved Don J. Begrundelse: tilføjelse

11 år 9 måneder siden #5 af MMM

Siempre Madrid skrev:

Daniel skrev: www.theguardian.com/football/2014/sep/25...d-in-full?CMP=twt_gu

Det bliver rigtig ulækkert, når man så hører La Caverna Culé:

De fleste af Cristiano Ronaldos mål er lette. Det er straffespark og tap-ins.........

Det enkle modspørgsmål: Hvorfor er der ikke nogen spillere i nogle af de andre klubber i nogle af de andre ligaer, som bare tilnærmelsesvist når Cristiano Ronaldo, når det nu er så pærenemt?

Hvis der er én ting Benzemas tid i Madrid endegyldigt har bevist, så må det da være, at det at score tap-ins er en evne i sig selv og ikke en evne alle angribere er i besiddelse af...
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

• zgtaf
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #6 af zgtaf
Besvaret af zgtaf på emne Cristiano Ronaldo fortsætter mål-rekorder
Vildt. Fuldstændig enestående, han er igang med at slå rekorder, som enten kun kan slås af ham selv, Messi, eller ingen anden nogensinde. Jeg tror ikke vi fuldt ud kan forstå hvad han er igang med før om en del år. Men lad os nyde det mens vi kan!

Forresten, til ham der skrev dette: "Hans "off the ball movement" er i en liga for sig"

Selv er jeg personligt ikke til sådanne typer fodboldspillere. Jeg foretrækker netop det, 'fodbold'spillere, der mod bolden ved fødderne kan kreere og være farlige rent fodboldteknisk, altså typer som Hazard, Robben, Iniesta etc. På trods af dette har Ronaldo gang på gang overbevist mig om, at han ikke behøver at være absolut verdensklasse i dette aspekt af sit spil (dermed ikke sagt at han ikke er god, forstå mig ret, men der er langt op til de bedste boldkunstnere i verden), når han nu er så langt foran alle andre i andre aspekter.

Respekt, og hvor bliver det fedt når Raul's rekord bliver slået !

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #7 af Storken
Besvaret af Storken på emne Cristiano Ronaldo fortsætter mål-rekorder
Der er ingen tvivl om, at Ronaldo har scoret ufatteligt mange mål i denne sæson, men jeg synes stadig ikke han dominerer kampene. Han er dygtig til at placere sig og have sidste fod på, men det er jo ikke sådan, at han skaber kaos hver gang han får bolden. Personligt synes jeg, at besættelsen af antal mål har ødelagt lidt af den magi, der tidligere var omkring Messi og Ronaldo. De kan spille en elendig kamp, men så længe de scorer 2 mål, så forholder alle sig fuldstændig ukritisk.

I mine øjne viste Suarez præcist det spil jeg efterspørger ved de to førnævnte. Han var en konstant trussel, og det var praktisk talt farligt hver gang han fik bolden. Det savner jeg virkelig at se fra Ronaldo og Messi. Det er blevet ren cost-benefit, hvor man kun yder, så længe det betaler sig.

11 år 9 måneder siden #8 af SR4

Storken skrev: Der er ingen tvivl om, at Ronaldo har scoret ufatteligt mange mål i denne sæson, men jeg synes stadig ikke han dominerer kampene. Han er dygtig til at placere sig og have sidste fod på, men det er jo ikke sådan, at han skaber kaos hver gang han får bolden. Personligt synes jeg, at besættelsen af antal mål har ødelagt lidt af den magi, der tidligere var omkring Messi og Ronaldo. De kan spille en elendig kamp, men så længe de scorer 2 mål, så forholder alle sig fuldstændig ukritisk.

I mine øjne viste Suarez præcist det spil jeg efterspørger ved de to førnævnte. Han var en konstant trussel, og det var praktisk talt farligt hver gang han fik bolden. Det savner jeg virkelig at se fra Ronaldo og Messi. Det er blevet ren cost-benefit, hvor man kun yder, så længe det betaler sig.

I min optik kan man ikke spille en elendig kamp og score 2 mål (med mindre man selvfølgelig kommer for kampe hvor man bare er heldig med målene), for om man så har spillet 80 elendige minutter, men spiller 10 gode minutter, hvor man scorer 2 mål, så har man udlignet og overordnet set spillet en god kamp. Sådan ser jeg på det :)

11 år 9 måneder siden #9 af raul7=kongen

Storken skrev: Der er ingen tvivl om, at Ronaldo har scoret ufatteligt mange mål i denne sæson, men jeg synes stadig ikke han dominerer kampene. Han er dygtig til at placere sig og have sidste fod på, men det er jo ikke sådan, at han skaber kaos hver gang han får bolden. Personligt synes jeg, at besættelsen af antal mål har ødelagt lidt af den magi, der tidligere var omkring Messi og Ronaldo. De kan spille en elendig kamp, men så længe de scorer 2 mål, så forholder alle sig fuldstændig ukritisk.

Pyh, hvor meget har du set Madrid i denne sæson?

Du har helt ret omkring din iagttagelse i store dele af sidste sæson, men i denne har han været her-og-der-og-alle-vegne. Cristiano Ronaldo har domineret størstedelen af Real Madrids kampe totalt, med både skud, konstante ryk, driblinger - og ja, mål.

Jeg har aldrig været bleg for at tale Cristiano Ronaldo ned, men den form han er i pt. er vel aldrig set lignende.

Manden har lavet mere end to mål pr. kamp, er noteret for 6,8 skud pr. kamp(det er et skud pr. 13 minutter!), har 2,5 key passes pr. kamp - ifølge Whoscored. Sammenlagt er han altså med i en farlig situation for hver 10 minutter han spiller. Jeg prøver lige igen, hvordan pokker skal man være mere dominerende?
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real HWL, rezamadridista, Don J, FranciscoISCO

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #10 af Storken
Besvaret af Storken på emne Cristiano Ronaldo fortsætter mål-rekorder

raul7=kongen skrev:

Du har helt ret omkring din iagttagelse i store dele af sidste sæson, men i denne har han været her-og-der-og-alle-vegne. Cristiano Ronaldo har domineret størstedelen af Real Madrids kampe totalt, med både skud, konstante ryk, driblinger - og ja, mål.

Jeg har aldrig været bleg for at tale Cristiano Ronaldo ned, men den form han er i pt. er vel aldrig set lignende.

Manden har lavet mere end to mål pr. kamp, er noteret for 6,8 skud pr. kamp(det er et skud pr. 13 minutter!), har 2,5 key passes pr. kamp - ifølge Whoscored. Sammenlagt er han altså med i en farlig situation for hver 10 minutter han spiller. Jeg prøver lige igen, hvordan pokker skal man være mere dominerende?

En lile smule selvmodsigende, når han lavede flere skud pr. kamp sidste sæson (7,2 skud pr. kamp). Han havde også 50% flere driblinger pr. kamp sidste sæson.

I mine øjne har dominans intet med statistisk at gøre. Derudover er magien slet ikke den samme. Der var engang, hvor man sad helt ude på kanten af sædet, når Ronaldo skulle sparke frispark. Der var engang hvor han fuldstændig rundbarberede sin mandsopdækning. I dag tager han nogle gode løb, placerer sig rigtigt og laver nogle kliniske afslutninger.

• Don J
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #11 af Don J
Besvaret af Don J på emne Cristiano Ronaldo fortsætter mål-rekorder
@Zgtaf

Du skal ikke tage fejl af, at Ronaldo hører til blandt de absolut bedste teknikere i verden - det ville de fleste spillere i truppen kunne skrive under på.
Han er langt fra suveræn med ryggen til mål og i de helt små rum, men hans tekniske kunnen matcher få.

Det er nogle gange som om, folk udelukkende lader sig forblinde af den statiske Ronaldo og glemmer fodboldspilleren Cristiano Ronaldo.

Altså, det er jo ikke sådan, at al den "rene" ungdommelige teknik er revet væk fra hans repertoire, blot fordi han er blevet til den store målscorer, han er nu.

Som raul7=kongen også nævner, så er det svært at forlange meget mere af manden pt.
Han er dominerende og kaptajnen i vores angrebsspil, og dertil hedder statistikken i ligaen 13 mål i 6 kampe - hold nu op..
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved Don J. Begrundelse: tilføjelse

11 år 9 måneder siden #12 af raul7=kongen

Storken skrev:

raul7=kongen skrev:

En lile smule selvmodsigende, når han lavede flere skud pr. kamp sidste sæson (7,2 skud pr. kamp). Han havde også 50% flere driblinger pr. kamp sidste sæson.

I mine øjne har dominans intet med statistisk at gøre. Derudover er magien slet ikke den samme. Der var engang, hvor man sad helt ude på kanten af sædet, når Ronaldo skulle sparke frispark. Der var engang hvor han fuldstændig rundbarberede sin mandsopdækning. I dag tager han nogle gode løb, placerer sig rigtigt og laver nogle kliniske afslutninger.

Jeg kan delvist følge dig så. Måske sidder man ikke på kanten over frisparkene længere, men de er der skam stadig.

Jeg synes egentlig det undervurderes, hvor mange fede mål Cristiano stadigvæk scorer, ligesom hvor mange små detaljer han leverer i en kamp.

Prøv at tjekke nedenstående video. Det er bare i weekendens kamp. Han er konstant udfordrende med bolden, vil hele tiden finte og kigger ofte efter det svære(som imponerende nok blot lykkes oftere og oftere, modsat i starten af Madrid-tiden). I mine øjne glemmer man paradoksalt nok ofte Cristianos mange lækre detaljer, fordi man husker hans mål. Det er i sig selv lidt spøjst.

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

Leveret af Kunena Forum