Cristiano Ronaldo fortsætter mål-rekorder

11 år 9 måneder siden #13 af Kassow-Rossing

Storken skrev: I mine øjne har dominans intet med statistisk at gøre. Derudover er magien slet ikke den samme. Der var engang, hvor man sad helt ude på kanten af sædet, når Ronaldo skulle sparke frispark. Der var engang hvor han fuldstændig rundbarberede sin mandsopdækning. I dag tager han nogle gode løb, placerer sig rigtigt og laver nogle kliniske afslutninger.

Det er formentlig fordi du har vænnet dig til Ronaldo. Der var engang, hvor han var sprit ny og man endnu ikke vidste hvad han kunne. Nu forventer du faktisk at han scorer mål hver kamp. Det samme gælder egentlig også for Messi: Vi er vant til hvad han kan og det er altså nemmere at være skuffet over ham (når han spiller en god kamp men ikke scorer) end det er at blive henrykt og imponeret, fordi hans vanlige niveau er højere end alle andres. Sammen med CR7.

I Premier League bliver de henrykte, hvis en spiller kan spille halvt så godt offensivt som de to største stjerner over dem alle. I La Liga har vi vænnet os til et højere niveau.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved Kassow-Rossing.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #14 af Storken
Besvaret af Storken på emne Cristiano Ronaldo fortsætter mål-rekorder

raul7=kongen skrev: Jeg kan delvist følge dig så. Måske sidder man ikke på kanten over frisparkene længere, men de er der skam stadig.

Jeg synes egentlig det undervurderes, hvor mange fede mål Cristiano stadigvæk scorer, ligesom hvor mange små detaljer han leverer i en kamp.

Prøv at tjekke nedenstående video. Det er bare i weekendens kamp. Han er konstant udfordrende med bolden, vil hele tiden finte og kigger ofte efter det svære(som imponerende nok blot lykkes oftere og oftere, modsat i starten af Madrid-tiden). I mine øjne glemmer man paradoksalt nok ofte Cristianos mange lækre detaljer, fordi man husker hans mål. Det er i sig selv lidt spøjst.

Ronaldo er selvfølgelig ikke blevet dårligere, men det er bare ikke helt det samme længere. Jeg har det på samme måde med Messi. Jeg vil dog alligevel rose Ronaldo for sine assists. Det virker som om, at han lægger lidt mere ære i det. Der var engang hvor jeg følte hans afleveringer var lidt halvhjertede. Det var en form for nederlag, at han skulle aflevere bolden videre :)

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #15 af Storken
Besvaret af Storken på emne Cristiano Ronaldo fortsætter mål-rekorder

Kassow-Rossing skrev:

Storken skrev: I mine øjne har dominans intet med statistisk at gøre. Derudover er magien slet ikke den samme. Der var engang, hvor man sad helt ude på kanten af sædet, når Ronaldo skulle sparke frispark. Der var engang hvor han fuldstændig rundbarberede sin mandsopdækning. I dag tager han nogle gode løb, placerer sig rigtigt og laver nogle kliniske afslutninger.

Det er formentlig fordi du har vænnet dig til Ronaldo. Der var engang, hvor han var sprit ny og man endnu ikke vidste hvad han kunne. Nu forventer du faktisk at han scorer mål hver kamp. Det samme gælder egentlig også for Messi: Vi er vant til hvad han kan og det er altså nemmere at være skuffet over ham (når han spiller en god kamp men ikke scorer) end det er at blive henrykt og imponeret, fordi hans vanlige niveau er højere end alle andres. Sammen med CR7.

I Premier League bliver de henrykte, hvis en spiller kan spille halvt så godt offensivt som de to største stjerner over dem alle. I La Liga har vi vænnet os til et højere niveau.

Det er ikke helt korrekt. Jeg er næsten ligeglad med hvor mange mål Messi scorer, hvis han bare spiller godt. Den spilleglæde han har engang imellem er simpelthen helt fantastisk at se som Barca fan. Jeg hader til gengæld de kampe, hvor han scorer 2 mål, men spiller totalt ugideligt.

Det er selvfølgelig imponerende, at Ronaldo og Messi scorer alle de mål, men det er ren statistik. Det er de vi bedømmer dem på, når sæsonen er ovre eller Ballon d'Or skal uddeles. Når jeg sidder og ser kampene, vil jeg langt hellere underholdes af magiske øjeblikke og spektakulære aktioner. Der er blevet længere og længere mellem disse de senere år.

11 år 9 måneder siden #16 af Dios
Jeg er ikke meget for det, men her er jeg helt på kant med Storken hehe :) Ronaldo er blevet for kynisk i sit spil efter min mening ihvertfald, og det er noget jeg har været kritisk overfor før. Mange kan ikke forstå det, da fodbold oftest kun forstås på mål og titler. Jeg er helt over i den modsatte grøft end f.eks. SR4, som mener man ikke kan spille en dårlig kamp, hvis man blot scorer.
Det er oftest også derfor jeg altid er "ekstra" hård ved Ronaldo, for selvfølgelig er han verdens bedste, men jeg foretrækker bare anderledes typer, som Ronaldo sjovt nok selv var engang. Forstå mig ret, for selvfølgelig vil jeg ikke bytte Ronaldo for hvem som helst, men min yndlings bliver han aldrig :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

11 år 9 måneder siden #17 af Pelle

Storken skrev:

Kassow-Rossing skrev:

Det er ikke helt korrekt. Jeg er næsten ligeglad med hvor mange mål Messi scorer, hvis han bare spiller godt. Den spilleglæde han har engang imellem er simpelthen helt fantastisk at se som Barca fan. Jeg hader til gengæld de kampe, hvor han scorer 2 mål, men spiller totalt ugideligt.

Det er selvfølgelig imponerende, at Ronaldo og Messi scorer alle de mål, men det er ren statistik. Det er de vi bedømmer dem på, når sæsonen er ovre eller Ballon d'Or skal uddeles. Når jeg sidder og ser kampene, vil jeg langt hellere underholdes af magiske øjeblikke og spektakulære aktioner. Der er blevet længere og længere mellem disse de senere år.

Mon du også havde det sådan, hvis du ikke var faldet i den store "Assist er pludselig vigtigere end mål"-gryde sammen med alle de andre Barca-fans på jeres forum? Næppe.

At man i denne tråd forsøger at tage noget fra fodboldspilleren Ronaldo er simpelthen på grænsen til idioti. Manden scorer så vanvittig mange mål og som Real fan sidder man endelig med fornemmelsen af, at der sker noget vildt hver gang han får bolden. Modsat mange kampe sidste år. Læg nu mærke til hvor mange vilde muligheder han skaber med sine pasninger i øjeblikket. Seriøst.

Jeg kan slet ikke følge jer. Straffespark, tap-ins, M.v. Tæller pludselig ikke for noget mere. Man glemmer bare hvad det egentlig kræver for, at komme i den position. Størstedelen af Reals straffespark kommer på baggrund af en Ronaldo aktion, hvor der bliver begået straffe imod ham (Barca fans ville være uenige, kalde ham Penaldo, beskylde ham for at smide sig og forhåbentlig brænde deres usle tunge på skoldhed suppe samme aften).

Tap-ins er måske nemme mål. Men de kommer ud af fantastisk opspil - noget som Barca også mestrer. Og der er Ronaldo altid en vigtig brik. Og så har han bare en timing i sine løb som ingen anden. Det bedste eksempel er kampen mod Sverige, hvor han starter sit løb 4-5 sekunder inden den portugisiske midtbane serverer ham bolden og stadig holder sig på den rigtige side af en offside. Han har bare en timing og placeringsevne, som ingen anden i verden kan gøre ham efter.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved Pelle.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, Real HWL, andreashn

11 år 9 måneder siden #18 af Siempre Madrid
Alle nyder naturligvis at se tekniske lækkerier, men på bundlinien står altså, at man kun vinder kampe, hvis man scorer mål. Og når man har en spiller som Cristiano Ronaldo, som i øjeblikket hamrer to mål ind pr. kamp, så har du en kamp-afgørende spiller, hvis lige ikke findes på denne klode.

Der er altså masser af magi i at foretage gode løb, placere sig rigtigt og lave kliniske afslutninger. Især når det er i den mængde, som Cristiano Ronaldo har præsteret fra første dag i Real Madrid.

En spiller, som på bare fem sæsoner opnår evig legende-status og i spansk presse bliver kaldt vor tids Alfredo di Stéfano. Vi har med en spiller at gøre, som I vil elske at fortælle jeres børnebørn om.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, rezamadridista

11 år 9 måneder siden #19 af CRSeven
Ronaldo er fantastisk for tiden!
Før i tiden gik kritikken på at han ofte fjollede for meget rundt med bolden, forsøgte at lave det smarte istedet for at spille den, og når nu han gør det så går kritikken på at han ikke laver noget med bolden men bare afleverer.

Det er sjovt at følge med på fcbarcelona.dk for tiden, folk er helt oppe og køre over at mål ikke betyder noget, men det er assists, holdarbejde osv som der betyder noget. Sjovt sammenfalder det med at Messi ikke brager lige så mange mål ind som han har gjort tidligere. Pudsigt.

11 år 9 måneder siden #20 af BBB

Storken skrev: Når jeg sidder og ser kampene, vil jeg langt hellere underholdes af magiske øjeblikke og spektakulære aktioner. Der er blevet længere og længere mellem disse de senere år.

Jeg må nok erklære mig enig her. Jeg jubler, når Ronaldo afleverer bolden med ryggen og det lykkes, men jeg hadede ham som spiller i de perioder (mest i England og starten af hans landsholdskarriere), hvor han lavede 40 stepovers og derefter sparkede sit indlæg ud over modsatte side eller til målspark. Nogle ting bliver man ret hurtig træt af.

En af de andre brugere herinde har en signatur, hvor Ronaldo driller et par modstandere med små fikse tricks. Er det sådan noget, som du savner? Og er min signatur noget der appellerer til din smag?

11 år 9 måneder siden #21 af SR4

BBB skrev:

Storken skrev: Når jeg sidder og ser kampene, vil jeg langt hellere underholdes af magiske øjeblikke og spektakulære aktioner. Der er blevet længere og længere mellem disse de senere år.

Jeg må nok erklære mig enig her. Jeg jubler, når Ronaldo afleverer bolden med ryggen og det lykkes, men jeg hadede ham som spiller i de perioder (mest i England og starten af hans landsholdskarriere), hvor han lavede 40 stepovers og derefter sparkede sit indlæg ud over modsatte side eller til målspark. Nogle ting bliver man ret hurtig træt af.

En af de andre brugere herinde har en signatur, hvor Ronaldo driller et par modstandere med små fikse tricks. Er det sådan noget, som du savner? Og er min signatur noget der appellerer til din smag?

Ja for mig at se har Ronaldo på ingen måde droppet hans smarte tricks og driblinger, han er bare blevet mere intellegent og gør det næsten kun når han er sikker på det vil lykkedes.

Altså hellere lave 5 driblinger/seje finter i en kamp og han får gjort 4 rigtigt, end at han gør det 20 gange og mister den halvdelen af gangene. Sådan lige for at skære det ud i pap :D

Og forstår ikke hvad dominerende er for dig Storken, kan du uddybe det? Ronaldo er med hele tiden og står placeret godt hele tiden og trækker spillere med sig hele tiden og skaber plads for andre. Kan forstå hvis du sagde det om Bale, fordi han jo netop har en god statistik uden man ser meget til ham, men Ronaldo ser man jo stort set hvert minut.
Men hvis du mener dominans er at ku' lave "seje" ting så har du måske bare formuleret dig forkert :P

• Don J
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #22 af Don J
Besvaret af Don J på emne Cristiano Ronaldo fortsætter mål-rekorder
Lad da endelig Messi være assistkonge, mens Ronaldo stille, men sikkert manifesterer sig som historiens største målscorer ;-)

For mig at se er Messi teknisk set stadig den bedste afslutter i verden - derfor synes jeg, det er lidt besynderligt, at Barca-fans har så travlt med at tale den del af spillet ned..

Hånden på hjertet og med al respekt for Lionel Messi, så bliver han aldrig nogen ny Laudrup eller Zidane i 10'er rollen. Han har bestemt 10'er-kvaliteter - især han evne til at spille den rigtige pasning i rummet foran feltet er meget høj klasse - men han kommer ikke til at blive ligeså "dominerende", for at bruge ordet, i den rolle som de to førnævnte.

Jeg har personligt altid set Messi som den bedste dribler og den bedste afslutter i verden, så at tage en 20-30% af den ene del væk fra hans spil vil i min optik gøre ham mindre dominerende.

Jeg tror dog, det vil gøre Barcelona kollektivt bedre, når de får Suarez igang.
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved Don J. Begrundelse: tilføjelse

11 år 9 måneder siden #23 af Sebberg
Jeg er enig i de af jer, der synes, at FCB.dk's hetz på Ronaldo og hans 'nemme mål' er en smule tragikomisk. Og når de gang på gang benytter sig af hans 20 % straffesparksmål som argument, men fuldstændigt ignorerer, at Messi har 16-17 % (så stor er forskellen altså ikke).

Jeg må tilmed erklære mig styrtende enig i, at det er Ronaldos helt egen fortjeneste, at han scorer de nemme mål. Hans placeringsevne er vel klart den bedste i verden, og hans helt fantastiske timing i hans dybe løb er ligeså. Nu var jeg på Bernabeu i søndags, og det var tydeligt, når man sammenlignede Benzen og Ronaldo, at sidstnævnte bare havde så meget mere timing i sine løb. Han løber næsten aldrig offside på de dybe løb og alligevel formår han, at ligge så tæt på forsvarsspilleren, at han trækker fra dem. Fantastisk.

Messi er ikke den bedste afslutter mere. For et par sæsoner siden sparkede han ALT ind, men det er ingenlunde tilfældet mere. Mit klare indtryk er, at han faktisk brænder relativt meget.

Men som sagt, du kan ikke gøre noget ved Messi-feberen hos Barcafans. Det er kvalmende. Jeg er ret sikker på, at os, der synes Ronaldo er verdens bedste, vi er bevidste om, at de to ligger meget tæt, men at Ronaldo lige pt. er verdens bedste. Læser du med på forummet, er der jo adskillige bruger, der mener at Messi er 'så så så langt foran Ronaldo', og at det er decideret åndsvagt at lave en afstemning om det. Hvem kan få sig selv til at sige sådan noget?
Følgende bruger(e) sagde tak: ZizouMo

• Don J
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #24 af Don J
Besvaret af Don J på emne Cristiano Ronaldo fortsætter mål-rekorder
@Sebberg

Enig i langt det meste, du skriver.

Min appel gik mere på, at Messi jo, ligesom Ronaldo, heller ikke bare mister en stor del af sit spil fra den ene dag til den anden, fordi han får en ny rolle.

Jeg ville nok mene, at Messi er en lidt skarpere afslutter, mens Ronaldo er den mest komplette angriber - især grundet sin outstanding placeringsevne og hovedspil.

Er dog ret sikker på, at Ronaldo vil blive husket som den største målscorer, hvilket han også viser til fulde lige i øjeblikket!

Ift. Barca-fans eller tosser generelt så forsvinder alt saglighed jo ud af debatten, når man kan have den overbevisning, at den ene er laaangt foran den anden :-)

Leveret af Kunena Forum