Granada ydede ingen modstand

11 år 8 måneder siden #1 af Administrationen

James scorede et fantastisk mål, men var derudover en kende anonym i udesejren i Andalusien.

Det blev i bedste fald en rolig arbejdsdag for Real Madrid, da man lørdag eftermiddag gæstede Granada. Cristiano Ronaldo scorede – naturligvis – det samme gjorde James, Benzema og Granadas Babin i eget net, og så er madrilenerne – i hvert fald for en stund – på førstepladsen i den bedste spanske række.

Carlo Ancelotti havde helt forståeligt givet genvalg til alle 11 spillere, der udklasserede FC Barcelona i sidste weekend – og det var fornuftigt, for den indbyrdes forståelse blandt de udvalgte bliver bare bedre og bedre. Og det er ikke underligt, hvis klubbens ellers dygtige reserver begynder at frygte for muligheden for fast spilletid.

Opgøret markerede Cristiano Ronaldos professionelle kamp nummer 700, og hvilken bedre måde end at fejre den slags runde dage med en tidlig scoring og et elegant oplæg til Benzemas scoring til 3-0. Midt i mellem de to havde James lavet, hvad der bedst kan betegnes som et af rundens bedste mål. Et fornemt hug fra kanten af feltet, der strøg utageligt henover stakkels Roberto i Granadas mål. Og som om det ikke var nok for hjemmeholdet, så lavede Babin endda selvmål – dog i uskøn ballet med James.

Med til historien hører dog også, at Granada – meget lig Barcelona – ikke rigtigt havde noget at middel for at dæmme op mod Real Madrids pasningsspil og offensive kvaliteter: Kom angrebene ikke fra venstre side, så kom de fra højre eller endda direkte op gennem midten. Nok en gang fornemt orkestreret af den dygtige midtbane-duo, Kroos/Modric, Europas argumenteret set bedste af slagsen.

Desuden store plusser på siden med Iscos navn. Nok en gang viste den unge spanier, netop hvorfor han regnes som en fodboldspillets allerfremmeste talenter. Et andet stor-talent James var omvendt, trods føromtalte drømme-mål, ikke helt oppe i gear, og det blev lidt for ofte til dumme boldtab, der mod bedre modstandere kunne have ført farlige omstillinger med sig.

Men selvom Granada fik tilkæmpet sig flere farlige forsøg, så lod Iker Casillas sig ikke passere, og det er godt for målstatistikken, hvor Real Madrid har haft en lidt kedelig tendens til at indkassere for mange scoringer. De udeblev i dag, og det må glæde en ulasteligt klæde italiener på sidelinjer, der i den grad har skabt et verdensklasse-mandskab, der leverer. Hver weekend!

Granada – Real Madrid 0-4 (0-2)

0-1 Cristiano Ronaldo (2’), 0-2 James (31’), 0-3 Benzema (54’), 0-4 James (86’)

Granada

Roberto – Foulquier, Murillo, Babin, Nyom – Juan Carlos, Eddy (47’, Javi Márquez), Iturra, Sissoko – Success (51’ El-Arabi), Cordoba (65’, Rocina)

Real Madrid

Casillas – Marcelo, Pepe, Ramos, Carvajal (38’, Arbeloa) – Isco (83’, Illarra), Modric (76’, Khedira), Kroos, James – Cristiano Ronaldo, Benzema

Gule kort:

Eddy (Granada)

Modric, Arbeloa (Real Madrid)

Dommer

González González

Kampens spiller:Toni Kroos. Lavede en overhovedet en fejl?

Kampens detalje: James’ scoring til 2-0. Gav minder om VM.

Kampens badebold:Carvajal. Havde 40 mindre imponerende minutter, før han endda løb ind i en skade.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 8 måneder siden #2 af rezamadridista
Fryyyyyyd at være Madrid fan.. Smukt smukt smukt fodbold.

Og der er kun én vi skal takke for alt det her; Frelseren Ancelotti. En mand der udfra kaos har skabt orden. Jeg håber inderligt på, at han stopper karrieren hos os også må vi erstatte ham med en der har været tæt på Ancelotti, og deler samme holdninger til, hvordan fodbold skal spilles, en som Zizou, blandt andet.

- Ingen svæver på banen som Zizou!
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Steen, FranciscoISCO

11 år 8 måneder siden #3 af FranciscoISCO
Hvor i alverden er der plads til Bale på dette hold?

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7, Sahinovic

11 år 8 måneder siden #4 af Steen
Besvaret af Steen på emne Granada ydede ingen modstand
Endnu en fremragende præstation..Holdet er virkelig begyndt at spille en flot omgang bold!

PS: **** hvor er det lækkert at se holdet uden Illarramendi. Jeg elsker Kroos, og at han holder Illarra ude gør bare min kærlighed til ham endnu størrer.
Illarra lavede 1 eller 2 store fejl på de få minutter han spillede.. Ikke ligefrem noget man forventer af en spiller, der skal vise at han fortjener at spille. Han er forhåbentligt væk senest til sommer.

11 år 8 måneder siden #5 af M_linding

FranciscoISCO skrev: Hvor i alverden er der plads til Bale på dette hold?

Ancelotti siger jo, at Bale starter, når han igen er klar.... Men jeg er helt på bølgelængde med dig;)

Over en hel sæson skal Bale dog nok få masser af arbejde.

11 år 8 måneder siden #6 af FranciscoISCO

M_linding skrev: Over en hel sæson skal Bale dog nok få masser af arbejde.

Ja og måske lidt mere end han fortjener / end hvad godt for holdet er? :/ Nu er det ikke fordi jeg vil gøre Bale dårlig, overhovedet, i den tid han har været i klubben har han jo ingenlunde spillet sig af, men hold da op hvor jeg nyder dynamikken på den start-11 vi stiller med fortiden! Vores possessions-bold, tålmodighed i opbygningen og små-spil flyder jo som i Galacticos vol 0.1 dagene! Det kan selvfølgelig være det også forsætter efter Bales skade, han er bare en utrolig direkte spiller og dem vil vi altså have to af på banen når han er med.

Hvad sker der i øvrigt for James' sparketeknik? Det er jo vanvittigt! - nogle der ved hvorvidt han får det andet mål?

Altid Real Madrid.

11 år 8 måneder siden #7 af FranciscoISCO
Jeg kan i øvrigt anbefale at nyde den her, så længe det vare:

www.bold.dk/fodbold/spanien/primera-Division/

Altid Real Madrid.
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved FranciscoISCO.

11 år 8 måneder siden #8 af Dios
Besvaret af Dios på emne Granada ydede ingen modstand
Jeg undre mig lidt over hvad Carvajal gjorde så elendigt idag siden han skal kritiseres sådan? Og endda kåres til kampen badebold?

Der er plads til Bale på bænken :) Spillet flyder langt bedre uden ham!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: ZizouMo, andreashn, MMM, Sahinovic, FranciscoISCO

11 år 8 måneder siden #9 af FranciscoISCO

Dios skrev: Jeg undre mig lidt over hvad Carvajal gjorde så elendigt idag siden han skal kritiseres sådan? Og endda kåres til kampen badebold?

Der er plads til Bale på bænken :) Spillet flyder langt bedre uden ham!

Helt enig, jeg synes vores højre back har haft en ganske fin sæson indtil nu, og i følge mig gjorde han det også godkendt i den tid han fik i dag, men det er godt nok ofte han bliver kritiseret her på siden.

Altid Real Madrid.

11 år 8 måneder siden #10 af raul7=kongen

Dios skrev: Der er plads til Bale på bænken :) Spillet flyder langt bedre uden ham!

Årh, når Coentrao og Marcelo igen bliver skadede, så kan han vel gå tilbage på sin gamle back-position ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Roesen7, MMM

11 år 8 måneder siden #11 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Granada ydede ingen modstand
Bale skal nok få spilletid, jeg er dog bekymret over Kroos ikke får hvile, det er hver gang Modric som tages ud. Ser meget gerne at Kroos får fri mod Rayo næste gang.

11 år 8 måneder siden #12 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Granada ydede ingen modstand
Som Carletto sagde efter kampen: “Everyone thinks it is a problem, but I think he will help us improve. I'm very happy with how the side is playing, but we have to continue to play well and always try to add more to our game".

Jeg undrer mig gevaldigt over folks tankegang i forhold til Bale. Og det samme gør Ancelotti tydeligvis også. Hvad med at vende den om en gang. Manden har lavet fem mål og fire eller fem assists. Han har bidraget med rigtig meget offensivt. Udfordringen har været, at hans defensive arbejde ikke har været godt nok. Nu kan Bale selv sidde og se hvordan holdet fungerer og hvor meget James og Isco arbejder for holdet, ligeledes defensivt. Bale er en intelligent mand. Han ved godt, at han skal ind og arbejde lige så hårdt, hvis han skal slå en af de to - navnligt Isco - af holdet igen. Og så er Bale nu engang en fysisk stærkere, mere robust og atletisk spiller end James og Isco, så han har trods alt forudsætningerne for at gøre det.

asp3200 skrev: Bale skal nok få spilletid, jeg er dog bekymret over Kroos ikke får hvile, det er hver gang Modric som tages ud. Ser meget gerne at Kroos får fri mod Rayo næste gang.

Kunne det tænkes, at Kroos ikke i samme grad har haft brug for hvile? Tror du ikke, at Kroos selv og Ancelotti godt er klar over, hvornår han har brug for et hvil? Kan du mærke hvordan Kroos' bentøj har det, hvordan hans fysiske tilstand er og om han har brug for et hvil, siden du - alene ud fra en ubegrundet bekymring - mener Ancelotti bør give ham fri fra Rayo-kampen? Godt så...

Jeg tror Ancelotti og spillerne har helt styr på hvornår de har brug for et hvil ;-)
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: rezamadridista

Leveret af Kunena Forum