Granada ydede ingen modstand
- Don J
- Gæst
-
Jeg forstår ikke, at du fokuserer så kraftigt på Bales arbejde tilbage i banen.. Det er jo egentlig her, at han har en betydelig fordel sammenlignet med Isco og James, uagtet at netop de to har vist flot fysisk form på det seneste. Men det er selvfølgelig betinget af, at han finder balancen mellem de offensive og defensive aktioner og ligger på linje med de tre øvrige på midtbanen, som du rigtigt er inde på.
Jeg tror, det som de fleste tænker på ift. Bales tilbagekomst, er, om holdet kan bibeholde samme flydende spil offensivt - med Bale istedet for James/Isco.
Det er jeg da personligt ikke i tvivl om, at de kan. Udover at Isco for alvor har trådt i karakter, og James tilbyder nogle andre linjer i spillet end Bale, så synes jeg samtidig, det er ret tydeligt, at vi har lagt på vores spil ift. sidste sæson.
- Som spillet og dynamikken flyder i øjeblikket, skulle Bale da være et svin, hvis han ikke kunne blomstre på den højrekant :-)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Don J skrev: @El Juan
Jeg forstår ikke, at du fokuserer så kraftigt på Bales arbejde tilbage i banen.. Det er jo egentlig her, at han har en betydelig fordel sammenlignet med Isco og James, uagtet at netop de to har vist flot fysisk form på det seneste. Men det er selvfølgelig betinget af, at han finder balancen mellem de offensive og defensive aktioner og ligger på linje med de tre øvrige på midtbanen, som du rigtigt er inde på.
Jeg tror, det som de fleste tænker på ift. Bales tilbagekomst, er, om holdet kan bibeholde samme flydende spil offensivt - med Bale istedet for James/Isco.
Det er jeg da personligt ikke i tvivl om, at de kan. Udover at Isco for alvor har trådt i karakter, og James tilbyder nogle andre linjer i spillet end Bale, så synes jeg samtidig, det er ret tydeligt, at vi har lagt på vores spil ift. sidste sæson.
- Som spillet og dynamikken flyder i øjeblikket, skulle Bale da være et svin, hvis han ikke kunne blomstre på den højrekant :-)
Så forstår du det jo netop også godt. Jeg forklarer det i øvrigt ganske kort. Det var udfordringen for ham selv, Ancelotti og holdet, at Bale ikke arbejdede nok tilbage i banen og for holdet. På samme måde, som det har været tilfældet med James og Isco. Netop derfor synes spillet også mere flydende (ikke kun det offensive spil, men generelt), end når Bale har været med, som visse har nævnt. Ancelotti har selv tidligere været inde på det.
Problemet eller udfordringen vil ikke blive, at bibeholde det flydende offensive spil (isoleret set), for det kommer af, at holdet rent faktisk har fungeret som et hold og alle har varetaget deres opgaver, såvel offensivt som defensivt. Det offensive spil flød også med Bale på holdet. Det kneb til gengæld mere med det defensive og balance, fordi Bale ikke - i samme grad som James og Isco gør det nu - varetog sine defensive opgaver. Ellers gentager du for så vidt blot meget af det jeg lige har skrevet... :-)
Bale har så meget offensiv og individuel kvalitet, at det som sådan ikke vil påvirke det offensive spil, men det kommer alligevel til at påvirke det og den overordnede balance på holdet i et eller andet omfang, når han slækker på de defensive pligter og ikke tager de nødvendige løb med tilbage. Han skal derfor stadig arbejde hårdere defensivt. Og arbejde mere begge veje for holdet. På samme måde som Isco og James gør det nu.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Don J skrev: @El Juan
Men flyder spillet ikke netop fordi vi, frem for at have en spiller på højre kanten der er bedst når han er oppe i fart og instinktivt søger mod mål, lige nu, benytter en mere tålmodig, pasnings- og kombinationsstærk spiller på denne plads? Er det ikke det skifte der har gjort at vi på det seneste har oplevet denne vekslen mellem eksplosiv angrebsfodbold og køligt possessions-bold? - hvor sidstnævnte altså er noget James tilstedeværelse har bidraget med?
Bale er i en enormt farlig spiller, i særdeleshed når det gælder omstillingsbold, men vi har jo også en Ronaldo - den bedste kamp vi, i følge mig, spillede sidste sæson var Copa-finalen hvor vi netop så ovennævnte vekslen i spillet. I den kamp havde vi også kun én af vores to hurtigløbere med.
Min pointe er at spillet har tendens til at blive en anelse for direkte når både Bale og Ronaldo er med, hvorimod det spil vi har set på det sidste, altså har nogle flere facetter.
Altid Real Madrid.
Defensivt står holdet lige nu i en 4-4-2 med to firemandskæder. De holder kæderne. Så nytter det ikke noget, at Bale ikke holder kæderne. Det skaber ubalance på holdet og gør netop spillet mindre flydende. Offensivt vil jeg nærmere betegne det som en 4-2-2-2, hvor James og Isco har den samme frihed som Bale. Forskellen ligger i spillerens defensive arbejde og omstillingen fra angreb til forsvar, lige så omvendt.
Nu har Bale siddet og kunnet kigge med. Og han har kunnet se, hvor godt Isco og James har gjort det og hvor hårdt de har arbejdet for holdet, ligeledes defensivt. Nu ved han, hvad der skal til for at slå en af de to af holdet igen og bibeholde sin plads. Han er et fysisk vidunder og har alle forudsætninger - endda bedre - for at levere samme store arbejdskapacitet, som Isco og James har leveret de seneste kampe. Offensivt kender vi alle hans kvaliteter. Der er han en helt fantastisk spiller, som kan afgøre kampe på egen hånd. Om end selvfølgelig en anden type end Isco og James.
- Don J
- Gæst
-
Kan godt være, at vi i bund og grund er enige ;-)
Synes bare, at der er en kende flere nuancer i det, end du får beskrevet:
Bale er som type givet en større "individualist" end Isco og James, og hans individuelle aktioner og løb offensivt kan efterlade rum bag ham.
Det er så bare her, at det er væsentligt, at han jo faktisk har lidt større offensiv frihed, end James har på denne position - Isco/James vil, som en del af tremandsmidtbanen med Bale på holdet, ligge lidt dybere, end de begge gør nu.
Som Ancelotti også tidligere har været inde på, så kræver en individualist som Bale en vis frihed i offensiven - det kan man sagtens give ham uden at skade balancen (tage Athletic-kampen som eksempel)
- Så længe at han arbejder disciplineret i enheden, er jeg egentlig ikke det mindste bekymret for balancen på holdet, som i øvrigt var fundet inden Bales skade.
Opsummeret: Isco og James har begge overrasket positivt med deres defensive arbejdsindsats - men de har ikke isoleret set forstærket holdets balance. Det har nærmere været en forudsætning for balancen, at de har forsvaret disciplineret kollektivt, da ingen af dem individuelt er ligeså defensivt stærke som Bale.
Mht. til vores offensive spil er der også lidt nuancer forbundet med valget Isco/James vs. Bale:
Med Isco og James på banen spiller vi lidt mere kollektivt i noget, der ligner en flydende 4-4-2.
Med Bale på højrekanten bliver der lidt større afstand mellem leddene i offensiven, hvor vi mere angriber i en reel 4-3-3.
Førstnævnte giver os en kende mere possession og kontrol. Sidstnævnte giver os lidt mere direkte vertikalt spil.
- Det er jo forfriskende, at vi kan variere vores spil udfra forskellige spiltyper. Det gør os mere uforudsigelige fremadrettet.
- Gæst
-
Her er et resume fra kampen. Mest bare en undskyldning for at fortælle jer at La Liga har fået en YouTube channel hvor man kan se videoer i høj kvalitet. Jeg var ikke bekendt med den før idag, og måske var nogle af jer det heller ikke.
- Madridnation.
-
- Ekspert bruger
-
Det var takkede være hans aggresive genpres at vi fik det første mål
Meget undervurderet spiller her på siden, synes jeg
Forresten nogen der ved mere om hans skade ? hvornår er han klar igen
Iker Casillas “Todo el mundo sabe que soy Madridista de corazón, blanco hasta la muerte.” (The whole world knows that I am a Madridista by heart; White until the death).
El_Juan skrev: Som Carletto sagde efter kampen: “Everyone thinks it is a problem, but I think he will help us improve. I'm very happy with how the side is playing, but we have to continue to play well and always try to add more to our game".
Jeg undrer mig gevaldigt over folks tankegang i forhold til Bale. Og det samme gør Ancelotti tydeligvis også. Hvad med at vende den om en gang. Manden har lavet fem mål og fire eller fem assists. Han har bidraget med rigtig meget offensivt. Udfordringen har været, at hans defensive arbejde ikke har været godt nok. Nu kan Bale selv sidde og se hvordan holdet fungerer og hvor meget James og Isco arbejder for holdet, ligeledes defensivt. Bale er en intelligent mand. Han ved godt, at han skal ind og arbejde lige så hårdt, hvis han skal slå en af de to - navnligt Isco - af holdet igen. Og så er Bale nu engang en fysisk stærkere, mere robust og atletisk spiller end James og Isco, så han har trods alt forudsætningerne for at gøre det.
asp3200 skrev: Bale skal nok få spilletid, jeg er dog bekymret over Kroos ikke får hvile, det er hver gang Modric som tages ud. Ser meget gerne at Kroos får fri mod Rayo næste gang.
Kunne det tænkes, at Kroos ikke i samme grad har haft brug for hvile? Tror du ikke, at Kroos selv og Ancelotti godt er klar over, hvornår han har brug for et hvil? Kan du mærke hvordan Kroos' bentøj har det, hvordan hans fysiske tilstand er og om han har brug for et hvil, siden du - alene ud fra en ubegrundet bekymring - mener Ancelotti bør give ham fri fra Rayo-kampen? Godt så...
Jeg tror Ancelotti og spillerne har helt styr på hvornår de har brug for et hvil ;-)
Jeg giver min mening til kende, ved godt jeg ikke sidder i teamet omkring holdet som du altid tror du gør. Nogle gange er du sku for bedrevidende at det er til at brække sig over. En anden gang så lad være med at skrive, det var en holdning og fair at du ikke deler den. Men jeg gider ikke høre på dit kvalm med 5 jeopardy spørgsmål når du lige skal markere at du ved bedre som normalt. Sku trættende at høre på.
BBB skrev: Bale har til tider svært ved at tæmme en bold, så jeg forstår ikke at der fokuseres på områder, hvor han åbenlyst kan være bedre end sine kollegaer fremfor at fokusere på hans udviklingsområder. Han har et klart handicap ift. de to andre.
Jeg forstår heller ikke hvorfor snakken går på Bale's defensive arbejde, når nu hans største handicap er i det offensive spil. Om han er i bedre fysisk tilstand end Isco og James hjælper jo intet, hvis Bale ikke kan tæmme en bold, slå en simpel aflevering, eller generelt tilbyde sig i det opbyggende spil, og det er specielt sidstnævnte jeg tror bliver det største problem for vores spil.
James er utrolig dygtig til at modtage bolden på højrekanten, og fordele spillet derfra, hvor imod Bale er ligesom Ronaldo og altid søger udfordringen og udnytter sine færdigheder.
For selve resultaterne så tror jeg ikke der er den store betydning for om spilleren hedder James eller Bale, men for selve spillet så er der en verden til forskel!
Det største problem for mig er, at der er en holdning om, at når Bale er klar, så skal han spille igen. Det bliver nok Isco som desværre bliver sorte Per for den meget politiske beslutning.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
At han er et par niveauer under er dog ikke ensbetydende med, at han ikke kan agere højre midtbane i den nuværende opstilling. Jeg synes tit, der overdrives, når Bales tekniske kvaliteter nævnes. Selvfølgelig kan han spille i de små rum, og jeg husker en masse flotte små afleveringer sidste sæson, der førte til mål. Dertil har han et utal kvaliteter, som hverken James eller Isco har, som OGSÅ kan bruges på den højre midtbane. Hans dynamiske spillestil med de accelererende løb kan sagtens bruge dybere i banen, og der behøver ikke være en motorvej, før at han kan bruges.
Problemet med Bale, synes jeg dog er, at han simpelthen har været uduelig i denne sæson. Det er rigtigt, at han statistisk set har spillet fint (5 mål, 5 assists?), men jeg synes virkelig, at han rent spillemæssigt har været en decideret skandale. Han har virkelig ikke haft held med sine personlige udfordringer, og jeg tror, at han skal omlægge sin stil lidt. Jeg kunne godt tænke mig, at han søgte de små rum lidt mere, i stedet for at være stationær på højre kanten for derefter at SPRINGE, når han så modtager bolden. Nu får vi at se.
Ancelotti keeps backing Bale but demands more
Carlo Ancelotti working with Gareth Bale to improve defensive commitment
Carlo Ancelotti can breath after beating Ludogorets. It was the fifth win in a row for Real Madrid and the club shows good recovery after a bad start of the season. But Ancelotti still has one big worry according to Spanish newspaper MARCA: Gareth Bale.
The Madrilenian newspaper knows that the manager and his team are not too happy with Bale's attitude. He performs great in attacks, but does not get the point that he has to come back and help the defenders sometimes. He - just like most attackers - hates defending.
Ancelotti hopes to get Bale to the point that he understands the importancy of defending. "I only have one piece left to the puzzle and that is Bale", is what the Italian manager would have said to this staff.
It is a little bit strange, because the Welshman started his carreer as a full-back. Ancelotti is convinced that he can get his man back to his best. And with 'his best' he means the defending work Bale provided last year at the end of the season.
“4-4-2 is a system we use regularly when we don't have possession in order to defend well. Today we played well with the ball also. Usually, when we have the ball we play with an extra man up front. This system allows us to press better when we don't have it”.