Optakt: Det lugter kraftigt af avancement

11 år 8 måneder siden #1 af Daniel

Real Madrids velsmurte offensive maskine tromlede hen over Liverpool på Anfield Road for små to uger siden, da de to duellanter mødtes i det første af to opgør i Champions Leagues gruppespil. Her fik englænderne i godt og vel halvanden time en fodboldlektion i, hvordan elleve mod elleve nødvendigvis ikke er ensbetydende med jævnbyrdighed; Ronaldo fik sågar applaus fra det engelske publikum ved dennes udskiftning, hvilket vidner om overlegenhed.

Siden da er madrilienernes formkurve kun gået én vej; opad! Først pillede Real Madrid Messi og co. fra hinanden på Santiago Bernabéu. Herefter vandt Kongeklubben nemt ude mod Cornella i Copa del Rey og senest Granada i La Liga, hvorfor man da også frister en tilværelse som førerhold i den spanske liga i skrivende stund. I perioden har man scoret skræmmende elleve mål.

Liverpool er en helt anden historie. Rodgers mandskab bakser stadig med at finde fodfæste efter man afhændede Suarez til Barcelona i sommers. Balotelli, der er udset til at skulle afløse uruguayaneren, har endnu ikke fundet opskriften på at blive nogenlunde succesfuld i Liverpools angreb. Beatles-byens stolthed tabte seneste ude mod Newcastle i en krampagtig forestilling af Rodgers udvalgte, hvorfor det er svært at se, hvordan de skulle kunne drille Real Madrid på fremmed græs.

Ja, det er vel sagtens kun Jan Mølby og de mest inkarnerede Liverpool-fans, der til stadighed har bare et spinkel håb om, at Rodgers kan piske lidt engelsk vildskab ind i sine spillere inden tirsdagens Champions League-brag, således englænderen yder Real Madrid bare en lille smule modstand.

Der lurer umiddelbart ikke en overraskelse og venter lige rundt om hjørnet. Til det er Real Madrid simpelthen inde i et alt for stærkt momentum pt. En ting er at offensiven, anført af Ronaldo, score mål på samlebånd. En anden ting er, at alle elleve spillere finder ind i et naturligt eminent samarbejde, hvilket ligeledes hører med til historien om Real Madrids stigende formkurve; ingen over holdet.

Tirsdagens ubekendte; er Bale med igen? Ancelotti har udtaget ham til truppen, men in mente waliserens forholdsvise lange skadeperiode, er det yderst usandsynligt, at han er med fra start. De fleste udenlandske medier forventer da også, at Ancelotti stiller med samme elleve spillere, der slog Liverpool sidst og sidenhen har spillet noget af det smukkeste fodbold på den europæiske fodbold-scene siden da. Italieneren må dog se bort fra Carvajal i denne ligning. Spanieren pådrog sig en uheldig muskelskade i weekendens kamp mod Granada, men her er Arbeloa klar til at tage arbejdshandskerne på, hvilket han desuden også gjorde i det omvendte opgør. 

En sejr til Real Madrid ville desuden være ensbetydende med, at klubben allerede er sikret deltagelse i den altid nervepirrende knockoutfase hen over foråret. 

Alt det og meget andet kan I få svar på, når 3+ blænder op for optakt kl. 20:00, hvor det forestående Champions League-brag selvfølgelig kommer under luppen. Kampen fløjtes som altid i gang kl. 20:45 og kan ses på selvsamme kanal.

Real Madrids forventede startopstilling: Casillas; Arbeloa, Ramos, Pepe, Marcelo; Kroos, Modric, Isco; James, Ronaldo og Benzema. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 8 måneder siden #2 af Kassow-Rossing
Fuck en fed optakt :) Stor ros herfra. Det er sgu dejligt at der ikke bliver sparet på de store ord, når holdet rent faktisk fortjener det. En samlet enhed, lader det til at være i øjeblikket.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

11 år 8 måneder siden #3 af Siempre fiel
henvisningen til Mølby er måske noget forfejlet, da han om nogen er kritisk omkring Liverpools tilstand og bestemt ik holder igen med den kritik når han kommenterer kampene. Måske var det bare skrevet for at skrive noget, men jeg er ret overbevist om at Mølby ik er blandt dem som tror på noget som helst iaften.

11 år 8 måneder siden #4 af Siempre Madrid

Siempre fiel skrev: henvisningen til Mølby er måske noget forfejlet, da han om nogen er kritisk omkring Liverpools tilstand og bestemt ik holder igen med den kritik når han kommenterer kampene. Måske var det bare skrevet for at skrive noget, men jeg er ret overbevist om at Mølby ik er blandt dem som tror på noget som helst iaften.

Mølby skal bare være glad for, at Sjesse ikke er med ;-)

Bortset fra det......og så lige den med at Sjesse ikke er nogen hurtig spiller, så kan jeg sgu godt lide Mølby. Han pakker ikke tingene ind, men er herligt kontant i sine udmeldinger.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

11 år 8 måneder siden #5 af raul7=kongen

Siempre Madrid skrev:

Siempre fiel skrev: henvisningen til Mølby er måske noget forfejlet, da han om nogen er kritisk omkring Liverpools tilstand og bestemt ik holder igen med den kritik når han kommenterer kampene. Måske var det bare skrevet for at skrive noget, men jeg er ret overbevist om at Mølby ik er blandt dem som tror på noget som helst iaften.

Bortset fra det......og så lige den med at Sjesse ikke er nogen hurtig spiller, så kan jeg sgu godt lide Mølby. Han pakker ikke tingene ind, men er herligt kontant i sine udmeldinger.

Liverpool er gode, er de ikke?

Jeg orker simpelthen ikke alle Mølbys spørgsmål. Der er så mange langt flere kompetente kommentatorer end den mand, som samtidig sjældent er ret godt forberedt. Som mange andre ekspert-kommentatorer kan han med fordel se mod Morten Bruun. Hvor kan de generelt lære meget.

Heldigvis er Niels-Christian Frederiksen på plads på Bernabeu i aften, så 3+ har trods alt sendt én stærk kommentator.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 8 måneder siden #6 af M_linding
Tænk også tilbage på, hvordan Mølby har analyseret di Maria.

Da han spillede i Real Madrid var han middelmådig og havde slet ikke blik for spillet, til at kunne spille centralt. Men nu hvor han spiller for en PL-klub kan Mølby slet ikke få armene ned.. Han følger slet ikke spansk fodbold, og bør ikke kommentere det.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Chamartin

11 år 8 måneder siden #7 af Real Madrid
Ronaldo er ikke kun ude efter rekorden for flest scoret mål, men også assist (21 assist). Her ligger han foran Messi (19) og kun seks assist bag Giggs. Kun Xavi (24) og Kaka (22) er foran ham.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

11 år 8 måneder siden #8 af SR4

Real Madrid skrev: Ronaldo er ikke kun ude efter rekorden for flest scoret mål, men også assist (21 assist). Her ligger han foran Messi (19) og kun seks assist bag Giggs. Kun Xavi (24) og Kaka (22) er foran ham.

Nu er assist ligegyldige i CL, de kun vigtige i la liga, hvor Messi laver mange af dem ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

11 år 8 måneder siden #9 af Siempre Madrid

raul7=kongen skrev:

Siempre Madrid skrev:

Liverpool er gode, er de ikke?

Jeg orker simpelthen ikke alle Mølbys spørgsmål. Der er så mange langt flere kompetente kommentatorer end den mand, som samtidig sjældent er ret godt forberedt. Som mange andre ekspert-kommentatorer kan han med fordel se mod Morten Bruun. Hvor kan de generelt lære meget.

Heldigvis er Niels-Christian Frederiksen på plads på Bernabeu i aften, så 3+ har trods alt sendt én stærk kommentator.

Hov hov ;-)

Jeg var ikke ude i en sammenligning med Morten Bruun, som vel er noget af det mest sublime, man kan få ud gennem højttalerne på fjernsynet.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Dios, Real HWL, Mathiaska, andreashn

11 år 8 måneder siden #10 af DarioGomez
Morten Bruun er formiddabel. Også Peter Piil forstås ... Mølby derimod!!

Han er typen, der er for grim til at lave radio ...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Dios

11 år 8 måneder siden #11 af Daniel
Nu skal det hele ikke handle om Jan Mølbys elendighed. Men det er godt at se, at et enkelt navn skaber massevis af debat; jeg har i hvert fald taktikken klar til næste gang, jeg skal udforme en optakt :-)

Til kampen. Rodgers har været ude og sige, at Gerrard nødvendigvis ikke er at finde i opstillingen. Personligt kan jeg ikke forstå, hvorfor Liverpool-trænerens indgangsvinkel til kampen øjensynlig er at tabe med størst margen mulig!
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved Daniel.

• Don J
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #12 af Don J
Besvaret af Don J på emne Optakt: Det lugter kraftigt af avancement
Jeg tror, den gode Mølle får en drøj tjans på arbejde i aften :-)

Højdepunktet sidst var, da medkommentatoren spørger ham til rygterne om Sterling til Real Madrid, hvortil han svarer med vanlig Henning Primdahl-accent: "Ah, de kan jo ikke bare få alle spillere, de peger på. Der må også være noget, der hedder Financial Fair Play".
:D

Leveret af Kunena Forum