Cristiano Ronaldo modtog sin 3. guldstøvle

11 år 8 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Cristiano Ronaldo modtog i dag sin 3. guldstøvle i karrieren efter sine 31 mål i La Liga i sidste sæson.

Overrækkelsen fandt sted på Hotel Meliá Castilla i Madrid, hvor portugiseren havde selskab af Iker Casillas, Sergio Ramos og Gareth Bale, samt Florentino Pérez.

Cristiano Ronaldo sagde ved overrækkelsen:

- Jeg havde ikke forventet så mange mennesker. Jeg vil gerne takke alle, i første omgang mine holdkammerater, uden dem havde det ikke været muligt. Også en tak til min familie, til tilhængerne og klubben for at give mig muligheden for at spille i den bedste klub i verden og vinde disse individuelle trofæer. Det kollektive er vigtigt, men det er de individuelle også, jeg arbejder meget for dette.

Han sagde endvidere:

- At vinde Guldstøvlen for 3. gang er som at vinde den for første gang. Jeg er meget glad, det er en speciel dag. Jeg vil gerne dele den med dem, som har hjulpet mig. Hver dag føler jeg mere og mere, at folk elsker mig. Jeg lover tilhængerne altid at gøre mit bedste på banen. Min passion, mine mål, mine oplæg, mine kampe. Jeg har mange år tilbage i Real Madrid endnu, jeg vil forsøge altid at gøre mit bedste.

Også Óscar Campillo, direktør for Marca, havde et par ord med på vejen til verdens bedste spiller:

- Det er en fejring at have en spiller hos os, hvis deltagelse til fodbolden og La Liga i almindelighed og til Real Madrid i særdeleshed, er ekstraordinær. Det er hans 3. guldstøvle. Han har scoret 17 mål i denne sæson. Vi får se om han også får den 4. guldstøvle og kommer alene på listen, som han lige nu deler med Messi, selv om han har vundet dem i forskellige ligaer.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 8 måneder siden #2 af SR4
Messi har kun 3 støvler? Og Ronaldo vinder med sikkerhed den 4. så til sommer har han passeret ham.

11 år 8 måneder siden #3 af Siempre Madrid

SR4 skrev: Messi har kun 3 støvler? Og Ronaldo vinder med sikkerhed den 4. så til sommer har han passeret ham.

Det er da også det, vi skriver.........Nu ;-)

Følgende bruger(e) sagde tak: SR4

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #4 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Cristiano Ronaldo modtog sin 3. guldstøvle
Cristiano: "Quiero ser el mejor de siempre, voy a trabajar para serlo"
www.marca.com/2014/11/05/futbol/equipos/...drid/1415192788.html

Før Portugal til en VM triumf ligesom Maradona og så kan vi snakke.

11 år 8 måneder siden #5 af Siempre Madrid

Inspektøren skrev: Cristiano: "Quiero ser el mejor de siempre, voy a trabajar para serlo"

Maradona havde Ruggeri og Valdano, blandt mange. Cristiano Ronaldo har noget, der hedder Nani og Hélder Postiga.

At Portugal kvalificerer sig til noget, skyldes Cristiano Ronaldo. Og KUN Cristiano Ronaldo.

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, andreashn, Pelle

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #6 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Cristiano Ronaldo modtog sin 3. guldstøvle

Siempre Madrid skrev:

Inspektøren skrev: Cristiano: "Quiero ser el mejor de siempre, voy a trabajar para serlo"

Maradona havde Ruggeri og Valdano, blandt mange. Cristiano Ronaldo har noget, der hedder Nani og Hélder Postiga.

At Portugal kvalificerer sig til noget, skyldes Cristiano Ronaldo. Og KUN Cristiano Ronaldo.

Ronaldo har/havde Pepé, Carvalho, Nani Joao Moutinho, Coentrao, Tiago Mendes, Deco, Luis Figo og Nuno Gomes blandt mange.

Så nej, den køber jeg ikke Siempre.

The bottom line is that, så længe han "kun" vinder trofæer med verdens bedste og største klub med ubegrænset midler, så kan man ikke blive verdens bedste nogensinde. Du skal også lever varen for landsholdet og helst vinde et VM trofæ, hvis du spørger mig.

Pele, Zidane og Maradona er min top tre i en vilkårlig rækkefølge.
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved Inspektøren.

11 år 8 måneder siden #7 af Pelle

Inspektøren skrev:

Siempre Madrid skrev:

Ronaldo har/havde Pepé, Carvalho, Nani Joao Moutinho, Coentrao, Tiago Mendes, Deco, Luis Figo og Nuno Gomes blandt mange.

Så nej, den køber jeg ikke Siempre.

The bottom line is that, så længe han "kun" vinder trofæer med verdens bedste og største klub med ubegrænset midler, så kan man ikke blive verdens bedste nogensinde. Du skal også lever varen for landsholdet og helst vinde et VM trofæ, hvis du spørger mig.

Pele, Zidane og Maradona er min top tre i en vilkårlig rækkefølge.

Det er et virkelig langt ude statement det der. Mener du selv, at de spillere, du nævner, vil kunne gå hele vejen i en EM/VM slutrunde? Portugal kvalificerede sig til VM ene og alene pga Ronaldo. Jeg ved ikke om du kan huske det, men det var hans vanvittige kampe mod Sverige, der sikrede dem billetten.

Forskellen på Ronaldo og Pele, Maradona, Zidane og egentlig også Messi (for nu at tage en, der stadig er aktiv) er, at de allesammen spillede eller spiller på klassemandskaber. Argentinas nuværende landsholdstrup er jo vanvittig stærk, hvilket også er grunden til, at de nåede VM-finalen.

Husker du da Frankrig vandt 3-0 over Brasilien i VM-finalen? Selvfølgelig gør du det. Er det så nødvendigt at remse holdet op for dig? Naturligvis ikke. Det hold der vandt i 98' er det bedste franske mandskab nogensinde - og meget mere end bare Zidane.

"Maybe they hate me because I'm too good."

• Don J
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #8 af Don J
Besvaret af Don J på emne Cristiano Ronaldo modtog sin 3. guldstøvle
.. Ikke at forglemme de forskellige brasilianske guldårgange, Pele var en del af.

Det er på grænsen til det unuanceret at påstå, at Cristiano Ronaldo SKAL vinde en slutrunde for at blive nævnt i samme moment som Pele, Maradona og Zidane
- Han er der allerede.

11 år 8 måneder siden #9 af Siempre Madrid
Inspektøren, må jeg drille dig lidt!?

Jeg gør det under alle omstændigheder!!

Nævn aldrig Nani, når du remser gode fodboldspillere op. ALDRIG!

Herudover er jeg i det store og hele enige med de andre og kan i samme åndedrag henvise til vores egen Alfredo di Stéfano, som heller aldrig nåede at vinde noget på landsholds-plan.

Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios, andreashn

11 år 8 måneder siden #10 af SR4

Siempre Madrid skrev: Inspektøren, må jeg drille dig lidt!?

Jeg gør det under alle omstændigheder!!

Nævn aldrig Nani, når du remser gode fodboldspillere op. ALDRIG!

Herudover er jeg i det store og hele enige med de andre og kan i samme åndedrag henvise til vores egen Alfredo di Stéfano, som heller aldrig nåede at vinde noget på landsholds-plan.

Nani er lige netop et godt argument for det okay ikke at have vundet en slutrunde ;)

11 år 8 måneder siden #11 af FranciscoISCO
Er det kun mig som er lidt træt af den der med at 'for at være blandt de bedste nogensinde, så skal man have vundet et VM' ?

Et verdensmesterskab er selvfølgelig den mest 'episke' af alle turneringer; den foregår kun hvert fjerde år, hvilket efterlader rigeligt med plads til forventningsglæde og 'optakts-hype', og så er hele nationer samlet omkring den (i særdeleshed hvad der giver VM'et dets prestige). Sporten er i høj grad for romantikere så derfor forstår jeg på sin vis godt, hvorfor denne turnering bliver placeret på en så høj skammel som den gør. Det er her presset er højest og majoriteten af en nations glæde og sorg står og falder med én vigtig måned.

Men hvis man altså ser lidt mere nøgternt på det - hvilket man trods alt bliver nød til engang imellem - er det så fair at et VM vægter så meget tungere end eks. et af de største nationale liga-trofæer, som består af 38 kampe og hvor holdende altså skal præsterer over et helt år? Er det fair at et VM-trofæ vægter så meget tungere end et CL-trofæ som, på trods af at CL ligeledes strækker sig over et lille år modsat VM-turneringens éne måned, egentlig har mere eller mindre samme format som VM'et - og hvor de samme spillere er deltagende, nemlig de bedste.

I øvrigt er det langt fra sjældent at spillere der har præsteret flot ved et VM, bliver indhyllet i den her massive hype, hvorefter disse ryger til større klubber kun for at bekræfte udtrykket 'one-hit-wonders'. På stående fod kan jeg huske en El Hadji Diouf som eksempel herpå, men også fra dette år mener jeg at en Joel Campbell bliver nævnt af nogle herinde som et interessant transfermål - og det altså ovenpå et par ugers VM-bold hvor costaricaneren præsterer 2/3 flotte kampe. Af samme årsag som at jeg bestemt ikke synes Joel var hvad vi havde behov for i transferperioden, synes jeg at det vil være vanvittigt at overrække Guldballonen til en Tysker - som har præsteret i et fremragende kollektiv - først og fremmest fordi denne måtte have vundet et VM. Hypen er massiv.

Da jeg taler lige så godt spansk som jeg taler iransk, så var Inspektørens link lidt sløret for min forståelse - bliver der postuleret at Ronaldo måske er den bedste nogensinde eller blandt de bedste? Førstenævnte postulat har potentiale til at blive en længere diskussion - den mener jeg dog først bør tages når portugiserens støvler er lagt på hylden - men i min bog høre Ronaldo utvivlsomt allerede nu til blandt de allerbedste fra fodboldhistorien, ligeså vel som Messi gør det. De to har simpelthen vundet for meget, individuelt såvel som med deres respektive klubben, og brudt for mange rekorder til at alle andre påstande kan tages seriøst. Uundgåeligt vil hvorvidt Ronaldo og Messi måtte have vundet noget med deres landshold blive tungen på vægtskålen - det der afgøre om de i vores kollektive bevidsthed bliver placeret i kategori med Maradona og Pele - og det vil helt sikkert skyldes den romantik vi alle rummer og hungrer efter, men fra en mere nøgtern synsvinkel synes jeg altså langt fa at dette faktum ville være fair.

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: SR4, andreashn

11 år 8 måneder siden #12 af Rasmus75
Argentinas hold i 86 var ikke det store at råbe hurra for, der er en grund til at det er det verdensmesterskab der bliver snakket om, hvor det var en spiller frem for holdet der vandt.

Leveret af Kunena Forum