Florentino Pérez afslører navneændring af Estadio Santiago Bernabéu

11 år 8 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Spansk AStv har angiveligt opfanget en samtale mellem Florentino Pérez og rådgiveren for uddannelse og sport i Madrid-regionen, Lucía Figar, hvor Real Madrid-præsidenten afslører, at Estadio Santiago Bernabéu skifter navn til IPIC Bernabéu.

De to fik sig en snak på Estadio Santiago Bernabéu i forbindelse med Real Madrids præsentation af aftalen med Microsoft og her har et videokamera fanget samtalen, hvor Florentino Pérez angiveligt siger:

- Vi vil kalde det IPIC Bernabéu eller de de ønsker…….måske Cepsa Bernabéu.

Real Madrid indgik den 29. oktober en aftale med Abu Dhabis IPIC (International Petroleum Investment Company), som vil få markant betydning for klubbens fremtid, især i forhold til moderniseringen af Estadio Santiago Bernabéu.

IPIC har nemlig indvilget i at betale en stor del af udgiften til moderniseringen af Estadio Santiago Bernabéu, som er budgetteret til at løbe op i omkring 400 millioner €. Herudover betaler IPIC 3 millioner € årligt, indtil stadion-moderniseringen er gennemført og efterfølgende 20 millioner € om året i en 20-årig periode. Og så indebærer aftalen også, at IPIC betaler for Real Madrid Resort Island og efterfølgende betale en vis procentdel af overskuddet.

Se videoklippet med Florentino Pérez´ afsløring her:

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 8 måneder siden #2 af Siempre Madrid
Jeg kan altså ikke lade være med at synes, at det er en voldsomt god aftale.

Det er vitalt, at Real Madrid ikke skal gældsætte sig for (yderligere) 400 millioner € eller tage af egenkapitalen for at finansiere moderniseringen af Estadio Santiago Bernabéu.

Det sammenholdt med de 20 millioner €, man så får oveni, samt skabelsen af Real Madrid Resort Island, giver alt andet end lige klubben et gevaldigt boost.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #3 af Storken

Siempre Madrid skrev: Jeg kan altså ikke lade være med at synes, at det er en voldsomt god aftale.

Det er vitalt, at Real Madrid ikke skal gældsætte sig for (yderligere) 400 millioner € eller tage af egenkapitalen for at finansiere moderniseringen af Estadio Santiago Bernabéu.

Det sammenholdt med de 20 millioner €, man så får oveni, samt skabelsen af Real Madrid Resort Island, giver alt andet end lige klubben et gevaldigt boost.

Nu kender man ikke det konkrete beløb, da "IPIC har nemlig indvilget i at betale en stor del af udgiften til moderniseringen af Estadio Santiago Bernabéu, som er budgetteret til at løbe op i omkring 400 millioner €." kan være alt fra €100 mio til €400 mio. Hvis man siger, at aftalen er €700 mio over 20 år, så er det €35 mio om året. Det lyder måske godt betalt i dag, men om 20 år vil €35 mio være ingenting, hvis man tager højde for udviklingen indenfor sponsorater i topfodbold. Jeg vil vove den påstand, at om 10 år ville du kunne indgå en 10-årig aftale på €700 mio. Real Madrid skyder sig selv i foden med aftalens længde. De bliver endnu engang underbetalt i mine øjne.

11 år 8 måneder siden #4 af Siempre Madrid

Storken skrev:

Siempre Madrid skrev: Jeg kan altså ikke lade være med at synes, at det er en voldsomt god aftale.

Nu kender man ikke det konkrete beløb, da "IPIC har nemlig indvilget i at betale en stor del af udgiften til moderniseringen af Estadio Santiago Bernabéu, som er budgetteret til at løbe op i omkring 400 millioner €." kan være alt fra €100 mio til €400 mio. Hvis man siger, at aftalen er €700 mio over 20 år, så er det €35 mio om året. Det lyder måske godt betalt i dag, men om 20 år vil €35 mio være ingenting, hvis man tager højde for udviklingen indenfor sponsorater i topfodbold. Jeg vil vove den påstand, at om 10 år ville du kunne indgå en 10-årig aftale på €700 mio. Real Madrid skyder sig selv i foden med aftalens længde. De bliver endnu engang underbetalt i mine øjne.

Men renteudgifterne til et tilsvarende lån på 700 € sparer man jo også, ligesom der (alt andet lige) vil være enorme indtægter forbundet med et moderniseret Estadio Santiago Bernabéu og Real Madrid Resort Island. Herudover vil det da ikke forbavse mig, hvis IPIC også bliver involveret i at færdiggøre den resterende del af planerne for Ciudad Real Madrid.

11 år 8 måneder siden #5 af asp3200
20 år, må simpelthen være en joke. Fint de betaler for modaniseringen og at de får navnet på, men de 3 mil euro er da til grin.

Jeg er desuden også stærkt bekymret over for det ø projekt. Hvad sker der hvis det giver underskud, kan godt se fidusen hvis det kun er at overskudet går i 0 eller der er overskud som ryger til os da vi ligger navn til. Så er det self win win.

Fint de betaler mellem de 300-400 mil for stadion og navn, men så lav da en aftale efter det og ikke 20 år hvilket som Storken siger er dybt tåbeligt. Aftalen vil være fin nu, men om 5-6 år griner Manchester U, Barcelona ad os igen mht sponsorater som de nok allerede gør nu mht hovedsponsor og trøjesponsor.

Far er skuffet. :)

11 år 8 måneder siden #6 af Siempre Madrid

asp3200 skrev: 20 år, må simpelthen være en joke. Fint de betaler for modaniseringen og at de får navnet på, men de 3 mil euro er da til grin.

Jeg er desuden også stærkt bekymret over for det ø projekt. Hvad sker der hvis det giver underskud, kan godt se fidusen hvis det kun er at overskudet går i 0 eller der er overskud som ryger til os da vi ligger navn til. Så er det self win win.

Fint de betaler mellem de 300-400 mil for stadion og navn, men så lav da en aftale efter det og ikke 20 år hvilket som Storken siger er dybt tåbeligt. Aftalen vil være fin nu, men om 5-6 år griner Manchester U, Barcelona ad os igen mht sponsorater som de nok allerede gør nu mht hovedsponsor og trøjesponsor.

Du skal læse det ordentligt. De 3 millioner € får vi jo ned i kassen uden at give noget til gengæld. Når Stadion-moderniseringen er færdig (og sponseret af IPIC), stiger beløbet til 20 millioner €. Og så er der alt det, jeg har nævnt i mit forrige indlæg.

11 år 8 måneder siden #7 af SR4
Om 3 år har Barca jo lavet en aftale om at få det dobbelte. Dummeste ting Perez har gjort. Enhver idiot ved at sponsoranter giver mere og mere med tiden.

11 år 8 måneder siden #8 af asp3200

Siempre Madrid skrev:

asp3200 skrev: 20 år, må simpelthen være en joke. Fint de betaler for modaniseringen og at de får navnet på, men de 3 mil euro er da til grin.

Du skal læse det ordentligt. De 3 millioner € får vi jo ned i kassen uden at give noget til gengæld. Når Stadion-moderniseringen er færdig (og sponseret af IPIC), stiger beløbet til 20 millioner €. Og så er der alt det, jeg har nævnt i mit forrige indlæg.

Okay, men alligevel er det jo et beløb som intet betyder i det store, så heller vente lidt med dem og så forhandle den længde ned til en 5 år efter ombygningen står færdig og så skal de 20 mil nok op til en 30 eller mere. Vi er trods alt verdens største klub.

At vi får 1.7 mil tilbage for Modrics skade af Uefa, som er ovre om 4 måneder max sætter de 3 mil i endnu lavere perspektiv.

Er bare træt af at vi altid er så langt bag de andre mht hovedsponsor og trøjesponsor, måske har jeg misset noget og kender self ikke alle detaljer om vi får mere i procenter per trøjesalg, men Perez har ikke ligefrem imponeret mig med de sponsorater på det seneste. Audi aftalen har Barcelona også fået bedre end os og den burde da være den samme eller i det mindste til vores fordel ift branding og markedsværdi. Men igen skuffes man.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #9 af Storken
Jeg har begået en fejl i mit tidligere indlæg. Hvis man forudsætter, at det uspecificeret beløb til stadionmoderniseringen falder upfront, så er det reelt kun de €20 mio om året de næste 20 år, som vil have en lavere nutidsværdi. Aftalen er herved ikke helt så ringe som jeg gjorde den til. Jeg vil dog stadig påstå, at aftalens længde er et selvmål. Om 10-15 år ser den økonomiske situation i fodbold sandsynligvis markant anderledes ud.

11 år 8 måneder siden #10 af madrid2000
Kan man ikke lave en aftale med Coca Cola også eller anden forretning, som ikke ligger på same område some IPIC?

Så hedder man IPIC Santiago Coca Cola Bernabeu = double profit. Så istedet for vi får omkring 400 mio euro, så får vi 800 mio euro.

Eller fungere det ikke sådan?

Det gør det nok ikke...

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #11 af Storken

madrid2000 skrev: Kan man ikke lave en aftale med Coca Cola også eller anden forretning, som ikke ligger på same område some IPIC?

Så hedder man IPIC Santiago Coca Cola Bernabeu = double profit. Så istedet for vi får omkring 400 mio euro, så får vi 800 mio euro.

Eller fungere det ikke sådan?

Det gør det nok ikke...

Mit marketingsforslag:
Alle bannerne på stadion er forskellige på TV alt efter hvilken kanal, land eller marked de bliver sendt på. Når man sidder på stadion vil bannerne være grønne, men hjemme i stuerne rundt omkring i verdenen, vil der være reklamer for lokale virksomheder. Det vil sige, at eksempelvis Netto vil stå på bannerne i Danmark, mens der vil stå Samsung i Sydkorea. Det kan helt sikkert lade sig gøre med nutidens teknologi.

11 år 8 måneder siden #12 af M_linding

Storken skrev: Jeg har begået en fejl i mit tidligere indlæg. Hvis man forudsætter, at det uspecificeret beløb til stadionmoderniseringen falder upfront, så er det reelt kun de €20 mio om året de næste 20 år, som vil have en lavere nutidsværdi. Aftalen er herved ikke helt så ringe som jeg gjorde den til. Jeg vil dog stadig påstå, at aftalens længde er et selvmål. Om 10-15 år ser den økonomiske situation i fodbold sandsynligvis markant anderledes ud.

Men kan man ikke tænke sig, at økonomerne i Real Madrid er nået frem til ca. samme konklusion?;)

Jeg mener; aftalen kan vel indeholde en række klausuler, reguleringer osv. som tager højde for inflation, klubbens stigende værdi, og den slags...:-)

Hvis ikke, virker 20 år lidt "friskt".
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved M_linding.

Leveret af Kunena Forum