Referat: En verden til forskel

11 år 8 måneder siden #1 af raul7=kongen

Mens størstedelen af de 6000 tilskuere på Irupua sikkert vil insistere på, at deres hjemmehold her til aften blev bortdømt i uhørt grad, så kan der ikke herske tvivl om, at der også var stor forskel på de to hold på banen.

Således var Real Madrid – hvis vi ser bort fra tyve minutter i starten af anden halvleg – simpelthen for stor en mundfuld for La Ligas darlinge, Eibar. Bortset fra en enkelt friløber til Saul i første halvleg, som Iker Casillas på mægtig vis parrerede, havde hjemmeholdet ikke mange chancer, foruden enkelte indlæg imod et solidt Madrid-forsvar.

I den anden ende var der til gengæld anderledes skarphed. Godt nok skulle Kongeklubben i både første og anden halvleg lige igennem lidt startvanskeligheder, men så levede offensiven også op til de vanlige, nærmest overmenneskelige, standarder. James kunne gøre det til 0-1 på et hovedstød, efter Benzema og Cristiano Ronaldo begge havde luret på den forkerte side af offside.

Lige inden pausen var verdens bedste fodboldspiller så på spil. En halvdårlig afslutning efter Carvajals fremragende forarbejde bragte portugiseren op på 19 La Liga-scoringer, det samme antal som Butragueno i 1990/91 blev topscorer i Spanien med. Der kan efterhånden skrives bøger om de rekorder, som Cristiano Ronaldo i disse dage slår i La Liga.

Efter pausen var det så Benzemas tur. Efter James fik prikket en bold på tværs scorede franskmanden stensikkert, inden Cristiano Ronaldo lukkede ballet med en straffesparksscoring og sit 20. sæsonmål.

Dermed fortsætter Carlo Ancelottis tropper de fine takter fra før landskampspausen, og fik en vigtig skalp på en bane, som man på forhånd havde frygtet. Isco gjorde det fornuftigt i fraværet af Luka Modric, men der skal stadig arbejdes på spanierens gennemslagskraft på midtbanen, ligesom boldomgangen ikke altid foregår i helt samme tempo, som hos kroaten.

Kampfakta

Eibar 0-4(0-2) Real Madrid
0-1: James (23')
0-2: Cristiano Ronaldo (44')
0-3: Benzema (70')
0-4: Cristiano Ronaldo (83')

Gule kort:
Irureta, Arruabarrena, Albentosa (Eibar)
Ramos, James (Real Madrid)

Røde kort:
Ingen (Eibar)
Ingen (Real Madrid

Dommer:
Fernandez Borbalan

Eibars hold: Irureta; Altube, Ekiza, Albentosa, Minero; Capa, Errasti, Arruabarrena(Lekic, 78'), Garcia, Saul(Lara, 78'); Manu(Rodriguez, 70')

Real Madrids hold: Casillas; Carcajal, Pepe, Ramos(Varane, 73'), Marcelo; Kroos, James(Coentrao, 78'), Isco; Bale, Cristiano Ronaldo(Arbeloa, 84'), Benzema

Kampens spiller: Cristiano Ronaldo, to mål og en assist er svært at argumentere imod
Kampens badebold: Gareth Bale, ikke at waliseren var decideret ringe, men han er for ofte usynlig i Real Madrid-offensiven
Kampens detalje: Carlo Ancelottis jubel ved 0-2-målet

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 8 måneder siden #2 af Sahinovic
46 mål på 12 kampe, tror måske det her er det bedste Real Madrid mandskab nogensinde.

Florentino Pérez

11 år 8 måneder siden #3 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Referat: En verden til forskel

Sahinovic skrev: 46 mål på 12 kampe, tror måske det her er det bedste Real Madrid mandskab nogensinde.

Det er det selvfølgelig ikke, men overdrivelse fremmer forståelsen ;-)

Det kører på skinner i øjeblikket, og kan Real Madrid genvinde Champions League, som det første hold nogensinde, med nogenlunde samme grundstamme som i fjor, så bevæger det her mandskab helt klart sig mod "et af de bedste Real Madrid-mandskab nogensinde".
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, Dios, andreashn

11 år 8 måneder siden #4 af Sahinovic

Daniel skrev:

Sahinovic skrev: 46 mål på 12 kampe, tror måske det her er det bedste Real Madrid mandskab nogensinde.

Det er det selvfølgelig ikke, men overdrivelse fremmer forståelsen ;-)

Det kører på skinner i øjeblikket, og kan Real Madrid genvinde Champions League, som det første hold nogensinde, med nogenlunde samme grundstamme som i fjor, så bevæger det her mandskab helt klart sig mod "et af de bedste Real Madrid-mandskab nogensinde".

Som sagt, overdrivelse fremmer forståelsen og det er selvfølgelig alt for tidligt og sige at det her skulle blive det bedste Real Madrid mandskab nogensinde.

Men hvis man nu ser på hele truppen, hvilket Real Madrid hold har haft så meget kvalitet på hver position?

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #5 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Referat: En verden til forskel
Jeg vil ikke tage glæderne på forskud, endnu. Jeg kan dog sige, at jeg har en god fornemmelse omkring dette mandskabs chancer for at vinde Uefa Champions League to år i træk, som det første hold nogensinde. Det er bare vigtigt, at spillerne fastholder deres sult og at de ikke bliver for naive og undervurdere deres modstandere. Bare forsæt med at klø på, og så skal vi nok vinde trofæet 'med de store øre'.

Dejlig sejr i dag i øvrigt. Godt at se James forsætte med at score og Ronaldo der bare forsætter hvor han slap fra inden landsholdspausen.
Sagt med andre ord; Another day at the office. Next!
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved Inspektøren.

11 år 8 måneder siden #6 af Kristian S
Vanvittig detalje af Ronaldo lige inden han lagde op til første mål!!

11 år 8 måneder siden #7 af Dios
Besvaret af Dios på emne Referat: En verden til forskel
Røv syg kamp! I mine øjne var det kun Casillas som kunne se sig selv i øjnene igår, og rent faktisk var fantastisk. Resten af spillerne var ukoncentreret og decideret dårlige med bolden.
Kroos og Isco mistede den for ofte, og de fik ikke rigtig sat deres aftryk på kampen. Carvajal og Marcelo var heller ikke specielt toneangivende. James og Bale er stadig alt for anonyme i deres spil. Ronaldo scorer og lægger op, men han mister den konstant, og det er et total irritationsmoment for mig. Benzema virkede bare som om han ikke gad idag.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

11 år 8 måneder siden #8 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Referat: En verden til forskel

Dios skrev: Røv syg kamp! I mine øjne var det kun Casillas som kunne se sig selv i øjnene igår, og rent faktisk var fantastisk. Resten af spillerne var ukoncentreret og decideret dårlige med bolden.
Kroos og Isco mistede den for ofte, og de fik ikke rigtig sat deres aftryk på kampen. Carvajal og Marcelo var heller ikke specielt toneangivende. James og Bale er stadig alt for anonyme i deres spil. Ronaldo scorer og lægger op, men han mister den konstant, og det er et total irritationsmoment for mig. Benzema virkede bare som om han ikke gad idag.

Jeg er bestemt ikke uenig i din kritik, men jeg er bare tilfreds med, at spillerne formår at hente tre point på et kedeligt stadion, i en kedelig atmosfære, mod et elendigt hold. Tre point på mindre gode dage, er dem der i sidste ende er ensbetydende med mesterskaber :-)

11 år 8 måneder siden #9 af BBB
Besvaret af BBB på emne Referat: En verden til forskel

Daniel skrev: Jeg er bestemt ikke uenig i din kritik, men jeg er bare tilfreds med, at spillerne formår at hente tre point på et kedeligt stadion, i en kedelig atmosfære, mod et elendigt hold. Tre point på mindre gode dage, er dem der i sidste ende er ensbetydende med mesterskaber :-)

Det er jeg uforstående overfor. Atmosfæren i går var da bedre, end den ofte er på Bernabeu. Der var sang, tilråb og tribune helt ned til banen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, andreashn, MMM

• 2Martin2
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #10 af 2Martin2
Besvaret af 2Martin2 på emne Referat: En verden til forskel
Imo, var den store forskel nu mest i at Real formår at få ramt bolten rigtigt, der var mange marginaler i kampen i går hvor for real faldt de gennerelt godt ud, hvor imod for Eibar var det hele tiden lige ved og næsten.

Hvad var de oppe på en 3-4 MEGET store chancer for flugter eller saksespark, der alle kiksede i gode positioner.
Det resultat jeg ville vurderer ud fra det spilmærsige præstationer, vil jeg sige burde havde været en 3-1 sejer til Real.
Virklig en god stime at holdet er i
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved 2Martin2.

11 år 8 måneder siden #11 af DarioGomez

Ahhh?!

La Quinta del buitre?
Æraen med fem mesterholds-trofæer i træk?

Come on; et kalenderår gør hverken fra eller til. Der skal MEGET til, før den nuværende trup er bare tæt på at tangere særligt holdet med Gento, Puskas, di Stéfano osv. For det er retteligt det bedste hold - nogensinde - ikke kun i Madrid. Men globalt.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

11 år 8 måneder siden #12 af Dios
Besvaret af Dios på emne Referat: En verden til forskel

Daniel skrev:

Dios skrev: Røv syg kamp! I mine øjne var det kun Casillas som kunne se sig selv i øjnene igår, og rent faktisk var fantastisk. Resten af spillerne var ukoncentreret og decideret dårlige med bolden.

Jeg er bestemt ikke uenig i din kritik, men jeg er bare tilfreds med, at spillerne formår at hente tre point på et kedeligt stadion, i en kedelig atmosfære, mod et elendigt hold. Tre point på mindre gode dage, er dem der i sidste ende er ensbetydende med mesterskaber :-)

Jeg er helt enig, men set fra vores synspunkt, så var der ingen glæder udover de 3 point. Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig for jer andre, men det skulle da undre mig, hvis der var nogle som følte sig decideret underholdt af spillet igår.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum