Refrerat: Real Madrid sikrede nummer 16

11 år 8 måneder siden #1 af raul7=kongen

På en aften, hvor det i perioder ikke var kønt, sikrede Real Madrid alligevel klubrekorden på 16 sejre, med en sejr over Malaga på La Rosaleda.

Selvom spillet ikke altid var det kønneste, skabte Real Madrid, som altid, en række store chancer og hjemmeholdet kan takke en storspillende Carlos Kameni for, at Kongeklubben ikke fik scoret flere mål. Særligt i to situationer reddede målmanden skud fra Cristiano Ronaldo, der normalt får netmaskerne til at blafre. Ydermere pillede Kameni også friløbere fra både Gareth Bale og Isco i kampens løb.

Efter 83 minutter lykkedes det dog en ellers skidt spillende Bale at lukke kampen, efter en omstilling, hvor Real Madrid på under seks sekunder gik fra at forsvare til at score mål i den anden ende. Det krævede blot en lang aflevering, et genialt hovedstød fra Cristiano Ronaldo og en lynhurtig waliser.

I kampens indledning var portugisiske Ronaldo ligeledes manden med næstsidste fod, da verdens bedste fodboldspiller tørrede et par Malaga-forsvarere, inden han sendte bolden ind til Karim Benzema. Franskmanden viste vanlig skarphed, da han sendte bolden i netmaskerne efter en situation, hvor Malaga-spillerne appellerede for frispark.

Generelt brugte Malaga mange kræfter på kampens dommer, Garrido, hvilket de i visse situationer måske havde ret i, omvendt blev Real Madrid også snydt i et par situationer, da såvel Sergio Ramos og Bale blev nedlagt i de blå-hvides felt. Endelig blev Isco i kampens døende minutter udvist for at prikke bolden fra en Malaga-spiller. Efterfølgende viste Malaga-fansene stort format, da de klappede Isco fra banen.

I defensiven stod Real Madrid det meste af kampen solidt, men enkelte gange blev Malaga farlige og havde forsøg på træværket, blandt andet i det 42. minut, da Duda bankede et frispark afsted fra 35 meter. Ligeledes måtte Casillas i kampens døende minutter hive en god redning frem, da Malaga havde endnu et frisparksforsøg. Ellers så den spanske landsholdskeeper ikke ligefrem sikker ud på dagen.

Med få sekunder igen lykkedes det for Santa Cruz at få bolden ind bag Casillas, men det var for sent og dermed holdt Real Madrid sejrsstimen kørende.

Kampfakta

Malaga 1-2(0-1) Real Madrid
0-1: (19') Benzema
0-2: (83') Bale
1-2: (91') Santa Cruz

Gule kort:
Darder,Welington (Malaga)
Kroos, Isco, Marcelo (Real Madrid)

Røde kort:
Ingen (Malaga)
Isco (Real Madrid

Dommer:
Vicandi Garrido

Malagas hold: Kameni; Rosales, Sanchez(67', Angeleri), Welington, Boka; Samu, Darder, Duda (66', Horta), Recio, Castillejo; Santa Cruz
Real Madrids hold: Casillas; Carvajal (85', Varane), Ramos, Pepe, Marcelo; Bale (90' Chicharito), Isco, Kroos, James; Cristiano Ronaldo, Benzema (73' Illarra)

Kampens spiller: Cristiano Ronaldo, manden bag flere store chancer
Kampens badebold: James, konstant usynlig og ikke med i mange gode aktioner.
Kampens detalje: Cristiano Ronaldos oplæg til 0-2 med et fremragende hovedstød.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 8 måneder siden #2 af Salix7
Selvom James ikke var meget værd, så må han have været i tæt konkurrence med Vicandi Garrido, om at blive kampens badebold!

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”

11 år 8 måneder siden #3 af Steen
Wow, Casillas.

Nå, men tre vanvittige vigtige point, tak for det.

11 år 8 måneder siden #4 af Kassow-Rossing
Jeg har spurgt om det før, og jeg har ikke rigtig kunne finde svar nogle steder, så er der nogle her, der vil hjælpe?

Hvad er rekorden? Her tænker jeg ikke den interne men den globale. Bayern, Barcelona, United, Milan, Juventus, Ajax?

I øvrigt så synes jeg faktisk at holdet spiller i et meget højt niveau i dag, selvom de fleste antyder det modsatte. Havde det ikke været for den elendige dommer, var kampen vundet lige så overlegent (3+ mål) som vi plejer. Isco spiller faktisk en OK kamp selvom han ender med at få rødt. Og hjernedød flot gestus af Málagas fans at klappe Isco af banen til råben af "Iiiiiiiiisco, Iiiiiiiisco"

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

11 år 8 måneder siden #5 af ChrillRM14
Det er betryggende, at vi kan hive en sejr frem på en svær udebane, når det generelle spil sommetider er direkte idéforladt og langsomt... Ærger mig over Ronaldos mangel på skarphed de rigtige steder, James der ikke udnytter nogen af sine offensive midtbanekvaliteter, Casillas' boldtab, og måden hvorpå vi ikke kan lukke kampen ordenligt... Spillet er sgu ikke så forblændede som for bare 2-3 uger siden.

Hvorom alt er, så er det sejr nr. 16!!! Det er kraftedeme godt! Det var bare en dag kontoret, og endnu en kamp, hvor verdens bedste fodboldspiller tilføjer tal til sin sindssyge liga-statistik ;)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

11 år 8 måneder siden #6 af ChrillRM14
Benfica har vist en sejrsstime på 29, uden at jeg kan huske det præcise tal :o men det var også dengang med Eusebio hehe

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #7 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Refrerat: Real Madrid sikrede nummer 16
Fair nok, at Ronaldo bliver kampens spiller eftersom han lavede to assist, hvor i særdeleshed den anden var fænomenal. Fantastisk kontraspil i øvrigt. Så kender man Real Madrid igen. Bam bam bam og så er bolden inde i målet hos modstanderen.
Jeg synes dog også, at Malagas målmand, Kameni fortjente den, men fair nok med Ronaldo, set med Madrid briller.

Ja, Iker Iker Iker. Hvor fanden skal jeg starte. Ja, du disker op med især en fantastisk redning, men det er desværre ikke nok til at være første målmand for Real Madrid, når man kigger på dine andre aktioner. Jeg føler mig på ingen måder tryg med Ikér, kan jeg lige så godt sige. Han virker meget meget usikker, synes jeg og det har vi ikke brug får. Så Ikér skal enten takke ja til at blive anden målmand fremover fra næste sæson, eller skippes videre til USA (New York City FC f.eks.).

Oven på et par gode overskrifter, gemmer der sig desværre også noget bekymring over fraværet af Modric de næste tre måneder. Jeg synes ikke at vores midtbane så ud til at fungere. Der var flere problemer. Især Isco, synes jeg slet ikke leverede en god præstation. Det er tid til, at man giver Illaramendi chancen fra start de næste par kampe, indtil jule pausen og så må vi så se, om han skal fortsætte til næste år med at starte på banen eller om han skal tilbage på bænken.

Det er vist det, der er at sige om denne kamp.

Nå ja, forresten. Ronaldo, ja. Han er ikke bare La Liga topscorer. Han ligger også på en delt første plads med Koke over spillere der har lavet flest assist. Hvad skal Barcelona fansene nu snakke oml?
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved Inspektøren.

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #8 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Refrerat: Real Madrid sikrede nummer 16
Sgu da Casillas der er kampens badebold med sådan en præstation eller rettere mangel på samme i dag!!

11 år 8 måneder siden #9 af raul7=kongen
Tjah, jeg forstår til fulde bekymringen omkring fraværet af Modric, men jeg ved ikke om vores 'formdyk' alene skyldes kroatens skade.

Det har været et presset program, særligt for de mange landsholdsspillere, her i efteråret og vi har ikke roteret meget - betinget af, at der har været et par skader og pointtabene i starten.

Jeg håber man hiver nogle Castilla-spillere op og sparer samtlige fra den normale startopstilling på tirsdag, flere spillere trænger helt tydeligt til pause, hvilket Kroos' udtalelser i ugens løb også understreger. Derfor synes jeg faktisk dagens indsats var mere end godkendt. Set over 90 minutter skaber man 7-8 store chancer, som alle burde resultere i mål, ligeledes giver man ikke meget væk i den anden ende. Når effektiviteten ikke er der, så vil man altid komme i lidt problemer på udebane i november.

Jeg glæder mig til vi forhåbentlig får Khedira og Illarra tilbage i form, ligesom Jesé måske snart kan betyde, at Ancelotti kan rotere hos de forreste spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, andreashn

11 år 8 måneder siden #10 af M_linding
Kan man måske gå ud fra, at Iscos gule kort bliver annulleret? Der var jo ikke engang frispark i situationen...

11 år 8 måneder siden #11 af JesperA
Iker for dælen, det var godt nok en sølle omgang. Bekymrende ringe.

Selv med en tomålsføring tør Illarra ikke slå en fremadrettet aflevering, jeg har aldrig oplevet en større alibi-spiller på Real Madrids hold. Selv Casemiro og Thomas Gravesen tør forsøge en dribling eller stikning i ny og næ, jeg mindes sgu næsten ikke at have set Illarra spille den videre til andre end den nærmeste mand eller bagud mod CB/keeper, eller forsøge sig med noget som helst kreativt på egen hånd. Halvandet år, det er på tide han viser hvorfor han skulle koste 38 stærke....
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved JesperA.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

• Vikingen
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #12 af Vikingen
Besvaret af Vikingen på emne Refrerat: Real Madrid sikrede nummer 16
Hvordan kan James få kampens badebold? Ville da umiddelbart mene at Casillas, Isco eller dommeren fortjener den "fornemme" pris.

Casillas er rystende usikker på simple aktioner. Isco spiller en under middel kamp og bliver smidt ud, og putter dermed unødigt pres på sine holdkammerater. Dommeren var bare ufatteligt dårlig, og formår ikke rigtig at sætte sig i respekt. Samtidigt med at han laver et utal af fejlkendelser.

Tror dette er min første post, og undskylder at det bliver et lidt surt opstød, men følte lige jeg ville ytre min mening. Fortsat god weekend :-)

Leveret af Kunena Forum