Refrerat: Real Madrid sikrede nummer 16

11 år 8 måneder siden #13 af SR4

Vikingen skrev: Hvordan kan James få kampens badebold? Ville da umiddelbart mene at Casillas, Isco eller dommeren fortjener den "fornemme" pris.

Casillas er rystende usikker på simple aktioner. Isco spiller en under middel kamp og bliver smidt ud, og putter dermed unødigt pres på sine holdkammerater. Dommeren var bare ufatteligt dårlig, og formår ikke rigtig at sætte sig i respekt. Samtidigt med at han laver et utal af fejlkendelser.

Tror dette er min første post, og undskylder at det bliver et lidt surt opstød, men følte lige jeg ville ytre min mening. Fortsat god weekend :-)

Isco blev smidt ud efter en sitation hvor han ikke gjorde noget forkert? Udover det var han en af de bedste på banen.
Iker lavede til gengæld nogle vigtige redninger.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 8 måneder siden #14 af Vinícius
Så så så..
Casillas lavede én fejl i kampen. Gør ham nu ikke dårligere end han er, og lad jer for guds skyld ikke blive påvirket af de inkompetente kommentatorer. De fik for én gangs skyld ret.... På bekostning af en enorm dommerfejl!!! Det er da til grin at sidde og hovere på den måde så..

kig lige en gang i videoen her. Det er kun den første situation, hvor Casillas laver et drop. I situation to bliver han udsat for et vaskeægte Ronaldo-spark, der knækker i luften. Der gør han det godt.

Så kan vi tage situation 3, hvor de fleste falder igennem, inklusiv dem, jeg så kampen med. Han gør det fænomenalt der! Skal han holde bolden? - måske vil nogen sige.. Men nej. Idet bolden ryger gennem benene på en spiller og kan nå at ændre retning, skal han i første omgang blive stående på benene, og han når at få en hånd på bolden. Læg nu mærke til, at der er en totalt fri Malaga-spiller modsat, og hvis han slår bolden derover, er der oplagt scoringsmulighed. Han vælger den rette løsning og slår bolden over mod sine medspillere, der kan hjælpe ham. Er det bevidst? Det er i hvert fald det helt rigtige at gøre.

Og så laver han en fænomenal redning til sidst. Var det ikke for den store fejl i første halvleg havde han fået 4. Han får kun 3 af mig.

Vi kan igen komme ind på snakken om angribere kontra målmænd. Én dårlig aktion fra Ronaldo, der brænder en åbenlys scoringsmulighed(gør han faktisk 2 gange) straffes ikke nær så hårdt som Casillas, der fumler med bolden én gang og giver ét hjørnespark væk, og ellers i 2 situationer er afgørende medvirkende i at afholde modstanderen fra mål - situationer hvor mange målmænd ville have fejlet. Forstå mig ret, Ronaldo spillede en rigtig god kamp, og var med i alt. Han får 4 i min bog.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, rezamadridista, MMM

11 år 8 måneder siden #15 af Dios

JesperA skrev: Iker for dælen, det var godt nok en sølle omgang. Bekymrende ringe.

Selv med en tomålsføring tør Illarra ikke slå en fremadrettet aflevering, jeg har aldrig oplevet en større alibi-spiller på Real Madrids hold. Selv Casemiro og Thomas Gravesen tør forsøge en dribling eller stikning i ny og næ, jeg mindes sgu næsten ikke at have set Illarra spille den videre til andre end den nærmeste mand eller bagud mod CB/keeper, eller forsøge sig med noget som helst kreativt på egen hånd. Halvandet år, det er på tide han viser hvorfor han skulle koste 38 stærke....

Tja!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Chamartin

11 år 8 måneder siden #16 af JesperA
For en spiller købt som 23-årig for så stor en sum, og allerede en etableret La Liga spiller, havde jeg forventet mig mere... Du ville også kunne lave sådan en video med Pablo Garcias tid i Real Madrid, og selv i en video der hedder "Illarramendi ultimate skills" er størstedelen af aktionerne at han løber forbi en mand og spiller den til siden... For en mand udråbt til at være Xabis afløser er der forbløffende få lyspunkter, i forhold til at han spiller den position hvor man får bolden allermest.

Set på den lyse side havde Perez nok aldrig købt Toni Kroos hvis Illarra havde været lidt bedre, og Toni Kroos er enormt meget bedre, i alle spillets facetter, på trods af at han kun har spillet i klubben kort tid, og kommer fra en helt anden liga og spillestil. De er for øvrigt lige gamle..
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, El Rojo

11 år 8 måneder siden #17 af raul7=kongen

Vikingen skrev: Hvordan kan James få kampens badebold? Ville da umiddelbart mene at Casillas, Isco eller dommeren fortjener den "fornemme" pris.

Casillas er rystende usikker på simple aktioner. Isco spiller en under middel kamp og bliver smidt ud, og putter dermed unødigt pres på sine holdkammerater. Dommeren var bare ufatteligt dårlig, og formår ikke rigtig at sætte sig i respekt. Samtidigt med at han laver et utal af fejlkendelser.

Tror dette er min første post, og undskylder at det bliver et lidt surt opstød, men følte lige jeg ville ytre min mening. Fortsat god weekend :-)

Jeg synes andre har svaret fint omkring Iker og Isco. Dommeren kunne være nævnt, men som udgangspunkt fokuserer vi på Real Madrid og derfor vil Real Madrid-spillere oftest blive udnævnt til kampens badebold eller spiller - det er trods alt det hold, som vi fokuserer på.

Derudover er jeg spændt på at høre, hvad James gjorde godt i går. Han løb nogle fine meter defensivt, men i to afgørende offensive situationer skal han blot slå en aflevering over 10 meter uden modstandere tæt på, hvor han mister den. For ikke at tale om hans 'clearing' i eget felt, som gav Malaga en af få store chancer i kampen.
Jeg har mange gange forsvaret colombianeren og i det store billede bekymrer gårsdagens kamp mig heller ikke, hvis vi ser på fremtiden. I går var han dog ikke meget værd og kunne let være erstattet, uden det havde ændret noget til det negative.

11 år 8 måneder siden #18 af raul7=kongen

JesperA skrev: For en spiller købt som 23-årig for så stor en sum, og allerede en etableret La Liga spiller, havde jeg forventet mig mere... Du ville også kunne lave sådan en video med Pablo Garcias tid i Real Madrid, og selv i en video der hedder "Illarramendi ultimate skills" er størstedelen af aktionerne at han løber forbi en mand og spiller den til siden... For en mand udråbt til at være Xabis afløser er der forbløffende få lyspunkter, i forhold til at han spiller den position hvor man får bolden allermest.

Set på den lyse side havde Perez nok aldrig købt Toni Kroos hvis Illarra havde været lidt bedre, og Toni Kroos er enormt meget bedre, i alle spillets facetter, på trods af at han kun har spillet i klubben kort tid, og kommer fra en helt anden liga og spillestil. De er for øvrigt lige gamle..

Sandheden er nok midt imellem dit og Dios' synspunkt. Illarra er uden tvivl ikke brudt igennem i Madrid og har endnu til gode at sætte 500 gode minutter sammen i træk. Omvendt har han også døjet meget med skader og derved haft svært ved at finde fodfæste i klubben, noget som i mine øjne er den største bekymring omkring baskeren.

Jeg har også været efter ham, da han spiller den meget til siden. Omvendt er han i mange kampe bruge som indskifter - som i går, hvor hans vigtigste opgave er at bringe balance. Dette gøres nu engang ofte bedst, ved at spille bolden til side eller bagud og bevare possession i stedet for at tage chancer i det fremadrettede. Det er bemærkelsesværdigt, at når Illarra kommer ind, får vi ofte markant mere kontrol over kampene.

Alibi eller ej. Illarra har mere at byde på - og skal have det - men det er også svært, når man aldrig får tre kampe i træk.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, JimmyBroe, andreashn

11 år 8 måneder siden #19 af Dios

JesperA skrev: For en spiller købt som 23-årig for så stor en sum, og allerede en etableret La Liga spiller, havde jeg forventet mig mere... Du ville også kunne lave sådan en video med Pablo Garcias tid i Real Madrid, og selv i en video der hedder "Illarramendi ultimate skills" er størstedelen af aktionerne at han løber forbi en mand og spiller den til siden... For en mand udråbt til at være Xabis afløser er der forbløffende få lyspunkter, i forhold til at han spiller den position hvor man får bolden allermest.

Egentlig postede jeg bare videoen, fordi du sagde at han aldrig spillede bolden fremadrettede, og han aldrig driblede en mand. Man kan vise meget flotte videoer af alle spillere, men det er vrøvl det du siger, og det er det eneste videoen siger.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

11 år 7 måneder siden #20 af Siempre fiel

raul7=kongen skrev: Det er bemærkelsesværdigt, at når Illarra kommer ind, får vi ofte markant mere kontrol over kampene.

Det behøver bare ik sige det fjerneste om Illarras "kvaliteter", men ka jo alene være et udslag af at vi oftest udskifter en offensivspiller som ik bidrager med noget som helst defensivt med en defensiv midtbanespiller som ik bevægr sig over midten - det sku jo gerne give udslag i lidt mere kontrol og ro uagtet om den ekstra midtbanemand hedder Illarra, Thomas Gravesen eller Jens Okking.

Leveret af Kunena Forum