2015 skydes i gang med en lækkerbisken

11 år 6 måneder siden #1 af Daniel

Real Madrids portugisiske venstreback kan se frem til spilletid pga. Marcelos sene klarmelding. 

Real Madrid indleder 2015 med en svær udebanekamp på Mestalla, hvor ligaens øjeblikkelige 4'er venter verdens bedste klubhold anno 2014. Det er et opgør, der rummer megen historie og i et nutidigt øjesmed bliver det ikke meget bedre i spansk fodbold, hvorfor der er lagt op til en lækkerbisken. Det et opgør selv den neutrale fodboldelsker ikke må misse - flimmerkassen er med andre ord ens bedste ven søndag eftermiddag. 

Januar måned er dén måde, der plejer at skille fårene fra bukkene. Det her de respektive mesterskabskandidater for alvor stempler ind. Hvem skal følge med Real Madrid og Barcelona i titelræset i indeværende sæson? Såvel bysbørnene Atletico Madrid, som morgendagens modstander Valencia, ligger begge lunt i svinget til at hoppe med på samme vogn, som de to førstnævnte spanske mastodonter. Det hele kommer an på resultaterne i indeværende måned. 

Real Madrid skal ud over Valencia op i mod Atletico Madrid over to omgange i Copa del Rey, hvor Kongeklubben, hvis de ekspederer Simeone og Co. ud i mørket, formentlig møder Barcelona sidst i januar måned, ditto over to kampe. Herudover er der alle ligakampene, hvor modstanden på papiret er overkommelig, men det må ikke negligeres pga. det tætpakkede kampprogram. 

Derfor er en bred trup essentiel. Det har Real Madrid. Målt på kvalitet måske den bedste. Men allerede inden morgendagens spanske brag melder der sig et par spørgsmål ind i Madrid-lejren; eksempelvis er Ramos ukamptygtig, ligesom det er tvivlsomt om Marcelo spiller morgendagens kamp, trods klarmelding tidligere i dag. Real Madrids hold rummer dog så megen kvalitet, at selv skader til flere af holdets nøglespillere, ikke burde hæmme spillet på banen nævneværdigt. 

Hvad byder 2015 på?

En potentiel - officiel - verdensrekord i vundne kampe på stribe, en ny scoringsrekord i spansk fodbold, hvis snittet fra 2014 kan holdes i 2015, et muligt mesterskab, der på katastrofal vis glippede i sidste sæson, og ligeledes muligheden for at blive det første hold nogensinde til at genvinde Champions League, siden turneringen skiftede navn i 1992. Der er med andre ord nok drama og mange spændende ting at se frem til med Real Madrid-briller i dette kalenderår - specielt første halvdel. 

Morgendagens kamp er derfor vigtig. Det er kampen, der kan sætte skub i den lidt rustne maskine vi så ved udgangen af 2014, hvor Real Madrid flere gange spillede jammerligt, men alligevel høstede det fulde udbytte. 

Heldigvis har Real Madrid særdeles gode minder den seneste tid fra Mestalla, hvor madrilienerne de seneste fire gange i liga-sammenhæng har vundet alle gange og scoret 17 mål. Valencia har tilsvarende scoret 7. Derfor tør undertegnede godt at love, at det bliver et medrivende opgør Canal 9 blænder op for kl. 17:00 dansk tid.

Det er svært at forudsige startopstillingen, men Ancelotti har i dag på pressemødet fortalt, at rotation er vigtig den kommende tid, ligesom han ligeledes konstaterede, at James er mere arbedsvillig defensivt end Isco, hvorfor der godt kan lurer en lille defensiv overraskelse, hvor Illarramendi eller Khedira bliver valgt i en lidt mere disciplineret tilgang til kampen. 

Real Madrids forventede startopstilling: Casillas; Carvajal, Pepe, Varane, Coentrão; Khedira, Kroos, James; Bale, Benzema, Ronaldo. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 6 måneder siden #2 af JimmyBroe
Kampen idag kan -sammen med andre kampe- blive afgørende for om vi vinder mesterskabet i denne sæson.;-) Mestalla er et svært sted at spille. Hvilket også kan ses på papiret, hvor kun Bilbao og Barcelona har præsteret at hive henholdsvis ét og tre point hjem. Det skal så siges at det er sket inden for de sidste tre hjemmekampe.

Så længe vi ikke tænker for meget på midtugens kamp mod Lillesøster og den glamourøse rekord, så tror jeg vi har fine chancer.
Kampen mod Milan kan vi ikke bruge til noget, det var tydeligt at profilerne tog en slapper i den kamp. Gudskelov da, for den var da så ligegyldig som noget kunne være.

Det skal også nævnes at vi ikke har tabt på udebane, til Valencia i ligaen siden '09. Altså 6 år(:D).

Jeg tror på sejr. 1-3 med Ronaldo som første målscorer. Coentrao scorer også idag. :O

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved JimmyBroe.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

11 år 6 måneder siden #3 af Daniel
Bale laver hattrick! Sårn er det bar'.....
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved Daniel.

11 år 6 måneder siden #4 af Pelle
Ahh, det er vel ikke denne kamp, der er afgørende for, om vi vinder ligaen? Vi er trods alt kun halvvejs. Og vi er ikke engang nået det tidspunkt på sæsonen endnu, hvor Barca notorisk begynder at lave dumme ting og sætte point til.

Men kampen er dog stadig sindssygt vigtigt. Både på det mentale plan, men også for at se, om vi stadig har "det". De sidste 4-5 kampe inden ferien afspejlede lidt, at formen var faldende, selv om resultaterne stadig kom. Jeg håber, vi kan finde det der lækre spil frem igen, som vi viste i 3-1 sejren over Barca - den kamp står stadig som den absolut lækreste for mig.

God kamp.

Og til de sædvanlige 6-8 stykker - vi ses på chatten :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."

11 år 6 måneder siden #5 af JimmyBroe

Pelle skrev: Ahh, det er vel ikke denne kamp, der er afgørende for, om vi vinder ligaen? Vi er trods alt kun halvvejs. Og vi er ikke engang nået det tidspunkt på sæsonen endnu, hvor Barca notorisk begynder at lave dumme ting og sætte point til.

Men kampen er dog stadig sindssygt vigtigt. Både på det mentale plan, men også for at se, om vi stadig har "det". De sidste 4-5 kampe inden ferien afspejlede lidt, at formen var faldende, selv om resultaterne stadig kom. Jeg håber, vi kan finde det der lækre spil frem igen, som vi viste i 3-1 sejren over Barca - den kamp står stadig som den absolut lækreste for mig.

God kamp.

Eeeej, hvor er du åndsvag mann<3

Selvfølgelig er denne kamp ikke den mest afgørende, men det er en af de kampe vi er nødt til at vinde for at presse vores nærmeste konkurrenter. Vi må ikke afgive territorium, slet ikke til et hold i top 4. Derfor er den vigtig. Disse kampe er oftest tungen på vægtskålen som gør udslaget. Vi så det sidste sæson da vi klokkede i det, bl.a. mod Sevilla.

Men ja det bliver spændene om Barcelona falder fra hinanden her i starten af året. Det er nærmest blevet en tendens for dem, samtidig med, at det i den helt anden grøft, er blevet en tendens for Real Madrid at blive bedere efter årsskiftet.

Yup, vi Zæjzz.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved JimmyBroe.

11 år 6 måneder siden #6 af Pelle

JimmyBroe skrev:

Pelle skrev: Ahh, det er vel ikke denne kamp, der er afgørende for, om vi vinder ligaen? Vi er trods alt kun halvvejs. Og vi er ikke engang nået det tidspunkt på sæsonen endnu, hvor Barca notorisk begynder at lave dumme ting og sætte point til.

God kamp.

Eeeej, hvor er du åndsvag mann<3

Selvfølgelig er denne kamp ikke den mest afgørende, men det er en af de kampe vi er nødt til at vinde for at presse vores nærmeste konkurrenter. Vi må ikke afgive territorium, slet ikke til et hold i top 4. Derfor er den vigtig. Disse kampe er oftest tungen på vægtskålen som gør udslaget. Vi så det sidste sæson da vi klokkede i det, bl.a. mod Sevilla.

Men ja det bliver spændene om Barcelona falder fra hinanden her i starten af året. Det er nærmest blevet en tendens for dem, samtidig med, at det i den helt anden grøft, er blevet en tendens for Real Madrid at blive bedere efter årsskiftet.

Yup, vi Zæjzz.

"Kampen i dag kan meget vel blive afgørende for, om vi vinder mesterskabet i denne sæson". Nu quoter jeg dig bare lige, Jimmy-drengen ;-) Men jeg forstår, hvad du mener. Og kampen skal naturligvis vindes, hvilket jeg også tror den bliver.

"Maybe they hate me because I'm too good."

11 år 6 måneder siden #7 af JimmyBroe

Pelle skrev: "Kampen i dag kan meget vel blive afgørende for, om vi vinder mesterskabet i denne sæson". Nu quoter jeg dig bare lige, Jimmy-drengen ;-) Men jeg forstår, hvad du mener. Og kampen skal naturligvis vindes, hvilket jeg også tror den bliver.

Du digter makker, hvor plat altså. Kig igen før du quoter, hårde;-)

Jeg er her stadig XOXO

11 år 6 måneder siden #8 af Dios
Ud med Ramos og ind med Varane. Ramos er simpelthen for farlig at have på banen i sådan et opgør. James fylder for lidt inde centralt, så håber på Khedira i stedet for ham. Kunne være lækkert i pausen, men den evige afslappede Ancelotti venter nok først til sent i kampe :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

11 år 6 måneder siden #9 af asp3200
Der røg den rekord.... Bekymrende...

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #10 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne 2015 skydes i gang med en lækkerbisken
I starten af anden halvleg, vi "stjæler" bolden fra Valencia efter de har trillet bolden på et frispark. Bale får den alene igennem, han skal bare lægge den til Benzema eller selv score...og han fucker det selvfølgelig op. Man kan godt blive liiidt træt af ham.

11 år 6 måneder siden #11 af Steen
Underholdende kamp, og fortjent at Valencia vandt. Holdet begynder først at spille fodbold når de er kommet bagud, hvilket er alt for sent. Man savner virkelig Modric....

Isco var banens klart dårligste spiller, efterfulgt af Benzema og Bale. De øvrige spillere var heller ikke gode, kun Pepe og til dels Kroos, kan være sin indsats bekendt.

Man vinder ikke ligaen i december, ej heller i januar. Op på hesten igen, dette hold har hvad der skal til for at vinde de store trofæer. Vamos!
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, BBB

11 år 6 måneder siden #12 af Sahinovic

Steen skrev: Underholdende kamp, og fortjent at Valencia vandt. Holdet begynder først at spille fodbold når man er kommet bagud, hvilket er alt for sent. Man savner virkelig Modric....

Isco var banens klart dårligste spiller, efterfulgt af Benzema og Bale. De øvrige spillere var heller ikke gode, kun Pepe og, til dels Kroos, kan være sin indsats bekendt.

Man vinder ikke ligaen i december, ej heller i januar. Op på hesten igen, dette hold har hvad der skal til for at vinde de store trofæer. Vamos!

Er det en joke? Isco kæmpede til det sidste og var klart en af spillerne som var mest synlige, specielt i de sidste 30 minutter - hvor var verdens bedste fodboldspiller Ronaldo (udover straffesparket)?

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Leveret af Kunena Forum