2015 skydes i gang med en lækkerbisken
Det anerkender "vi" jo også. Problemet er, at jeg ikke kan bruge Ronaldos hattricks mod Bilbao, Elche og Levante til noget, når han spiller som en brækket arm mod Atletico. Barca og Valencia.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
I hver eneste kamp naturligvis.
For virkeligheden er altså en anden. Vi er begunstiget med en af klub-historiens bedste spillere (statistikkerne siger alt), og det forekommer mig ret useriøst, at man underminerer Cristiano Ronaldos præstationer i en sådan grad, at man skulle tro, det her var et Barcelona-forum!
Og for nu lige at imødekomme den med lette mål. Ja, han scorer mange straffespark, men han omsætter også langt flere end de fleste andre spillere. Det er slet ikke så let fra den afstand, se blot på mange andres 'procent-sats' fra 11-meter.
Og ja, han scorer mange mål via førsteberøringer, men lad nu være med at gøre det til noget nemt. For var det det, så ville alle fodboldspillere, da bare lige stille sig det rigtige sted i feltet og sætte foden på bolden, men det gør de ikke. Og hvorfor ikke? Fordi det er en vanvittig svær kunst.
Så derfor. Sæt nu pris på Cristianos evner, der kommer til at gå uhyggeligt mange år før vi ser en stjerne med et talent og så store evner som ham.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev: Det er faktisk lidt bekymrende at læse den her slags; for det fremstår som om flere brugere har en eller anden FIFA, Football Manager-tilgang til tingene, hvor en stjerneangriber helst skal afdrible tre-fire spillere, score to gange og helst lægge op til to mål også.
I hver eneste kamp naturligvis.
For virkeligheden er altså en anden. Vi er begunstiget med en af klub-historiens bedste spillere (statistikkerne siger alt), og det forekommer mig ret useriøst, at man underminerer Cristiano Ronaldos præstationer i en sådan grad, at man skulle tro, det her var et Barcelona-forum!
Og for nu lige at imødekomme den med lette mål. Ja, han scorer mange straffespark, men han omsætter også langt flere end de fleste andre spillere. Det er slet ikke så let fra den afstand, se blot på mange andres 'procent-sats' fra 11-meter.
Og ja, han scorer mange mål via førsteberøringer, men lad nu være med at gøre det til noget nemt. For var det det, så ville alle fodboldspillere, da bare lige stille sig det rigtige sted i feltet og sætte foden på bolden, men det gør de ikke. Og hvorfor ikke? Fordi det er en vanvittig svær kunst.
Så derfor. Sæt nu pris på Cristianos evner, der kommer til at gå uhyggeligt mange år før vi ser en stjerne med et talent og så store evner som ham.
Jeg må også sige, at jeg tilnærmelsesvis er rystet over den måde nogle brugere omtaler Ronaldo på. Men der må åbenbart være en del, som ikke helt forstår hvordan holdet er bygget og, og hvad Ronaldos rolle er på dette hold.
Som i kampen i går...: Når Kroos, Isco og James har det svært på midtbanen og bruger mange kræfter på det fysiske spil - samtidig med at Bale ikke rammer mange medspillere - så vil det altid være mere end svært for angriberne at sprudle igennem 90 min. Angribere er ingenting uden deres midtbane, ligesom midtbanen intet er uden en angriber, som kan omsætte det hårde arbejde til mål.
Jeg synes Ronaldo spillede en god kamp i går, pånær da han sparkede bolden i sidenettet i 1. halvleg.
Hvis man vil finde een at pege fingre ad, kunne man overveje Ancelotti... Det havde nok været godt for midtbanen, hvis Illarra eller Khedira havde spillet, i stedet for James.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Omvendt, så er man også i den grad i jagt på fejl, hvis man ikke anerkender Cristiano Ronaldos kvaliteter efter 26 mål i 16 kampe. De kommer altså ikke ud af ingenting og så kan det godt være, at han misser en aflevering eller en dribling, men det bør man snildt kunne leve med, når han leverer det antal mål.
Men er der nogle som ikke anerkender Ronaldo's kvaliteter hvad angår scoringer? Det er faktisk sjovt, at det altid er det samme der bliver kørt rundt i. Det skal lige siges, at jeg ikke er ude på at kritisere Ronaldo i denne her omgang.
Du kan lide Capello og Mourinho. 2 taktiske genier, eller ihvertfald den ene ;D Begge utrolig kyniske, og lægger kun vægt på resultaterne. Det er lige præcis hvad Ronaldo er blevet til indenfor fodboldens verden. Nuvel, så er det dét der tæller i sidste ende, men for mig er det bare ikke alt. Ronaldo kan nærmest kun blive kåret til kampens spiller herinde, hvis han scorer flere mål end andre spillere, hvor imod Isco kan blive kåret til banens bedste, fordi han leverede en fantastisk præstation, og det sker oftest, at det ender ud i 0 mål og 0 assist.
Jeg kan ihvertfald mærke på mig selv, at Ronaldo's mange mål ikke opvejer hans meget sløsede spil på banen. Det er da også derfor jeg langtfra er hans største fan, men gør det, at jeg konstant prøver at lede efter fejl i hans spil, og ikke anderkender hans evne til at score? Eller generelt hans kvaliteter.
Folk er vitterligt forskellige i deres måder at se spillet på. Den værste angriber i historien for mig er Van Nistelrooy. Det betyder jo ikke at jeg mener han er dårlig, men bare at jeg ikke kan være i min egen krop når jeg ser hans langsomme halvfede krop løbe 10 meter på 90 min. og det ændre hans ufattelig mange mål altså bare ikke på!
Det er lidt på samme måde jeg har det med Ronaldo. Hans attitude, manglende evne til at ramme sine medspillere og hans egoisme på banen irritere mig noget så grusomt, og det overskygger simpelthen alt for mig. Det fede er, at jeg alligevel mener han er verdens bedste for 2. år i træk, så det er jo ikke fordi jeg ikke kan skelne imellem tingene.
Det er vel også én af grundene til Ronaldo deler vandene så meget som han gør.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.