VG: Ødegaard til Real Madrid

11 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Ifølge norske Verdens Gang er Martin Ødegaard netop nu i Madrid for at underskrive kontrakt med Real Madrid.

Det 16-årige norske stortalent blev i går afhentet i privatfly i Norge for at blive fragtet til den spanske hovedstad, hvor den står på lægetjek og kontraktunderskrivning.

Martin Ødegaard har i de seneste uger været på tur i andre europæiske storklubber, men valget skal altså være faldet på Real Madrid.

I Real Madrid får Ødegaard trøje nr. 16 og angiveligt skal han være en del af førsteholdstruppen allerede nu, selv om hovedparten af kampene skal spilles for Real Madrid Castilla, hvor han vil komme under Zidanes vinger.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 6 måneder siden #2 af DarioGomez
Det forekommer mig ikke usandsynligt, at han har valgt Madrid.

Men det forekommer mig endog meget usandsynligt, at han bare sådan bliver en del af førsteholdstruppen; for jeg mangler stadig at se beviser for, at han fx er bedre end Medrán, og at han er et større talent end Jesé, der trods alt var en del ældre, før han kom op blandt stjernerne.

Giv ham foråret hos Castilla og lej ham så ud næste sæson til en anden La Liga-klub, hvor han er sikret spilletid, og så må vi tage den derfra.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, ZizouMo

11 år 6 måneder siden #3 af Siempre Madrid

DarioGomez skrev: Det forekommer mig ikke usandsynligt, at han har valgt Madrid.

Men det forekommer mig endog meget usandsynligt, at han bare sådan bliver en del af førsteholdstruppen; for jeg mangler stadig at se beviser for, at han fx er bedre end Medrán, og at han er et større talent end Jesé, der trods alt var en del ældre, før han kom op blandt stjernerne.

Giv ham foråret hos Castilla og lej ham så ud næste sæson til en anden La Liga-klub, hvor han er sikret spilletid, og så må vi tage den derfra.

Mon ikke, at han fra tid til anden skal træne med førsteholdet og så i starten være hos Real Madrid Castilla og hjælpe dem til oprykning. I Liga Adelante vil han alligevel blive udfordret ganske alvorligt i forhold til hans alder.

Jeg gætter på, at muligheden for at få Zidane som mentor har været afgørende.

11 år 6 måneder siden #4 af raul7=kongen

Siempre Madrid skrev:

DarioGomez skrev: Det forekommer mig ikke usandsynligt, at han har valgt Madrid.

Mon ikke, at han fra tid til anden skal træne med førsteholdet og så i starten være hos Real Madrid Castilla og hjælpe dem til oprykning. I Liga Adelante vil han alligevel blive udfordret ganske alvorligt i forhold til hans alder.

Jeg gætter på, at muligheden for at få Zidane som mentor har været afgørende.

Jeg er enig, en udlejning kommer vel næppe på tale før han er 18/19. Det er allerede et forholdsvis stort skridt, at skulle flytte fra Norge til Spanien som 16-årig, så man prioriterer nok at give ham lidt 'ro' i Madrid. Hvilket sikkert også er årsagen til, at man vil lade ham være med omkring førsteholdstruppen. Det er jo ikke fordi Madrid har fyldt op, hverken på indskrevne liga- eller CL-spillere, hvorfor det er forholdsvis 'gratis' at love ham en plads. Han tager alligevel ikke pladsen fra andre.

Det virker som en fornuftig måde at gøre det på - og så er jeg heller ikke i tvivl om, at Zizou har været en faktor, ligesom man givetvis i samarbejde med Ødegaards far, har lagt en ret klar plan for de kommende år.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 6 måneder siden #5 af Siempre fiel
Jeg er helt enig i at det er dén måde man sikkert vil gøre det på - men dermed ikke sagt at der er noget problem i at ha ham på bænken i enkelte opgør og når vi er foran 4-0 mod Eibar sker der ik det store ved at sætte ham på banen jo. Godt nok har han ik endnu bevist han er bedre end Medran, men der er omvendt heller intet der tyder på at han trods sin beskedne alder sku være mindre bevendt end Illarra :-)

11 år 6 måneder siden #6 af Fondo_Sur
NEEEJ HVOR NICE
Hvad folk glemmer om unge spillere er, at de udvikler sig i forhold til hvilket niveau de befinder sig i. Hvis han træner med de bedste, bliver han en af de bedste. Se bare på Pierre Emil Højbjerg i Bayern. Han har udviklet sig enormt meget ved at træne med Bayerns førstehold siden han var 16 - modsat vores danske spillere i ajax, hvor det går langsommere med udviklingen. Spændende!

11 år 6 måneder siden #7 af Siempre Madrid

Fondo_Sur skrev: NEEEJ HVOR NICE
Hvad folk glemmer om unge spillere er, at de udvikler sig i forhold til hvilket niveau de befinder sig i. Hvis han træner med de bedste, bliver han en af de bedste. Se bare på Pierre Emil Højbjerg i Bayern. Han har udviklet sig enormt meget ved at træne med Bayerns førstehold siden han var 16 - modsat vores danske spillere i ajax, hvor det går langsommere med udviklingen. Spændende!

Sergio Canales, anyone!!??

11 år 6 måneder siden #8 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne VG: Ødegaard til Real Madrid

Siempre Madrid skrev:

Han gør det fremragende i Sociedad! Men det var vel også bare hans niveau.

Er der en tilbagekøbsklausul, så burde man overveje det. Han er trodsalt stadigvæk 23 :-)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved ZizouMo.

11 år 6 måneder siden #9 af Fondo_Sur
Hvis Martin Ødegaard bliver blandt de bedste i verden, kan jeg ikke se noget problem med at lade ham være en del af førsteholdet - det ville som sagt blot gavne ham, da han eksempelvis ville blive vant til tempoet.

Sergio Canales havde vel bare ikke talentet til at begå sig på holdet.

11 år 6 måneder siden #10 af Siempre Madrid

ZizouMo skrev:

Siempre Madrid skrev:

Er der en tilbagekøbsklausul, så burde man overveje det.

Du fangede vist ikke helt pointen.

Hvis Fondo_Surs påstand skulle holde vand, så skulle Sergio Canales jo være blevet et hit i Real Madrid.....

11 år 6 måneder siden #11 af raul7=kongen

Siempre Madrid skrev:

Varane, anyone!!??

En stor del af problemet med Canales var vel, at han fik et par skader de to gange han var ved at spille sig på hold i sin første sæson. I stedet brød Özil igennem på samme position, da denne var 21 satsede man på ham. Herefter blev Canales udlejet til Valencia, hvor en alvorlig skade sætter ham markant tilbage i sin udvikling. Først nu er han ved at være helt på toppen igen og har spillet en habil sæson hos Sociedad. Tingene er jo ikke sort-hvide.

Netop derfor skal man også ser mere nuanceret på det, når der skrives 'Ødegaard bliver en del af førsteholdet' er det forhåbentlig kun halvdelen af historien. Senior-spilletid hos Castilla, ro på tilværelsen i Madrid og udfordringerne i træningerne med førsteholdet, må nødvendigvis være prioriteter omkring nordmanden. Hvad jeg kan se ud fra klips med ham, er han en særdeles stærk teknikker med en god spilforståelse, men niveauet og tempoet er højere i Spanien, så det skal han selvfølgelig have chancen for at vænne sig til. Det kræver både træning med de bedste og spilletid hos de næstbedste.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, Real HWL, JimmyBroe, andreashn

11 år 6 måneder siden #12 af Fondo_Sur

Siempre Madrid skrev:

ZizouMo skrev:

Siempre Madrid skrev:

Er der en tilbagekøbsklausul, så burde man overveje det.

Du fangede vist ikke helt pointen.

Hvis Fondo_Surs påstand skulle holde vand, så skulle Sergio Canales jo være blevet et hit i Real Madrid.....

Som sagt var Canales bare ikke god nok i sidste ende - det er Ødegård forhåbenligt, da vi regner ham for at blive blandt de bedste i verden. Der er forskel på spillere som: Canales, Cuenca og spillere som: Pogba og Sterling. Det er så min påstand at Ødegård tilhører gruppen med f. eks Pogba og Sterling.

Leveret af Kunena Forum