VG: Ødegaard til Real Madrid
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Fondo_Sur skrev:
Siempre Madrid skrev:
ZizouMo skrev:
Siempre Madrid skrev:
Fondo_Sur skrev: NEEEJ HVOR NICE
Hvad folk glemmer om unge spillere er, at de udvikler sig i forhold til hvilket niveau de befinder sig i. Hvis han træner med de bedste, bliver han en af de bedste. Se bare på Pierre Emil Højbjerg i Bayern. Han har udviklet sig enormt meget ved at træne med Bayerns førstehold siden han var 16 - modsat vores danske spillere i ajax, hvor det går langsommere med udviklingen. Spændende!
Sergio Canales, anyone!!??
Han gør det fremragende i Sociedad! Men det var vel også bare hans niveau.
Er der en tilbagekøbsklausul, så burde man overveje det.
Du fangede vist ikke helt pointen.
Hvis Fondo_Surs påstand skulle holde vand, så skulle Sergio Canales jo være blevet et hit i Real Madrid.....
Som sagt var Canales bare ikke god nok i sidste ende - det er Ødegård forhåbenligt, da vi regner ham for at blive blandt de bedste i verden. Der er forskel på spillere som: Canales, Cuenca og spillere som: Pogba og Sterling. Det er så min påstand at Ødegård tilhører gruppen med f. eks Pogba og Sterling.
Men min påstand er, at man ikke bare kan sætte lighedstegn mellem et gigantisk talent og så kommende stjernespiller. Der er en lang række faktorer, som kommer i spil og er de forudsætninger i orden for "det gode talent", så er mulighederne større for at blive en stjernespiller end for gigant-talentet, som ikke har de samme forudsætninger.
Der er vel 1.123.214 spillere i historien, som blev regnet for det næste store hit, men som aldrig blev til det store.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre Madrid skrev:
Fondo_Sur skrev:
Siempre Madrid skrev:
ZizouMo skrev:
Siempre Madrid skrev:
Hvad folk glemmer om unge spillere er, at de udvikler sig i forhold til hvilket niveau de befinder sig i. Hvis han træner med de bedste, bliver han en af de bedste. Se bare på Pierre Emil Højbjerg i Bayern. Han har udviklet sig enormt meget ved at træne med Bayerns førstehold siden han var 16 - modsat vores danske spillere i ajax, hvor det går langsommere med udviklingen. Spændende!
Hvis Fondo_Surs påstand skulle holde vand, så skulle Sergio Canales jo være blevet et hit i Real Madrid.....
Som sagt var Canales bare ikke god nok i sidste ende - det er Ødegård forhåbenligt, da vi regner ham for at blive blandt de bedste i verden. Der er forskel på spillere som: Canales, Cuenca og spillere som: Pogba og Sterling. Det er så min påstand at Ødegård tilhører gruppen med f. eks Pogba og Sterling.
Men min påstand er, at man ikke bare kan sætte lighedstegn mellem et gigantisk talent og så kommende stjernespiller. Der er en lang række faktorer, som kommer i spil og er de forudsætninger i orden for "det gode talent", så er mulighederne større for at blive en stjernespiller end for gigant-talentet, som ikke har de samme forudsætninger.
Der er vel 1.123.214 spillere i historien, som blev regnet for det næste store hit, men som aldrig blev til det store.
Det er sandt, men jeg synes egenligt, at man godt kan sætte lighedstegn mellem et gigantisk talent og en kommende stjernespiller - hvis bare talentet i virkerligheden er god nok, når talentet får chancen. De mange talenter som aldrig blev til det store, som du nævner, faldt vel alle igennem, når de netop fik chancen - ligesom med canales.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Fondo_Sur skrev:
Siempre Madrid skrev:
Fondo_Sur skrev:
Siempre Madrid skrev:
ZizouMo skrev:
Siempre Madrid skrev:
Det er sandt, men jeg synes egenligt, at man godt kan sætte lighedstegn mellem et gigantisk talent og en kommende stjernespiller - hvis bare talentet i virkerligheden er god nok, når talentet får chancen. De mange talenter som aldrig blev til det store, som du nævner, faldt vel alle igennem, når de netop fik chancen - ligesom med canales.
Jeg tror, jeg er med på hvor du vil hen, men du forsimplet altså tingene. Det er rigtigt, at noget af det allersundeste for talentet er, at de højere autoriteter i klubben tør satse på det (noget vores egen klub, i nyere tid, ikke altid har været særligt gode til). Men for at opnå stjernestatus, er der en lang, lang række faktorer som skal gå op.
Held er én ting og her er Canales' øjeblikkelige karrieresforløb jo et glimrende eksempel. Canales besidder uden tvivl et stort fodboldmæssigt talent, men særdeles dårligt timede skader har altså, indtil videre, spændt ben for den unge spaniers vej mod stjernerne.
En anden ting er de mentale kompetencer. Meget tyder på, at Ødegaard besidder et stort (måske endda gigantisk) fodbold-talent, men for at opnå succes - og det gælder sådan set indenfor hvilken som helst karriere-vej - så skal man altså også besidde vise psykiske egenskaber. Hvem siger at Ødegaard med garanti klare springet fra lille Norge til mægtige Madrid? Hvem ved hvordan denne norske teenager håndtere modgang, når den tid kommer... Det fysiske talent er én ting, det psykiske er en anden og jeg vil mene at det er sidstnævnte, som virkelig skiller fårene fra bukkene. Et eksempel herpå kan være Laudrup-brødrene. I sin tid gik rygterne på, at den yngste af de to, ville blive den største. Sådan skulle det ikke gå. Brian præsterede et ganske fint karrieresforløb, men mange mener stadig, at talentet var til meget mere. I forbindelse med tilbageblik på sin karriere, har Brian før udtalt, at han havde svært ved at håndtere forventningspresset - prædikatet som den mest lovende Laudrup, af alle Laudruperne, blev en byrde mens skiftet til Bayern, for en datidig kæmpe transfersum, aldrig blev til den store succes; ligeledes pga. forventningspres. For at opnå succes - formidle det medfødte talent bedst muligt - er en stærk psyke alfa og omega.
En tredje ting er ren og skær kløgt - i den her forbindelse, at træffe de rigtige karrierevalg. Her er det vigtigt, at have de rigtige folk omkring en, igen noget vi ikke ved nok om angående denne her 'Ødegaard'. Jeg kan selv have mine tvivler om, hvorvidt et skifte til 'verdens største klub', på nuværende tidspunkt, er det rigtige for Martin. Det er lidt af et spring, han står overfor, og jeg ville måske selv (havde jeg været et norsk vidunderbarn) have foretrukket, at starte ud med nogle lidt mere beskedne skridt på karrierestigen.
Nu må vi se, hvad det føre til. Det er sådan set min vigtigste pointe; nu må vi se. Der er ganske rigtigt blevet udnævnt millioner af talenter i historien - den nye Pele/Maradona er der vel blevet født et par tusinder af - og kun et fåtal af disse slog til. De kunne sagtens have haft talentet, men for at blive en 'stjerne', skal rigtig, rigtig mange faktorer gå op.
Altid Real Madrid.