Copa del Rey-Optakt: Atlético Madrid - Real Madrid

11 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Jovist.

Nederlaget på Mestalla indbyder til at trække skuffen med fortærskede vendinger ud og kaste op over det hele med røvsyge sportsklicheer. For Real Madrid skal kigge fremad, de skal såmænd også holde fokus på næste kamp, ligesom det er vigtigt, at spillere ikke bliver bange for at vinde eller glemmer at spille deres eget spil.

Men. For der er et stod fedt 'men' i den her ligning.

Netop i aften står Real Madrid ansigt til ansigt med Spaniens absolut mest komplicerede og så endda på udebane. Atlético Madrid hjemme på Vicente Calderon er ingen legeplads, endnu mindre er den blevet netop det efter det enorme boost, det trods alt må have givet, at klubben indledte året med at hente 'El Niño', Fernando José Torres Sanz retur til hovedstaden.

Torres' nuværende forfatning in mente eller ej, så vil hjemkomsten af 'knægten' trods alt være et massivt rygstød for Los Rojiblancos, og endnu større bliver medvinden blot, når boldbegavelsen endda kan debutere (endda i startopstillingen) foran eget publikum mod ærkerivalerne fra Paseo de la Castellana.

Så ingen Real Madrid-fan kan med helt ro i stemmen sige, at aftenens opgave bliver en nem en af slagsen. For selvom der 'blot' er tale om Copa del Rey, og endda første opgør i en duel over to kampe, så er det den type slag som begge hold vil ofre deres egen bedstemor for at vinde.

Og indbyrdes set er det også, Atlético Madrid, der har teten. For nok vandt Real Madrid efter megen dramatik Champions League over bysbørnene, men de seneste tre kampe har været knap så lykkelig. For med 1-1, 0-1 og 1-2 i Super Cuppen og La Liga så har Diego Simeones tropper i den grad overtaget over Real Madrid, der oftest virker handlingslammede, chokerede og nærmest overmatchede i disse indbyrdes opgør.

Meget skal dermed forbedres fra de seneste kampe, hvis Los Blancos fortsat skal have muligheden for at genvinde konge-trofæet. Ancelotti har da også bebudet i hvert fald en ændring, nemlig den at Keylor Navas er fast Copa del Rey-målmand og han overtager dermed pladsen mellem stængerne fra Iker Casillas, der ellers har været aldeles glimrende den seneste tid.

Også på midtbanen ligner det skiftedag, James Rodríguez var ikke i sit es mod Valencia og han ser ud til at tabe startpladsen til Khedira, mens Coentrão meget vel kan tage over for ellers fint spillende Marcelo, ligesom Sergio Ramos sidder over til fordel for Raphaël Varane.

Kampen, der dømmes af Clos Goméz, starter 21.00 og viser direkte på 6'eren.

Atlético Madrid

Oblak – Juanfran, Godín, Giménez, Gámez – Mario – Griezmann, Gabi, Saúl, Raúl Garcia – Torres

Real Madrid

Navas – Coentrão, Pepe, Varane, Carvajal – Kroos, Khedira, Isco – Cristiano, Benzema, Bale

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 6 måneder siden #2 af Mathiaska
Jeg håber Carlo smider artiklens forventede startopstilling på banen. I denne kamp bliver midtbanen for alvor testet i fraværet af Modric. Khedira pynter på dette spinkle hold når Lillesøster kommer buldrende med albuer og knopper forrest. Den største udfordring ligger vel i tyskerens evner frem i banen, som ikke har efterladt et indtryk på mig siden han kom retur fra seneste skade.

Jeg sidder og har en stor fidus til at Isco kan få en nøglerolle i dag. Hans arbejdsraseri er fantastisk at se på - nogen gange bliver man jo nærmest mindet om en engel vi engang ikke kunne se en fremtid uden. Desuden er det ikke mit indtryk, at Isco lader sig kue i disse opgør og forbliver tilpas fræk til at sætte 1-2-3 mand og drive spillet fremad, endda med en elegance der minder om Zizou.
Ja, jeg drømmer bare om kombinationen af særligt disse evner fra knægten i aften!

Og nå ja, hermed en skriftlig bøn til aftenens dommer: Fløjt ikke hvert 20 sekund, tak.
Følgende bruger(e) sagde tak: FranciscoISCO

11 år 6 måneder siden #3 af DarioGomez
Det kunne være fornuftigt med mere central balance end på Mestalla i hvert fald.

Et lille PS vedrørende Isco, de engelske medier keder sig virkelig (præ-Charlie Hebdo-tragedien), og har en af formiddags-pamfletterne har i dag brugt tiden på at notere sig, at Wenger er interesseret i andaluseren. (Det forstår man godt), men den succes-løse franskmand skulle være klar til at smide 81 millioner Euro for ham.

1) Han bliver mere værd end det i fremtiden. 2) Det er så tåbeligt, at rygte, at jeg 2a) ikke aner hvorfor jeg nævner det 2b) nok burde have været smidt i 'Sjov og spas tråden).

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

11 år 6 måneder siden #4 af Sahinovic
Jeg er virkelig begyndt med ikke at se frem til kampene mod Atl. Madrid, kampene plejer aldrig at have noget med fodbold at gøre og mon ikke det igen bliver en Royal Rumble i aften.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved Sahinovic.

11 år 6 måneder siden #5 af Pelle
Hvis du ikke kan se frem til et opgør mellem to af Europas bedste klubber, så er der noget galt med dig. Den intensitet skal man satme lede længe efter, jeg glæder mig som et lille barn!

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, ElMadrid

11 år 6 måneder siden #6 af Sahinovic

Pelle skrev: Hvis du ikke kan se frem til et opgør mellem to af Europas bedste klubber, så er der noget galt med dig. Den intensitet skal man satme lede længe efter, jeg glæder mig som et lille barn!

Kan godt følge dig, men jeg er bare mere til flot fodbold og ikke så meget til når kampen konstant bliver afbrudt, der er absolut ikke noget flow i spillet.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved Sahinovic.

11 år 6 måneder siden #7 af DarioGomez
ATLÉTICO MADRID: Oblak - J.Gámez, Giménez, Godín, Lucas H. - Raúl García, Mario Suárez, Gabi, Saúl Ñíguez - Griezmann, F.Torres

--

Keylor, Arbeloa, Varane, Ramos, Marcelo, Kroos, Khedira, James, Isco, Bale y Benzema

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

11 år 6 måneder siden #8 af DarioGomez
Cristiano på bænken. Så skal vi jo nok have præsidentvalg og trænerfyring lige lidt ...

11 år 6 måneder siden #9 af Fondo_Sur

DarioGomez skrev: ATLÉTICO MADRID: Oblak - J.Gámez, Giménez, Godín, Lucas H. - Raúl García, Mario Suárez, Gabi, Saúl Ñíguez - Griezmann, F.Torres

--

Keylor, Arbeloa, Varane, Ramos, Marcelo, Kroos, Khedira, James, Isco, Bale y Benzema

VAMOS MI MADRID

11 år 6 måneder siden #10 af Sebberg

Fondo_Sur skrev:

DarioGomez skrev: ATLÉTICO MADRID: Oblak - J.Gámez, Giménez, Godín, Lucas H. - Raúl García, Mario Suárez, Gabi, Saúl Ñíguez - Griezmann, F.Torres

--

VAMOS MI MADRID

Jeg har smidt knaster på Real. Men øv at vi skal se på Arbeloa
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios

11 år 6 måneder siden #11 af Daniel
Det kan blive fugl eller fisk. Spændende bliver det. Og fedt at Ancelotti "sparer" Ronaldo. Det er en spiller alle trænere har med i deres taktiske oplæg - spændende at se, om det kan overraske lidt.

11 år 6 måneder siden #12 af JimmyBroe
Hold op hvor er det godt at se. Det tror jeg giver pote i sidste ende. Jeg havde ønske at den ene af vores to kanter blev bænket i denne kamp.

Af flere årsager er det godt 1) Ronaldo har godt af en pause 2) vores hold fungere meget bedre, med kun en af vores to hurtigløbere på banen.

Jeg er ihvertfald fan af den opstilling. Samtidig med at vi har massere at trække på, på bænken hvis det bliver nødvendigt.

Uuh det bliver en lækkerbisken.

Jeg er her stadig XOXO

Leveret af Kunena Forum