Ancelotti: ”Der er ingen krise”

• realmadsen
  • realmadsen's profilbillede Emne forfatter
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
11 år 6 måneder siden #1 af realmadsen

Tæller man opvisningskampen mod AC Milan med, har Real Madrid nu tabt tre kampe i streg. Det får dog ikke Real Madrids italienske styrmand til at hoppe med på de spanske sportsmediers krisesnak.

På pressemødet efter gårsdagens Derbi-nederlag understregede Ancelotti: "At tale om en krise er en smule melodramatisk. Der er stadig 90 minutter tilbage af disse 1/8-finaler og meget kan ske."

Efterfølgende blev han spurgt om, hvad han så som kampafgørende: "Scoringen til 1-0 ændrede kampens styrkeforhold. Vi kontrollerede kampen indtil da, men efter straffesparket fik Atlético nye kræfter. Vi faldt i niveau og det må man ikke mod dem. De er et stærkt hold og vi skulle have spillet mere direkte"

Sidst blev den rolige italiener bedt om at uddybe, hvorfor han havde bænket Ronaldo fra start: "Han var træt og derfor startede han ikke inde. Bale og Benzema forsøgte at finde chancerne, men det lykkedes ikke."

Om chancerne for at gå videre lød Ancelotti dog optimistisk: "De er ikke store, men på Bernabeu vil vi give alt, hvad vi har for at gå videre!"

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 6 måneder siden #2 af asp3200
Krise... Jo spillemæssigt. Skaber ingenting. Så op på hesten Ancelotti og find en løsning mod hold som pakker sig.

11 år 6 måneder siden #3 af Siempre Madrid

asp3200 skrev: Krise... Jo spillemæssigt. Skaber ingenting. Så op på hesten Ancelotti og find en løsning mod hold som pakker sig.

Det er jo ikke helt rigtigt. Både mod Valencia og Atlético Madrid blev der skabt chancer til et langt bedre resultat. Hvor vi i mange kampe har haft stolpe-ind, har vi nu stolpe-ud.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Henrik--, andreashn

11 år 6 måneder siden #4 af Sahinovic
Første pladsen i La Liga med et point over Barcelona og Atl. Madrid, men vi har dog stadig en kamp til gode så det kan let blive 4 point. Avancement i Champions League efter suveræn gruppespil, har stadig et retur opgør i Copa Del Rey til gode på Bernabéu! Ja lad os da endeligt tage fat i krise snakken.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

11 år 6 måneder siden #5 af Pelle
Der er som sådan ikke krise, men der kan vel for pokker ikke længere herske tvivl om, at vi har offensive problemer? Vi skabte hvad? 2-3 reelle chancer mod Atlético? Hverken Benzema, Bale, Ronaldo eller Jesé skabte noget som helst. Og det er jo ikke fordi det er et enkeltstående tilfælde.

Det er fandme nederen ofte at skulle være den bruger, der tager de pessimistiske briller på - men jeg forstår ikke, hvordan I ikke kan se det, drenge?

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, andreashn

11 år 6 måneder siden #6 af asp3200

Siempre Madrid skrev:

asp3200 skrev: Krise... Jo spillemæssigt. Skaber ingenting. Så op på hesten Ancelotti og find en løsning mod hold som pakker sig.

Det er jo ikke helt rigtigt. Både mod Valencia og Atlético Madrid blev der skabt chancer til et langt bedre resultat. Hvor vi i mange kampe har haft stolpe-ind, har vi nu stolpe-ud.

Skabt chancer mod atl madrid??, så du kampen. Jeg er fuldstændig enig med Pelle.

Vi havde 1 chance i det tredje minut ved ramos.
Det som irriterer mig meget er at vi søger målet og presser, vi er på udebane og løsningen er ikke vi kommer bagud mod atl madrid. Så hellere spille afventende og lade dem komme lidt frem. Så hellere spille 0-0 ude.

Ved du er fan af arbeloa men hvis du ikke selv syntes han var en skændsel igår. Usympatisk og ussel.

Hvis vi spiller uafgjort eller taber hjemme mod espanyol så er vi i krise. Både spillemæssigt som vi har været siden VM og truppen.

11 år 6 måneder siden #7 af Sebberg

Pelle skrev: Der er som sådan ikke krise, men der kan vel for pokker ikke længere herske tvivl om, at vi har offensive problemer? Vi skabte hvad? 2-3 reelle chancer mod Atlético? Hverken Benzema, Bale, Ronaldo eller Jesé skabte noget som helst. Og det er jo ikke fordi det er et enkeltstående tilfælde.

Det er fandme nederen ofte at skulle være den bruger, der tager de pessimistiske briller på - men jeg forstår ikke, hvordan I ikke kan se det, drenge?

Du har jo så også notorisk høje forventninger til vores spil. Jeg kan slet ikke se, hvad det store problem ved gårsdagens kamp var. Du nævner 2-3 reelle chancer som om, at vi spiller mod et miniput hold. Vi genererer 2-3 relativt store chancer mod verdens bedste defensiv på deres udebane. Så kan vi altså ikke bede om mere.

11 år 6 måneder siden #8 af Sebberg

Sebberg skrev:

Pelle skrev: Der er som sådan ikke krise, men der kan vel for pokker ikke længere herske tvivl om, at vi har offensive problemer? Vi skabte hvad? 2-3 reelle chancer mod Atlético? Hverken Benzema, Bale, Ronaldo eller Jesé skabte noget som helst. Og det er jo ikke fordi det er et enkeltstående tilfælde.

Du har jo så også notorisk høje forventninger til vores spil. Jeg kan slet ikke se, hvad det store problem ved gårsdagens kamp var. Du nævner 2-3 reelle chancer som om, at vi spiller mod et miniput hold. Vi genererer 2-3 relativt store chancer mod verdens bedste defensiv på deres udebane. Så kan vi altså ikke bede om mere.

Men igen, der vil altid være nogle, som ikke kan stilles tilfredse. Altid nogle, som har spillet for meget FIFA og som forventer, at Ronaldo lige skal lave et McGeady spin for derefter at krølle den op i krogen.

11 år 6 måneder siden #9 af Pelle

Sebberg skrev:

Notorisk høje forventninger? Gider du da skride tilbage og trolle på Barcas forum med dit bavl. Det er da ikke at have høje forventninger, når man forventer at se intensitet og vilje - begge dele der i den grad manglede i gårsdagens kamp. Jeg forventer, at Bale, Benzema og Ronaldo finder deres store spil frem igen. Det spil der, blandt andet, var med til at give os 22 sejre i træk.
Jeg forventer, at Ancelotti snart indser, at vores midtbane er træt. Jeg forventer, at hvis man ønsker at køre en midtbane, som Real Madrid gør - altså hvor midtbanen arbejder både hysterisk offensivt og defensivt, så skal der roteres og spares i ny og næ.

Dét forventer jeg, ja. Og slutteligt forventer jeg, at man snart har indset, at Atlético skal takles på en helt anden måde end hidtil!

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved Pelle.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Dios

11 år 6 måneder siden #10 af Sebberg

Pelle skrev:

Sebberg skrev:

Notorisk høje forventninger? Gider du da skride tilbage og trolle på Barcas forum med dit bavl. Det er da ikke at have høje forventninger, når man forventer at se intensitet og vilje - begge dele der i den grad manglede i gårsdagens kamp. Jeg forventer, at Bale, Benzema og Ronaldo finder deres store spil frem igen. Det spil der, blandt andet, var med til at give os 22 sejre i træk.
Jeg forventer, at Ancelotti snart indser, at vores midtbane er træt. Jeg forventer, at hvis man ønsker at køre en midtbane, som Real Madrid gør - altså hvor midtbanen arbejder både hysterisk offensivt og defensivt, så skal der roteres og spares i ny og næ.

Dét forventer jeg, ja. Og slutteligt forventer jeg, at man snart har indset, at Atlético skal takles på en helt anden måde end hidtil!

Rolig nu, Mulle. Ingen grund til det med forummet. Hvad har det med det hele at gøre? Faktum er, at du sådan ca. aldrig er tilfreds med spillet, hvilket tillader en at undre sig over dine forventninger.

1) Stop nu med de 22 kampe. Det var flot, ja, men lad os nu åbne de øjne. Vi vandt i 22 kampe, hvor vi klart burde have vundet 21. Barcelona (og tildels Villareal ude) var den eneste nævneværdige modstand. Det er jo ikke blot grundet vinterferie, at vi pludseligt taber. Måske det har noget at gøre med, at vi først nu møder de kvalificerede hold. Der var masser af intensitet i går før scoringen. Grunden til at det ser ugideligt ud efter scoringen er jo, at Atletico spiller deres spil. Det får alle modstanderens spil til at virke fantasiløst.

2) At Ancelotti forstår, hvordan man spiller Atletico? Kunne det måske snart komme til det punkt, hvor man anerkender, at man bliver nødt til at have marginalerne på sin side, såfremt man skal slå Atletico? Hvordan vil du spille Atletico anderledes? Det virker lidt fjollet, at hverken Mourinho, Tata ELLER Ancelotti kunne knække den kode i 10 kampe. Men du har nok ret. Jeg synes, du bør sende et brev, hvor du lige forklarer Ancelotti et par ting. Så vinder vi sku 8-0 på onsdag!!!

11 år 6 måneder siden #11 af Dios
Sebberg skrev:

2) At Ancelotti forstår, hvordan man spiller Atletico? Kunne det måske snart komme til det punkt, hvor man anerkender, at man bliver nødt til at have marginalerne på sin side, såfremt man skal slå Atletico? Hvordan vil du spille Atletico anderledes? Det virker lidt fjollet, at hverken Mourinho, Tata ELLER Ancelotti kunne knække den kode i 10 kampe. Men du har nok ret. Jeg synes, du bør sende et brev, hvor du lige forklarer Ancelotti et par ting. Så vinder vi sku 8-0 på onsdag!!!

Imod Atletí skal du bruge deres egen medicin imod dem. Som sagt, så er de fuldstændig ligeglade med boldbesiddelse, da de kan stå dybt i banen og forsvare med 10 spillere, og komme efter os på deres omstillinger. Hvad nytter det så, at vi vil have ro på spillet, og prøve at kombinere os igennem deres solide defensiv? Vi har brug for at tage slåskampen med dem, og spille med høj intensitet og stresse dem i alle 90 min. Vi havde 2 gode perioder, hvor vi fik presset dem helt i bund, men der var også lidt af det aggressive presspil, som er så fandens vigtigt imod kompakte hold.
Real Madrid tabte jo stort set alle nærkampe, og faktisk tror jeg det er en del af taktikken.

Under Ancelotti har der været lidt for meget ro inde på banen. Der har været kampe, hvor vores intensitet har været i top, og vi virkelig har stormet modstanderne, men vi vil hellere spille den sikkert rundt i stedet for at overraske modstanderen. Det bliver for nemt, når spillerne ikke har deres speciale i, at kombinere sig igennem et forsvar.

Mourinho og Tata har ingen idéer og de sendte hver især 11 spillere på banen uden nogen form for spillestil. Ancelotti har en klar idé, og den følger spillerne. Den idé virker imod langt de fleste modstandere, men den virker bare ikke imod aggressive hold, som ikke trækker sig. Vi så det imod Valencia, og vi så det igen imod Atletí. Der skal andre boller på suppen, og her taler vi ikke om andre spillere, men et andet udgangspunkt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Pelle

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #12 af Storken
Besvaret af Storken på emne Ancelotti: ”Der er ingen krise”
Hvis man kan lide Michael Cox' artikler, så har han lige publiceret en ny om Real Madrids nuværrende situation:
www.espnfc.com/blog/name/67/post/2233421/headline

Hans pointe med rotation og træthed er meget interessant.

Leveret af Kunena Forum