Ancelotti: ”Der er ingen krise”
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Storken skrev: Hvis man kan lide Michael Cox' artikler, så har han lige publiceret en ny om Real Madrids nuværrende situation:
www.espnfc.com/blog/name/67/post/2233421/headline
Hans pointe med rotation og træthed er meget interessant.
Jeg synes at elementet med rotation overdrives i en helt vild grad. Ancelotti har roteret mere end i forrige sæson, omend han langt fra er den træner som roterer mest, så tror jeg ikke det er slid fra sæsonen vi ser, men nærmere slid fra Dubai-turen.
De hold man har mødt, har haft en længere julepause, kunnet forberede sig specifikt til Madrid-kampene(noget som Atletico under Simeone er nærmest mestre i - har de en uges forberedelse taber de nærmest aldrig). Hvorimod Ancelottis hold er mødt op langt dårligere op, med langt mindre forberedelse og rejser frem og tilbage fra Dubai til at trætte spillerne.
Jeg tror i langt højere grad det er denne tur, som vi har set betydningen af i de seneste kampe - ligesom Modric-savnet er tydeligere imod de stærke modstandere, kroaten har simpelthen mere at stå imod med end både Isco og James. Det er dog 'positivt' i den forstand, at jeg tror truppen nok skal klare sæsonen, ryger man tilmed ud af cup'en, vil det give rigeligt med pauser i resten af sæsonen. I de næste to uger skal truppen tilmed ikke forlade Madrid, hvilket er positivt for de kommende uger.
I mine øjne bør kritikken i langt højere grad rettes imod Perez og ledelsen end Ancelotti i dette tilfælde.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Storken skrev: Hvis man kan lide Michael Cox' artikler, så har han lige publiceret en ny om Real Madrids nuværrende situation:
www.espnfc.com/blog/name/67/post/2233421/headline
Hans pointe med rotation og træthed er meget interessant.
Jeg synes nu, at han rammer den meget godt. Vi har skabt alt for få chancer de sidste to kampe. Det skal naturligvis tilskrives de hold, vi nu har mødt (som har kæmpet forbilledligt), men måske også den træthed, som flere brugere herinde allerede har nævnt som et issue? Vi et et point (måske 4) foran Barcelona. Men Luis Enrique har reelt set benyttet 17 forskellige opstillinger i ligaen i denne sæson. Der er altså blevet roteret ret kraftigt. Måske det et den langsigtede plan, som gør, at de kommer ud som nr. 1 når ligaen afsluttes, da deres spillere - overall - er mere friske end vores.
Atlético benytter sig meget af samme startende 11 spillere ligesom os. De har dog ikke så bred en bænk. Alligevel startede de CdR med færre stamspillere på banen end os - og vandt. Så kan vi snakke dommer, banens beskaffenhed, beskidt spillestil, tidsudtræk, osv. Lige nu er det bare dårlige undskyldninger for, at Real Madrid formmæssigt ikke er, hvor vi burde være. Og jeg tror Michael Cox har ret i, at det skyldes træthed og for lidt rotation fra Ancelottis side.
"Maybe they hate me because I'm too good."
En vigtig forklaring på hele træthedsproblematikken er selvfølgelig, at Ancelotti har skulle genopfinde holdet endnu engang. Derfor har han vægtet kontinuitet højt, og med salget af Alonso blev det ekstra vigtigt at få spillet Kroos ind i sin lidt nye rolle. Jeg er sikker på at Ancelotti har valgt rigtigt, men der kommer selvfølgelig altid en dårlig periode; her handler det bare om at få point. Og så skide vær' med om det er mindre kønt! (Det burde man måske have overvejet i Valencia, og spillet mere råt?)
Det skal alt sammen nok gå, så længe vi ikke render ind i skader i uhørt grad:)
Dog vil jeg sige - og nu er jeg en taber, må jeg indrømme - at jeg sagtens kan leve med et CDR-exit. Det ville gi' noget luft, og samtidig ville det kaste Barcelona og Atletico ud i to hårde opgør...
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Pelle skrev: Men Luis Enrique har reelt set benyttet 17 forskellige opstillinger i ligaen i denne sæson. Der er altså blevet roteret ret kraftigt. Måske det et den langsigtede plan, som gør, at de kommer ud som nr. 1 når ligaen afsluttes, da deres spillere - overall - er mere friske end vores.
På kort sigt, til gengæld, kan Barcas ret kraftige rotation også være forklaringen på, at de lige nu er potentielt fire point efter os? De roterede vist også så sent som i sidste weekend...
...Rotation og ren og skær dumhed er dog ikke nødvendigvis én og samme ting. Der skal gerne være en balance i, at have det stærkeste hold sammenspillet og samtidig sørge for, at de stærkeste forbliver stærke. Her har Ancelotti jo også bare haft ret så vanskelige betingelser - som M_linding glimrende pointerer - hvor han har skulle integrere et par nye tangenterne, i et ellers i forvejen velspillende klaver. Overordnet set er det gået meget godt, so far.
Jeg er enig i, at der godt kunne være roteret noget mere, visse spillere kunne have været oplagt at give mere tid, men forståelsen for Ancelottis betingelser bør man altså have in mente. At bruge Barca som eksempel på sund rotation, synes jeg er uheld. Men hvem ved, på sigt kan det være dét som vinder dem ligaen, det tvivler jeg bare på, da LE netop af denne grund, har fremstået som en der ikke har anet hvordan hans klaver har skullet spille... Sådan vinder man ikke mesterskaber.
Altid Real Madrid.
FranciscoISCO skrev:
Pelle skrev: Men Luis Enrique har reelt set benyttet 17 forskellige opstillinger i ligaen i denne sæson. Der er altså blevet roteret ret kraftigt. Måske det et den langsigtede plan, som gør, at de kommer ud som nr. 1 når ligaen afsluttes, da deres spillere - overall - er mere friske end vores.
På kort sigt, til gengæld, kan Barcas ret kraftige rotation også være forklaringen på, at de lige nu er potentielt fire point efter os? De roterede vist også så sent som i sidste weekend...
...Rotation og ren og skær dumhed er dog ikke nødvendigvis én og samme ting. Der skal gerne være en balance i, at have det stærkeste hold sammenspillet og samtidig sørge for, at de stærkeste forbliver stærke. Her har Ancelotti jo også bare haft ret så vanskelige betingelser - som M_linding glimrende pointerer - hvor han har skulle integrere et par nye tangenterne, i et ellers i forvejen velspillende klaver. Overordnet set er det gået meget godt, so far.
Jeg er enig i, at der godt kunne være roteret noget mere, visse spillere kunne have været oplagt at give mere tid, men forståelsen for Ancelottis betingelser bør man altså have in mente. At bruge Barca som eksempel på sund rotation, synes jeg er uheld. Men hvem ved, på sigt kan det være dét som vinder dem ligaen, det tvivler jeg bare på, da LE netop af denne grund, har fremstået som en der ikke har anet hvordan hans klaver har skullet spille... Sådan vinder man ikke mesterskaber.
Jeg ved ikke om det er sådan, det er. Sandheden er bare, at ingen af os ved det før ligaen afsluttes. Jeg synes det er vildt, at Barca kun potentielt er 4 point efter os - og ikke har stillet med samme hold en enkelt gang. Det har vi derimod gjort alt for mange gange. Jeg tror virkelig, at det kan blive skidt, når vi rammer den sidste 1/4 del af sæsonen. Men som sagt er det bare spekulationer.
Jeg giver dig ret i, at Enrique ikke har været for heldig. Men omvendt er han mere end med i alle turneringer endnu, hvorfor jeg ikke forstår alt polemikken omkring ham. Det er faktisk endda befriende at se en træner erkende sine fejl i sin lineup og så skifte ud i pausen fremfor at vente, der er spillet +75 minutter :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."