Cristiano Ronaldo suveræn og selvfølgelig vinder af Guldbolden

11 år 6 måneder siden #13 af ZizouMo

M_linding skrev: Aldrig har en Ballon d'Or været så "kedelig"... Men dejligt for Ronaldo og Real Madrid;) Fantastisk at vi har sådan en legende....

Det var vel egentlig et spørgsmål om: Går den til Ronaldo, eller viser prisen sig definitivt at være latterlig(?)

Lidt fornuft er der dog stadig tilbage, selvom det er skandaløst at Messi er årets nr. 2. Tillykke til ham for at han hedder Messi (det er det han får en andenplads for).

Niels Christian Frederiksen sagde mange guldord i dag. Han sagde blandt andet, at Messi ikke burde være med i top 3 i år og at han kun er med pga. tidligere bedrifter. Her mener han nok den hype man har givet Messi for at have slået rekorden for flest mål i La liga og CHL. For slf blev rekorderne slået i 2014, men man skal huske, at målene er blevet scoret over de seneste 5-11 år og ikke kun i kalenderåret 2014.

Dernæst er jeg enig i "eksperterne", at målmanden og forsvarerne burde få deres egen pris, for det er virkelig synd for Neur eller andre målmænd. Hvad skal Neur dog gøre bedre næste år, for at vinde Ballon dor?

Til sidst valgte alle eksperter (også Niels Christian) Messi på deres hold, hvis de skulle vælge mellem Ronaldo og Messi og kun måtte vælge en af dem.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved ZizouMo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 6 måneder siden #14 af M_linding
I øvrigt... Godt jeg har så mange kloge hoveder at spørge:)

Hvad lavede David Luiz og Iniesta i 2014 som bringer dem på årets hold? Seriøst: Iniesta?!

Hvorfor så ikke bare tage den fremragende Franco Mussis - han havde sgu også et "fint" 2014...

....................................

Zizou

Jeg elsker målmænd og forsvarsspillere:)

Men det er bare fire gange sværere at skulle score, end det er at forsvare. Og Neuer var IMO ikke engang den bedste for Tyskland, så han skal bare være glad for oplevelsen;)

Men en defensiv pris kunne da være en god idé...
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved M_linding.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, ZizouMo, andreashn

11 år 6 måneder siden #15 af ZizouMo

M_linding skrev: I øvrigt... Godt jeg har så mange kloge hoveder at spørge:)

Hvad lavede David Luiz og Iniesta i 2014 som bringer dem på årets hold? Seriøst: Iniesta?!

Hvorfor så ikke bare tage den fremragende Franco Mussis - han havde sgu også et "fint" 2014...

Jeg tænkte det samme. Der er mange, som jeg ikke så præstere "nok" til at være fortjent på holdet. Thiago Silva, Ramos og Di maria (efter sommer har han jo været usynlig).

11 år 6 måneder siden #16 af nono
Det er en decideret skandale at Fifpro ikke ser således ud:

Neuer
Lahm - Mascherano - Godin - Ramos
DiMaria - Kroos - Modric
Robben - Messi - Ronaldo

Ud: Iniesta, Luiz, Thiago Silva
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: ZizouMo, FranciscoISCO

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #17 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne Cristiano Ronaldo suveræn

ZizouMo skrev:

M_linding skrev: quote]
Dernæst er jeg enig i "eksperterne", at målmanden og forsvarerne burde få deres egen pris, for det er virkelig synd for Neur eller andre målmænd. Hvad skal Neur dog gøre bedre næste år, for at vinde Ballon dor?.

Det er ikke umuligt for målmænd eller forsvarsspillere at vinde Ballon d'Or. Det er tidligere sket, men sålænge Ronaldo og Messi spiller, er det svært.
Med andre ord, havde Neuer formentlig en større chance for at vinde, hvis hans kandidater ikke hed Ronaldo og Messi. Personligt, vil jeg mene, at Neuer ville have vundet, hvis kandidaterne ikke hed Ronaldo og Messi. Dermed sagt, at Ronaldo og Messi er toppen.
Men det bliver spændende at følge udviklingen af prisen i fremtiden, og jeg håber af hele mit hjerte, at Ronaldo igen gør sig fortjent til Ballon d'Or 2015.
Hala Madrid! :)

• La Décima
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #18 af La Décima
Resultaterne af afstemningen ved alle Fifa Ballon d'Or:

2010
CR7 = 3,92 %
Messi = 22,65 %
Iniesta = 17,36 %, Xavi = 16,48 %, Sneijder = 14,48 % og Forlán = 7,61 %

2011
CR7 = 21,60 %
Messi = 47,88 %
Xavi = 9,23 %

2012
CR7 = 23,68 %
Messi = 41,60 %
Iniesta = 10,91 %

2013
CR7 = 27,99 %
Messi = 24,72 %
Ribéry = 23, 36 %

2014
CR7 = 37,66 %
Messi = 15,72 %
Neuer = 15,72 %

kilder: fandt dokumenterne inde på Fifa Ballon d'or hjemmesiden.

11 år 6 måneder siden #19 af ZizouMo
Jeg har kigget stemmerne igennem og det er virkelig bemærkelsesværdigt, at kun én fra Europa har stemt på Messi som nummer 1. Altså her har jeg kigget på kaptajn, træner og medie, hvor kun den svenske landsholdskaptajn (Zlatan) har stemt på Messi.

Han har tydeligvis samlet sine stemmer i Afrika.

11 år 6 måneder siden #20 af Lars1991
Rooney stemte på Ronaldo, Kroos og Benzema, i den rækkefølge. Skal han til Real Madrid snart?? ;)

11 år 6 måneder siden #21 af FranciscoISCO

nono skrev: Det er en decideret skandale at Fifpro ikke ser således ud:

Neuer
DiMaria - Kroos - Modric
Robben - Messi - Ronaldo

Er der i virkeligheden tale om en brasiliansk trøstepræmie? Sidst vi rigtig så noget til Luiz, virkede han i hvert fald særdeles trist, lige såvel som det meste af VM-værtsnationen lod til at være. Det her kunne i hvert fald godt være en 'kiks' til Luiz. Men ja, skandaløst at de to brasilianske midtforsvare er en del af dette hold! Luiz var med til at lukke 7 mål ind mod Tyskland, i den største fodbold-afklapsning i nyere tid, og hvad værre er; Silva var end ikke med her, den brasilianske kaptajn havde nemlig sørget for at være i karantæne, til kampen hvor det virkelig galt! Pffffft!

Iniestas tilstedeværelse på dette hold, har jeg end ikke lyst til at sætte ord på.

Jeg er ret enig i dit forslåede hold som, modsat FIFA's, ikke bærer præg af sympatiserende skulderklap og trøstekiks. Diego Costa havde jeg dog måske nok sat ind i stedet for Messi (hvis altså Müller ikke havde været tand foran i min bog), men der er vi til gengæld ovre i småting :)

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #22 af Raúl 7

FranciscoISCO skrev:

Neuer
DiMaria - Kroos - Modric
Robben - Messi - Ronaldo

Er der i virkeligheden tale om en brasiliansk trøstepræmie? Sidst vi rigtig så noget til Luiz, virkede han i hvert fald særdeles trist, lige såvel som det meste af VM-værtsnationen lod til at være. Det her kunne i hvert fald godt være en 'kiks' til Luiz. Men ja, skandaløst at de to brasilianske midtforsvare er en del af dette hold! Luiz var med til at lukke 7 mål ind mod Tyskland, i den største fodbold-afklapsning i nyere tid, og hvad værre er; Silva var end ikke med her, den brasilianske kaptajn havde nemlig sørget for at være i karantæne, til kampen hvor det virkelig galt! Pffffft!

Iniestas tilstedeværelse på dette hold, har jeg end ikke lyst til at sætte ord på.

Jeg er ret enig i dit forslåede hold som, modsat FIFA's, ikke bærer præg af sympatiserende skulderklap og trøstekiks. Diego Costa havde jeg dog måske nok sat ind i stedet for Messi (hvis altså Müller ikke havde været tand foran i min bog), men der er vi til gengæld ovre i småting :)

Vi er enige om at det er brugerne på FIFA's hjemmeside der har stemt på årets hold ikke? Inden vi kommer for godt i gang med konspirationsteorierne :)

11 år 6 måneder siden #23 af andreashn

Raúl 7 skrev:

FranciscoISCO skrev:

Neuer
DiMaria - Kroos - Modric
Robben - Messi - Ronaldo

Vi er enige om at det er brugerne på FIFA's hjemmeside der har stemt på årets hold ikke? Inden vi kommer for godt i gang med konspirationsteorierne :)

Nej.. Brugerne har et andet hold, hvilket blandt andet inkluderer Zlatan. Dette er alverdens fodboldspillere, der har stemt her.

¡Hala Madrid!
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved andreashn.
Følgende bruger(e) sagde tak: FranciscoISCO

11 år 6 måneder siden #24 af FranciscoISCO

Raúl 7 skrev:

FranciscoISCO skrev:

Neuer
DiMaria - Kroos - Modric
Robben - Messi - Ronaldo

Haha, jeg er godt klar over, at jeg stille og roligt, uden at være helt sikker på hvordan disse afstemninger havde foregået, var på vej over i den lidt for konspirerende tangent :) Jeg vidste dog, at dette hold ikke var os dødeliges, dét blev nemlig offentliggjort for flere dage siden. Når det nu er spillernes (tak andreashn), er jeg muligvis villig til at grave teorien om trøstepræmier væk, men den med sympatiserende skulderklap holder jeg altså stadig fast i! ;)

Altid Real Madrid.

Leveret af Kunena Forum