Cristiano Ronaldo suveræn og selvfølgelig vinder af Guldbolden
www.marca.com/2015/01/13/futbol/equipos/...drid/1421181645.html
Florentino Pérez
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raúl 7
- Gæst
-
andreashn skrev:
Raúl 7 skrev:
FranciscoISCO skrev:
nono skrev: Det er en decideret skandale at Fifpro ikke ser således ud:
Neuer
Lahm - Mascherano - Godin - Ramos
DiMaria - Kroos - Modric
Robben - Messi - Ronaldo
Ud: Iniesta, Luiz, Thiago Silva
Er der i virkeligheden tale om en brasiliansk trøstepræmie? Sidst vi rigtig så noget til Luiz, virkede han i hvert fald særdeles trist, lige såvel som det meste af VM-værtsnationen lod til at være. Det her kunne i hvert fald godt være en 'kiks' til Luiz. Men ja, skandaløst at de to brasilianske midtforsvare er en del af dette hold! Luiz var med til at lukke 7 mål ind mod Tyskland, i den største fodbold-afklapsning i nyere tid, og hvad værre er; Silva var end ikke med her, den brasilianske kaptajn havde nemlig sørget for at være i karantæne, til kampen hvor det virkelig galt! Pffffft!
Iniestas tilstedeværelse på dette hold, har jeg end ikke lyst til at sætte ord på.
Jeg er ret enig i dit forslåede hold som, modsat FIFA's, ikke bærer præg af sympatiserende skulderklap og trøstekiks. Diego Costa havde jeg dog måske nok sat ind i stedet for Messi (hvis altså Müller ikke havde været tand foran i min bog), men der er vi til gengæld ovre i småting :)
Vi er enige om at det er brugerne på FIFA's hjemmeside der har stemt på årets hold ikke? Inden vi kommer for godt i gang med konspirationsteorierne :)
Nej.. Brugerne har et andet hold, hvilket blandt andet inkluderer Zlatan. Dette er alverdens fodboldspillere, der har stemt her.
Nå for dælen, jeg tog fejl kan jeg se. Jeg synes bare de snakkede om at milioner af brugere havde sat et hold. Men det må være et andet hold så.
- 2Martin2
- Gæst
-
Jeg må dog erkende at jeg hellere havde set Neuer få bolden, da det ikke tjener titlen at den er endt som et ræs mellem 2 angribere i snart et årti.
Prisen skulle skifte navn imo, til bedste offensive spiller, da sandsynlighedden for at vinde den som defensiv spiller er meget ringe.
Fifa har ikke formået at tage prisen over fra det gamle magasin, er konklusionen når man ser på de seneste års vindere.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Nuvel, Neuer har stået fortrinligt i 2014, men som almindelig fodboldseer nyder jeg altså et godt mål eller en god dribling mere end en god redning, selv om de alle er vitale for at kunne vinde fodboldkampe.
Jeg kan dog sagtens følge tanken om, at man måske burde lave en pris til henholdsvis bedste defensive og bedste offensive spiller, men så længe at der kun er en samlet pris og så længe at vi har to så gode fodboldspillere som Lionel Messi og Cristiano Ronaldo, så vil de andre komme til at stå lidt i skyggen af dem.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
2Martin2 skrev: Tillykke til Ronaldo, han har gjort det rigtig godt i år og han var en oplagt vinder med hvor mange overskrifter han har snuppet.
Jeg må dog erkende at jeg hellere havde set Neuer få bolden, da det ikke tjener titlen at den er endt som et ræs mellem 2 angribere i snart et årti.
Prisen skulle skifte navn imo, til bedste offensive spiller, da sandsynlighedden for at vinde den som defensiv spiller er meget ringe.
Fifa har ikke formået at tage prisen over fra det gamle magasin, er konklusionen når man ser på de seneste års vindere.
Der er jeg så uenig.
I en æra hvor to spillere spiller på så umenneskeligt et niveau og dominerer fodboldverden på så kontinuerlig vis som det har været tilfældet, er det kun passende at de får fordelt priserne så ligelidt imellem sig. De 2 har vundet de 7 seneste Ballon d'Ors, 6 ud af de 7 seneste Gyldne Støvler, været topscorer i hver af de 7 seneste udgaver af Champions League, vundet 4 CHL-titler med deres hold i samme 7-årige periode, samt ligger som de 2 mest scorerende spillere i CHL-historien.
Kunne det virkelig være anderledes end at det er de 2, der har vundet hver udgave af prisen som verdens bedste fodboldspiller over de seneste 7 år? Nuvel, der har da været andre glimrende fodboldspillere i samme periode, der også har haft en sag i enkelte år (Sneijder, Neuer, m.m.), men når alt kommer til alt finder jeg det i hvert fald vanskeligt at finde frem til et andet udfald, når nu vi har med 2 så gudsbenåede fodboldspillere at gøre.
Ej heller ønsker jeg det anderledes.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Men lige netop at sige, at Messi var en klar toer i år, er jeg egenlig lidt uenig i. Nuvel han har haft et flot år, absolut, men jeg mener, at der bør være andre mindst ligeså kvalificerede navne, der burde have været nomineret. Og at Neuer jo så i øvrigt burde have været en klar toer!
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...