Cristiano Ronaldo: "Siiiiií" er vores kampråb
M_linding skrev:
Pelle skrev:
JimmyBroe skrev:
Inspektøren skrev:
FranciscoISCO skrev:
DarioGomez skrev: Absolut en af de mest velafbalancerede og 'intelligente' interviews jeg har læst med Cristiano Ronaldo i meget lang tid.
Han får helt tydeligt lagt låg på en masse ting, sit råb i går, sit forhold til Bale, kommentaren omkring Messi. Stærkt.
For lad os bare være ærlige. Var Cristiano ikke blevet verdens pt med afstand bedste og mest afgørende spiller, så var han sgu nok ikke blevet astrofysiker. Langt fra endda. Og det har hans interviews i øvrigt en tendens til at bære præg af, så det her er stærk kommunikation, og det kunne tyde på, at han har fået noget ekstra vejledning forud for samtalen her.
Det var en veloplagt Ronaldo fuldt med overskud, vi så i går - forståeligt nok. Jeg kunne særligt godt lide hans skarpe svar, på et spørgsmål fra en fan: "Hvad har været dit vigtigste mål?"... "Mit vigtigste mål er altid det næste!" Genialt svar :)
Ronaldo have bestemt ikke været astrofysiker (men med det ansigt havde han nok alligevel blevet millionær på den ene eller anden måde), nej, men han har nu aldrig slået mig som decideret uintelligent. Ingenlunde. Jeg synes da altid hans udtalelser har båret præg af omtanke og ganske givet også vejledning. På stående fod (/siddende numse) mindes jeg ikke, at han har båret sig uheldigt ad hvad angår udtalelser til pressen; det skal han da nok have gjort en gang eller to, hvilket vel er uundgåeligt i hans sted, men altså ikke i en iøjenfaldende grad, sammenlignet med så mange andre. Nej, jeg synes egentlig altid, han har udtalt sig ganske professionelt, så i mine øjne er dette interview sådan set ikke specielt enestående :)
www.theguardian.com/football/2012/jun/14...ronaldo-lionel-messi
Asked about the Messi chants, Ronaldo said: "You know where he was at this time [last year]? Do you know? He was being eliminated in the Copa America, in his own country. I think that's worse, no?"
Selvom Argentina røg ud i kvartfinalen.
Så er der også denne:
www.espnfc.com/real-madrid/story/2009826...ssis-world-cup-award
"If I said everything that I think, I would be in prison," Om Messi da han vandt bedste spiller ved VM i sommers.
"(...) men han har nu aldrig slået mig som decideret uintelligent. Ingenlunde. Jeg synes da altid hans udtalelser har båret præg af omtanke og ganske givet også vejledning."
Jep, kunne ikke være mere enig, @FranciscoISCO. Der rammer du sgu hovedet på sømmet.
Hvad er det du prøver at bevise, med din konstante hetz mod Ronaldo. Hold op hvor er det trættende.
Disse udtalelser, viser jo bare konkurrencen i mellem de to. Foreskellen er bare at Ronaldo siger det som de begge tænker (om den anden). Så længe der ikke kommer en sviner flyvende, eller som sådan personangreb. Så synes jeg kun at det er fedt. At Ronaldo råber "SIIIII". Er lidt skørt, men det er jo bare så meget Ronaldo og egentlig også Real Madrid. Man skal ikke lægge skjul på, at man er den bedste, ikke i blandt -mere eller mindre- ligesindet.
I forhold til dine to links og faktisk helt generelt med interviews:
1) Jounalister lægger ofte lidt ekstra "drama" til kendtes udtalelser. Det er nok snarre faktum, end et tvivlspørgsmål.
2) Det skrevne sprog kan virke alvorligere end det talende sprog. Forstået på den måde, at Ronaldo kan have haft et kækt smil på læben, samtidig med at han har sagt at Messi blev elimineret.
Men jaja Inspektøren, hvis man absolut vil finde noget negativt, så er det selvfølgelig nemt. Du har haft et par bekymrende indlæg de sidste par uger, som jeg personligt kun har kunnet rystet på hovedet over.
Det her har ikke noget med at jeg taler for, at Ronaldo er en supermand for tiden, -det er han langt fra. Jeg synes bare at kritikken skal skrues lidt ned. Ronaldo er over hele det sidste år verdens bedste fordbolespiller, at der kan være to meninger om det, er mig en gåde. Det var på banen.
Udenfor banen slår Ronaldo mig som en yderst sympatisk og gavmild person. Men fælles for Ronaldo inden- og udenfor banen er konkurrencegenet, lysten til altid at vinde i hvad som helst, over hvem som helst. Og sidst men ikke mindst, og måske den vigtigeste faktor i Ronaldos succes, hans tro på sig selv. Den kommer til udtryk på flere måder. Nogen af dem som stikpille til andre. Det genere nogen, ikke mig, det viser bare hvor vigtigt for ham det er at være den bedste, og det har jeg fandme respekt for.
Et (omskrevet) citat fra en gammel konge:
Ronaldo du er den bedste fodboldspiller i verden, gør mig dénne tjeneste, råb det til selvsamme!
Det er da bare fedt med en karismatisk person, som samtidig er verdens bedste! Istedet for det evindelige kedelige, intetsigende snak som folk som Messi altid kommer med.
Det var da sådan noget, der gjorde en gut som Mike Tyson til verdens bedste bokser. Ikke nok med at han var vanvittig rapkæftet. Han backede det op med sindssyge resultater. Dét er da en konge værdig!
Sammenlign heller Ronaldo med Muhammad Ali...:)
Også et godt bud - bare lidt før min tid, så jeg har kun dokumenterer og gamle videooptagelser at henholde mig til ;-) Men der kan man da snakke om en karismatisk personlighed!
"Maybe they hate me because I'm too good."
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Sammenligningen med Muhammed Ali kan jeg godt lide. Han havde netop den kant og forfriskende frækhed (noget der generelt er kendetegnende for sportsfolk indenfor amerikanske sportsgrene) som er lidt af en mangelvare i fodboldverdenen. Jeg er så uendeligt træt af fodboldspilleres altid standardiserede formuleringer og udtalelser. Det bliver lige så sterilt som et hospitalsbesøg... Muhammed Ali turde, lige som Ronaldo tør, at udtrykke sig som en ægte vinder, hvilket virker både sundt og logisk, når man nu rent faktisk er en vaskeægte vinder. Muhammed Alis måde at udtrykke sig på, tolker jeg i øvrigt ingenlunde som en form for uintelligens, tværtimod, intelligens er rigtig mange ting og indenfor sportsverdenen så kan denne udtrykningsmåde være yderste kløgtig, foruden at den ligesom sætter lidt kulør på det hele.
Hvis jeg lige må tillade mig at blive en smule fræk: når jeg læser din signatur her på sitet, Inspektøren, så synes jeg altså det er en smule 'overraskende', at det lige præcis er dig der kommer med indvendinger mod direkte og ufiltrerede udtalelser... ;)
Altid Real Madrid.
- Storken
- Gæst
-
FranciscoISCO skrev: Jeg er fuldstændig på linje med Jimmy og Pelle. Gudskelov for at gårsdagens yderst formelle omgivelser, trods alt blev piftet op med lidt underholdning og kant. Tak for det Ronaldo (Messis vovede mode valg er bare ikke nok).
Sammenligningen med Muhammed Ali kan jeg godt lide. Han havde netop den kant og forfriskende frækhed (noget der generelt er kendetegnende for sportsfolk indenfor amerikanske sportsgrene) som er lidt af en mangelvare i fodboldverdenen. Jeg er så uendeligt træt af fodboldspilleres altid standardiserede formuleringer og udtalelser. Det bliver lige så sterilt som et hospitalsbesøg... Muhammed Ali turde, lige som Ronaldo tør, at udtrykke sig som en ægte vinder, hvilket virker både sundt og logisk, når man nu rent faktisk er en vaskeægte vinder. Muhammed Alis måde at udtrykke sig på, tolker jeg i øvrigt ingenlunde som en form for uintelligens, tværtimod, intelligens er rigtig mange ting og indenfor sportsverdenen så kan denne udtrykningsmåde være yderste kløgtig, foruden at den ligesom sætter lidt kulør på det hele.
Du kan slet ikke sammenligne Ronaldos frækhed med Muhammad Ali's. Muhammad Ali havde det overskud og glimt i øjet, som man kun kan have, hvis man ikke føler sig truet af nogen. Muhammad Ali var alle andre overlegen og det skinnede igennem alt hvad han foretog sig.
Det bedste eksempel er kampen mod George Foreman (Rumble in the Jungle). Da de står oppe i ringen inden kampstart siger Muhammad Ali til Foreman:
"You been hearing about how bad I am since you were a little kid with mess in your pants! Tonight, I'm gonna whip you till you cry like a baby"
Dommeren advarer Ali, at han vil stoppe kampen, hvis han ikke stopper med at snakke, hvortil Ali svarer:
"That's the only way you gonna save this sucker. He's doomed"
Muhammad Ali ender med at vinde på knockout i 8. runde, men læg mærke til det slag Muhammad Ali ikke slår, da George Foreman er på vej i gulvet:
Dette er et af de største boksebrag igennem historien og Muhammad Ali skåner sin rival.
Ronaldo føler sig truet af Messi, hvorfor han er nødsaget til at gøre opmærksom på, at han er den bedste. Han har slet ikke det overskud eller glimt i øjet, der kendetegnede Muhammad Ali's frækhed.
Storken skrev:
FranciscoISCO skrev: Jeg er fuldstændig på linje med Jimmy og Pelle. Gudskelov for at gårsdagens yderst formelle omgivelser, trods alt blev piftet op med lidt underholdning og kant. Tak for det Ronaldo (Messis vovede mode valg er bare ikke nok).
Du kan slet ikke sammenligne Ronaldos frækhed med Muhammad Ali's. Muhammad Ali havde det overskud og glimt i øjet, som man kun kan have, hvis man ikke føler sig truet af nogen. Muhammad Ali var alle andre overlegen og det skinnede igennem alt hvad han foretog sig.
Det bedste eksempel er kampen mod George Foreman (Rumble in the Jungle). Da de står oppe i ringen inden kampstart siger Muhammad Ali til Foreman:
"You been hearing about how bad I am since you were a little kid with mess in your pants! Tonight, I'm gonna whip you till you cry like a baby"
Dommeren advarer Ali, at han vil stoppe kampen, hvis han ikke stopper med at snakke, hvortil Ali svarer:
Muhammad Ali ender med at vinde på knockout i 8. runde, men læg mærke til det slag Muhammad Ali ikke slår, da George Foreman er på vej i gulvet:
Dette er et af de største boksebrag igennem historien og Muhammad Ali skåner sin rival.
Ronaldo føler sig truet af Messi, hvorfor han er nødsaget til at gøre opmærksom på, at han er den bedste. Han har slet ikke det overskud eller glimt i øjet, der kendetegnede Muhammad Ali's frækhed.
TAK!
Folk har simpelthen mistet forstanden hvad Ronaldo angår når man sammenligner Ronaldo's ''frækhed'' med Muhammad Ali's, hvis man endeligt skal sammenligne nogen med Muhammad Ali må det være Zlatan, og absolut på ingen måder Ronaldo. Ronaldo begynder at vise overskud når det går ham godt, når det så ikke lige går så godt og han ikke får sin vilje som f.eks. da Messi vandt den ene guld bold efter den anden var han mildest talt en kælling at høre på.
Florentino Pérez
DarioGomez skrev: Absolut en af de mest velafbalancerede og 'intelligente' interviews jeg har læst med Cristiano Ronaldo i meget lang tid.
Han får helt tydeligt lagt låg på en masse ting, sit råb i går, sit forhold til Bale, kommentaren omkring Messi. Stærkt.
For lad os bare være ærlige. Var Cristiano ikke blevet verdens pt med afstand bedste og mest afgørende spiller, så var han sgu nok ikke blevet astrofysiker. Langt fra endda. Og det har hans interviews i øvrigt en tendens til at bære præg af, så det her er stærk kommunikation, og det kunne tyde på, at han har fået noget ekstra vejledning forud for samtalen her.
Synes han snakkede på en lignende måde efter sidste års Ballon. Måske den gør ham lidt klogere? ;)
Inspektøren skrev:
FranciscoISCO skrev:
Det var en veloplagt Ronaldo fuldt med overskud, vi så i går - forståeligt nok. Jeg kunne særligt godt lide hans skarpe svar, på et spørgsmål fra en fan: "Hvad har været dit vigtigste mål?"... "Mit vigtigste mål er altid det næste!" Genialt svar :)
Ronaldo have bestemt ikke været astrofysiker (men med det ansigt havde han nok alligevel blevet millionær på den ene eller anden måde), nej, men han har nu aldrig slået mig som decideret uintelligent. Ingenlunde. Jeg synes da altid hans udtalelser har båret præg af omtanke og ganske givet også vejledning. På stående fod (/siddende numse) mindes jeg ikke, at han har båret sig uheldigt ad hvad angår udtalelser til pressen; det skal han da nok have gjort en gang eller to, hvilket vel er uundgåeligt i hans sted, men altså ikke i en iøjenfaldende grad, sammenlignet med så mange andre. Nej, jeg synes egentlig altid, han har udtalt sig ganske professionelt, så i mine øjne er dette interview sådan set ikke specielt enestående :)
www.theguardian.com/football/2012/jun/14...ronaldo-lionel-messi
Asked about the Messi chants, Ronaldo said: "You know where he was at this time [last year]? Do you know? He was being eliminated in the Copa America, in his own country. I think that's worse, no?"
Selvom Argentina røg ud i kvartfinalen.
Så er der også denne:
"If I said everything that I think, I would be in prison," Om Messi da han vandt bedste spiller ved VM i sommers.
"(...) men han har nu aldrig slået mig som decideret uintelligent. Ingenlunde. Jeg synes da altid hans udtalelser har båret præg af omtanke og ganske givet også vejledning."
Jep, kunne ikke være mere enig, @FranciscoISCO. Der rammer du sgu hovedet på sømmet.
Angående det med Messi. Messi var ude af turneringen rimelig tideligt, hvilket nok var det han henviste til. Især når man har et landshold som Argentina, Intet dumt i det han sagde. Det var nok mere de fans der var efter ham som var til grin :)
Jeg ved ikke om I oprigtigt er Barca-fans eller bare hader Ronaldo som pesten. Ved i hvert fald ikke hvordan Inspektøreren vil bortfklare sin signatur. Men kan I ikke snart stoppe med alle den negativitet? Selv efter vores spiller for andet år i træk vinder ballonen så kan I ikke engang vise en smule respekt? Man tvivler på I er fan af holdet når I ikke engang kan være taknemmelige for hvad holdets bedste spiller har hjulpet til med på sådan en dag.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Sahinovic skrev:
Storken skrev:
TAK!
Folk har simpelthen mistet forstanden hvad Ronaldo angår når man sammenligner Ronaldo's ''frækhed'' med Muhammad Ali's, hvis man endeligt skal sammenligne nogen med Muhammad Ali må det være Zlatan, og absolut på ingen måder Ronaldo. Ronaldo begynder at vise overskud når det går ham godt, når det så ikke lige går så godt og han ikke får sin vilje som f.eks. da Messi vandt den ene guld bold efter den anden var han mildest talt en kælling at høre på.
Nuvel, i sidste ende så er der vel ikke nogle sportsfolk, der kommer op på siden af Ali hvad udstråling og overskud angår. Slet ikke indenfor fodbold-genren. Her er tonen overfor pressen ofte formel og udtalelserne generelt meget påpasselige. Denne side af spillet får den største sport, på vores kontinent, til at fremstå temmelig 'grå'; i særdeleshed når vi, i den her forbindelse, sammenligner den gennemsnitlige fodboldspiller med sportsfolk fra amerikanske sportsgrene (her tænker jeg i sær indenfor Basketball, Amerikansk fodbold og Boksning, alle sportsgrene hvor den afro-amerikanske indflydelse er stor). Derfor sidder jeg, som fodbold-fan, altså tilbage med en forfriskende fornemmelse, når Ronaldo slutter sin takketale af, på den måde han gjorde det mandag aften, og det gør jeg ligeledes, når han åbent udtaler, at han stiler efter at blive historiens bedste. Denne liberale måde at udtrykke sig på er forfriskende bramfri og en vinder værdig.
Zlatan er måske nok det allerbedste eksempel på en fodboldspiller, der udtaler sig særdeles frit og med en ordenlig spandfuld vinder-udstråling. Men selvom Zlatan skulle være kongen, hvad dette angår, så har Ronaldo altså meget af det samme. Det er først og fremmeste i lyset af den, mere eller mindre, totalt ufiltrerede vinder-udstråling, at sammenlignen af Ronaldo og Ali skal ses. Denne udstråling er også hvad der giver Ronaldo noget kant - blandt meget korrekte sportsfolk er portugiseren ofte befriende ukorrekt. Det er sandt, at Ronaldo ikke altid udstråler verdens største overskud, og som sagt, så har han da udtalt sig uheldigt én gang eller to. Referencen til Messis tabte Copa America var langt fra charmerende. Men lur mig om ikke selv Alis karriereforløb indeholdte mindre charmerende stunder, som vi så stille og roligt er ved at fortrænge. Legenderne er lettere fordøjelige end de nutidige stjerner - med tiden har kollektiv memorering nemlig en tendens til at blive selektiv.
Indrømmet, overordnet så er sammenligningen mellem Ronaldo og Ali nok lidt 'derude ad', men begge hhv. er og var altså store atleter med endnu større egoer og utvivlsomt et par vindertyper udover det sædvanlige - og her er det i den grad deres egen fortjeneste, at jeg siger utvivlsomt...
Altid Real Madrid.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Inspektøren skrev:
Så er der også denne:
Hvis du absolut vil gå ned i gamle citater, så skal man måske tage hele konteksten fra kilden med: "If I said everything that I think, I would be in prison," Ronaldo then added, before breaking into laughter.
Jeg synes det får en ret markant betydning for ovenstående citat, at han selv sidder og griner af det. Det er desværre blevet en lidt for generel tendens, at man i medierne - og desværre også i debatter - hellere tager fat i de hurtige citater og gør dem til noget generelt, i stedet for at være mere grundig.
Dermed ikke sagt, at Cristiano Ronaldo altid fremstår intelligent, overskudsagtig og aldrig siger noget nedladende om andre, men helt ærligt, kan vi andre sige os fri for det? Man skal i hvert fald ikke lede længe herinde, før man finder en enkelt eller to uintelligente kommentarer.
Omkring Cristiano, så synes jeg billederne af hans søn fra backstage ved overrækkelsen siger en del. Hvis Cristiano virkelig hadede Messi så meget, som visse medier forsøger at fremstille det, så ville han vel næppe sidde og sende sønnike(som tilsyneladende får lov at være Messi-fan) hen til en mand i et så grimt jakkesæt.
Mon ikke sandheden er, at Cristiano - ligesom os andre - vokser og lærer med tiden. I irritation over at man på stadion konsekvent råbte Messi efter Cristiano, og han var 2'er igennem fire år(hvor man i minimum ét af dem snildt kunne argumentere for dem begge som vinder af Ballon D'Or), har Cristiano selvfølgelig haft en grim tanke eller to om argentineren. Mest af alt er sandheden nok, at de begge respekterer hinanden for de fodboldspillere de er, ligesom de med alderen har indset, at ingen af dem var på deres umenneskelige niveau, hvis ikke de havde hinanden.
Det blev et halv-langt indlæg, men jeg er så træt af, at tingene ofte skal kortes ned, at man ikke tager højde for, at også disse personer kan udvikle sig og man skal se tingene ud fra enkeltstående citater.
SR4 skrev: Sahinovic og Inspektøreren
Jeg ved ikke om I oprigtigt er Barca-fans eller bare hader Ronaldo som pesten. Ved i hvert fald ikke hvordan Inspektøreren vil bortfklare sin signatur. Men kan I ikke snart stoppe med alle den negativitet? Selv efter vores spiller for andet år i træk vinder ballonen så kan I ikke engang vise en smule respekt? Man tvivler på I er fan af holdet når I ikke engang kan være taknemmelige for hvad holdets bedste spiller har hjulpet til med på sådan en dag.
Jeg hader ikke Ronaldo og jeg er bestemt heller ikke Barca fan, min kritik skulle nu heller ikke være rettet på Ronaldo i det her tilfælde, men mod folk som sammenligner ham med Muhammad Ali - som er yderst pinligt.
Hvis du lægger mærke til mine indlæg så kritisere jeg kun Ronaldo's attitude, har faktisk aldrig kritiseret hans spil, udover det sædvanlige kritik som han også får af så mange andre. Jeg har masser af respekt for Ronaldo og jeg er bestemt også taknemmelig for hvad holdets bedste spiller har gjort for os siden hans ankomst.
Inde i tråden ''Cristiano Ronaldo suveræn og selvfølgelig vinder af Guldbolden'' - skriver jeg også ''fortjent'' til at han vinder guld bolden.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev:
SR4 skrev: Sahinovic og Inspektøreren
Jeg hader ikke Ronaldo og jeg er bestemt heller ikke Barca fan, min kritik skulle nu heller ikke være rettet på Ronaldo i det her tilfælde, men mod folk som sammenligner ham med Muhammad Ali - som er yderst pinligt.
Hvis du lægger mærke til mine indlæg så kritisere jeg kun Ronaldo's attitude, har faktisk aldrig kritiseret hans spil, udover det sædvanlige kritik som han også får af så mange andre. Jeg har masser af respekt for Ronaldo og jeg er bestemt også taknemmelig for hvad holdets bedste spiller har gjort for os siden hans ankomst.
Inde i tråden ''Cristiano Ronaldo suveræn og selvfølgelig vinder af Guldbolden'' - skriver jeg også ''fortjent'' til at han vinder guld bolden.
Jeg er sjældent enig med dig, men i dette tilfælde er jeg helt på din side. Det er simpelthen blasfemi at sammenligne Mohammed Alí med Ronaldo. En spiller som Zlatan derimod. Han har altid stukket janteloven den lange og har gjort det en værdig og stilfuld måde.
Du kan ikke anfægte Ronaldos fodboldmæssige kvaliteter. De er helt fantastiske. Men han er bestemt ikke nogen 'karismatisk' person, tværtimod. Argumentet er tit, at han er et kæmpe konkurrencemenneske, men det synes jeg ikke udløser en carte blanche til at opføre sig som en sur dreng, når det går dårligt, og som en glad ellevild dreng, når det går godt.
Det er ikke 'stilet', at man konsekvent kaster hænderne op i vejret, hvis man ikke modtager en aflevering foran mål. Det er ikke 'stilet', at man mere eller mindre aldrig er ovre og fejrer målene med sine holdkammerater. Det er ikke 'stilet', at man står og gestikulerer 15 mål med sine fingre på en næsten tragikomisk måde, når man har slået en rekord. Det er ikke 'stilet' at stille sig selv foran holdet i den forstand, at han næsten virker ked af det over en sejr, såfremt han ikke har scoret.
Ovenstående er kun nogle af de tilfælde, hvor Ronaldo's altoverskyggende narcissisme skinner igennem. Det kan ikke forsvares med et konkurrencegen. Det er der ikke andre, der har? Hvis han havde spillet for Barca, så havde vi HADET ham i et omfang, som slet ikke når vores had mod Messi. I har ret i, at Messis identitet er ret så steril, og jeg ville til hver en tid bytte ham med en identitet som Zlatan, Balo eller Robben, men ikke med Ronaldo. Han er dog en aldeles god fodboldspiller!