Real Madrid tilbage på sporet efter 0-3 mod Getafe
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Trods sejren på 3-0 var kampen mod Getafe et tydeligt bevis på, at Copa del Rey-derouten kan være det bedste, der er sket for Real Madrid i indeværende sæson. Det her hold trænger i den grad til pause!
Real Madrid spillede mildest talt ringe i hovedparten af opgøret og spillerne bør prise sig lykkelige for, at modstanderen var af så ringe forfatning som netop Getafe. Et bedre hold havde unægtelig straffet de hvidblusede for sløseri, dårlige pasninger, dumme frispark og manglende tilbageløb. Nu gik det heldigvis hverken værre eller bedre, end at Madrid klarede missionen og bestod med mindst mulig margin – og når sæsonen er ovre, vil man blot huske de tre point og ikke eftermiddagens rædderlige indsats.
Hovedpinen lå i den manglende opfindsomhed på banens forreste del, for der kan ikke indvendes meget imod den påstand, at Real Madrid var toneangivende i stort set samtlige 90 minutter, men den afgørende aflevering var oftest for langsom eller helt udeblevet.
Og så er vi tilbage ved det med den dagens uefne modstander. For trods de mange negative, så var der alligevel chancer nok – Kroos' dommedagshug på overliggeren, Benzemas fine skud på en halv friløber, Iscos afslutning efter nogle skarpe træk – og det var da også blot et spørgsmål om tid, før en af disse tilløb ville give fuld valuta.
Og da det skete, så var naturligvis det Cristiano Ronaldo, der ellers ikke var prangende, som tippede balancen i opgøret. Målet kom i stand efter et storslåede forarbejde fra en konstant farlig Karim Benzema, der viste, hvorfor netop han er fast starter i Real Madrid. Med et par fremragende futsal-berøringer snød han Getafes forsvar og lagde til rette for en helt fri Cristiano, der blot skulle sætte bolden i nettet.
Bagud magtede Getafe ikke at svare igen, og så kunne først Gareth Bale efter en lang, fin sprint omsætte en fint tværpasning, og sidenhen nettede verdens med afstand bedste fodboldspiller så igen. Denne gang på et hovedstød fra klods hold.
Rent defensivt virkede tingene desuden noget mere sammenhængende, end i midtuge-deleren med Atlético; i hvert fald var de chance-givende fejlafleveringer pakket væk og rent defensivt blev der givet så godt som intet væk. Varane spillede i stedet for Pepe, der jo som bekendt filmede sig til en skade i maveregionen midt på ugen, og derfor var udeladt af truppen.
Real Madrid har nu en hel uge til næste kamp – hvor Ancelotti tager en på tidspunkt udhvilet trup til Cordoba for at holde fast i den førsteplads, verdens bedste klubhold er sikret i den kommende tid.
Kampfakta
Getafe – Real Madrid 0-3 (0-0)
0-1 Cristiano Ronaldo (62'), 0-2 Gareth Bale (67'), 0-3 Cristiano Ronaldo (79')
Gule kort:
Velázquez (Getafe)
Kroos, James (Real Madrid)
Dommer: Pedro Jesús Pérez Montero
Getafe: Codina – Lago, Velázquez, Naldo, Alexis – Sarabia (56', Freddy), Castro, Sammir (82', Alex Fernández), Juan Rodríguez, Pedro León (73', Yoda) – Álvaro Vázquez
Real Madrid: Casillas – Marcelo (82', Nacho), Varane, Ramos, Carvajal – Kroos (82', Illarramendi), Isco (78', Khedira), James – Cristiano Ronaldo, Benzema, Bale
Kampens spiller: Karim Benzema.
Kampens detalje: Benzemas dribletur frem mod 0-1-målet.
Kampens badebold: Mange kandidater, men Carvajal virkede underligt sløv og med en serie elendige indlæg.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Florentino Pérez
"Maybe they hate me because I'm too good."
- iHalaMadrid!
- Gæst
-
Omvendt synes jeg, at Ronaldo slet, slet ikke bliver rost for sit arbejde. Manden sørger for begge sine mål ved at starte opstillet ved det første mål samt posionering og tegn givningen ved det andet mål. Men selvfølgelig skal både James og Benzema roses, for begge oplæg var intet mindre end fantastisk - men vi forventer jo heller ikke andet.
3 vigtige point på kontoen.
Hala Madrid y Nada Mas!
iHalaMadrid! skrev: Han er klasse, men Benzema spillede en godkendt kamp og så heller ikke mere. Forarbejdet til Ronaldos mål var fantastisk, men helt ærligt så var det også det eneste bemærkelsesværdige fra hans side af i dag - mere var til gengæld heller ikke nødvendigt, skal det siges.
Omvendt synes jeg, at Ronaldo slet, slet ikke bliver rost for sit arbejde. Manden sørger for begge sine mål ved at starte opstillet ved det første mål samt posionering og tegn givningen ved det andet mål. Men selvfølgelig skal både James og Benzema roses, for begge oplæg var intet mindre end fantastisk - men vi forventer jo heller ikke andet.
Hala Madrid y Nada Mas!
Ahh, der er jeg nu ikke enig med dig. Benzema laver en lignende dribling på baglinjen i første halvleg, spiller den eminent bagud til James, som reelt bare skal sparke bolden i kassen. Derudover tager Benzema mange rigtig gode dybdeløb, som splitter deres forsvar.
Jeg var selv lidt hård ved Ronaldo på chatten, men du har egentlig ret. Flot forarbejde ved målet til 1-0, og så har han anden sidste fod på til 2-0. Godkendt kamp af verdens bedste.
Kampen viste dog, at en kamp om ugen det næste stykke tid - med undtagelse af Sevilla kampen - bekommer os godt. Kroos ligner en mand, der virkelig er fysisk og mentalt i kælderen, han ser rigtig træt ud. Forstår ikke at Ancelotti ikke ser det og skifter ud efter 65 min. Istedet for at vente til der er spillet 80 min. Men en uge til næste kamp - det må være dejligt for drengene! :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
- iHalaMadrid!
- Gæst
-
Pelle skrev:
iHalaMadrid! skrev: Han er klasse, men Benzema spillede en godkendt kamp og så heller ikke mere. Forarbejdet til Ronaldos mål var fantastisk, men helt ærligt så var det også det eneste bemærkelsesværdige fra hans side af i dag - mere var til gengæld heller ikke nødvendigt, skal det siges.
Hala Madrid y Nada Mas!
Ahh, der er jeg nu ikke enig med dig. Benzema laver en lignende dribling på baglinjen i første halvleg, spiller den eminent bagud til James, som reelt bare skal sparke bolden i kassen. Derudover tager Benzema mange rigtig gode dybdeløb, som splitter deres forsvar.
Jeg var selv lidt hård ved Ronaldo på chatten, men du har egentlig ret. Flot forarbejde ved målet til 1-0, og så har han anden sidste fod på til 2-0. Godkendt kamp af verdens bedste.
Kampen viste dog, at en kamp om ugen det næste stykke tid - med undtagelse af Sevilla kampen - bekommer os godt. Kroos ligner en mand, der virkelig er fysisk og mentalt i kælderen, han ser rigtig træt ud. Forstår ikke at Ancelotti ikke ser det og skifter ud efter 65 min. Istedet for at vente til der er spillet 80 min. Men en uge til næste kamp - det må være dejligt for drengene! :-)
Okay, det er måske forkert af mig at sige, at det var det eneste bemærkelsesværdige - men som jeg nævnte, spillede han en godkendt kamp.
Ja, det er tydeligt, at Kroos er træt (mange fejlafleveringer og boldtab), hvorfor det er mig en gåde, at Don Carlo lader ham blive på banen så længe... Khedira og Illara får intet ud af de sidste 10 min. af sådanne kampe, andet end tallene på CV'et stiger... Manglende tiltro til reserverne kan ramme os i længden. :-)
- Arnenugacream
- Ekspert bruger
-
Hovedpinen lå i den manglende opfindsomhed på banens forreste del, for der kan ikke indvendes meget imod den påstand, at Real Madrid var toneangivende i stort set samtlige 90 minutter, men den afgørende aflevering var oftest for langsom eller helt udeblevet.
Og så er vi tilbage ved det med den dagens uefne modstander. For trods de mange negative, så var der alligevel chancer nok – Kroos' dommedagshug på overliggeren, Benzemas fine skud på en halv friløber, Iscos afslutning efter nogle skarpe træk – og det var da også blot et spørgsmål om tid, før en af disse tilløb ville give fuld valuta
Det der sige lige præcis det hele. Spillerne spiler jo ikke nogen ringe kamp idag. Det virker simpelthen til at nogle har alt for store forventninger indimellem til det her hold, i forhold til hvordan de skal spille og kører samtlige modstandere over. Så stor forskel er der ganske enkelt ikke længere i topfodbold.
Men ang. kampen idag, så har man en helt fornuftig boldomgang, får lavt mange gode sideskift, og kommer i mange fine situationer hvor det bare lige er den sidste aflevering og aktion der skal sidde der før det lykkedes. Det skete så 3 gange i anden halveg, og lykkedes det hver gang ville man jo vinde jeg ved ikke hvor stort i rigtig mange kampe. Så jeg forstår ikke alt den kritik omkring deres spil. Jeg er enig i det ikke var fremragende i Valencia og Atl. Madrid, men man sidder faktisk på begge kampe, og du finder ikke ret mange udebaner i europa hvor det er svære at få point. Det der koster i de kampe er et tilfældigt afrettet mål, en dødbold, og et par store personlige fejl. I de to kampe kommer man også i masser af fine situationer hvor det er den sidste aflevering, aktion eller skarphed der mangler for at man var endt med 3 point i Valencia, og var røget videre i Pokalen. Jeg kunne forstår frustationen over spillet hvis man skabte langt mindre chancer end mostanderen, eller aldrig kom i situationer hvor man tænkte det er små ting der gør at det bliver til en kæmpechance.
Jeg er også enig i at der er ting der kan gøres bedre, og at forventninger til Real Madrid skal være store, men det er som om at den der sejrsstime fik en del fans til at tro det her hold var uovervindelige og at andet ikke er godt nok. Pt ser det altså ganske fornuftigt ud i Ligaen, vi er med i CL, vi vandt VM for klubhold, og røg så godt nok ud i pokalen i to kampe hvor personlige fejl virkelig koster mere end det var holdet der var helt væk. Så inden spillet og spillerne for alvor bliver kritiseret synes jeg altså det hele skal se noget mere truende ud.
Arnenugacream skrev:
Og så er vi tilbage ved det med den dagens uefne modstander. For trods de mange negative, så var der alligevel chancer nok – Kroos' dommedagshug på overliggeren, Benzemas fine skud på en halv friløber, Iscos afslutning efter nogle skarpe træk – og det var da også blot et spørgsmål om tid, før en af disse tilløb ville give fuld valuta
Det der sige lige præcis det hele. Spillerne spiler jo ikke nogen ringe kamp idag. Det virker simpelthen til at nogle har alt for store forventninger indimellem til det her hold, i forhold til hvordan de skal spille og kører samtlige modstandere over. Så stor forskel er der ganske enkelt ikke længere i topfodbold.
Men ang. kampen idag, så har man en helt fornuftig boldomgang, får lavt mange gode sideskift, og kommer i mange fine situationer hvor det bare lige er den sidste aflevering og aktion der skal sidde der før det lykkedes. Det skete så 3 gange i anden halveg, og lykkedes det hver gang ville man jo vinde jeg ved ikke hvor stort i rigtig mange kampe. Så jeg forstår ikke alt den kritik omkring deres spil. Jeg er enig i det ikke var fremragende i Valencia og Atl. Madrid, men man sidder faktisk på begge kampe, og du finder ikke ret mange udebaner i europa hvor det er svære at få point. Det der koster i de kampe er et tilfældigt afrettet mål, en dødbold, og et par store personlige fejl. I de to kampe kommer man også i masser af fine situationer hvor det er den sidste aflevering, aktion eller skarphed der mangler for at man var endt med 3 point i Valencia, og var røget videre i Pokalen. Jeg kunne forstår frustationen over spillet hvis man skabte langt mindre chancer end mostanderen, eller aldrig kom i situationer hvor man tænkte det er små ting der gør at det bliver til en kæmpechance.
Jeg er også enig i at der er ting der kan gøres bedre, og at forventninger til Real Madrid skal være store, men det er som om at den der sejrsstime fik en del fans til at tro det her hold var uovervindelige og at andet ikke er godt nok. Pt ser det altså ganske fornuftigt ud i Ligaen, vi er med i CL, vi vandt VM for klubhold, og røg så godt nok ud i pokalen i to kampe hvor personlige fejl virkelig koster mere end det var holdet der var helt væk. Så inden spillet og spillerne for alvor bliver kritiseret synes jeg altså det hele skal se noget mere truende ud.
Meget fornuftigt indlæg og jeg er meget enig.
Dog vil jeg pointere, at den manglende aggresivitet er et problem. Det så vi specielt mod Atletico. Så det kan godt være at det ser fornuftigt ud og vi blot har været uheldige og ukoncentrede i kampene mod Atletico og Valencia, men derfor skal der strammes op inden store kampe i foråret. Nej, faktisk allerede i starten af februar mod Atletico på Calderon ;-)
- Arnenugacream
- Ekspert bruger
-
Meget fornuftigt indlæg og jeg er meget enig.
Dog vil jeg pointere, at den manglende aggresivitet er et problem. Det så vi specielt mod Atletico. Så det kan godt være at det ser fornuftigt ud og vi blot har været uheldige og ukoncentrede i kampene mod Atletico og Valencia, men derfor skal der strammes op inden store kampe i foråret. Nej, faktisk allerede i starten af februar mod Atletico på Calderon ;-)
Bestemt enig. Det har jo ikke været godt nok siden man ender med at tabe i Valencia og ryger ud samlet mod Atl. Madrid. Der jeg blot ville hen er at så snart de ikke lige spiller drømmebold eller som på det seneste taber en kamp eller to, så var der i den grad gang i det kritiske af spil og spillere på diverse forums og facebook sider, hvor jeg blot vil understrege at det er ting som manglede skarphed foran mål, personlige fejl, og lidt udtur, der har kostet på det seneste og ikke fordi vi har været spillet ned under græstæppet. Men de nævnte årsager er jo også vigtige ting i topfobold, og oftest det der afgøre de store kampe, så det skal helt sikkert være bedre når vi møder Atl. Madrid i ligaen, og de store hold kommer i CL.
Vil du ikke uddybe, hvorfor du har givet Bale karakteren 1 (!) for dagens kamp?
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...