Drammens Tidende: Martin Ødegaard siger Ja tak til Real Madrid

11 år 6 måneder siden #1 af Siempre Madrid

Ifølge norske Drammens Tidende har Martin Ødegaard valgt at takke ja til Real Madrid og hans nuværende klub, Strømsgodset, indleder derfor allerede her til aften eller i morgen tidlig forhandlinger med Real Madrid.

Det unge stortalent har kontraktudløb efter denne sæson, men det menes at Real Madrid betaler 2-4 millioner € for Martin Ødegaard, som også har været på blokken i en lang række europæiske storklubber.

Det skal angiveligt have været magtpåliggende for Martin Ødegaards far, Hans Erik Ødegaard, at stortalentet får lov til at træne med førsteholdet, selv om han skal spille kampe for Real Madrid Castilla, hvilket man har accepteret i klubbens sportslige ledelse.

Herudover skal man tilsyneladende have besluttet sig for, at det er bedst for Martin Ødegaard at tage til Real Madrid nu og ikke blive i Strømsgodset sæsonen ud. Real Madrid skal samtidig have tilbudt Hans Erik Ødegaard arbejde og det sker blandt andet for at undgå at komme i karambolage med FIFAs stramme regelsæt om at hente unge udenlandske spillere.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #2 af Inspektøren
Som 16 årige og så få lov til at træne med førsteholdet for REAL MADRID CF! Lucky bastard!

Selvfølgelig skal man altid vægte ens karriere højt. Og især som 16 årig, vil det nok være mest rationelt at vælge den klub, der på det højeste niveau kan tilbyde regelmæssig spilletid, hvorfor et skifte til Ajax måske ville ha' været en bedre idé.

Men for helvede, altså. Man skal også leve livet som ung. Og det må man sige, at han får lov til, nu hvor hans drøm bliver til virkelighed.
Stort set alle på hans alder, der bor på denne side af kloden drømmer om det han skal og jeg ville med garanti nok også have valgt det samme. Man ved jo aldrig. Måske bliver han ikke så god, som mange havde troet og derfor ville han også have spildt en 'once in a lifetime opportunity'.

Lad os håbe, at han også kan leve op til de store forventninger der er til ham. Men der er fandme nogle gode unge spillere, som han skal konkurrere imod. Isco, Jamés, Ronaldo, Bale og Jesé er alle spillere der holder længe minimum 6 år endnu på top niveau derudover henter vi også regelmæssigt profiler ind til de offensive pladser.

Men al held og lykke herfra, Ödegaard.

11 år 6 måneder siden #3 af Siempre Madrid

Inspektøren skrev: Som 16 årige og så få lov til at træne med førsteholdet for REAL MADRID CF! Lucky bastard!

Selvfølgelig skal man altid vægte ens karriere højt. Og især som 16 årig, vil det nok være mest rationelt at vælge den klub, der på det højeste niveau kan tilbyde regelmæssig spilletid, hvorfor et skifte til Ajax måske ville ha' været en bedre idé.

Men for helvede, altså. Man skal også leve livet som ung. Og det må man sige, at han får lov til, nu hvor hans drøm bliver til virkelighed.
Stort set alle på hans alder, der bor på denne side af kloden drømmer om det han skal og jeg ville med garanti nok også have valgt det samme. Man ved jo aldrig. Måske bliver han ikke så god, som mange havde troet og derfor ville han også have spildt en 'once in a lifetime opportunity'.

Lad os håbe, at han også kan leve op til de store forventninger der er til ham. Men der er fandme nogle gode unge spillere, som han skal konkurrere imod. Isco, Jamés, Ronaldo, Bale og Jesé er alle spillere der holder længe minimum 6 år endnu på top niveau derudover henter vi også regelmæssigt profiler ind til de offensive pladser.

Er det ikke en god gammeldags skrøne, at det skulle være en fordel at skifte til Ajax Amsterdam først?

Hvis jeg kunne komme under Zinedine Zidanes vinger og lære af ham hver eneste dag, så ved jeg godt hvad jeg ville vælge.

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

11 år 6 måneder siden #4 af Sahinovic
Jeg er smule twisted på dette område, personligt synes jeg han skulle have taget til en klub hvor der var større chance for at spille i de bedste ligaer, jeg personligt havde valgt Tyskland med en chance for at spille fast i Bundesligaen, ikke den bedste liga på nuværende tidspunkt men masser af muligheder for at udvikle sig i og der findes ikke en bedre metode til at udvikle sig på end at spille fast på højt niveau. Konkurrencen er simpelthen alt for stor for en 16-årig norgemand når spillerne hedder, Ronaldo, Bale, James, Isco + fremtidige stjerne spillere som allerede er færdigudviklet og kæmpe superstjerner. Det er sjældent Real Madrid har ''tid'' til at give de unge talenter en seriøs chance på førsteholdet.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved Sahinovic.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #5 af Storken

Siempre Madrid skrev:

Inspektøren skrev: Som 16 årige og så få lov til at træne med førsteholdet for REAL MADRID CF! Lucky bastard!

Er det ikke en god gammeldags skrøne, at det skulle være en fordel at skifte til Ajax Amsterdam først?

Hvis jeg kunne komme under Zinedine Zidanes vinger og lære af ham hver eneste dag, så ved jeg godt hvad jeg ville vælge.

Frank de Boer og Dennis Bergkamp kunne nok også lære ham en ting eller to :) Man kan simpelthen ikke komme uden om, at Ajax har været rigtig dygtige til at udvikle spillere. Det virker ligeledes som om, at miljøet passer rigtig godt til nordiske talenter. Sproget og mentaliteten er virkelig en helt anden i Spanien end vi er vant til oppe i nord.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #6 af Storken
Nævn ét eneste talent fra et ikke spansk talende land, der med succes er udviklet i Castilla eller La Masia?

11 år 6 måneder siden #7 af BBB

Storken skrev: Nævn ét eneste talent fra et ikke spansk talende land, der med succes er udviklet i Castilla eller La Masia?

De af jer, som var inde og høre Ajax fremlægge deres talent-strategier sidste forår (hvis nogen?!), vil også vide, at Ajax går specifikt efter skandinaviske spillere, fordi de er gode til at omstille sig til kulturen. De danske spillere fik masser af ros for at lære sproget med det samme - modsat nogle af Ajax' andre spillere.

Jeg er dog mest imponeret over deres kartotek af spillerhændelser, som ligner et menneskestudie af reaktioner. De bruger det åbenbart til at rette op på spillere, som udviser uheldige tendenser. I oplægget var de dog også hurtigt ude at dementere, at det kunne bruges på alle. De havde ikke tidligere haft personligheder, som bare tilnærmelsesvis lignede Zlatan. :-D

11 år 6 måneder siden #8 af El Rojo

Siempre Madrid skrev: Er det ikke en god gammeldags skrøne, at det skulle være en fordel at skifte til Ajax Amsterdam først?

Hvorfor skulle det dog være det? Der kan jo ikke stilles spørgsmålstegn ved, at Ajax er et af de største talentakademier i verden. Samtidig er den hollandske liga så tilpas ringe, at spillere i deres teenage-år kan komme ind og gøre en forskel.

Selvfølgelig kan Zidane lære Ödegaard en hel masse, men han har, så vidt jeg ved, ikke en førsteholdskamps-simulator stående, og det bliver jo unægteligt et problem for den unge nordmand. Man kan jo ikke forestille sig, at han skal spille for Reals førstehold de første 2-3 år. Bedre er han selvfølgelig heller ikke, og vi er ikke lige umiddelbart fans af en klub, hvor talenter har let adgang til start11'eren. Der er simpelthen for mange stjerner som ikke kan sidde på bænken.

Når det så er sagt, så tror jeg, hvis ovenstående nyhed bliver en realitet, at Ödegaard skal udlejes direkte, det mener jeg også er blevet nævnt tidligere. Der er vel ingen grund til at han skal spille for Castilla i et par år, så er det trods alt sjovere at spille førsteholdsfodbold i en mindre klub.

11 år 6 måneder siden #9 af M_linding

Storken skrev: Nævn ét eneste talent fra et ikke spansk talende land, der med succes er udviklet i Castilla eller La Masia?

Samuel Eto'o;-)

Spørg hellere på en anden måde: Hvor mange ikke spansk talende talenter - med potentialet til at blive verdensklasse - har været forbi Real Madrid og Barcelona?

Jeg ved at Denis var rigtig godt integreret på Castilla. Og helt aktuelt er en af de store stjerner på u19-holdet skotske Jack Harper (18 år), som faktisk kom til Real Madrid netop som 16-årig. Hvis en 16-årig skotte kan blive integreret på La Fabrica, så kan en nordmand sgu også...:)

Man kan ikke beskylde Martin Ødegaard for, at ikke have undersøgt sine muligheder grundigt. Og hvis hans potentiale er til det, kan han sagtens få succes i Real Madrid.... Jeg håber at man starter med at "gemme ham lidt væk", og lader ham spiller kampe for Castilla i et halvt år til halvandet.
Sidste redigering: 11 år 6 måneder siden ved M_linding.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #10 af Storken

M_linding skrev:

Samuel Eto'o;-)

Spørg hellere på en anden måde: Hvor mange ikke spansk talende talenter - med potentialet til at blive verdensklasse - har været forbi Real Madrid og Barcelona?

Jeg ved at Denis var rigtig godt integreret på Castilla. Og helt aktuelt er en af de store stjerner på u19-holdet skotske Jack Harper (18 år), som faktisk kom til Real Madrid netop som 16-årig. Hvis en 16-årig skotte kan blive integreret på La Fabrica, så kan en nordmand sgu også...:)

Man kan ikke beskylde Martin Ødegaard for, at ikke have undersøgt sine muligheder grundigt. Og hvis hans potentiale er til det, kan han sagtens få succes i Real Madrid.... Jeg håber at man starter med at "gemme ham lidt væk", og lader ham spiller kampe for Castilla i et halvt år til halvandet.

Jeg ved ikke om du lavede sjov omring Eto'o, men det er faktuelt forkert.

Samuel Eto'o var udlånt i størstedelen af sin tid i Real Madrid, hvor han aldrig havde den store succes. Sandheden er nærmere, at Samuel Eto'o blev en succes på trods af sin tid i Real Madrid. Samuel Eto'o blev først rigtig god i Mallorca, hvor han kom under Luis Aragones vinger. Jeg har endda hørt ham omtale Aragones som sin bedste træner nogensinde.

Ødegaard begik en fejl ved at vælge Real Madrid. Jeg synes endda man anerkender det, hvis man lejer ham ud fra start af. Det er jo bare et tegn på, at man ikke spår ham mange chancer i Castilla.

11 år 6 måneder siden #11 af M_linding

Storken skrev:

M_linding skrev:

Samuel Eto'o;-)

Jeg ved ikke om du lavede sjov omring Eto'o, men det er faktuelt forkert.

Samuel Eto'o var udlånt i størstedelen af sin tid i Real Madrid, hvor han aldrig havde den store succes. Sandheden er nærmere, at Samuel Eto'o blev en succes på trods af sin tid i Real Madrid. Samuel Eto'o blev først rigtig god i Mallorca, hvor han kom under Luis Aragones vinger. Jeg har endda hørt ham omtale Aragones som sin bedste træner nogensinde.

Ødegaard begik en fejl ved at vælge Real Madrid. Jeg synes endda man anerkender det, hvis man lejer ham ud fra start af. Det er jo bare et tegn på, at man ikke spår ham mange chancer i Castilla.

Jeg lavede lidt sjov med Eto'o, ja;)

Jeg synes at man skal passe lidt på med, at have så travlt med at stemple Real Madrid og Martin Ødegaard som inkompetente idioter - for det synes jeg faktisk man gør, hvis man afskriver muligheden for succes i Real Madrid, allerede inden aftalen er underskrevet.

Og hvorfor vil det med sikkerhed være en fiaskoerklæring at udleje ham? En låneaftale kan da være tilpasset og planlagt på mange forskellige måder, så det er vel ikke helt så enkelt at afskrive den mulighed(?).

Men nu tror jeg så heller ikke, at man starter med at udleje ham. Samtlige historier går jo også på det modsatte:)
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

11 år 6 måneder siden #12 af Siempre Madrid

Storken skrev:

Siempre Madrid skrev:

Frank de Boer og Dennis Bergkamp kunne nok også lære ham en ting eller to :) Man kan simpelthen ikke komme uden om, at Ajax har været rigtig dygtige til at udvikle spillere. Det virker ligeledes som om, at miljøet passer rigtig godt til nordiske talenter. Sproget og mentaliteten er virkelig en helt anden i Spanien end vi er vant til oppe i nord.

Det kan de helt sikkert og det var bestemt ikke for at nedgøre Ajax Amsterdams arbejde, selv om jeg ikke ser dem som værende foran hverken La Masía eller La Fábrica.

Hvis vi nu antager, at Real Madrid Castilla rykker op i Liga Adelante - sådan ser det ud netop nu - så har Martin Ødegaard mulighed for at blive testet i en række, som vel er stort set lige så stærk som den hollandske liga, hvis vi lige bortregner 3-4 hold i Holland. Dermed kan han både træne med førsteholdet og være under Zidanes kyndige vejledning.

Samtidig har Real Madrid et internationalt universitet, hvor han kan tage uddannelse ved siden af og et netværk af personer, som vil tage sig af Martin Ødegaard, for det bliver naturligvis en omvæltning at komme til Spanien.

Og så er det jo ikke sådan, at Real Madrids talenter dør langsomt, hvis det efterfølgende viser sig, at der ikke er plads til dem i førsteholdstruppen, for så bliver de hjulpet videre til en flot karriere andetsteds.

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

Leveret af Kunena Forum