Spansk og norsk presse enige: Ødegaard skifter nu
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Såvel spansk som norsk presse regner det nu som et spørgsmål om timer, før Real Madrid og Strømsgodset kan melde officielt ud, at Martin Ødegaard skifter til den spanske hovedstad med det samme.
Her får han en kontrakt af 6 års varighed, mens Strømsgodset får 2 millioner € for det norske stortalent, som indleder træningen med Real Madrid Castilla så snart, at han har overstået en mindre skade i tåen.
Martin Ødegaard har været på rundrejse i en lang række europæiske storklubber, men alligevel vendte han hele tiden tilbage til Ciudad Real Madrid og under det seneste besøg fik han lov til at træne med både førsteholdet og Real Madrid Castilla, ligesom han fik lejlighed til at høre om klubbens planer lige fra Florentino Pérez og José Ángel Sánchez til Carlo Ancelotti og Zinedine Zidane.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Lige under Isco I løn er lige voldsomt nok synes jeg.
madrid2000 skrev: Er der nogen, der har set Denne Ødegaard og kan fortælle om han virkeligt er så god?
Der går formentlig heller ikke længe, før Isco kræver og får - med rette - en ordentlig omgang lønstigning. At manden ligger rent lønmæssigt hvor han gør, er jo en joke set i forhold til andre spillere i truppen.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev:
madrid2000 skrev: Er der nogen, der har set Denne Ødegaard og kan fortælle om han virkeligt er så god?
Der går formentlig heller ikke længe, før Isco kræver og får - med rette - en ordentlig omgang lønstigning. At manden ligger rent lønmæssigt hvor han gør, er jo en joke set i forhold til andre spillere i truppen.
Lad ham nu spille mere end én god halvsæson...
BBB skrev: Af det jeg har set, så er jeg ikke fan af Ødegaard. Han er selvfølgelig meget ung, og kan nå at udvikle sig i alle mulige forskellige retninger.
Pelle skrev:
Lad ham nu spille mere end én god halvsæson...
Ej BBB. Hvordan kan man ikke synes om spilleren Ødegaard? Han besidder tydeligvis et kæmpe talent. Jeg synes da kun det er positivt for Real Madrid at de henter de bedste unge spillere i verden. Det er trods alt Real Madrids ve og vel som imo, kommer i første række. Om det i ny og næ viser sig, at en spiller så kunne ha' udviklet sig mere andetsteds fordi han ikke opnår jævnt med spilletid (igen fordi han måske ikke har indfriet forventningerne). Det må vi sgu tage med. Hellere tage den "chance" end at han tager til Ajax -bliver vanvittig - tager til Barca -bruger magi mod Real Madrid.
Så kan man selvfølgelig være uenig i løn, købspris osv. i så fald er vi på bølgelængde. For det er da absurd at han skal have så meget. Men, det kan vise sig at være en god investering.
Jeg er enig i at Isco ikke skal have løn forhøjelse allerede. Det er sådan noget (Ødegaards løn) som smadre lønstrukturen i klubben. Det for alle de andre stjerner som ligger i den lavere løn'ende til at skrige op om lønstigning.
Jeg er her stadig XOXO
Alligevel vil jeg mene, at jeg har nok belæg til at postulere, at han er ser særdeles spændende ud. Han minder mig helt vildt om Messi med hans boldomgang. _Meget_ venstrebenet, mange berøringer på kort tid, gode driblinger og en fantastisk balance.
Jeg tror, han kan blive vanvittig.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- andersokis
- Gæst
-
Det er åpenbart fallgruver, men en så målrettet person med så god tro på seg selv(han valgte tross alt den største utfordringen) vil lykkes 9 av 10 ganger.
- Inspektøren
- Gæst
-
Sebberg skrev: Jeg har kun set Ødegaard spille én kamp, og ellers har jeg set diverse youtube-compilations, som jeg selvfølgelig godt ved, at man ikke kan lægge for meget i.
Alligevel vil jeg mene, at jeg har nok belæg til at postulere, at han er ser særdeles spændende ud. Han minder mig helt vildt om Messi med hans boldomgang. _Meget_ venstrebenet, mange berøringer på kort tid, gode driblinger og en fantastisk balance.
Jeg tror, han kan blive vanvittig.
Sammenligningen med Messi kan man også læse mange andre steder; Den norske Messi osv.
Men jeg behøver vel ikke minde folk om, hvem det er de sammenligner Ödegaard med? Messi scorede som 19 årige et hatrick mod os i en 3-3 kamp. Det er fuldstændigt ude af proportioner at sammenligne Ödegaard med nogen, overhovedet, på dette tidspunkt. Knægten har slet ikke spillet mod gode modstandere endnu. Jeg var også skeptisk med Neymar, men han spillede fænomenalt godt ved Confederations Cup, hvor han stod over for flere gode spillere, der til daglig spiller i for europæiske topklubber. Han har siden virkelig hævet sit niveau. Men Ödegaard har, med al respekt for den norske liga, og med kun 3 kampe for Norge, masser at bevise.
Og ja, som en anden også nævner, så er der en person ved navn Freddy Adu. I hans meget unge dage, var han udpeget til at blive den næste Pelé. Freddy Adu er 25 år og spiller lige nu for Fudbalski klub Jagodina, der holder til i den øverste serbiske række.
Så lad os lige slå koldt vand i blodet inden vi udpeger Ödegaard til den næste xxxx
Knægten er 16 år. Vi skal ikke have aaaalt for store forventninger, bare fordi han er mega hypet i medierne. Derfor er jeg også uenig med ledelsen om at give ham en løn der næsten er på niveau med Isco. Det øger bare presset yderligere på ham og det har en 16 årig knægt ikke brug for.
- Inspektøren
- Gæst
-
candersokis skrev: Adu sitt problem var vel at han dominerte mot spillere på sin egen alder, hvor han var langt foran dem i den fysiske utviklingen, men ikke så mye den mentale, taktiske, og ikke enormt mye bedre teknisk. Martin har vist at han kan heve sitt spill med nivået. Når han kom inn til sin tippeligadebut, viste han med en gang at han var en av banens beste Det samme var gjeldende med debuten for U21 og Norges A-landslag. Han har pdd ikke fått bevist sin øvre grense, og tydeligvis var alle spillerne i Real merkbart imponert over gutten. Om han klarer å bygge på roen, spilleforståelsen, ballkontrollen og overblikket med fart, styrke og utholdenhet vil han kunne bli blant de beste i verden.
Det er åpenbart fallgruver, men en så målrettet person med så god tro på seg selv(han valgte tross alt den største utfordringen) vil lykkes 9 av 10 ganger.
Hvor mange knægte derude, tror du er målrettet med masser af selvtillid? Der er mange, kan jeg godt garantere dig for. Hvor mange tror du så vil lykkedes; "Bare" blive professionelle i det hele taget)? Knap så mange. Hvor mange er så gode nok til at spille for Real Madrid CF ud af de mange millioner af håbefulde, selvtillidsfulde og målrettede unge knægte? Der er tale om en meget lille hånfuld af de bedste af de bedste af de bedste.
9 ud af 10 gange kan du lige så godt smide ud i skraldspanden, kære @andersokis. Sorry mate.