Spansk og norsk presse enige: Ødegaard skifter nu
- andersokis
- Gæst
-
Inspektøren skrev:
candersokis skrev: Adu sitt problem var vel at han dominerte mot spillere på sin egen alder, hvor han var langt foran dem i den fysiske utviklingen, men ikke så mye den mentale, taktiske, og ikke enormt mye bedre teknisk. Martin har vist at han kan heve sitt spill med nivået. Når han kom inn til sin tippeligadebut, viste han med en gang at han var en av banens beste Det samme var gjeldende med debuten for U21 og Norges A-landslag. Han har pdd ikke fått bevist sin øvre grense, og tydeligvis var alle spillerne i Real merkbart imponert over gutten. Om han klarer å bygge på roen, spilleforståelsen, ballkontrollen og overblikket med fart, styrke og utholdenhet vil han kunne bli blant de beste i verden.
Det er åpenbart fallgruver, men en så målrettet person med så god tro på seg selv(han valgte tross alt den største utfordringen) vil lykkes 9 av 10 ganger.
Hvor mange knægte derude, tror du er målrettet med masser af selvtillid? Der er mange, kan jeg godt garantere dig for. Hvor mange tror du så vil lykkedes; "Bare" blive professionelle i det hele taget)? Knap så mange. Hvor mange er så gode nok til at spille for Real Madrid CF ud af de mange millioner af håbefulde, selvtillidsfulde og målrettede unge knægte? Der er tale om en meget lille hånfuld af de bedste af de bedste af de bedste.
9 ud af 10 gange kan du lige så godt smide ud i skraldspanden, kære @andersokis. Sorry mate.
Haha, muligens en (grov) overdrivelse med 9/10. Det jeg prøvde å fremstille var at vesle Martin ikke er helt som de andre på sin alder. Så lenge han får trene godt, rett og ha en rolig ramme rundt seg har gutten en stor fremtid. Jeg er enig med de som nevner at presset kan bli for stort, og det kan få hele korthuset til å falle, men han har godt taklet presset som medfølger å være fokuspunkt i Strømsgodset, og ha hele Norge hengende over skuldrene. Jeg håper virkelig ikke han er like populær i Madrid som her hjemme, det er nesten vanvittig hvor mye denne gutten snakkes og skrives om.
Vel vel, vi kan nok bare gjette & håpe, men jeg er sikker i min sak, Ødegaard har en stor fremtid. Har sett han mye i sin tidligere klubb i år, han har noe unikt. Det er jo litt spesielt at en 15-åring kan jevne ut all fysikken til en 25-åring ved å være smart og teknisk ;)
Men nok en gang, 9/10 dukket nok opp av ingensteds ;) ;)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Inspektøren skrev:
Sebberg skrev: Jeg har kun set Ødegaard spille én kamp, og ellers har jeg set diverse youtube-compilations, som jeg selvfølgelig godt ved, at man ikke kan lægge for meget i.
Alligevel vil jeg mene, at jeg har nok belæg til at postulere, at han er ser særdeles spændende ud. Han minder mig helt vildt om Messi med hans boldomgang. _Meget_ venstrebenet, mange berøringer på kort tid, gode driblinger og en fantastisk balance.
Jeg tror, han kan blive vanvittig.
Sammenligningen med Messi kan man også læse mange andre steder; Den norske Messi osv.
Men jeg behøver vel ikke minde folk om, hvem det er de sammenligner Ödegaard med? Messi scorede som 19 årige et hatrick mod os i en 3-3 kamp. Det er fuldstændigt ude af proportioner at sammenligne Ödegaard med nogen, overhovedet, på dette tidspunkt. Knægten har slet ikke spillet mod gode modstandere endnu. Jeg var også skeptisk med Neymar, men han spillede fænomenalt godt ved Confederations Cup, hvor han stod over for flere gode spillere, der til daglig spiller i for europæiske topklubber. Han har siden virkelig hævet sit niveau. Men Ödegaard har, med al respekt for den norske liga, og med kun 3 kampe for Norge, masser at bevise.
Og ja, som en anden også nævner, så er der en person ved navn Freddy Adu. I hans meget unge dage, var han udpeget til at blive den næste Pelé. Freddy Adu er 25 år og spiller lige nu for Fudbalski klub Jagodina, der holder til i den øverste serbiske række.
Så lad os lige slå koldt vand i blodet inden vi udpeger Ödegaard til den næste xxxx
Knægten er 16 år. Vi skal ikke have aaaalt for store forventninger, bare fordi han er mega hypet i medierne. Derfor er jeg også uenig med ledelsen om at give ham en løn der næsten er på niveau med Isco. Det øger bare presset yderligere på ham og det har en 16 årig knægt ikke brug for.
Fint indlæg, men du har fuldstændig misforstået sammenligningen med Messi. I hvert fald min sammenligning. Jeg har ingenlunde hentydet til, at Ødegaard har det samme format eller talent som Messi. Jeg skrev, at jeg synes, han minder om Messi i hans boldomgang/spillestil. Jeg kan også tage ned i skolegården og finde en, som jeg synes, ligner Messi i spillestilen. Det har intet at gøre med, om han kan blive ligeså god som Messi.
- Storken
- Gæst
-
- Storken
- Gæst
-
Fondo_Sur skrev: Haha, heldigvis er han iført den argentiske landsholdtrøje. Men tror nu ikke man skal ligge så meget i det. Drengen var jo 12-13 år på det tidspunkt. Dét er lol!
Jeg har engang læst, at han er Liverpool fan og Messi er hans idol. Der var dog 20 mio grunde til ikke at lade det påvirke hans beslutning :)
En anden ting, er at vælge sin karriere med hjernen og ikke hjertet. Det har Ødegaard heldigvis gjort.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Ødegaard tweetede i efteråret på dagen, hvor vi slog Athletic Club 5-0, og hvor CR lavede hattrick følgende:
Cristiano Ronaldo. Sick.
Som mon ikke han bare godt kan lide spillere, der gør det godt?
PS: Det er naturligvis både Francos og den spanske stats skyld, at Real Madrid får tiende år i træk er nummer et på pengelisten.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Skal vi ikke bare glaede os til, at SPORT og/el. Mundo Depo bringer historien om MÖ's facebookbilleder etc ????DarioGomez skrev: Haha. Stop nu. Snak dog om at jagte spøgelser i alle henseender.
Ødegaard tweetede i efteråret på dagen, hvor vi slog Athletic Club 5-0, og hvor CR lavede hattrick følgende:
Cristiano Ronaldo. Sick.
Som mon ikke han bare godt kan lide spillere, der gør det godt?
PS: Det er naturligvis både Francos og den spanske stats skyld, at Real Madrid får tiende år i træk er nummer et på pengelisten.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Catalunya; chasing ghosts since 1902.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...