FIFA har bedt om akt-indsigt hos det spanske fodboldforbund
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
FIFA er langt fra færdige med at undersøge Real Madrids mulige overtrædelser af loven i forbindelse med køb af unge udenlandske spillere under 18 år.
Derfor har det internationale fodboldforbund nu bedt det spanske fodboldforbund RFEF om at give akt-indsigt i Real Madrids unge udenlandske spillere, som er tilknyttet de 22 klubber i Madrid-regionen, som Real Madrid har en samarbejdsaftale med.
Den samarbejdsaftale går blandt andet ud på, at Real Madrid kan ”plante” talentfulde unge spillere i de mindre klubber og sidenhen hente dem tilbage til klubben, hvis deres talent udvikler sig i den rigtige retning.
Hvis der findes beviser for ulovligheder, som dem Barcelona har begået, står Real Madrid til at få en lignende transfer-karantæne.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Omvendt så tror jeg ikke nødvendigvis på, at det vil ramme os så hårdt; i hvert fald ikke hvis vi bruger de ankemuligheder, vi har, og dermed først får en straf, der gælder efter sommerens transfervindue, hvor vi så vil kunne handle ind til de næste to år. (Man må formode, at vi i så fald får en straf som Barcelona, altså tre transfervinduer og dermed først kan handle vinteren 2017).
Men igen; det er absolut worst-case scenario og vil naturligvis koste os en frygtelig masse ekstra i transfersum, da klubberne jo så vil vide, at vi er pressede.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Storken
- Gæst
-
Det sjove ved det her er, at magasinet Sport Executive (dansk magasin med fokus på det udenfor banen) de sidste mange år er kommet med massere af eksempler, hvor klubber (især sydeuropæiske) har brudt reglerne. FIFA har aldrig gjort noget ved det, selvom magasinet kontaktede dem omkring det. FIFA kunne uddele rigtig mange karantæner, hvis de satte sig for det. Real Madrid købte eksempelvis den 9-årige knægt Takuhiro Nakai i 2013.
In view of the reports that have appeared in some sections of the media concerning the request for information that FIFA has carried out in recent months with different Spanish clubs in order to verify that the Regulations on the Status and Transfer of Players (RSTP, Ed. 2009) on the first registration and international transfer of foreign minors have been adhered to, Real Madrid would like to outline the following.
1. Real Madrid defends the protection and the correct and healthy development of minors via its strict adherence, without exceptions, to the Regulations on the Status and Transfer of Players, and is in complete agreement with such investigations being carried out to this end.
2. Real Madrid have responded diligently, supplying all the information required by the Committee within the established deadlines and in complete documentary detail. Both Real Madrid and the RFEF, through which the informative investigation is being processed, have been left totally satisfied with the information supplied and have verified the strict adherence to the registration regulations in absolutely every case.
3. For the purpose of clarifying to the full the contents of the informative investigation, this club would like to highlight that the information required by FIFA refers to 51 players, of which:
- 1 player appeared twice on the list.
- 10 players had Spanish nationality at the time they were registered, for which reason they are exempt, as the regulations in question deal exclusively with foreign players under 18.
- 6 players were 18 or over at the time of their registration, for which reason they are also excluded for the reasons outlined in the previous section and, in addition, because they had obtained the mandatory FIFA authorisation (ITC, International Transfer Certificate).
- 2 players under 18 were registered after the obtaining of the mandatory authorisation from the Sub-committee to FIFA's Players' Status Committee
- 2 players were registered prior to the RSTP Ed. 2009 coming into effect, without prejudice to the consideration that, being sons of an ex-Real Madrid first-team player, they fulfilled the exceptions subsequently contained in article 19.
- 23 players (24, if the player who appears in duplicate in the information request is taken into account) were registered in second or subsequent registrations as they came from other RFEF member clubs, for which reason they are also exempt as these were not international transfers or first registrations.
- 2 players have never belonged to Real Madrid as they were rejected by the club because it considered in its reasonable judgement that their registration contravened the provisions of article 19 of the RSTP, Ed. 2009. Real Madrid regrets and profoundly rejects that the identity of these minors was revealed today by any section of the media, with no responsibility attributable to the club concerning this.
- 1 is not recorded as being registered at the club, given that the Sub-committee rejected his registration and the case is pending a final resolution in the CAS. It should be underlined that whatever the final resolution, Real Madrid has complied conscientiously with the regulations, having requested this registration via the legal channels without the player having been registered for the time being.
- And, finally, 4 players under the age of 12 were registered via first registration in compliance with both the regulations of the RFEF and the regulations of FIFA, in accordance with the exceptions contained in article 19 of the RSTP, Ed. 2009.
4. Additionally, and for the purpose of clarification, Real Madrid communicates that it has passed on to FIFA all the Collaboration Agreements signed with amateur clubs, whose only aim is to avoid the abuse of its position of superiority over these clubs via the search for balanced agreements with absolute respect for the rights of the players, and fair and equitable compensation for the club that has trained the player, working as a mechanism of solidarity in recognition of this work. As FIFA are already aware, these agreements, 40 in total, have in no case been used to contravene any regulations.
5. All the above shows the extraordinary diligence that Real Madrid has maintained at all times in the transfer and registration of foreign minors, and the unfounded and purely speculative nature of certain reports published on the matter.
¡Hala Madrid!
ESP federation has already been informed by FIFA that Madrid and Atletico will get same ban as Barcelona. Clubs to be informed shortly [ser]
Ank dommen og hent de nødvendige spillere denne sommer. Et af disse er De Gea, som er et absolut must.
Steen skrev:
ESP federation has already been informed by FIFA that Madrid and Atletico will get same ban as Barcelona. Clubs to be informed shortly [ser]
Suk suk suk. Jeg skammer mig sgu lidt. Nogen gange skal man holde sin kæft, istedet for at pege fingre af andre klubber...
Jeg er her stadig XOXO
- Inspektøren
- Gæst
-
www.marca.com/en/2015/04/29/en/football/...ball/1430261787.html
Ikke overraskende overhovedet, desværre..
Villareal skulle angiveligt også være i søgelyset.
Spørgsmålet er så bare, om vi skal appellere straffen, så vi har sommertransfervinduet til at lukke nogle eksisterende og fremtidige huller i truppen, eller om vi skal tage den med det samme, og få det overstået, hurtigst muligt?
Det kommer til gengæld til at få store konsekvenser for Atletico. De har slet ikke samme bredde som os, og derudover så har de heller ikke kapital som den vi har til rådighed, i forhold til FFP regnskabet.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Håber at man anker dommen og benytter muligheden for at hente: De gea, Gaya, Veratti/Pogba og Jovetic.
Ud: Casillas, Coentrao, Arbeloa, Khedira og Hernandez.
Er det muligt at købe spillere og derefter udleje dem med det samme? Så kan man hente dem tilbage til den evt. karantæneramte-sæson 16-17...
Raul7-2880 skrev: Er det muligt at købe spillere og derefter udleje dem med det samme? Så kan man hente dem tilbage til den evt. karantæneramte-sæson 16-17...
Det mener jeg faktisk ikke det er, da karantænen indebærer, at du ikke må registrere nye spillere til truppen efter karantænen træder i kraft. Altså vil en udlejet spillere, som returnerer til klubben, ikke have været registreret før og derfor ikke kunne spille.
Ret mig hvis jeg tager fejl, for jeg er bestemt ikke 100% sikker.
No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Roesen7 skrev:
Raul7-2880 skrev: Er det muligt at købe spillere og derefter udleje dem med det samme? Så kan man hente dem tilbage til den evt. karantæneramte-sæson 16-17...
Det mener jeg faktisk ikke det er, da karantænen indebærer, at du ikke må registrere nye spillere til truppen efter karantænen træder i kraft. Altså vil en udlejet spillere, som returnerer til klubben, ikke have været registreret før og derfor ikke kunne spille.
Ret mig hvis jeg tager fejl, for jeg er bestemt ikke 100% sikker.
Det kan man godt. Udlejede spillere på gerne komme tilbage og blive registrerede som spilleberettigede.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Købene af Asensio, Ødegaard osv. var næsten også for tilfældige. Krydret med at man hentede Danilo midt i sæsonen - noget man nærmest aldrig gør - kan denne dom ikke komme som en overraskelse.
- Superman
- Gæst
-
raul7=kongen skrev: Så fandt vi årsagen til den pludseligt ændrede transfer-strategi siden Barca fik sin straf.
Købene af Asensio, Ødegaard osv. var næsten også for tilfældige. Krydret med at man hentede Danilo midt i sæsonen - noget man nærmest aldrig gør - kan denne dom ikke komme som en overraskelse.
Arh det er vel ikke helt korrekt.
Danilo indkøbet blev vel offentligt grundet Porto er børsnoteret og i sagens natur vel skal følge reglerne. Som jeg læste det på AS var Porto pålagt at offentliggøre handlen i den givne periode.
I forhold til Marco Assensio, så var han jagtet af flere klubber, og købet var annonceret før FIFA ville have dokumenterne fra Real Madrid. Ikke dermed sagt at Real Madrid ikke kan have handlet som de gjorde fordi de ved noget vi ikke ved.
Ja og med Ødegaard, så kan vi jo ikke bare konkludere at noget ulovligt er foregået bare fordi Real formår at skrive kontrakt med en af de mest eftertragtede unge spillere.