FIFA har bedt om akt-indsigt hos det spanske fodboldforbund

5 år 4 måneder siden #25 af icomeinpeace

Siempre Madrid skrev:

HHB65 skrev:

DarioGomez skrev: Men forklar mig lige noget, hvis fælden klapper snart, så er det da pisseligemeget, at vi har hentet Danilo - for han må jo ikke registreres alligevel - og så falder handlen vel til jorden?

Eller har jeg misforstået noget? For kan vi lukke aftaler allerede nu - så gør det jo ikke en skid - andet end at vi har en hel sommer, hvor vi slipper for den uro, nye spillere sent i transfervinduet giver. :0)

God pointe med Danilo. Havde ikke tænkt på den handel, men du må have ret i at han ikke kan signes ind til sommer hvis straffen kommer med mindre man appellerer. Ellers fatter jeg ikke systemet.

Den handel er jo lukket og slukket, så Danilo kan naturligvis tiltræde i Real Madrid til sommer. Det er alligevel sjældent, at man går ind og straffer med tilbagevirkende kraft. Så hvis man har en forstærket mistanke om, at FIFA vil straffe klubben, så er det nu at man skal få lukket nogle handler.

Barca fik i hvert fald lov til at registrere de spillere der var købt forud for vinduet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Superman
  • Gæst
  • Gæst
5 år 4 måneder siden #26 af Superman

raul7=kongen skrev: Så fandt vi årsagen til den pludseligt ændrede transfer-strategi siden Barca fik sin straf.

Købene af Asensio, Ødegaard osv. var næsten også for tilfældige. Krydret med at man hentede Danilo midt i sæsonen - noget man nærmest aldrig gør - kan denne dom ikke komme som en overraskelse.

Vi kan da lune os ved, at selv om dommen ikke kan komme som en overraskelse, så vil den tilsyneladende alligevel komme som en overraskelse for RFEF.

5 år 4 måneder siden #27 af Dahl
Kan det også være derfor klubben pludselig skifter mening omkring køb / forlængelse af lejeaftalen med Chicharito.
Ved godt han nu har scoret 3 mål i de sidste to kampe, men set over hele sæsonen har han ikke været for god....

Tænker bare, hvis der bliver lukket for handler til sommer, er det jo nemt bare at beholde Chicharito, og ikke sende ham retur til man u.
Derved slipper man for at bruge store beløb på en anden bænkevarmer......

No worries!!!!!!

5 år 4 måneder siden #28 af MMM

mortenj skrev: "Klubberne har dog mulighed for at anke en dom til CAS og her er Real Madrid i forvejen repræsenteret ved advokat og medlem af klubbens bestyrelse, Álvaro García-Alemán."

Nogen der kan uddybe dette? Hvem er denne Álvaro García-Alemán og kan han virkelig gå ind og give Real Madrid en fordel ved CAS-domstolen?

CAS er en permanent voldgiftsdomstol og sammensætter deres voldgiftspaneler udfra en general hhv en sportsspecifik liste af potentielle voldgitsmænd. Alvaro Garcia Alaman de la Calle blev optaget på listen i februar men vil naturligvis være inhabil og end ikke komme i nærheden af at blive taget i betragtning.

*Proceduren for sammensætning af panelet:

"Generally speaking, the arbitration is submitted to a panel of three arbitrators.

Under the ordinary procedure, each party chooses one arbitrator from the CAS list, then the two designated arbitrators agree on who will be the president of the panel. Failing such agreement, the President of the Ordinary Arbitration Division makes this selection instead of the two arbitrators.

Under the appeals procedure, each party chooses an arbitrator, and the president of the panel is selected by the President of the Appeals Arbitration Division.

If the parties agree, or if the CAS deems this appropriate, a sole arbitrator may be appointed, depending on the nature and importance of the case.

The arbitrators must be independent, that is to say have no particular connection with any of the parties, and must not have played any role in the case in question.­"

5 år 4 måneder siden #29 af MMM

Siempre Madrid skrev:

HHB65 skrev:

DarioGomez skrev: Men forklar mig lige noget, hvis fælden klapper snart, så er det da pisseligemeget, at vi har hentet Danilo - for han må jo ikke registreres alligevel - og så falder handlen vel til jorden?

Eller har jeg misforstået noget? For kan vi lukke aftaler allerede nu - så gør det jo ikke en skid - andet end at vi har en hel sommer, hvor vi slipper for den uro, nye spillere sent i transfervinduet giver. :0)

God pointe med Danilo. Havde ikke tænkt på den handel, men du må have ret i at han ikke kan signes ind til sommer hvis straffen kommer med mindre man appellerer. Ellers fatter jeg ikke systemet.

Den handel er jo lukket og slukket, så Danilo kan naturligvis tiltræde i Real Madrid til sommer. Det er alligevel sjældent, at man går ind og straffer med tilbagevirkende kraft. Så hvis man har en forstærket mistanke om, at FIFA vil straffe klubben, så er det nu at man skal få lukket nogle handler.

Som det også var tilfældet i Barcas sag så angår forbuddet registrering af spillere jf. FIFA Disiplinary Code Chapter 1, Section 2, No. 23:

"A transfer ban prevents a club from registering any player during the period in question"

I medfør af FIFA Regulations on the Status and Transfer of Players Art. 6, stk. 1 kan registrering af spillere alene ske i et af de to transfervinduer:

6.1. Players may only be registered during one of the two annual registration periods fi xed by the relevant association. As an exception to this rule, a
professional whose contract has expired prior to the end of a registration period may be registered outside that registration period.

Danilo er endnu ikke registret og kan ikke registreres inden det spanske transfervindue åbner. Der ville altså ikke være tale om straf med tilbagevirkende kraft. Kontrakten mellem Porto og Madrid er en separat sag. I Barcas tilfælde var det Ter Stegen der ikke var registret på trods af kontrakts underskrivelse, men da CAS gav Barcas appel opsættende virkning var det muligt at registrere ham i sommervinduet. Hvis ikke appellen var blevet tillagt opsættende virkning havde det været Pinto i mål, også i år. Men det er slet ikke sikkert at CAS vil tillæggel en tilsvarende appel opsættende virkning igen, da fortolkningen af det pågældende regelsæt og sanktionsmulighederne jo blev klarlagt i Barcasagen. Desuden har en afgørelse om opsættende virkning kun kraft indtil appellen er færdigbehandlet og det er ikke sikkert at det vil tage lige så lang tid som sidst. Dels er juraen nu klar, dels er der ikke et VM til at fylde op i CAS sagsregister.

Når det er sagt, hvis vi står foran en sanktion så bliver den ikke nødvendigvis den samme som Barcas. Barca fik en hård sanktion fordi de systematisk havde valgt at se bort fra reglerne. Det lader ikke til at der har været nær så stor systematik i whatever Madrid har begået af fejl. Og anyway, det er Atletis tur først.
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul 4 ever, M_linding, Real HWL, JimmyBroe, Jaken, Kroos

5 år 4 måneder siden #30 af M_linding
Var den pressemeddelelse som Real Madrid sendte ud i januar løgn og latin?

Hvis de punkt for punkt kan redegøre for, hvordan de ikke har brudt reglerne, hvordan kan det så ende med en straf, medmindre Real Madrid har sagt noget usandt?

Jeg sidder næsten og venter på, at der ruller hoveder!:) Enten FIFA eller nogen i Real Madrid må da have kvajet sig gevaldigt...
Følgende bruger(e) sagde tak: Jelle, andreashn

5 år 4 måneder siden #31 af JimmyBroe

M_linding skrev: Var den pressemeddelelse som Real Madrid sendte ud i januar løgn og latin?

Hvis de punkt for punkt kan redegøre for, hvordan de ikke har brudt reglerne, hvordan kan det så ende med en straf, medmindre Real Madrid har sagt noget usandt?

Jeg sidder næsten og venter på, at der ruller hoveder!:) Enten FIFA eller nogen i Real Madrid må da have kvajet sig gevaldigt...

Jeg tænker det samme. Jeg håber virkelig ikke at vi laver samme nummer som Barca og (hvis vi er skyldige) kommer med en pressemeddelelse hvor vi hykler den, der ud af.

Hvornår kan vi forvente mere i sagen? I de kommende timer? Dage?

Fuck fakta. Man skal sige det som lyder bedst. -Rasmus Bjerg.

5 år 4 måneder siden #32 af M_linding

JimmyBroe skrev:

M_linding skrev: Var den pressemeddelelse som Real Madrid sendte ud i januar løgn og latin?

Jeg tænker det samme. Jeg håber virkelig ikke at vi laver samme nummer som Barca og (hvis vi er skyldige) kommer med en pressemeddelelse hvor vi hykler den, der ud af.

Det seneste er, at der måske slet ikke er nogen sag mod Real, men kun Atletico...

• Superman
  • Gæst
  • Gæst
5 år 4 måneder siden #33 af Superman
www.realmadrid.com/noticias/2015/04/comunicado-oficial

Bliver da spændende at se hvad det hele ender med, og om nogen reelt bliver overrasket :-)
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved Superman.

5 år 4 måneder siden #34 af JimmyBroe

Superman skrev: www.realmadrid.com/noticias/2015/04/comunicado-oficial

Bliver da spændende at se hvad det hele ender med, og om nogen reelt bliver overrasket :-)

Okay, jamen så fik vi da noget officielt fra Real Madrid. De afviser at skulle have brudt reglerne.

Det var dog mere eller mindre det samme Barca gjorde. Så intet er selvfølgelig afgjort. Jeg kan bare ikke forestille mig at vi er lige så toskedumme som Cirkusartisterne...

Fuck fakta. Man skal sige det som lyder bedst. -Rasmus Bjerg.
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved JimmyBroe.

5 år 4 måneder siden #35 af MMM

M_linding skrev:

JimmyBroe skrev:

Det seneste er, at der måske slet ikke er nogen sag mod Real, men kun Atletico...

Det har hele tiden været historien - at RFEF er blevet underrettet om en kommende sanktion mod Atleti og at sagen mod RM endnu ikke er færdigbehandlet, men at RFEF forventer en reaktion fra FIFA også i den sag.

5 år 4 måneder siden #36 af M_linding

MMM skrev:

M_linding skrev:

JimmyBroe skrev:

Det har hele tiden været historien - at RFEF er blevet underrettet om en kommende sanktion mod Atleti og at sagen mod RM endnu ikke er færdigbehandlet, men at RFEF forventer en reaktion fra FIFA også i den sag.

Du har selvfølgelig helt ret. Det er bare de danske medier, som allerede har konkluderet, at Real Madrid har fået en karantæne.

Flere af netaviserne har sågar lavet små udsendelser, om hvad Real Madrid nu skal gøre.... Det kunne være lidt sjovt, hvis/når de opdager, at der (evt.) slet ikke kommer nogen karantæne:)
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.