Ødegaard: ”Pengene var ikke vigtige for mit valg”

• realmadsen
  • realmadsen's profilbillede Emne forfatter
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
11 år 6 måneder siden #1 af realmadsen

I en farvel-ceremoni arrangeret af Martin Ødegaards nu tidligere klub Strømsgodset understregede det unge norske stortalent, at det udelukkende var af sportslige årsager, at han valgte at skrive kontrakt med Real Madrid:

"Jeg har ikke lyst til at snakke om pengene. Jeg valgte den klub, hvor jeg sportsligt kan udvikle mig mest". Ydermere ønskede Ødegaard ikke at fortælle præcis, hvornår han besluttede sig for, at det skulle være Real Madrid han skrev under med. Dog understregede han, at der havde været en udvælgelsesproces og deri havde den spanske hovedstads tilbud været det bedste.

Indtil videre er det planen, at den unge nordmand både skal træne med første- og andetholdet og i weekenderne, medmindre Ancelotti indkalder ham til førsteholdstruppen, er det meningen, at han under kyndig vejledning fra Zinedine Zidane, skal spille fast for Real Madrid Castilla.

Selv er Ødegaard helt rolig omkring farten på hans udvikling: "Jeg er sikker på, at jeg kommer til at udvikle mig rigtig meget hernede. Jeg stresser ikke over, at skulle på førsteholdet. Den tid skal nok komme", slog nordmanden fast.

Derudover udtrykte Martin Ødegaard stor tilfredshed og stolthed over nu at kunne træne med "the big boys", om end han indrømmede, at det kræver, at han stepper et niveau eller to op.

Sidst men ikke mindst slog det norske talent fast, at det store mediecirkus omkring hans ankomst til det spanske, ikke har forstyrret hans fokus på at udvikle sig og blive en endnu bedre fodboldspiller.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 6 måneder siden #2 af Siempre Madrid
Fantastisk, som et journalist-rygte får lov til at sætte sig fast som den evige sandhed.

Korrekt, jeg har ikke det præcise tal for hans løn, men i betragtning af, at han i månedsvis har rejst rundt til diverse europæiske storklubber, så virker det langt mere troværdigt, at han har søgt det sted, som kunne give ham de bedste sportslige muligheder og hvad enten man kan lide det eller ej, så må Real Madrid stå ret højt på sådan en liste.

Europas mest moderne trænings-anlæg, eget universitet, muligheden for at tage ved lære af Zinedine Zidane (det kan vel ikke blive meget større for en offensiv spiller!?) og en fantastisk mulighed for at vænne sig til livet i Spanien med først et halvt år i den tredjebedste række, hvor en 16-årig nok skal blive udfordret og efterfølgende - forhåbentlig - i den næstbedste spanske række eller måske en udlejning.

Når alt kommer til alt, så er det svært at finde en klub, som har hele pakken, sådan som Real Madrid har det.

Derfor hælder jeg også mest til Ødegaards forklaring og historien om, at han nok har fået en flot løn for en 16-årig, men at man langt fra har sprængt alle rammer for at sikre sig ham.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, andreashn

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #3 af Storken
Jeg er lidt nysgerrig: Snakker Zidane egentlig godt engelsk? Det er jo ikke et sprog man lærer i Frankrig, Italien eller Spanien.

Generelt vil Ødegaard jo have svært ved at sakke med de andre spillere i Real Madrid, da det er overraskende få, der mestrer det engelske sprog. Jeg vil i hvert fald råde ham til at lære spansk hurtigst muligt.

11 år 6 måneder siden #4 af M_linding

Storken skrev: Jeg er lidt nysgerrig: Snakker Zidane egentlig godt engelsk? Det er jo ikke et sprog man lærer i Frankrig, Italien eller Spanien.

Generelt vil Ødegaard jo have svært ved at sakke med de andre spillere i Real Madrid, da det er overraskende få, der mestrer det engelske sprog. Jeg vil i hvert fald råde ham til at lære spansk hurtigst muligt.

Jeg kan ikke tænke mig andet end, at Ødegaard allerede er igang med at lære spansk... Det skal han simpelhen kunne, for at få det optimale ud af sit ophold i Real Madrid:)

Jeg tror at Zidane forstår engelsk, men taler det vist ikke ligefrem;)

11 år 6 måneder siden #5 af Siempre Madrid
Ødegaard har haft spansk i skolen, så nogen gloser kan han naturligvis.

I førsteholdstruppen snakker man engelsk.

11 år 6 måneder siden #6 af SR4

Storken skrev: Jeg er lidt nysgerrig: Snakker Zidane egentlig godt engelsk? Det er jo ikke et sprog man lærer i Frankrig, Italien eller Spanien.

Nu der intet der tyder han alligevel selv skulle være god til engelsk.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 6 måneder siden #7 af Storken

M_linding skrev:

Jeg kan ikke tænke mig andet end, at Ødegaard allerede er igang med at lære spansk... Det skal han simpelhen kunne, for at få det optimale ud af sit ophold i Real Madrid:)

Jeg tror at Zidane forstår engelsk, men taler det vist ikke ligefrem;)

Jeg lagde mærke til, at Ødegaard snakkede norsk i sit første interview i Madrid. Jeg håber virkelig, at han i det mindste kan engelsk. Det burde han dog kunne, da vi lærer det tidligt i skolen heroppe i nord.

Jeg har lige kigget Castilla spillerne igennem. Der var 3 spillere, der ikke stammede fra Spanien (Finland, Uruguay og Brasilien), så spansk er helt sikkert det talte sprog. I havde sjovt nok en del spillere, der var født i Barcelona :)

Spansk er dog ikke et sprog man mestrer fra den ene dag til den anden. Gramatikken kan godt tage tid at lære, hvis man ikke har haft fransk i skolen. Han får forhåbentlig intensiv undervisning, da det unægtelig vil være afgørende for integrationen på holdet.

Det er godt nok et voldsomt pres og opmærksomhed, der er på en 16-årig knægt. Jeg synes virkelig de skulle offentliggøre hans lønpakke, hvis den er langt under de omtalte 20 millioner kroner om året. Det ville fjerne lidt af presset.

11 år 6 måneder siden #8 af Siempre Madrid
Selv om Castilla-anfører Aguza var ude med en torskedum bemærkning i går, så er det min holdning, at lønspørgsmål i enhver henseende ikke rager sådan nogen som os, så det skal Real Madrid holde helt fortroligt. Det er en sag mellem den enkelte spiller og Real Madrid.

Til sproget, så taler man sandsynligvis spansk i Castilla-truppen og Ødegaard vil nok få tilknyttet en privatlærer med det samme, så han kan få lært det spanske til perfektion.

11 år 6 måneder siden #9 af El_Juan
Jeg finder det mere interessant, at han angiveligt skulle være lidt af et træningsmonster. På samme måde som Cristiano. Han selvtræner angiveligt rigtig mange timer om ugen udover den normale træning. Er der det mindste han kan forbedre sig på, så træner og træner han.

Egentlig glæder jeg mig bare til, at se ham i aktion for Castilla. Jeg tror ikke han får førsteholdsdebut her i løbet af foråret. Selv om han måske godt selv kunne tænke sig det. Men det virker ikke realistisk, især ikke eftersom sæsonen går ind i sin afgørende fase og mange store kampe venter.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, M_linding, andreashn

11 år 6 måneder siden #10 af Siempre Madrid
Helt enig. Martin Ødegaard vil nok få lov til at træne med førsteholdet, men debut, det får han ikke.

Real Madrid er ansvarlige nok til at gå ind og beskytte ham i den henseende og have den nødvendige tålmodighed med ham.

11 år 6 måneder siden #11 af Raul7-2880

11 år 6 måneder siden #12 af M_linding
Siempre

Er du virkelig sikker på, at de taler engelsk på førsteholdet? Det må da i så fald lyde sjovt;-)

Storken

Jeg skal forresten komme med endnu en beklagelse:) Jeg sagde for noget tid siden, at Jack Harper var et glimrende eksempel på en ikke spansk talende dreng, som kom til Real Madrid som 16-årig, og blev udviklet og integreret med succes...

Men det viser sig faktisk, at Jack Harper er født i Spanien, og også taler flydende spansk - ligesom han selvfølgelig taler flydende engelsk;)

Leveret af Kunena Forum