Alternativ sejr og dybe panderynker
- realmadsen
-
Emne forfatter
- Ekspert bruger
-
- Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
Havde man oddset på, at Real Madrid ved pausen ville føre med 2-0 havde man nok fået en halvsløj gevinst tilbage. Havde man derimod spillet på, at der i første halvleg ville være hele tre udskiftninger, var det nok et ganske andet beløb man kunne sætte ind på kontoen.
Ikke desto mindre var dette tilfældet og med Madrid øjne gav to af dem særdeles nervøse trækninger. Først måtte Ramos trække sig efter blot otte minutter, med hvad der mest af alt lignede en forstrækning.
Dernæst gik der blot et kvarter, før også James måtte gå i Bernabeus katakomber for at lade sig behandle for en skade i foden. Til indskifternes, Nacho og Jesé, forsvar skal det siges, at de leverede en ganske fin indsats.
Sidst men ikke mindst skal der naturligvis også lyde et held og lykke til Sevilla-målmand Beto, der efter et voldsomt men dog hændeligt uheld med en fremadstormende Benzema, måtte lade sig udskifte på båre og iført halskrave.
Selve spillet var i de første 45 minutter en noget rodet affære, hvor Sevilla i store dele havde held til at presse Real Madrid langt fremme på banen. Dette satte effektivt en stopper for hjemmeholdets forsøg på at bygge en gang etableret angrebsspil op.
Effektive var gæsterne til gengæld ikke, når de kom frem til Casillas' felt. I de første 20 minutter talte denne skribent hele fire store målchance, der mod et bedre og mere kynisk angrebshold havde kostet i hvert fald to scoringer.
Noget man dog kunne glæde sig over inden pause-teen, var to flotte Madrid scoringer. Først James efter 12 minutter på en stort set identisk scoring med hans 1-1 mål i lørdags og ti minutter før pausefløjt var indskiftede Jesé så skarp, da Isco opfattede en dårlig tværpasning på andalusiernes midtbane.
Via Bale og Benzema røg den på tværs til Jesé i feltet og så var det ingen sag for den tilbagevendte Bernabeu-yndling at sende bolden i nettet.
Lad os bare håbe, at scoringen var med til igen at kickstarte Jesés forår, så han i stil med sidste sæson igen kan blive en X-factor fra bænken.
Anden halvleg mindede i høj grad om første halvleg, i hvert fald spillemæssigt. Real Madrid havde bolden mest og særligt i det første kvarter sad man med følelsen af, at Ancelottis tropper kunne og burde have scoret til både 3-0 og 4-0. Det skete ikke og da Sevilla fortsat var ineffektive i den anden ende, gik kampen ind i lidt uforløst periode.
Alligevel sad man også konstant med en ubehagelig følelse af, at 2-0 aldrig var en rigtig solid føring. Den følelse skulle desværre blive til virkelighed efter 81 minutter, hvor Sevillas indskiftede Aspas, efter et par lækre driblinger i feltet, sparkede kuglen i nettaget. Herefter var det ren overlevelse for de 11 på banen og konstant neglebideri for hovedparten af aftenens tilskuere på Bernabeu.
Heldigvis blev det ikke en af de aftener, hvor man efterfølgende bare har lyst til at gå i seng for ikke at vågne op igen foreløbig. Ancelottis b-kæde holdt stand og har nu fire point til Barcelona og yderligere tre til Atlético inden lørdagens Derbi på Calderon.
Til gengæld er det en ganske nedslående status, Ancelotti må sidde og gøre sig i disse minutter: Ramos og James skadet og muligvis ude af El Derbi. Marcelo i karantæne og ude af El Derbi. Dertil kan lægges et forsvar, der til tider stod mere åbent end dørene til et Bilka varehus og som mod et mere kynisk hold, læs Atlético, kunne have indkasseret en hel håndfuld kasser.
Der er nok at tage fat på i de følgende dage på Valdebebas.
Kampfakta: 2-1 (2-0): 1-0 James (11'), 2-0 Jesé (36'), 2-1 Aspas (81'),
Gule kort: Figueiras (41'), Navarro (43'), Varane (45'), Mbia (45+4'), Marcelo (60'), Carrico (66'), Vitolo (71'), Vidal (76'), Isco (86')
Røde kort: 0
Dommer: Ignacio Iglesias
Real Madrid: Casillas – Arbeloa – Varane – Sergio Ramos (Nacho 8') – Marcelo – James (Jesé 27') – Khedira – Kroos – Isco (Illarra 90') – Bale - Benzema
Sevilla: Beto (Sergio Rico 34') – Figueras – Carrico – Kolodziejczak – Navarro – Krychowiak – Iborra – Mbia – Deulofeu (Vidal 54') – Vitolo – Bacca (Aspas 67')
Kampens spiller: Marcelo. Brasilianeren var endnu engang i hopla og gjorde sig konstant spilbar, udfordrede rigtig godt og lagde på fornemste vis op til James 1-0 scoring. Det karantænegivende og hårdt dømte gule kort ændrer ikke på en rigtig god indsats i samtlige 90 minutter.
Kampens badebold: Arbeloa. Virkede tung over for sin direkte modstander og begik et klodset og unødvendigt straffe, der blev overset af kampens dommer. Beviste hvorfor han ganske tydeligt er andetvalg på højreback.
Kampens detalje: Jesés scoring til 2-0. Det var ikke en spektakulær scoring, men forhåbentlig kan betydningen af den bringe Jesés spilhumør fra sidste sæson tilbage.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- FigoJensen
- Gæst
-
Jeg kunne dog alligevel ikke lade vær med at trække på smilebåndet, da James blev skadet. Ikke fordi jeg synes der er noget komisk over hans skade, men jeg sidder lidt med en følelse af, at Isco's gennembrud denne sæson skyldes en helvedes masse held. Talent og kvalitet har han helt klart, men han ville tabe den politiske kamp. Men med lange skader til henholdsvis Modric og James gør, at han kan få den faste spilletid, som han selvfølgelig er berretiget til.
Han har virkelig grebet chancen, men jeg sidder stadig med følelsen af, at det ikke helt er gået op for Ancelotti, eller sågar Perez? Og uanset hvad han så gør, så vil han havne på bænken, da hans prisskilt desværre ikke var højt nok.
Man kan så glæde sig over, at drømmescenariet for os fleste herinde nok kan blive en realitet langt hen ad sæsonen med konstellationen Kroos, Modric og Isco :) Omend, jeg på alle tænkelige måder havde sat Bale på bænken, for at få plads til James på den højrekant, hvor han virkelig stråler!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Og i weekenden må det blive genvalg til Khedira, som jeg synes gjorde det fornuftig i aftes. Hans fysik og defensive arbejde kan blive afgørende på lørdag.
Hvis man skal fokusere på noget positivt ved James skade, så er det at Jese nu er tæt på start 11'eren og at Lucas Silva rent faktisk kan gå hen og få minutter i løbet af foråret!
Det er aldrig positivt, når de bedste spillere pådrager sig skader, der holder dem ude i længere tid. Jeg fatter slet ikke, hvordan man kan sidde i ramme alvor og mene, at James skade dog er godt for noget.
- MNH92
- Gæst
-
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
www.madridista.dk/index.php/3664-pepe-ka...let-i-endnu-en-maned
Med mindre andre altså sidder med nye oplysninger?
Antager vi, at Pepe ikke bliver klar og at vi ikke får omstødt Marcelos karantæne, så må vores start-11’er se sådan ud:
Casillas – Coentrão, Nacho, Varane, Carvajal – Kroos, Khedira, Isco, - Cristiano, Benzema, Bale
Alternativet kan blive at forankre os mere centralt, hvilket der kan siges en masse klogt om og stille op på følgende måde i offensiven:
Kroos, Khedira, Illarra – Cristiano, Benzema, Bale
Hvilket måske vil gøre os for stationære i det etablerede spil, men som omvendt vil være noget bedre rustet til slagsmålene med Atléticos centrale midtbane.
Ancelotti skal med andre ord gøre op med sig selv, om vi vil slås med Atlético eller forsøge at slå dem på teknikken. Jeg har egentlig begrænset tiltro til sidstnævnte løsning; det har vi ligesom prøvet.
.
PS: Coentrão er jo principielt set stadig ikke klarmeldt, så vi kan i værste fald stå uden venstre back, og så kan vi ende med at smide Arbeloa på venstresiden!
PPS: Og i forhold til ovenstående omkring nervøsitet vedrørende kampen, så nej – jeg har faktisk et billede af, at vores spillere træder i karakter og henter tre point på udebane. Det er netop evnen til at levere, når mulighederne ser dårlige ud, der har gjort Real Madrid til mester så mange gange før, og jeg tror faktisk på, at reserverne viser, hvad de kan og overvinder modstanden.
Det bliver ikke en stor sejr, men dog en sejr :P
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev: Ja, det ville være skønt med Pepe retur på lørdag, men det er der vel desværre ikke meget der tyder på?
www.madridista.dk/index.php/3664-pepe-ka...let-i-endnu-en-maned
Med mindre andre altså sidder med nye oplysninger?
Antager vi, at Pepe ikke bliver klar og at vi ikke får omstødt Marcelos karantæne, så må vores start-11’er se sådan ud:
Casillas – Coentrão, Nacho, Varane, Carvajal – Kroos, Khedira, Isco, - Cristiano, Benzema, Bale
Alternativet kan blive at forankre os mere centralt, hvilket der kan siges en masse klogt om og stille op på følgende måde i offensiven:
Kroos, Khedira, Illarra – Cristiano, Benzema, Bale
Hvilket måske vil gøre os for stationære i det etablerede spil, men som omvendt vil være noget bedre rustet til slagsmålene med Atléticos centrale midtbane.
Ancelotti skal med andre ord gøre op med sig selv, om vi vil slås med Atlético eller forsøge at slå dem på teknikken. Jeg har egentlig begrænset tiltro til sidstnævnte løsning; det har vi ligesom prøvet.
.
PS: Coentrão er jo principielt set stadig ikke klarmeldt, så vi kan i værste fald stå uden venstre back, og så kan vi ende med at smide Arbeloa på venstresiden!
PPS: Og i forhold til ovenstående omkring nervøsitet vedrørende kampen, så nej – jeg har faktisk et billede af, at vores spillere træder i karakter og henter tre point på udebane. Det er netop evnen til at levere, når mulighederne ser dårlige ud, der har gjort Real Madrid til mester så mange gange før, og jeg tror faktisk på, at reserverne viser, hvad de kan og overvinder modstanden.
Det bliver ikke en stor sejr, men dog en sejr :P
Det var heldigt du lige nåede at få rettet fra Jesé til Ronaldo ;-)
Vores forsvar kommer på glatis på lørdag. Tag den nu bare italiener-style, Carlo - spil på de pokkers omstillinger.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Og i weekenden må det blive genvalg til Khedira, som jeg synes gjorde det fornuftig i aftes. Hans fysik og defensive arbejde kan blive afgørende på lørdag.
For ikke at nævne, at Khedira er hjernedød god til at time sine dybdeløb, og reelt set den eneste af vores midtbanespillere, som besidder den kvalitet. Khedira er verdensklasse, og ærgerligt han forlader os til sommer.
Daniel skrev:
Lige for at gøre én ting klart: Der er intet positivt ved James' skade. Absolut intet. Om så det betyder mere spilletid til Jesé, trioen Kroos, Modric og Isco. James er Real Madrids bedste mand på højrekanten - han er ganske enkelt uforlignelig med sit enorme løbearbejde og enestående teknik.
Det er aldrig positivt, når de bedste spillere pådrager sig skader, der holder dem ude i længere tid. Jeg fatter slet ikke, hvordan man kan sidde i ramme alvor og mene, at James skade dog er godt for noget.
Det komiske er jo netop, at James ikke spiller på højrekanten, så længe Bale og Ronaldo er fit! Inde centralt, så falder han jo helt igennem. Her må jeg lige komme med et af mine yndlings citater: Intet er så dårligt , at det ikke er godt for noget. James er klart vores bedste spiller på højrekanten, der er vi helt enige, men inde centralt, så bliver han simpelthen overstrålet af Kroos, Modric og Isco.
Der er ingen som jubler over han er ude i 3 måneder. Jeg er bare glad for, at han ikke starter inde på lørdag. Det har intet med hans skade at gøre, men at han bare ikke kan finde sig selv inde centralt.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Elkrimi skrev:
For ikke at nævne, at Khedira er hjernedød god til at time sine dybdeløb, og reelt set den eneste af vores midtbanespillere, som besidder den kvalitet. Khedira er verdensklasse, og ærgerligt han forlader os til sommer.
Daniel skrev:
Lige for at gøre én ting klart: Der er intet positivt ved James' skade. Absolut intet. Om så det betyder mere spilletid til Jesé, trioen Kroos, Modric og Isco. James er Real Madrids bedste mand på højrekanten - han er ganske enkelt uforlignelig med sit enorme løbearbejde og enestående teknik.
Det komiske er jo netop, at James ikke spiller på højrekanten, så længe Bale og Ronaldo er fit! Inde centralt, så falder han jo helt igennem. Her må jeg lige komme med et af mine yndlings citater: Intet er så dårligt , at det ikke er godt for noget. James er klart vores bedste spiller på højrekanten, der er vi helt enige, men inde centralt, så bliver han simpelthen overstrålet af Kroos, Modric og Isco.
Der er ingen som jubler over han er ude i 3 måneder. Jeg er bare glad for, at han ikke starter inde på lørdag. Det har intet med hans skade at gøre, men at han bare ikke kan finde sig selv inde centralt.
Jeg er ved at brække mig, når vi taler opstillingsformationer, men vil alligevel nævne, at hvis man kan få Bale til at arbejde ekstremt defensivt i bare én enkelt kamp i sæsonen, så lad det være på lørdag. Tag den 4-4-2 igen, med Isco, Kroos, Khedira og Bale på midten, Benz og Ronaldo på toppen. Det kunne være SÅ fedt at prøve! Stærk midtbane i mine øjne.
Carvajal, Varane og og Coentrao er jeg som sådan ikke nervøse for på lørdag, men jeg er stadig i tvivl om Nacho har niveauet til at blive kastet i ilden på Vincente Caldéron. En uafgjort vil gøre mig yderst tilfreds!
"Maybe they hate me because I'm too good."
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Daniel skrev: Lige for at gøre én ting klart: Der er intet positivt ved James' skade. Absolut intet. Om så det betyder mere spilletid til Jesé, trioen Kroos, Modric og Isco. James er Real Madrids bedste mand på højrekanten - han er ganske enkelt uforlignelig med sit enorme løbearbejde og enestående teknik.
Der er intet, der ikke er godt for noget - et hyppigt benyttet ordsprog, når tingene ser allerværst ud :)
På trods af at Dios riskerer sit gode ry - til fordel for et som sadistisk kyniker - så vælger han alligevel, at kigge efter en positiv vinkel, på noget der er meget, meget negativt. Det synes jeg faktisk han skal have ros for.
Jeg er også selv meget ked af dette her med James. Min allerførste indskydelse var noget i retning af; det hele er bare noget lort nu. Herefter gik min hjerne så helt automatisk igang med, at lede efter et eller andet nyttigt ved det her, og den fandt faktisk frem til det helt samme, som Dios' gjorde. På sigt kan der ikke være nogen tvivl om, at vi har brug for Isco, og vi bestemt ikke kunne tænke os, at se ham andetsteds. Sidstnævnte kunne meget vel have været udfaldet, for hvis tingene havde forløbet sig på en mindre heldig måde, for Iscos helt personlige karriere i Real Madrid, så havde han stået til at tabe en politisk kamp. Det er i de her dage han er ved endegyldigt, at slå rødder, for jo længere publikum får lov til at kaste deres kærlighed over Isco, des større vokser den lille spaniers helt eget våben, i kampen om berettigelse.
Er jeg træt af James skade? Ja! Har jeg brug for at finde noget positivt ved den? I den grad!
EDIT: Du var naturligvis hurtigere, til at svare for dig selv, Dios, end jeg var det ;)
Altid Real Madrid.