Alternativ sejr og dybe panderynker

11 år 5 måneder siden #13 af DarioGomez

Pelle skrev:

DarioGomez skrev: Ja, det ville være skønt med Pepe retur på lørdag, men det er der vel desværre ikke meget der tyder på?

www.madridista.dk/index.php/3664-pepe-ka...let-i-endnu-en-maned

Med mindre andre altså sidder med nye oplysninger?

Antager vi, at Pepe ikke bliver klar og at vi ikke får omstødt Marcelos karantæne, så må vores start-11’er se sådan ud:

Casillas – Coentrão, Nacho, Varane, Carvajal – Kroos, Khedira, Isco, - Cristiano, Benzema, Bale

Alternativet kan blive at forankre os mere centralt, hvilket der kan siges en masse klogt om og stille op på følgende måde i offensiven:

Kroos, Khedira, Illarra – Cristiano, Benzema, Bale

Hvilket måske vil gøre os for stationære i det etablerede spil, men som omvendt vil være noget bedre rustet til slagsmålene med Atléticos centrale midtbane.

Ancelotti skal med andre ord gøre op med sig selv, om vi vil slås med Atlético eller forsøge at slå dem på teknikken. Jeg har egentlig begrænset tiltro til sidstnævnte løsning; det har vi ligesom prøvet.
.
PS: Coentrão er jo principielt set stadig ikke klarmeldt, så vi kan i værste fald stå uden venstre back, og så kan vi ende med at smide Arbeloa på venstresiden!

PPS: Og i forhold til ovenstående omkring nervøsitet vedrørende kampen, så nej – jeg har faktisk et billede af, at vores spillere træder i karakter og henter tre point på udebane. Det er netop evnen til at levere, når mulighederne ser dårlige ud, der har gjort Real Madrid til mester så mange gange før, og jeg tror faktisk på, at reserverne viser, hvad de kan og overvinder modstanden.

Det bliver ikke en stor sejr, men dog en sejr :P

Det var heldigt du lige nåede at få rettet fra Jesé til Ronaldo ;-)

Vores forsvar kommer på glatis på lørdag. Tag den nu bare italiener-style, Carlo - spil på de pokkers omstillinger.

Ak ja – men nu er det jo ikke sikkert, at Carlo finder ham god nok til start-11’eren ;0)

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 5 måneder siden #14 af Siempre Madrid
Jeg kunne godt tænke mig at ofre Isco til El Derbi på lørdag og så spille rent på hurtige omstillinger.

Det er Atlético Madrid, som har mest brug for sejren. Får de ikke den, er de reelt ude af mesterskabskampen.

Derfor kunne jeg godt tænke mig en midtbane bestående af Khedira, Kroos og Lucas Silva.

Det er naturligvis en chance at tage med brasilianeren, men han formår at slå de lange og præcise afleveringer, som Cristiano Ronaldo og Bale forhåbentlig kan drage nytte af.

Casillas, Carvajal, Varane, Nacho, Marcelo/Coentrao (regner med, at Marcelo får annulleret sin karantæne), Khedira, Kroos, Lucas Navas, Bale, Cristiano Ronaldo, Benzema.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

11 år 5 måneder siden #15 af Dios
FranciscoISCO skrev:

På trods af at Dios riskerer sit gode ry - til fordel for et som sadistisk kyniker

Hvabehar? :D Jeg rummer ikke andet end kærlighed.

@Siempre.

Jeg håber inderligt også, at man udelukkende stiller sig og forsvarer dybt, men her kan jeg bare ikke lade vær med at tænke tilbage på kampene imod Barcelona. Det er omtrent sådan jeg håber taktikken vil være, men samtidig mener jeg også der er brug for en spiller som Isco som kan holde på bolden længere end 2 sekunder. Han er utrolig driblestærk, og kan alene mand komme ud af presset, som jeg regner med Atlético vil komme med.
Jeg vil ihvertfald have stor tiltro til, at Isco sagtens ville kunne arbejde hårdt nok defensivt med et lavt udgangspunkt. Jeg frygter heller ikke hans fysik, da han rent faktisk er god til at tage kampen op rent fysisk.
Uanset hvad, så skal der bare hives 3 point hjem på kontoen :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: FranciscoISCO

• Superman
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #16 af Superman
Besvaret af Superman på emne Alternativ sejr og dybe panderynker
@ Siempre Madrid

Hvornår har vi sidst haft held med lange bolde mod Atletico?
Sidste redigering: 11 år 5 måneder siden ved Superman.

11 år 5 måneder siden #17 af Siempre Madrid

Superman skrev: @ Siempre Madrid

Udgangspunktet er et andet til denne kamp. Det er Atlético Madrid, som pinedød skal frem og skabe kampen og her kan vi forhåbentlig straffe dem på hurtige omstillinger.

11 år 5 måneder siden #18 af DarioGomez

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

11 år 5 måneder siden #19 af raul7=kongen

Siempre Madrid skrev:

Superman skrev: @ Siempre Madrid

Udgangspunktet er et andet til denne kamp. Det er Atlético Madrid, som pinedød skal frem og skabe kampen og her kan vi forhåbentlig straffe dem på hurtige omstillinger.

Lur mig om ikke Cholo stiller op som han plejer, defensivt, fysisk stærkt og med fokus på dødbolde. Har han ikke et resultat efter 60 eller 75 vil han måske satse, men ikke et øjeblik før. Han ved også, at kommer hans hold bagud, så ser det skidt ud!

• Superman
  • Gæst
  • Gæst
11 år 5 måneder siden #20 af Superman
Besvaret af Superman på emne Alternativ sejr og dybe panderynker
Udgangspunktet et andet ja, men vi kommer fortsat til at stå over for et kompakt, disciplineret og hovedstødstærkt forsvar, hvor lange bolde tidligere har vist sig at være ufarlige. Det er jo ikke sådan at på trods af at Atletico skal længere frem på banen, at de bliver udisciplinerede og ikke er hurtig hjemme og forsvare. Jeg er kommet frem til at jeg må have misforstået "lange bolde" da der nok nærmere er tale om afleveringer i dybden i omstillingssituationer.

Jeg synes som Dios også det vil være en stor fejl ikke at benytte sig af Isco. Han er i topform, og mener han er vokset meget i forhold til fysikken, se blot hvor god han er til at skærme bolden. Der er ikke længere der er grund til at bekymre sig i forhold til hans defensive pligter når det kommer til fysisk styrke, det er mere hans manglende opdækning der kan være et problem :-)

Som Dios også skriver, så har vi også brug for at der er en der kan holde på bolden mere end 2 min. Vi har trods alt ikke et stærkt sammenspillet forsvar som kan klare 90 min. belejring. Ikke at jeg tror et sekund på at det bliver tilfældet da Atletico ikke bare pludselig kan lægge deres pindsvinetaktik på hylden.
Sidste redigering: 11 år 5 måneder siden ved Superman.

11 år 5 måneder siden #21 af DarioGomez
Atlético er nemlig ekstremt hurtige til at komme retur og dæmme op for kontraløb; hvilket de har vist mod os i længere tid. Dog vil jeg gerne pointere, at man i kampene mod Barcelona så et Atlético-mandskab med kæmpe huller midt i banen.
Det overraskede mig meget, men det virkede simpelthen som om, der var nogle defensive afstemningsproblemer, når Barcelona angreb.

Jeg vil vove den påstand, at hvis Barcelona kan true Atlético på den måde, så kan vi også – men det kræver netop, at vi kan holde i bolden, og at vi tør spille bolden rundt, hvorfor jeg tror på, at Isco bliver en nøglefigur. Når det så er sagt, så kræver det også, at vi undgår et slagsmål med lørdagens hjemmehold, for så kommer vi til kort. Slet og ret.

En bruger herinde rettede en del af sin fokus på, at det kunne give mening at genbruge midtbanen fra i går – Khedira, Kroos, Isco – med det udgangspunkt, at Khedira er god i sine løb i dybden.
Jeg kan kun være enig, men skal dette lykkedes, så kræver det altså, at vi holder i bolden og giver Khedira tid til at nå at tage løbet. Derfor skal vi udvist langt større ro end i gårsdagens kamp mod Sevilla, hvor vi lod os stresse. (Og jeg kan ikke forestille mig, at presset på Vicente Calderón bliver mindre!)
Men kan vi få spillet rundt mellem midtercirkel og Atléticos straffesparksfelt, så vil der opstå huller til kanterne, hvor enten Marcelo eller Carvajal vil kunne slå nogle skarpe indlæg ind i feltet, hvor der netop vil være plads til Khedira, der har kvaliteten til at overrumple deres defensiv bolværk.
Derfor spår jeg også en svær kamp for Bale og Cristiano Ronaldo, der vil blive dobbelt-garderet og vil skulle skabe noget overfor en dybtstående defensiv, det har de det sjældent godt med!

Interessant bliver det også, om Ancelotti tør starte med to offensive backs i form af Marcelo (såfremt han slipper for karantæne) og Carvajal, eller om han faktisk vil vælge Coentrão, hvis denne er skadesfri for at være mere defensivt orienteret end i tilfælde af Marcelo.

Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 5 måneder siden #22 af Siempre Madrid
Jeg er villig til at købe jeres argumenter!

11 år 5 måneder siden #23 af M_linding
Man må også gå ud fra, at Nacho skal spille i det centrale forsvar på lørdag. Jeg kan godt lige Nacho; han er loyal klubmand og på mange måder en dygtig spiller. Især i duelspillet er han god, og har også hurtigheden til at løbe om kap med de fleste angribere.

Men som vi så igår, så er han ikke vant til at dække op som midterforsvarer, og han blev alt for ofte løbet bagom ryggen. Mandzukic kan godt blive lidt af en mundfuld for Nacho ift. hovedstøddueller, og Varane kan næppe klare alle dødbolde selv. Så måske derfor kan det give ekstra god mening, at have Khedira på banen - han har da noget højde og fysik...

Lucas Silva er IMO for uprøvet til at starte inde. Så jeg ser gerne en midtbane med Isco, Kroos og Khedira, hvor Khedira skal have en lidt mere defensiv rolle end normalt.

Ronaldo og Bale får det formentlig svært, for det er Atletico verdensmestre i at sørge for. Men de bliver uanset hvad vigtige, da de tvinger op mod 4 Atletico-spillere til at have fokus på disse to, igennem det meste af kampen.

Leveret af Kunena Forum