Optakt: Den Gule Ubåd skal sænkes

11 år 4 måneder siden #13 af Macon
Ha hvor er vi ringe, er der overhovedet en plan, der er intet presspil, vi spiller i slow motion.

Har stadig ikke set en god kamp fra os, siden december, det er 2-3 måneder med lorte spil, vores reserve bænk, er elendig, de har ikke det der skal til.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 4 måneder siden #14 af Pelle

Siempre Madrid skrev: Der er ikke forskel på fcbarcelona.dk og madridista.dk, når det går holdene dårligt.

Det er der da i den grad. Vi kræver da ikke ledere, trænere og hele holdet fyret? :-)

Nå, men tilbage til kampen. Jeg synes det er skræmmende, at det først er i anden halvleg, man sætter tempoet op. Er det fordi, de er trætte? Eller kan Carlo bare ikke banke den nødvendige gejst ind i dem?

Ronaldo og Casillas var vores bedste i dag - og det siger faktisk det hele. Bale skal ikke have flere chancer og Jesé har ganske enkelt ikke niveauet til at være fast mand. I guder, hvor jeg savner James på sådan en aften.

Nå, 2 point tabt. Lad os håbe, at formen snart peaker, ellers bliver det utrolig svært på Camp Nou.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

11 år 4 måneder siden #15 af Siempre Madrid

Macon skrev: Ha hvor er vi ringe, er der overhovedet en plan, der er intet presspil, vi spiller i slow motion.

Har stadig ikke set en god kamp fra os, siden december, det er 2-3 måneder med lorte spil, vores reserve bænk, er elendig, de har ikke det der skal til.

Det er de færreste reservebænke, som ser skarpe ud, når 3-4-5 mand er skadede.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

11 år 4 måneder siden #16 af DarioGomez
Athletic Club (U), Levante (H), El Clásico, Granda (H), Rayo (U), Eíbar (H), Málaga (H), Celta (U), Almería (H), Sevilla (U), Valencia (H), Espanyol (U), Getafe (H)

Barcelona:
Rayo (H), Eíbar (U), El Clásico, Celta (U), Almería (H), Sevilla (U), Valencia (H), Espanyol (U), Getafe (H), Córdoba (U), La Real (H), Atlético (U), Deportivo (H)

Umiddelbart har jeg svært ved at se, at det ene hold har et lettere program end det andet. Vi har svære kampe i form af Athletic Club; Valencia og Sevilla, mens Barcelona har de to sidstnævnte og Atlético. Så det er egentlig meget lige.
Derfor kan meget ganske givet blive afgjort i El Clásico, hvor vi stadigvæk kan nøjes med uafgjort, hvilket i den grad er værd at huske på.

Så selvom jeg er med på, at det i aften endte skidt pointmæssigt, så skabte vi stadig masser af chancer, Cristiano skylder et par stykker, så er jeg overordnet set stadig sikre på, at vi snupper mesterskabet.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM

11 år 4 måneder siden #17 af asp3200
Barcelonas program er da bedre. Vi møder Bilbao ude næste gang som er i god form og så Levante hjemme. Barcelona ude og når vi taber den kan vi være 4 point bagefter.

Deres form er også MEGET bedre end vores. Spørgsmålet er så om de har peaket for tidligt.

11 år 4 måneder siden #18 af Macon

Siempre Madrid skrev:

Macon skrev: Ha hvor er vi ringe, er der overhovedet en plan, der er intet presspil, vi spiller i slow motion.

Det er de færreste reservebænke, som ser skarpe ud, når 3-4-5 mand er skadede.

Ok, jeg om formulere mig angående reserve bænk til reserver.

11 år 4 måneder siden #19 af DarioGomez
Jeg skal bare lige høre; folk er klar over, at vi ligger nummer et, ikke?

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, ZizouMo, MMM

• MNH92
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 måneder siden #20 af MNH92
Besvaret af MNH92 på emne Optakt: Den Gule Ubåd skal sænkes
Syntes efterhånden ikke man kan undgå at give favoritværdigheden til Barca angående mesterskabet, og måske endda også CHL. Nuvel, vi har to point mere end Barca, men når man kigger på vores nedad- og deres opadgående formkurve, og at de oven i det også har hjemmebanefordelen, begynder jeg ihvertfald at se meget pesimistisk på sæsonen. Skulle ikke undre mig det ender uden nogle nævneværdige titler, trænerfyring og en masse spiller salg- og køb. Salg skal der dog til ligemeget hvad, men der er godt nok en del spillere hvis dage i kongeklubben burde være talte.

- Hala Madrid!!

11 år 4 måneder siden #21 af M_linding
Altså helt ærligt, så synes jeg også at det her var ret uheldigt. Vi får jo skabt chancer nok, men det blev den klassiske historie om uskarphed.

Kroos lavede alt alt for mange dumme fejl, og det var meget problematisk. For hver gang holdets motor dummer sig, skal man starte forfra med at bygge et angreb op, og det gik ud over flowet og tempoet. Derudover skuffede Benzema og Jesé mig en del, samtidig med at Cristiano var god IMO - jeg tør slet ikke tænke på, hvor holdet ville være uden hans energi og evne til at skabe farlige situationer.

Bale... Jeg ved snart ikke om jeg er mest vred, skuffet eller forvirret. Han arbejdede mere defensivt i dag, og det var fint. Men kan han ikke bare spille simpelt og slå indlæg med nogenlunde kvalitet, hvis evnerne pt. ikke rækker til mere?

For syv døgn siden tabte Barcelona til Malaga på hjemmebane, hvilket siger alt om den aktuelle situation: Det kan ikke svare sig at tænke længere, end til den næste kamp; for der bliver ved med at ske overraskende ting.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, MMM

11 år 4 måneder siden #22 af Sebberg
To seriøse ting tager jeg med fra kampen:

1. Man kan altid være uenig med ind- og udskiftninger, men jeg synes godt nok, at Ancelotti laver nogle helt vanvittige valg. Først og fremmest forstår jeg ikke, hvorfor han vil spille med 3 kanter inde (Jese, Ronaldo og Bale). Det kan godt være, at de skiftes til at gå centralt, men det duer bare ikke. Mere specifikt i dag: Det er jo fuldstændigt vanvittigt at tage både Isco og Benzema ud. En ting er at skabe balance, men det hjælper ikke, at man har to defensive midtbanespillere og 4 angribere, der ikke kan tæmme bolden. Kroos trådte i karakter til sidst, men Isco burde netop være essentiel i de sidste minutter til at true i de små rum, så Villareal ikke blot kunne stille sig tilbage og vente på de indlæg, som vi konsekvent foretog.

2. Jeg siger det så tit, men hvorfor bliver Ronaldo ved med at sparke frispark. Jeg synes faktisk snart, at det er et stort problem. Det kan ikke være rigtigt, at vi skal spille så mange store chancer, fordi han står øverst i hierarkiet. Han har ikke scoret på et eneste frispark i denne sæson, og så vidt jeg husker, så har det heller ikke just været tæt på. Hvorfor får Kroos ikke lov til at krølle den op i krogen i dag på kanten af feltet?
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridnation.

11 år 4 måneder siden #23 af Macon

DarioGomez skrev: Jeg skal bare lige høre; folk er klar over, at vi ligger nummer et, ikke?

Ja gudskelov for det, men synes du det køre godt? vi har ikke spillet en god kamp siden december, vi har flere spillere som der underpræsterer, men nu er Modrić gudskelov snart klar, bliver en stor åbenbaring at se ham igen, og ser frem til han er tilbage.

11 år 4 måneder siden #24 af Kasillas
@DarioGomez (og de andre)

For at være ærligt så tror jeg ikke at man lige sådan kan opstille kampprogrammer mod hinanden og vurderer dem på baggrund af nuværende placeringer. -Jeg har været fan af Real Madrid siden omkring årtusindskiftet, og jeg kan fortælle dig af erfaringen af at jeg adskillige gange har haft den tankegang og prøvet at opstille og vurdere resterende kampe, og det er mere udtagelsen end reglen at prognosen med at vurdere tilbageværende kampe holder, da der altid er faktor der ikke er til stedet for det blotte øje og derfor oftest sker at småhold har taget point og det utænkelige sket når man når slutspurten og nervøsiteten indtræder.

Jeg siger ikke at jeg har en spåkugle, men logikken bag at se resterende kampprogrammer og konkluderer noget er oftest malplacerende. - Kampprogrammet er i større eller mindre grad hverken i den ene eller andens favør. Et hold i nedrykningszone vil kæmpe ALT i de resterende kampe, og et midterhold der har sikret sig placering midt i tabellen vil have mindre at kæmpe for. Jeg er ret sikker på at de ældre fan af klubben vil være enige med ovenstående.

Under alle omstændigheder er jeg lidt i gråzone over vores uafgjort idag. Villareal har spillet i midtugen og vi har haft en hel uge til at forbedre os. På den anden side vandt vi i det mindste 1 point mod Barca efter deres nederlag mod Malaga hvor INGEN forventede et nederlag(se! tabelprognosen holder ikke). - Jeg synes dog faktisk at holdet kæmpede flot i de sidste 20-30 minutter modsat mange her, og med lidt held havde vi vundet.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 11 år 4 måneder siden ved Kasillas.

Leveret af Kunena Forum