Bedømmelse af truppen mod Villarreal

11 år 4 måneder siden #49 af raul7=kongen

M_linding skrev:

Daniel skrev: Jeg kan slet ikke forstå hetzen mod Bale. Ja, han spillede dårligt og har spillet klart under niveau i indeværende sæson, men det uafgjorte resultat mod Villarreal hviler ingenlunde på waliserens skuldre.

Jeg ser ingen nævne Real Madrids helt store problem - midtbanen. Nuvel, Isco og Kroos er verdensklassespillere, men det ændre ikke på det faktum, at rummet mellem forsvar og midtbane er for stort. Så kan man bebrejde Ancelottis generelle oplæg gennem hele sæson eller smide postulater ned mod midterforsvaret om, at de skal bakke op, men er faktum er bare, at samtlige hold har nemt ved at placere end mand mellem kæderne og blive farlige - de gode hold straffer det tilmed.

Jeg ser dette, som en langt større problem end Bales nuværende formdyk.

Det ene udelukker ikke det andet:)

Det er nemmere at kritisere Bale for at spille under niveau, end det er at kritisere Kroos for at være træt, Modric for at være skadet og Silva for at befinde sig i en tilvænningsperiode. Men jeg er helt enig i, at det er midtbanen som har være vores problem siden december.

Lige præcis.

Jeg fristes i øvrigt til at stille spørgsmålstegn ved, om vi så småt mangler en leder. Godt nok har vi mange gode spillere, men hvem er det som banker i bordet og får alle til at stramme lidt op?

Iker Casillas virker ikke til at have positionen i truppen, trods anførerbindet og ancienniteten. Cristiano Ronaldo er fantastisk, men har oftest nok at gøre med sig selv. Kroos er stadig i sit første år i klubben. Ramos er skadet, men er vel nok det nærmeste bud - også som viceanfører.

Generelt sidder man lidt med en fornemmelse af, at vi har ramt et uheldigt mix af formdyk, skader og derfor betaler prisen for salget af Xabi Alonso. Meget kan man sige om Xabis niveau i sidste sæson, men jeg er ret sikker på, at han var god til at hanke op i holdkammeraterne og tale højt, hvis der var brug for det.

Det er lidt denne Alonso/Hierro-type man savner i disse dage. Forhåbentlig hæver det niveauet hos alle, at Modric og Ramos snart er tilbage, ellers er det svært at se, hvor forbedringerne skal komme fra.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 4 måneder siden #50 af M_linding

raul7=kongen skrev:

M_linding skrev:

Daniel skrev: Jeg kan slet ikke forstå hetzen mod Bale. Ja, han spillede dårligt og har spillet klart under niveau i indeværende sæson, men det uafgjorte resultat mod Villarreal hviler ingenlunde på waliserens skuldre.

Jeg ser ingen nævne Real Madrids helt store problem - midtbanen. Nuvel, Isco og Kroos er verdensklassespillere, men det ændre ikke på det faktum, at rummet mellem forsvar og midtbane er for stort. Så kan man bebrejde Ancelottis generelle oplæg gennem hele sæson eller smide postulater ned mod midterforsvaret om, at de skal bakke op, men er faktum er bare, at samtlige hold har nemt ved at placere end mand mellem kæderne og blive farlige - de gode hold straffer det tilmed.

Det ene udelukker ikke det andet:)

Det er nemmere at kritisere Bale for at spille under niveau, end det er at kritisere Kroos for at være træt, Modric for at være skadet og Silva for at befinde sig i en tilvænningsperiode. Men jeg er helt enig i, at det er midtbanen som har være vores problem siden december.

Lige præcis.

Jeg fristes i øvrigt til at stille spørgsmålstegn ved, om vi så småt mangler en leder. Godt nok har vi mange gode spillere, men hvem er det som banker i bordet og får alle til at stramme lidt op?

Iker Casillas virker ikke til at have positionen i truppen, trods anførerbindet og ancienniteten. Cristiano Ronaldo er fantastisk, men har oftest nok at gøre med sig selv. Kroos er stadig i sit første år i klubben. Ramos er skadet, men er vel nok det nærmeste bud - også som viceanfører.

Generelt sidder man lidt med en fornemmelse af, at vi har ramt et uheldigt mix af formdyk, skader og derfor betaler prisen for salget af Xabi Alonso. Meget kan man sige om Xabis niveau i sidste sæson, men jeg er ret sikker på, at han var god til at hanke op i holdkammeraterne og tale højt, hvis der var brug for det.

Det er lidt denne Alonso/Hierro-type man savner i disse dage. Forhåbentlig hæver det niveauet hos alle, at Modric og Ramos snart er tilbage, ellers er det svært at se, hvor forbedringerne skal komme fra.

Meget enig; jeg har også tænkt over hvad man mistede på den konto, da man solgte Alonso.

Pepe har vist noget lederskab på det seneste, efter min opfattelse. Om ikke andet, så i hvert fald evnen til at være indpisker.

Jeg har iøvrigt bemærket i den spanske presse, at der bliver skrevet meget om hvordan Ronaldo og især Benzema har en lederolle i truppen - selvom det måske ikke ligner det på banen. Men hvis Benzema har stor indflydelse, så er det nok nærmere som diplomat, end det er som den højtråbende type:)

Men denne problemstilling er en af grundene til, at Ramos er totalt fredet i min optik. Hvis man tager Ramos ud af startopstillingen mister man rigtig meget ånd og lederskab - også selvom Ramos ikke har Hierros kølige overblik. Og så håber og tror jeg på, at Kroos kan vokse med opgaven, hvis han får fuld opbakning fra ledelse og trænere til at indtage en rolle i toppen af hierarkiet.

11 år 4 måneder siden #51 af Dios

Nu har jeg godt nok ikke læst Sahinovic og Brylle's lange debat, men umiddelbart kan jeg ikke se hvem der giver Bale skylden for det uafgjorte resultat imod Villarreal?. Jeg selv "gav skylden" til Ronaldo, og det er selvom jeg er en af Bale's største kritikkere. Jeg synes dog "hetzen" er fuldt ud berretiget, selvom jeg ikke vil kalde det en decideret hetz.

Savnet af Modric er enormt, og Kroos arbejdsbetingelser og mængde af arbejde svækker ham, og derfor har han heller ikke set så stærkt ud som normalt. Isco er i særklasse, men som Ancelotti sagde for noget tid siden, så skal han primært tænke offensivt, men samtidig deltage i det kollektive defensive arbejde. Lucas har fået enormt meget ros, hvorfor, fatter jeg stadig ikke helt.

Midtbanen har været svag, men vi ved hvorfor. Ronaldo har været rigtig dårlig i 2015, men er så småt ved at finde fodfæste igen, selvom han gjorde det hamrende skidt i søndags IMO. Benzema var en skygge af sig selv, men har været enorm stærk selvom holdet har vaklet en del. Så går snakken igen på Bale, for ingen ved hvorfor han spiller så elendigt som han gør.
Vi producerede jo egentlig nok chancer til at vinde 3/4-1, men både Ronaldo og Bale var igen alt for uskarpe, så selvom vores midtbane har været svag, så ændre det bare ikke på, at Bale især har været for dårlig til at udnytte de mange chancer han får i løbet af en kamp.

Altså vi taler om, at Bale ikke har scoret i de sidste 7 kampe! og kun har scoret 3 mål i de 13 kampe i 2015. Han vinder dog 3 point imod Cordoba, men det er virkelig skræmmende ringe!
Ronaldo som virkelig har fået på nakken i 2015 har altså scoret 7 mål i 11 kampe.

For mig er det klart, at Bale gang på gang bliver gjort til syndebuk, for aldrig har jeg set en så stor profil spille på så uhørt lavt niveau. Ikke over 3-4 kampe, men over 7 måneder kamp efter kamp. Havde han så bare spillet godt uden at score eller assistere, så var det en anden snak, men derimod brænder han gang på gang og har yderst svært ved at sætte sin direkte modstander i alle hans aktioner igennem kampen.
Jeg er virkelig rystet over hans niveau.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

11 år 4 måneder siden #52 af Fondo_Sur

zgtaf skrev:

Fondo_Sur skrev:

Kassow-Rossing skrev: Jeg synes ligesom asp3200 at I tager den privat.

Til resten:

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle argumenter for hvorfor sætningerne som disse bliver slynget om sig hver gang Bale bliver nævnt:

1. "Han afgjorde to finaler for os."
2. "...hvor Bale sikrer os to trofæer"
3. "hvordan har han så vundet 2 titler til os?"

Jovist det er tre sætninger af stort set samme betydning. Jeg er med på at han afgjorde Copaen for os. I øvrigt en fantastisk fed finale med et af de mest mindeværdige mål i historien. Men Champions League finalen? Den blev hverken afgjort, sikret eller vundet pga Bale.

Ramos laver det udlignende mål som redder vores røv i 92.48's minut. Bale + Marcelo + Ronaldo scorer de tre mål der giver os titlen. Vi havde også vundet den titel uden Bales mål. Uddybende kan det skrives så simpelt: Vi havde vundet med Marcelos mål alene, med Ronaldos mål alene eller med Marcelos + Ronaldos to mål. Bales mål var blot et af tre afgørende mål og kan ikke tilskrives titlen.

Arhh det er også at stramme den. Forstår din pointe i, at andre spillere ligeså godt kunne have afgjort Champions League finalen, men det er kun hypotetisk. At give os føringen til at vinde La Decima skal i den grad værdsættes og det var Bales evner og fart som muliggjorde målet. Nuvel, jeg tror rigtig mange af os herinde er enige vedr. Bale.

Oleguer afgjorde også CHL-finalen i 2006, men han måtte naturligvis finde en anden klub, da han overordnet ikke havde niveauet. Vi har haft store oplevelser i 2014 med Bale's scoringer i de to finaler, men det betyder ikke, at han er fredet. Som nævnt tidligere i debatten virker Bale utrolig malplaceret i det spanske, og derfor er det kun naturligt at overveje andre løsninger for både Bale og Real Madrid.

Belletti*

Rimelig meget det samme, men ja klart.

Leveret af Kunena Forum