Optakt: Ingen plads til fejltrin
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Det er Carlo Ancelottis store svendestykke, der skal stå sin prøve, når Real Madrid og Barcelona mødes i aften.
Selvom det først er ved at være tid til, at Real Madrid og FC Barcelona løber ind på New Camp til fodboldens største opgør, så haroptakten til opgøret allerede kørt for fuldt blus i ugevis.
De spanske medier er da også vanen tro gået i selvsving med alt, hvad der hører af spillersammenligninger, formvurderinger, forsigtige bud på både taktiske oplæg og mulige matchvindere.
Diskussionen – og debatten – mellem Messi og Cristiano Ronaldo er permanent emnestof, men El Clásico indeholder så mange andre aspekter. Hvad med duellerne Benzema vs. Mascherano, Neymar vs. Carvajal og Modric overfor Iniesta? Det er i hvert fald nok af lækkerbiskner at glæde sig til.
For Real Madrid har den store syndebuk de seneste uger været Gareth Bale, men med en fornem præstation mod Levante, har man love at håbe, at formkurven igen er sat på opstigning. Desværre for ham ligner det, at Bartra starter ude, så waliseren må finde en anden stakkel at overhale udenom – et fint bud kunne være den altid offensive Jordi Alba, der utvivlsomt vil give plads i bagrummet til Bales lynhurtige stænger.
Bekymring er der derimod omkring Cristiano Ronaldo, der har været svingende de seneste uger, men portugiseren bør vise sult og kan om nogen ’steppe op’ og tage sejren i egne støvler, når det er allermest nødvendigt.
Samtidig kan Real Madrid glæde sig over at have en 100 procent frisk Toni Kroos tilbage; da Ancelotti endelig fik lejlighed til at spare tyskeren i sidste weekends afslappede opgør mod Levante. Ligeledes har hovedstadsklubbens største fodboldhold lignet et helt andet mandskab efter Modric’ tilbagekomst; et ikke uvæsentligt punkt når sejrsprognosen skal estimeres. Spillet er slet og ret blevet bedre og mere flydende efter kroatens genindtræden på holdet.
Omvendt er det helt tydeligt for Ancelotti, at defensiven skal prøve noget nyt og være fuldt fokuserede i samtlige 90 minutter, hvis en sejr til at sikres for med en offensiv trio bestående af Neymar, Messi og Suarez vil Barcelona være klar til at sætte tænderne i selv den mindste kødfulde blottelse fra gæsterne.
Barcelona melder, at Busquets fortsat er tvivlsom, men det betyder på internationalt fodboldsprog, at den solide midtbanespiller starter inde, hvilket vil rykke hurtige Mascherano ned i forsvaret, hvor han vil agere defensivt bolværk sammen med Pique.
Kampens dommer bliver Mateu Lahoz, om unægtelig vil få en stor opgave foran sig. El Clásico indeholder som bekendt altid drama og hvert et fløj vil blive gennemset med lup af samtlige spanske sportsaviserne i timerne og dagene efter kampens afslutning.
Der er kick-off 21.00; og en sådan kamp ses bedst med tapas, Mahou og stor optimisme.
Barcelona
Bravo – Alba, Mascherano, Pique, Alves – Busquets, Iniesta, Rakitic – Neymar, Suarez, Messi
Real Madrid
Casillas – Marcelo, Pepe, Ramos, Carvajal – Kroos, Modric, Isco – Cristiano Ronaldo, Benzema, Bale
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Der er bare ingen undskyldning for ikke at sejre i dag. Vi er i stærkeste opstilling, foruden James; det samme er Barcelona selvfølgelig også, men det tilfører bare kampen et ekstra spicy krydderi. FUCK jeg glæder mig!
- Mrmadridista
- Gæst
-
Mrmadridista skrev: Jeg ved godt kampen starter kl 2100 og det er arbejdsdag i morgen, men nogle, der skal se kampen på en bar i kbh??? Jeg er lige flyttet til Kbh, og har ikke kanalen. Det gøre ondt, at jeg måske skal se den over live-streaming ... Sikkert på russisk ;/
Jeg kan ALTID finde fornuftige engelske streams, så det skal du ikke være ked af ;-)
Det sagt, så tror jeg snart al "in-steder", bars og lignende viser kampen i aften. Så stor er den kamp bare...
Den er selvfølgelig ikke rettet mod dig Mrmadridista:D Du skal lige have en chance til at falde på plads:D
Jeg er her stadig XOXO
- Mrmadridista
- Gæst
-
@Jimmybroe - Jeg solgte sjælen, da jeg flyttede til KBH. Jeg savner allerede Aarhus ;)
- Inspektøren
- Gæst
-
Football day! El CLASICO!!!!
Fuck, hvor jeg glæder mig.
Men prøv lige og tjek de her odds:
www.bold.dk/fodbold/kamp/barcelona-vs-real-madrid/4338886
So disrespectful... So disrespectful.....
Vi er bedre end Barcelona og alligevel er der lang højere odds på en sejr til os?
Busquets er blevet meldt klar hos Barcelona. Om han starter er stadig uvist. Den eneste ændring det kunne medføre hos dem er, at Marcherano erstatter Mathieu i midterforsvaret og Busquets går ind på den defensive midtbane.
Så faktisk er det kun Jamés der mangler af profilerne hos begge mandskaber.
Neymar-Suarez-Messi vs CR7-Benzema-Bale....... Kæft det bliver spændende.
Camp Nou har i øvrigt, som altid til El Clasico, forberedt en mosaik. Så det kommer vi også til at se.
Det eneste vi venter på nu, er at kampen bliver fløjtet i gang.
Og lad os lige få en god og underholdende kamp. Begge hold skal angribe og gå fuldt efter en sejr. Ikke for meget taktik i den. Der er nemlig også et andet stort derby, dog ikke lige så stort som El Clasico, naturligvis :), nemlig det mellem Liverpool og Manchester United. Så lad og lige give dem baghjul og vise, hvilken liga der har mest at byde på. Det er en oplagt dag at sælge La Liga på.
Vamos Real!
HALA MADRiD!!!
Mrmadridista skrev: ;) @daniel så ingen Madridistas samles for at se kampen?
@Jimmybroe - Jeg solgte sjælen, da jeg flyttede til KBH. Jeg savner allerede Aarhus ;)
www.londonpub.dk/
Bum. Her kan du eventuelt se kampen. London Pub i Aalborg leverer altid en fin atmosfære, så mon ikke det samme nogenlunder gør sig gældende i KHB ;-)
Inspektøren skrev: Bueno días alle sammen.
Football day! El CLASICO!!!!
Fuck, hvor jeg glæder mig.
Men prøv lige og tjek de her odds:
www.bold.dk/fodbold/kamp/barcelona-vs-real-madrid/4338886
So disrespectful... So disrespectful.....
Vi er bedre end Barcelona og alligevel er der lang højere odds på en sejr til os?
Busquets er blevet meldt klar hos Barcelona. Om han starter er stadig uvist. Den eneste ændring det kunne medføre hos dem er, at Marcherano erstatter Mathieu i midterforsvaret og Busquets går ind på den defensive midtbane.
Så faktisk er det kun Jamés der mangler af profilerne hos begge mandskaber.
Neymar-Suarez-Messi vs CR7-Benzema-Bale....... Kæft det bliver spændende.
Camp Nou har i øvrigt, som altid til El Clasico, forberedt en mosaik. Så det kommer vi også til at se.
Det eneste vi venter på nu, er at kampen bliver fløjtet i gang.
Og lad os lige få en god og underholdende kamp. Begge hold skal angribe og gå fuldt efter en sejr. Ikke for meget taktik i den. Der er nemlig også et andet stort derby, dog ikke lige så stort som El Clasico, naturligvis :), nemlig det mellem Liverpool og Manchester United. Så lad og lige give dem baghjul og vise, hvilken liga der har mest at byde på. Det er en oplagt dag at sælge La Liga på.
Vamos Real!
HALA MADRiD!!!
Det spanske derbi består af 2 kvartfinalister i CL
Det engelske består af et hold der ikke kunne kvalificere sig, mens det andet røg ud i gruppen første runde, for så at ryge ud af EL i første runde.
Tror ikke der er så meget mere at vise :D
- Inspektøren
- Gæst
-
Der er ikke længe til, gutter.
Nå, pulsen ned i kælderen og så håbe på, at dette bliver sæsonens vendepunkt! Noget skal der ske og hvilken aften at komme med modreaktionen ovenpå uger, måneders, skriverier i medier og utilfredse fans på forums og på lægterne.
I aften må BBC gerne stemple ind - jeg vil slet ikke kunne være i mig selv, hvis det sker!
"Maybe they hate me because I'm too good."