Ancelotti: James har overrasket os
Storken skrev: James har scoret 13 mål på 57 forsøg i La Liga og CL i denne sæson. De 25 af skuddene er kommet uden fra feltet (44%). Jeg skal ikke sige om han nærmest har skudt på frit mål halvdelen af gangene, men umiddelbart får han rigtig svært ved at opretholde det scoringssnit.
Nogle vil argumentere for, at James bare er ualmindelig skarp foran mål. Jeg vil dog vove den påstand, at han har været meget heldig i denne sæson (inkl VM). Skarphed er i høj grad heldbaseret, mens det derimod kræver skills at komme frem til skuddene.
Lidt historiske tal:
James havde i sin tid i Porto og Monaco 126 skud med 9 mål til følge. De 85 af skuddene var godt nok uden fra feltet (67%), men disse tal er langt mere normale.
Jamen talenter har det jo med at udvikle sig og blive større og større med tiden. Han er jo vel kun...tja han ligner en dreng på 13-14 år vel.. :-)
Storken skrev: James har scoret 13 mål på 57 forsøg i La Liga og CL i denne sæson. De 25 af skuddene er kommet uden fra feltet (44%). Jeg skal ikke sige om han nærmest har skudt på frit mål halvdelen af gangene, men umiddelbart får han rigtig svært ved at opretholde det scoringssnit.
Nogle vil argumentere for, at James bare er ualmindelig skarp foran mål. Jeg vil dog vove den påstand, at han har været meget heldig i denne sæson (inkl VM). Skarphed er i høj grad heldbaseret, mens det derimod kræver skills at komme frem til skuddene.
Lidt historiske tal:
James havde i sin tid i Porto og Monaco 126 skud med 9 mål til følge. De 85 af skuddene var godt nok uden fra feltet (67%), men disse tal er langt mere normale.
Årrh hold nu :)
Hvis man ser hvordan han sparker dem ind, kan man se det i højere grad har noget med teknik at gøre end held :)
- Storken
- Gæst
-
Brylle skrev:
Lidt historiske tal:
Jeg er glad for, at du brugte statistikken til at fortælle os, hvor dejlig skarp James har været i denne sæson. Manden placerer sig rigtig godt på banen, opsøger chancerne og er rigtig god i sine afslutninger.
Resten af dit "buhuuu det er bare heldigt" er sgu bare noget vrøvl. :)
Jeg tror de fleste vil blive overrasket over, hvor stor en faktor held er, når det kommer til skarphed. Vi snakker måske 80% tilfældighed og 20% skill, når det er skud inden fra feltet. Det er derfor angribere oplever tørkeperioder og målstimer. De er hverken blevet dårlige eller bedre afsluttere. Tilfældighederne er bare faldet ud til en side. Over tid vil de fleste angribere score relativt lige mange mål ud fra de samme antal chancer. Der er enkelte spillere, der gør det bedre (Rooney, Agüero osv), men vi snakker ikke mange flere mål end en gennemsnitsspiller på de samme chancer.
Det der gør angribere gode er, at de kommer til chancerne. De vil over tid score mange mål, hvis de kommer til mange chancer. Det afhænger selvfølgelig i høj grad af medspillernes evne til at servicere, men placeringsevne gør en stor forskel. Det er bl.a. derfor Ronaldo kan score så mange mål. Han scorer selvfølgelig flere mål end en gennemsnitsspiller ud fra de chancer han har, men hans styrke er, at han kommer til rigtig mange chancer.
Dybro skrev: James har en utrolig god sparketeknik og hvad endnu bedre er, så har han et relativt højt bundniveau, der gør han ofte gør et godt indtryk, uanset hvordan resten af holdet gør det.
James er ikke ham der laver de smarte målgivende driblinger og lægger "sukkerboldene" i dybden men ham der scorer på dem, hvorfor det er oplagt han skal spille angriber.
Jeg mener nu nok at James også kan lægge en sukkerbold eller to. Han her absolut habil i den del af spillet også.
Jeg er her stadig XOXO
- Administrationen
-
- Administrator
-
Vi har slettet en række af jeres indlæg, uagtet at der sikkert var debatmæssige pointer, så var jeres retoriske jagt på hinanden ikke værd at bruge tid på.
Stram op - ellers kan I begge fortsætte på Nationen.
Administrationen skrev: Pelle og Dybro.
Vi har slettet en række af jeres indlæg, uagtet at der sikkert var debatmæssige pointer, så var jeres retoriske jagt på hinanden ikke værd at bruge tid på.
Stram op - ellers kan I begge fortsætte på Nationen.
Undskyld mig - men det er simpelthen for langt ude! Mine indlæg bar udelukkende præg af gode pointer og forsøg på ordentlig debattering. At det ikke gør sig gældende for Dybro, er da ikke mit problem. Bare det, at man vælger den diplomatiske løsning, og lader det gå ud over os begge, fordi han ikke evner at befinde sig i en sober tone på forummet, synes jeg er helt til grin!
"Maybe they hate me because I'm too good."