Tre mål og tre point

• realmadsen
  • realmadsen's profilbillede Emne forfatter
  • Ekspert bruger
  • Ekspert bruger
  • Mi unico estimulante es la camiseta blanca!
4 år 3 måneder siden #1 af realmadsen

James-jubel-Almeria-29042015

Lad os bare være ærlige fra start. Aftenens kamp går næppe over i Real Madrid historien som den mest velspillede. Som forventet havde hjemmeholdet bolden det meste af tiden og som forventet stod aftenens gæster fra Almería i en solid defensiv og kerede sig ikke det mindste om at skabe noget, der rigtigt mindede om en målfarlig chance. Real Madrids indsats i første halvleg kan vel bedst betegnes som at lede efter nålen i en høstak. Man ved den er der, men rigtig tæt på målet kom de aldrig.

Heldigvis syntes James dog ikke, at vi skulle gå helt slukørede til pausen og derfor diskede colombianeren op med en næsten tro kopi af sit 2-1-mål mod Uruguay i sidste års VM 1/8-dels finale. En chanceløs Ruben i Almería-målet kunne derfor blot se til, da bolden endte i netmaskerne og dermed var der trods alt smil at spore på Bernabeus lægter, da spillerne forsvandt ned i spillertunnellen og ind til pause-teen.

Der kom hurtigere gang i målscoringen efter pausen. Her skulle Bernabeu kun vente fem minutter. Efter fornemt opspil fra Jesé i højre-siden følte Almerías forsvarsspiller sig så presset af, hvad der lignede en Cristiano Ronaldo i offside-position at han så sig nødsaget til at sparke kuglen i eget net.

Dermed var kampen afgjort og de sidste 4o minutter kunne så gå med at gætte på sejrens størrelse, samt hvem der skulle en tur i udskiftningskarusselen. Herunder om det skulle blive til den længeventede debut til Norges første Real Madrid spiller Martin Ødegaard.

Det blev ikke til norsk debut denne onsdags aften på Bernabeu, men kampens tredje mål fik vi dog. Og når nu ikke Ronaldo slog til på en halvsløj aften, så kan man altid regne med Alvaro Arbeloa. Med et kvarter igen stod han rigtigt placeret i det lille felt og sparkede flot bolden i nettet.

Kampen blev aldrig et festfyrværkeri og som aftenens kommentatorpar også tørt konstaterede til sidst, så var det ikke denne kamp der sendte guldet til Madrid eller Almería i Segunda Division.

Kampfakta: 3-0 (1-0): 1-0 James 45', 2-0 Dos Santos 50' (selvmål), 3-0 Arbeloa 85'

Gule kort: Coentrão

Røde kort: 0

Dommer: Iglesias Villanueva

Real Madrid: Navas – Arbeloa – Varane (Nacho 86') – Pepe – Coentrão – Kroos – Illarra (Lucas Silva 65') – James (Isco 65') – Jesé – Chicharito – Ronaldo

Almería: Rubén – Ximo – Trujillo – Mauro – Mané – Verza (Azeez 67') – Thomas (Espinosa 62') – Corona – Dubarbier – Hemed – Édgar (Zongo 59')

Kampens spiller: James. Colombianeren er i øjeblikket lokomotivet på det tog, der forhåbentligt skal trække både Champions League og mesterskabet hjem til den spanske hovedstad.

Kampens badebold: Illarramendi. Hvis den mand stadig spiller i Real Madrid efter sommerferien, er denne skribent ikke helt sikker på at have luret, hvad Ancelottis Real Madrid-projekt går ud på. Men mon ikke Liverpool er interesseret med det niveau baskeren viser i øjeblikket.

Kampens detalje: Coentrão og James' synkronindkast efter 40 minutter. Det var altså til 10 i æstetisk udførsel.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 3 måneder siden #2 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Tre mål og tre point
Fremragende mål af Jámes. Men kan folk ikke lige holde lidt igen med at sige, at han allerede nu har erstattet Di Maria eller tilmed gjort det bedre?

For helt seriøst, det er da noget vrøvl! :D
Di Maria var MVP i Champions League finalen og leverede i stor stil i sin sidste sæson. Det virkede som om, at Carlo endelig havde fundet Di Maria bedste position. Noget som Mourinho ikke var i stand til.

Statistisk har Jámes været bedre, men i den måde de indgår i spillet og den indflydelse som de har på holdet, der vil jeg (stadig) foretrække Di Maria. Sorry, Jámes.

Men godt mål, han scorede i dag. Keep it up buddy!

Kampens detalje: Coentrão og James' synkronindkast efter 40 minutter. Det var altså til 10 i æstetisk udførsel.

Hold kæft, det så sjovt ud!
Sidste redigering: 4 år 3 måneder siden ved Inspektøren.

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 3 måneder siden #3 af Inspektøren
Åhh gud, CR7.

Hvorfor kan han ikke bare være glad på andres vegne?:

Det er utroligt, at han ikke er mere moden.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
4 år 3 måneder siden #4 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Tre mål og tre point

Inspektøren skrev: Åhh gud, CR7.

Skal vi virkelig blive ved med at snakke om de samme ting? Jeg tror de fleste er med på hvad din holdning er. Så du CL kampen mod Atletico i øvrigt? Og hvad synes du om Ronaldos uselviske spil og jubel over Chicharitos mål?

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 3 måneder siden #5 af Inspektøren

Raúl 7 skrev:

Inspektøren skrev: Åhh gud, CR7.

Skal vi virkelig blive ved med at snakke om de samme ting? Jeg tror de fleste er med på hvad din holdning er. Så du CL kampen mod Atletico i øvrigt? Og hvad synes du om Ronaldos uselviske spil og jubel over Chicharitos mål?

Ja, han havde jo en assist og dermed en finger med i det mål der sendte os videre til semi-finalen. Var det ikke ham der hverken scorede eller assisterede det mål, så havde du set en hel anden fejring fra CR7...

I øvrigt, syntes jeg overhovedet ikke, at det var CR7 der skabte mål. Han prikkede jo "bare" bolden videre med sin yderste tå.. WOW! Så du Jámes' aflevering, derimod? Dét var nøgle aktionen.

Men skal vi ikke bare lade den ligge, og kigge mod de næste par kampe, hvor sæsonen for alvor bliver afgjort?

4 år 3 måneder siden #6 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Tre mål og tre point

Ja, han havde jo en assist og dermed en finger med i det mål der sendte os videre til semi-finalen. Var det ikke ham der hverken scorede eller assisterede det mål, så havde du set en hel anden fejring fra CR7...

I øvrigt, syntes jeg overhovedet ikke, at det var CR7 der skabte mål. Han prikkede jo "bare" bolden videre med sin yderste tå.. WOW! Så du Jámes' aflevering, derimod? Dét var nøgle aktionen.

Men skal vi ikke bare lade den ligge, og kigge mod de næste par kampe, hvor sæsonen for alvor bliver afgjort?

Så James havde en større rolle end Ronaldo i Chicharito's mål fordi han lagde en simple aflevering til en Ronaldo som starter angrebet, aflevere den til James og løber fantastisk igennem Atletico's forsvar hvor han så til sidst formår at kæmpe sig frem til en aflevering til Chicharito?

Monsieur Glacé - manden, der aldrig siger et pip, når det går godt, og når det går skidt.

4 år 3 måneder siden #7 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Tre mål og tre point
Nu modsiger jeg sikkert mig selv ift. ros/kritik af Don Carlo:)

Men det sådan en kamp her, som får mig til at ønske, at vi havde en mellemting imellem stærkeste opstilling og reserve-mode... Selvfølgelig have vi nogle karantæner og skader i dag; men for satan hvor lignede det her bare 11 spillere, som aldrig har spillet sammen før. Man forstår jo egentlig godt, hvorfor Bernabeu var lidt halvtomt.

Men missionen lykkedes, og holdet på lørdag kommer ikke til at ligne det i dag, på nogen måde.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
4 år 3 måneder siden #8 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Tre mål og tre point
Det er sjovt hvordan en spiller der scorer så mange mål for klubben, alligevel deler vandene så meget. Han er den bedste angriber Real Madrid har haft nogensinde. Og ja han er angriber. Det giver ikke længere mening at kalde ham fløjspiller. Jeg tror at både Benzema og Chicharito bruger mere tid på fløjen end Ronaldo gør. Han er angriber og han scorer mål. Når han ikke scorer bliver han sur. Jeg kan ikke se hvad problemet er

4 år 3 måneder siden #9 af Lykke
Besvaret af Lykke på emne Tre mål og tre point
Cristiano's reaktion er 'bare' hans frustration over at det slet ikke fungerer for ham, desværre kommer den bare på et uheldigt tidspunkt.

Grande Arbeloa har dog været ude og sige følgende

4 år 3 måneder siden #10 af Madridnation.
Besvaret af Madridnation. på emne Tre mål og tre point
Jeg har godt nok indtil idag holdt min kritik af illaramendi tilbage, da jeg ikke synes kritikken imod ham var fair, udelukkende fordi jeg mente han ikke rigtigt havde fået chancen.
Men hold op da op hvor var han godt nok forfærdelig, Og det er heller ikke fordi at lucas silva ligefrem har overrasket (ifølge mig).. eller er jeg bare helt galt på den
Synes ingen af dem besidder den evne til at kunne skabe ro og balance på midtbanen som kroos/alonso/modric. De er så mange niveauer fra dem

Iker Casillas “Todo el mundo sabe que soy Madridista de corazón, blanco hasta la muerte.” (The whole world knows that I am a Madridista by heart; White until the death).

4 år 3 måneder siden #11 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Tre mål og tre point

Inspektøren skrev: Fremragende mål af Jámes. Men kan folk ikke lige holde lidt igen med at sige, at han allerede nu har erstattet Di Maria eller tilmed gjort det bedre?

For helt seriøst, det er da noget vrøvl! :D
Di Maria var MVP i Champions League finalen og leverede i stor stil i sin sidste sæson. Det virkede som om, at Carlo endelig havde fundet Di Maria bedste position. Noget som Mourinho ikke var i stand til.

Statistisk har Jámes været bedre, men i den måde de indgår i spillet og den indflydelse som de har på holdet, der vil jeg (stadig) foretrække Di Maria. Sorry, Jámes.

Men godt mål, han scorede i dag. Keep it up buddy!

Hold kæft, det så sjovt ud!

Når man tænker over at det er hans første sæson, at han er yngre, har haft mere at leve op til og faktisk har været stabil gennem en hel sæson, overgår han i den grad Di Maria.

Folk glemmer at man helt til januar måned rygtede ham væk, så elendigt han spillede. Di Maria viste sig aldrig at være god mere end et par måneder i træk.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lykke, Kroos

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
4 år 3 måneder siden #12 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Tre mål og tre point
Hvad siger det om Lucas Silva, at Illarramendi får så meget spilletid?

Jeg er bekymret for vores brasilianske nyindkøb. Er der nogen, som kan give en fornuftig forklaring?

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.