Referat: Cristiano Ronaldo holdt liv i mesterskabshåbet

11 år 1 måned siden #25 af SR4

Inspektøren skrev:

Daniel skrev: Dagen derpå: Ronaldo er et bæst!

Jeg har lige genset portugiserens mål, og de to hovedstødsmål han pander ind, er simpelthen uforlignelige - en lektion i teknik, præcision og power. Nej, han måske ikke den bedste fodboldspiller pt., men han vil altid være den mest komplette..... måske endda nogensinde?

Ja, jeg er måske lidt farvet, måske lidt euforisk. Men sejren i går var bare pisse vigtig. Den sværeste vi havde tilbage!

Dem der siger, at CR7 er verdens bedste fodboldspiller, bruger ofte argumentet, "han er den mest komplette".

Okay. Men hvad menes der? Er det i forhold til, at han kan sparke med begge ben lige godt og at han har en utrolig evne til også at heade boldene i kassen? For i så fald, så jeg da enig. Disse kompetencer mestre CR7 i den grad til punkt og prikke.

Meeen, fodbold handler sgu om mere end den slags. Og når nu vi snakker komplet, så vil jeg sige at Messi mere komplet. Han kan lave afleveringer, som ingen anden. Hans afleveringer ligger bare ofte helt perfekt og er altid fremadrettet. Han ser huller i en kæde som ingen andre kan og han kan drible som ingen andre. Hans evner i forhold til at positionere sig i feltet, så han kan modtage bolden fejler bestemt heller ikke noget.

Sorry, men CR7 når ikke Messi til sokkerholderne. Det er ingen joke, at Messi blev stemt af ca. 200.000 Marca bruger til at være verdens bedste nogensinde. Det eneste som han kan forbedre, det er hans straffespark, selvom Panenka godt nok har sagt, at Messi har lavet det bedste 'Panenka-straffesparksmål nogensinde', og hans skud med højrefod. Alt andet mestre han. Og grunden til, at han ikke har scoret al verdens mange mål med hovedet, det er han kun måler 1.67 m. Han er ellers fremragende på hovedet, hvilket han har bevist flere gange, senest i går.

Tag CR7s mål fra ham og de ser en middelmådig spiller. Tag Messis mål fra ham og du ser stadig en verdensklasse kreatør. Og ja, jeg ved godt, at CR7 næsten har lavet lige så mange assist som Messi. Men folk bør lige tjekke en ekstra gang, hvordan de assist, som CR7 har lavet, er kommet i hus. Samtlige eller næsten samtlige, er en kort aflevering, som der er intet specielt over. Messi derimod skaber de smukke komplicerede assists, hvor et forsvar bliver splittet fuldstændigt fra hinanden, hvilket han har gjort et dusin af gange mod os, hvorfor han i den grad også er langt foran CR7 på den front. Ligesom der er forskel på mål, så er der også forskel på assists.

Tænk på CR7 som en forbedret udgave Hugo Sánchez. En mand med målnæse, men udover det, middelmådigt. CR7 er ikke manden du giver bolden til og siger, tag os til 'Promised Land'. Sådan forholder det sig til gengæld med Messi, hvilket han har bevist flere gange.
Messi er også langt mere underholdende at se på. Manden kører rundt med sine modstandere og ydmyger og dominere dem fuldstændigt. Det kan man overhovedet ikke sige om CR7.

Så Messi>CR7. Ingen tvivl om det.

Ronaldo når ikke Messi til sokkerholdene? Allerede der kan du se du ikke kan tages seriøst.

Jeg indrømmer selv over karrierern at Messi har været bedst, men forskellen på de 2 er minimal og det har også vist at det for det meste er formen der afgør hvem af de 2 der præsterer bedst. Længere er den ikke.

Og dit argument om at Messi mestre alt bedre end Ronaldo er også løgn. De har hver deres spidskompetencer. Ronaldo har flest af dem. Men Messi er til gengæld i kæmpe grad bedre i hans spidskompetencer.

Så ja Messi er muligvis bedre end Ronaldo overordnet set. Men kun i en minimal grad og ikke så stor en forskel som du vil gøre det til.
Følgende bruger(e) sagde tak: Cristiano Ronaldo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 1 måned siden #26 af Sahinovic
Ronaldo var intet mindre end fantastisk igår, og takket være ham vandt vi igår.

Men at bruge argumentet som at kalde ham den mest komplette spiller virker godt nok lidt mærkeligt for mig, fordi han mestre jo ikke særligt mange ting - mere? For at kunne kalde ham en komplet spiller så burde han jo f.eks. også være god til at skyde og aflevere, hvilket han absolut ikke er god til - mere.

Jeg ved ikke med jer, men jeg bliver altså ikke imponeret over en spillers sparketeknik hvis han ud af 20 skud kun formår at score på et af dem. Jeg bliver imponeret over at han kan komme frem til 20 skud, men ikke af selve hans sparketeknik.

Tilbage i Manchester United tiden kunne man godt bruge argumentet da han kunne alt,- men det virker godt nok mærkeligt og outdated nu.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Sahinovic.

11 år 1 måned siden #27 af SR4

Sahinovic skrev: Ronaldo var intet mindre end fantastisk igår, og takket være ham vandt vi igår.

Men at bruge argumentet som at kalde ham den mest komplette spiller virker godt nok lidt mærkeligt for mig, fordi han mestre jo ikke særligt mange ting - mere? For at kunne kalde ham en komplet spiller så burde han jo f.eks. også være god til at skyde og aflevere, hvilket han absolut ikke er god til - mere.

Jeg ved ikke med jer, men jeg bliver altså ikke imponeret over en spillers sparketeknik hvis han ud af 20 skud kun formår at score på et af dem. Jeg bliver imponeret over at han kan komme frem til 20 skud, men ikke af selve hans sparketeknik.

Tilbage i Manchester United tiden kunne man godt bruge argumentet da han kunne alt,- men det virker godt nok mærkeligt og outdated nu.

Så er det nok bare definationen af mest komplette man er uenig. Man snakker typisk om at Ronaldo har spillet på forskellige hold med stor succes, både gode og dårlige (Portugal), scoret på forskellige måder, er både teknisk, fysisk og psykisk på højt niveau osv. :)

11 år 1 måned siden #28 af Kristian S
Ronaldo er mere komplet end Messi i min mening, og mere influentiel for sit hold, som han har vist igen og igen i de store kampe hvor tilgengæld Messi har været totalt usynlig.

Anyway godt at se Bale er tilbage i god form, han gjorde det virkelig godt!

Vi skal være glade for at vi har to spillere som Ronaldo og Bale på vores hold, de laver altså nogle fantastiske ting:
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Kristian S.

11 år 1 måned siden #29 af ugologic

Kristian S skrev: Ronaldo er mere komplet end Messi i min mening, og mere influentiel for sit hold, som han har vist igen og igen i de store kampe hvor tilgengæld Messi har været totalt usynlig.

11 år 1 måned siden #30 af Sahinovic

ugologic skrev:

Kristian S skrev: Ronaldo er mere komplet end Messi i min mening, og mere influentiel for sit hold, som han har vist igen og igen i de store kampe hvor tilgengæld Messi har været totalt usynlig.

Ja selv inden kampen idag var det noget af det mest hovedløse jeg længe har læst.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Sahinovic.

Leveret af Kunena Forum