Kort æra afsluttet med storsejr
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid spillede her til aften sæsonens sidste kamp i La Liga, da Getafe var på besøg på Estadio Santiago Bernabéu.
Kampen var på forhånd uden betydning og derfor havde man nok forventet udskiftninger i startopstillingen, men det var en overraskelse af de større, at Ancelotti havde valgt at spare en af en af de dyreste (Gareth Bale), samt to af de største talenter i form af Isco og Varane. Til fordel for Jesé, Illarramendi og Nacho. Hvad meningen var med det, får vi måske aldrig at vide og det er måske godt det samme.
Selve opgøret blev naturligvis indledt med Real Madrid mest på bolden, hvilket udmøntede sig i en Cristiano Ronaldo-scoring på hovedstød efter 13 minutter og herfra lignede det en stille og rolig aften på kontoret for hjemmeholdet, men Getafe ville det anderledes og i løbet af blot et par minutter fra det 23. til det 26. minut lykkedes det at komme foran med 2-1.
I begge situationer var der (naturligvis) stor fokus på Iker Casillas, men man skal være mere end almindelig kritisk, hvis man skal placere skyld hos målmanden for de to scoringer, for de var godt sat ind af Escudero og Diego Castro.
I en tid, hvor Cristiano Ronaldo er eneste spiller, som laver mål for Real Madrid, var det hele atter lagt op til ham og hans ti medspillere kunne da også se portugiseren vende kampen på egen hånd, da han først scorede direkte på frispark og få øjeblikke senere også på et straffespark begået mod Chicharito.
Feriestemningen havde dog indfundet sig i Real Madrid-forsvaret, hvor Varane afløste en skadet Pepe og franskmanden nåede ikke mere end lige at komme på banen før Casillas igen måtte pille bolden ud af nettet, efter at Lacen fra tæt hold kunne hamre bolden ind bag ham.
Anden halvleg bød op til en målfest a la første halvleg, da Chicharito efter blot to minutter udnyttede en ripost fra Cristiano Ronaldos hovedstød på stolpen til at give tilhængerne en lille sidste hilsen fra ham og få øjeblikke viste James, hvad vi heldigvis kan glæde os mere til i fremtiden, da han scorede direkte på frispark.
Dermed var kampen så afgjort, at man kunne give debut til 16-årige Martin Ødegaard, som kom på banen i stedet for Cristiano Ronaldo, der modtog fortjente klapsalver på vej ud. Ødegaard bliver dermed den yngste til at få debut for Real Madrid.
Og Ødegaard blev faktisk et positivt bekendtskab, for han gik fuldstændig upåvirket til sagen og var ikke bange for at tilbyde sig og udfordre modstanderen, hvilket tegner meget lovende for den fremtid, som på rygtebasis bringer ham ind i førsteholdstruppen til den kommende sæson, måske i stedet for Jesé, som kom på måltavlen i aften og dermed fik lidt oprejsning oven på en sæson, som på ingen måde har levet op til forventningerne.
Aftenen sluttede med stående ovationer til Iker Casillas, især efter en flot redning i slutminutterne og med endnu en scoring at gå hjem på, nemlig fra Marcelo.
Når tilhængerne næste gang møder op på Estadio Santiago Bernabéu, skal de vænne sig til en række nye navne, som skal starte endnu en æra i Real Madrid, som forhåbentlig får lov til at vare længere end denne.
Kampfakta:
Real Madrid – Getafe 7-3 (3-3)
1-0 Cristiano Ronaldo (13.)
1-1 Escudero (23.)
1-2 Diego Castro (26.)
2-2 Cristiano Ronaldo (32.)
3-2 Cristiano Ronaldo (34., str.)
3-3 Lacen (42.)
4-3 Chicharito (47.)
5-3 James (51.)
6-3 Jesé (70.)
7-3 Marcelo (90.)
Gule kort:
Real Madrid: Jesé, Marcelo.
Getafe: Vigaray.
Røde kort:
Real Madrid: Ingen.
Getafe: Ingen.
Dommer: Texieira Vitienes.
Real Madrids hold: Casillas, Arbeloa (Carvajal, 46.), Pepe (Varane, 40. min.), Nacho, Marcelo, Kroos, Illarramendi, James, Jesé, Cristiano Ronaldo (Ødegaard, 57. min.), Chicharito.
Getafes hold: Codina, Vigaray, Naldo, Alexis, Escudero, Rodríguez (Álex, 72. min.), Lacen, Pedro León (Ivi, 84. min.), Castro (Babá, 79. min.), Sarabia, Hinestroza.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Florentino Pérez
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Spillerne har muligheden for at vurdere trænerens arbejde hver dag, og de ved jo godt om kvaliteten er høj nok. Derudover er jeg lidt bekymret for stemningen i truppen, hvis denne bliver totalt overhørt.
Men kravet om et mesterskab har så heller aldrig været højere, end det er næste sæson!
I sidste ende er det spillerne der skal levere resultaterne, og det kommer de ikke til, hvis de er utilfredse. Derfor håber jeg at man lytter til dem og lader Ancelotti fortsætte, selvom han ikke liiiiige er min yndlings træner.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Real HWL skrev: Kunne desværre ikke se kampen igår. Hvordan klarede Ødegaard den?
Godt - han imponerede mig faktisk lidt. Virkede uimponeret og fik lavet nogle gode kombinationer. Han er lidt Silva/Mata/James typen.
Jeg har dog også en svaghed for venstrebenede teknikere.
- MadridistaPorVida
-
- Platin bruger
-
- Mr Fanboy
Jeg var en som blev vildt overrasket over hvor godt han spillede igår.Real HWL skrev: Kunne desværre ikke se kampen igår. Hvordan klarede Ødegaard den?
Her er videon hvor han får en smule mere end en halv time.
Han har et vildt overblik.. 16 Årig, det er noget af det vildeste jeg har set i fodbold.
HALA MADRID Y NADA MAS!!!
- Inspektøren
- Gæst
-
Seriøst, tror du han er Messi eller et eller andet? "Et vildt overblik..."
Han viste sgu da på ingen måde, at han har et vildt overblik. Slap nu af, for helvede.
Lad os lige falde lidt ned på jorden igen. Han er 16 år gammel, han erstattede CR7 og løb rundt og var med i nogle seksvenser. Det var det.
Men det er da egentlig lidt sjovt at tænke på, at han ikke er god nok til at starte inde for vores reserver der spiller i en af de tredje bedste rækker, men, at man alligevel finder plads til ham på bænken vores vores første hold, Real Madrid CF. Er jeg den eneste der kan lugte markedsføring og salg af trøjer i Norge?
Jeg har sagt det før og jeg siger det gerne igen. Ødegaard skal have lov til at spille for vores hold, men han skal gøre sig fortjent til det og han skal arbejde hårdt, ligesom sine kollegaer fra Castilla. Forhåbentlig stopper han også med at træne sammen med første holdet og i stedet tænker på sin karriere og udvikling og i stedet begynder at træne med sin jævnaldrene og spillerne, som han skal spille kamp med hver weekend, for ellers er jeg bange for, at han ender med at blive en Adu 2.0
Vil man i øvrigt se god teknik fra en 17 årig spiller på sin debut, så tjek lige den her video:
Allerede på sin debut, ser vi ham tørre flere spillere. Her kan man tale om at blive overrasket eller imponeret over en debut.
To år senere, som 19 årig i El Clasico, sker det her så: