Kort æra afsluttet med storsejr

11 år 2 måneder siden #13 af M_linding
Inspektøren

Bliver du betalt for at markedsføre Lionel Messi, eller hvordan hænger det sammen?

Jeg har aldrig før oplevet en, som bruger meget tid og energi på at køre sin egen lille anti-Ronaldo-pro-Messi-kampagne...

Kom nu videre i teksten man....;-)
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved M_linding.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Daniel, Kassow-Rossing, Dios, Real HWL, madrid2000, Macon, Roesen7, Gribben og 11 flere

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 2 måneder siden #14 af Daniel

M_linding skrev: Inspektøren

Bliver du betalt for at markedsføre Lionel Messi, eller hvordan hænger det sammen?

Jeg har aldrig før oplevet en, som bruger meget tid og energi på at køre sin egen lille anti-Ronaldo-pro-Messi-kampagne...

Du kom mig i forkøbet - det er næsten sygeligt!

Hvor svært kan det være at forholde sig til en ung guts debut uden at skulle inddrage Messi?
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real HWL, madrid2000, Zyconith, Kaká8, andreashn

11 år 2 måneder siden #15 af MadridistaPorVida

Inspektøren skrev: "Et vildt overblik" haha.

Seriøst, tror du han er Messi eller et eller andet? "Et vildt overblik..."

Han viste sgu da på ingen måde, at han har et vildt overblik. Slap nu af, for helvede.

Lad os lige falde lidt ned på jorden igen. Han er 16 år gammel, han erstattede CR7 og løb rundt og var med i nogle seksvenser. Det var det.

Men det er da egentlig lidt sjovt at tænke på, at han ikke er god nok til at starte inde for vores reserver der spiller i en af de tredje bedste rækker, men, at man alligevel finder plads til ham på bænken vores vores første hold, Real Madrid CF. Er jeg den eneste der kan lugte markedsføring og salg af trøjer i Norge?

Jeg har sagt det før og jeg siger det gerne igen. Ødegaard skal have lov til at spille for vores hold, men han skal gøre sig fortjent til det og han skal arbejde hårdt, ligesom sine kollegaer fra Castilla. Forhåbentlig stopper han også med at træne sammen med første holdet og i stedet tænker på sin karriere og udvikling og i stedet begynder at træne med sin jævnaldrene og spillerne, som han skal spille kamp med hver weekend, for ellers er jeg bange for, at han ender med at blive en Adu 2.0

Vil man i øvrigt se god teknik fra en 17 årig spiller på sin debut, så tjek lige den her video:

Allerede på sin debut, ser vi ham tørre flere spillere. Her kan man tale om at blive overrasket eller imponeret over en debut.

To år senere, som 19 årig i El Clasico, sker det her så:

Tørre flere spillere... Hvis du absolut vil sammenligne deres debut. Så synes jeg sjovt nok at Ødegaard faktis klare sig bedre. Messi får 2 succesfulde driblinger ellers mister han den ved at prøve de andre gange. Ødegaard derimod mister den 1 gang i hele kampen på en aflevering som ikke så helt dum ud og som kroos ikke lig havde forventet. Han er milli meter for at få skaffet sig en assist som egentlig går ind igen det er få cm offside. Og igen var han tæt på en assist til Jese, som hvis havde været CR7 nok havde fået skaffet sig en assist der. Så ser ikke lig din pointe i at hate en der spillede bedre end Messi på debut kampen og som er yngre. Sku da havde gået til Louis Nielsen

HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved MadridistaPorVida.
Følgende bruger(e) sagde tak: Rogoshin, Kroos

11 år 2 måneder siden #16 af Sahinovic

Inspektøren skrev: "Et vildt overblik" haha.

Seriøst, tror du han er Messi eller et eller andet? "Et vildt overblik..."

Han viste sgu da på ingen måde, at han har et vildt overblik. Slap nu af, for helvede.

Lad os lige falde lidt ned på jorden igen. Han er 16 år gammel, han erstattede CR7 og løb rundt og var med i nogle seksvenser. Det var det.

Men det er da egentlig lidt sjovt at tænke på, at han ikke er god nok til at starte inde for vores reserver der spiller i en af de tredje bedste rækker, men, at man alligevel finder plads til ham på bænken vores vores første hold, Real Madrid CF. Er jeg den eneste der kan lugte markedsføring og salg af trøjer i Norge?

Jeg har sagt det før og jeg siger det gerne igen. Ødegaard skal have lov til at spille for vores hold, men han skal gøre sig fortjent til det og han skal arbejde hårdt, ligesom sine kollegaer fra Castilla. Forhåbentlig stopper han også med at træne sammen med første holdet og i stedet tænker på sin karriere og udvikling og i stedet begynder at træne med sin jævnaldrene og spillerne, som han skal spille kamp med hver weekend, for ellers er jeg bange for, at han ender med at blive en Adu 2.0

Vil man i øvrigt se god teknik fra en 17 årig spiller på sin debut, så tjek lige den her video:

Allerede på sin debut, ser vi ham tørre flere spillere. Her kan man tale om at blive overrasket eller imponeret over en debut.

To år senere, som 19 årig i El Clasico, sker det her så:

Jeg er målløs.

Vi har med en 16-årig at gøre som fik sin første kamp for Real Madrid, hvad havde du forventet? En kommentar som ''vildt overblik haha'' er så upassende som noget kan blive, og at du inddrager Messi og skriver ''tror du han er Messi'', som om det kun er Messi som har et godt overblik på en fodboldbane?

Han havde et par gode aktioner igår, og jeg personligt kunne godt da lide da han valgte at gå dybt og føre bolden frem som bindeleddet mellem hver pasning. Udover det så var han overraskende rolig da han havde bolden i fødderne og det er kun godt.

Så tag den nu med ro.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Kassow-Rossing, Real HWL, madrid2000, andreashn

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #17 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Kort æra afsluttet med storsejr

Klarer han det ikke fint selv :) ?

Grunden til at jeg valgte at inddrage Messi i debatten, var nu mere bare for at drage en parallel mellem hans og nordmandens debut.

Men alle jer der følte sig stødt over min sammenligning, vil jeg gerne undskylde overfor.

• Ikertheman
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #18 af Ikertheman
Besvaret af Ikertheman på emne Kort æra afsluttet med storsejr

Inspektøren skrev:

Klarer han det ikke fint selv :) ?

Grunden til at jeg valgte at inddrage Messi i debatten, var nu mere bare for at drage en parallel mellem hans og nordmandens debut.

Men alle jer der følte sig stødt over min sammenligning, vil jeg gerne undskylde overfor.

Jeg følte mig ikke stødt, men det er trættende at høre på i længden.......
Det er selvfølgelig begrænset, hvad man kan konkludere ud fra 30 min spilletid i sæsonens sidste kamp, men jeg tror/håber/ser potentiale i knægten..

• FigoJensen
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #19 af FigoJensen
Besvaret af FigoJensen på emne Kort æra afsluttet med storsejr

Inspektøren skrev: Men det er da egentlig lidt sjovt at tænke på, at han ikke er god nok til at starte inde for vores reserver der spiller i en af de tredje bedste rækker, men, at man alligevel finder plads til ham på bænken vores vores første hold, Real Madrid CF. Er jeg den eneste der kan lugte markedsføring og salg af trøjer i Norge?

Tvivler stærkt på, at det skulle være årsagen til hans debut. Salg af merchandise i Norge kan vel dårligt betale morgenbrød til spillertruppen :-) Er ikke i tvivl om, at Ødegaard's manglende optrædener for Castilla er af politiske årsager, da der tilsyneladende er gnidninger internt i truppen, da han ikke træner med andetholdet, men førsteholdet. Alle ved jo, at han er god nok til Castilla-holdet. Dem som har spillet på holdet i løbet af sæsonen har præsteret elendigt, hvilket deres placering i ligaen også konkluderer.

11 år 2 måneder siden #20 af Shevchenko
Hvor er det fedt at vores stortalent Ødegaard allerede bliver sammenlignet med Messi. Nuvel, det var for at sætte ham i negativt lys, men det siger altså noget om hvor stort potentiale denne knægt har. Ender han med at blive den spiller i Madrids historie med flest assists, så vil jeg ikke på ingen måde blive overrasket. Han har en fantastisk forståelse for at sætte sine medspillere op til en scoring.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 2 måneder siden #21 af Pelle

Shevchenko skrev: Hvor er det fedt at vores stortalent Ødegaard allerede bliver sammenlignet med Messi. Nuvel, det var for at sætte ham i negativt lys, men det siger altså noget om hvor stort potentiale denne knægt har. Ender han med at blive den spiller i Madrids historie med flest assists, så vil jeg ikke på ingen måde blive overrasket. Han har en fantastisk forståelse for at sætte sine medspillere op til en scoring.

Jeg er ked af at ødelægge den gode stemning, men nu må galskaben simpelthen stoppe. Vi kan på ingen måde have en indikation af, hvilket niveau Ødegaard befinder sig på, på baggrund af en - for begge parter - ligegyldig kamp. Ødegaard spillede fint, men come on.. Der var jo intet ekstraordinært, hvilket da også ville være fuldstændig absurd.
Hvordan kan du ikke blive overrasket, hvis han bliver den spiller i Madrids historie med flest assists? Fordi han spillede Chicharito fri i en offside mod et ikke-eksisterende forsvar?
Jeg forstår godt, at vi Madrid fans har et kæmpe behov for at få en spiller a la Messi, men Ødegaard er slet, slet ikke der endnu, hvor man overhovedet kan begynde at sammenligne de to. Giv drengen nogle år og lad ham modnes stille og roligt. Og lad os så håbe på, at vi får vores egen lille magiker.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #22 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Kort æra afsluttet med storsejr
Hvad er chancen for at den næste store verdensstjerne skulle komme fra Norge? De har aldrig haft en spiller i verdensklasse, så det ville da være pudsigt hvis det lige skulle være Ødegaard der bryder "stimen". Han bliver sikkert en fin spiller, men den næste Messi? Næppe.

11 år 2 måneder siden #23 af Shevchenko

Pelle skrev:

Shevchenko skrev: Hvor er det fedt at vores stortalent Ødegaard allerede bliver sammenlignet med Messi. Nuvel, det var for at sætte ham i negativt lys, men det siger altså noget om hvor stort potentiale denne knægt har. Ender han med at blive den spiller i Madrids historie med flest assists, så vil jeg ikke på ingen måde blive overrasket. Han har en fantastisk forståelse for at sætte sine medspillere op til en scoring.

Jeg er ked af at ødelægge den gode stemning, men nu må galskaben simpelthen stoppe. Vi kan på ingen måde have en indikation af, hvilket niveau Ødegaard befinder sig på, på baggrund af en - for begge parter - ligegyldig kamp. Ødegaard spillede fint, men come on.. Der var jo intet ekstraordinært, hvilket da også ville være fuldstændig absurd.
Hvordan kan du ikke blive overrasket, hvis han bliver den spiller i Madrids historie med flest assists? Fordi han spillede Chicharito fri i en offside mod et ikke-eksisterende forsvar?
Jeg forstår godt, at vi Madrid fans har et kæmpe behov for at få en spiller a la Messi, men Ødegaard er slet, slet ikke der endnu, hvor man overhovedet kan begynde at sammenligne de to. Giv drengen nogle år og lad ham modnes stille og roligt. Og lad os så håbe på, at vi får vores egen lille magiker.

Nu var det ikke mig selv der sammenlignede Ødegaards debut med Messis, men derimod Inspektøren.
Jeg synes det er ekstraordinært at få debut på Real Madrids førstehold som 16årig, den yngste nogensinde. Det samme gælder for at spille godt I Norges bedste liga som 15årig, knægten er endda ved at blive fast mand på deres landshold. Så vidt jeg ved er der ikke andre 16årige dette sker for, ret mig dog hvis jeg her tager fejl. Men det er altså delvist disse grunde til at han bliver betragtet som verdens største fodboldtalen på tværs af ungdomsårrækkerne.

Nej, jeg vil ikke blive overrasket hvis han endte med flest assists i Reals historie, dette bygger dog ikke på én frispilning til Chicharito i hans debut kamp. Det bygger derimod på hans evne og forståelse, som han også viste i fritsspilningen til Chicha, for at trække forsvarets fokus væk fra den retning han ender at spille bolden. Hvis du ser hans highligst fra hans tid i Norge og Castilla, så vil du også se at han gør dette enormt ofte med success. Totalt set er hans bevælgelselmønster og spilforståelse helt i top, dette er også grunden til at han, på trods af den manglende fysik, kan spille med på et niveau som ingen anden 16årig i verden kan på.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Shevchenko.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 2 måneder siden #24 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Kort æra afsluttet med storsejr
Slap af folkens.. Når folk mener han gjorde det fantastisk, kunne det ikke tænkes at det netop fordi han kun er 16? Det er klart, at havde en hver anden præsteret sådan, havde man ikke engang tænkt over det, men han klarede nok forventningerne ift en 16 årig. Med mindre nogen af jer selvølgelig regnede med et hattrick, 2 assists og Messi-driblinger.. så må I stå til regning for det.

Leveret af Kunena Forum