ABC: Real Madrid og Ramos fortsat uenige - trods fælles ønske om forlængelse

11 år 1 måned siden #1 af Siempre Madrid

Ifølge spanske ABC har både Real Madrid og Sergio Ramos en interesse i at forlænge den nuværende kontrakt, men udgangspunktet hos parterne er vidt forskelligt og derfor er forhandlingerne lige nu i et dødvande.

Sergio Ramos ønsker nemlig at blive belønnet for at være en fundamental spiller for klubben og derfor ønsker han angiveligt en årsløn på 10 millioner € netto, men det ligger et langt stykke fra Real Madrids politik i forhold til lønninger af forsvarsspillere, som alle dage har rangeret lavere end offensive midtbanespillere og angribere i klubben.

Real Madrid ønsker i stedet at sikre Sergio Ramos på en kontrakt af 5 års varighed og med en årsløn på 6 millioner € netto hvert år og det er en kontrakt, som er bedre end eksempelvis Iker Casillas´, som i de kommende år går ned i løn hvert år, selv om Casillas vil tjene mere i perioden.

Sergio Ramos er dog ikke enig i klubbens måde at håndtere sagen på og derfor er man heller ikke på forhånd afvisende over for klubber som Manchester City og Paris SG, som har vist interesse i den stærke forsvarer.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 1 måned siden #2 af Raul7-2880
Vigtig spiller, men han er bestemt ikke uerstattelig. Mener ikke at klubben skal ændre deres politik i forhold til lønninger for at beholde en spiller som er blandt de mest overvurderet forsvarsspiller i nyere tid.

11 år 1 måned siden #3 af Kroos

Raul7-2880 skrev: ...en spiller som er blandt de mest overvurderet forsvarsspiller i nyere tid.

Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Kroos.

11 år 1 måned siden #4 af Dios

Raul7-2880 skrev: Vigtig spiller, men han er bestemt ikke uerstattelig. Mener ikke at klubben skal ændre deres politik i forhold til lønninger for at beholde en spiller som er blandt de mest overvurderet forsvarsspiller i nyere tid.

Tildels enig. Det er en fantastisk forældet model vi arbejder efter. En forsvarspiller burde være ligeså vigtig som en offensiv spiller. Det er på tide vi også værdsætter de defensive spillere. Ramos skal have en løn som afspejler hans rolle i Real Madrid. Den skal ikke afspejle hans position på banen!
Jeg er dog helt enig i, at han er overvurderet, og jeg kaldte ham selv den mest overvurderede forsvarspiller i nyere tid.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

11 år 1 måned siden #5 af SR4
6 mio euro er jo en joke

Man var villig til at sprænge skalaen med spillere som James og Bale, men når det handler om Ramos, så kører man pludset en sund politik med lave lønninger til forsvarsspillere?
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

11 år 1 måned siden #6 af Daniel

SR4 skrev: 6 mio euro er jo en joke

Man var villig til at sprænge skalaen med spillere som James og Bale, men når det handler om Ramos, så kører man pludset en sund politik med lave lønninger til forsvarsspillere?

Endelig noget konstruktivt i denne sag. Tak, SR4!
Følgende bruger(e) sagde tak: SR4

11 år 1 måned siden #7 af Sahinovic
Sælg og køb Thiago Silva eller en anden god forsvarsspiller.

Er ret sikker på at Manchester City vil give en stor pose penge for ham, han vil indgå et fint match med Demichelis.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Sahinovic.

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #8 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne ABC: Real Madrid og Ramos fortsat uenige -

Sahinovic skrev: Sælg og køb Thiago Silva eller en anden god forsvarsspiller.

Er ret sikker på at Manchester City vil give en stor pose penge for ham, han vil indgå et fint match med Demichelis.

Er Thiago Silva da billigere?
Jeg kender ikke til hans løn i PSG, men jeg kunne godt forstille mig, at han får en bedre løn end hvad han ville få i Real Madrid.

Jeg fandt lige denne oversigt. Jeg ved ikke lige hvor valid den er. Men Thiago Silva får jf. linket forneden,
en.africatopsports.com/2013/08/23/psg-th...f-2-5-million-euros/
Og en oversigt over brasilianere med bl.a. Marcelo:
www.tsmplug.com/richlist/highest-paid-brazilian-players/

Sorry mit sidespor. Men det var mere for at fremhæve at Ramos nok ikke bliver erstattet af Silva, mht. til Silva's løn.
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved JJ-86.

11 år 1 måned siden #9 af Siempre Madrid
Er vi ikke på vej over åen efter vand, hvis vi henter Thiago Silva som afløser for Ramos?

Han er ikke markant bedre og hvorfor betale gigantkassen for en spiller, som er 1½ år ældre end Ramos.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Pelle, JJ-86

11 år 1 måned siden #10 af Sahinovic

Siempre Madrid skrev: Er vi ikke på vej over åen efter vand, hvis vi henter Thiago Silva som afløser for Ramos?

Han er ikke markant bedre og hvorfor betale gigantkassen for en spiller, som er 1½ år ældre end Ramos.

Vidste godt nok ikke han var 30 år, min fejl.

Synes dog han er en klasse bedre end Ramos hvad angår det defensive arbejde og stabilitet, udover det så får han ikke hjerneblødninger hvilket er et stort plus i min bog.

Men så holder jeg mit til ''Sælg og køb Thiago Silva eller en anden god forsvarsspiller.''

Florentino Pérez

11 år 1 måned siden #11 af Kassow-Rossing
Jeg forstår ikke logikken i at sælge en spiller man ikke engang ved hvad man kan få får.

Hvis vi får et bud på 50 mio Euro, så sælger vi selvfølgelig... Får vi et bud på 10 mio Euro, sælger vi selvfølgelig ikke...

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

11 år 1 måned siden #12 af raul7=kongen
Ramos er vice-anfører, helt tydeligt glad for klubben(trods uenighed om løn, er det ret tydeligt at han elsker byen og klubben), har vundet VM, EM x2, CL, CpR x2, La Liga x3 og det løse.

Persongligt har Ramos været på årets hold i verden x5, årets hold hos UEFA x4, været årets forsvarsspiller i La Liga x3 og været udtaget til henholdsvis EM og VMs bedste hold.

Ja, Ramos har sine udfald, men han er stadig blot 29, hvilket vil sige han først nu bør være på vej ind i sin stærkeste periode som forsvarsspiller(hvilket måske kunne betyde færre hjerneblødninger og lidt mere ro, det sker tit omkring de 30 for defensiv-spillere) og han er en af de helt store kulturbærere i truppen.

Jeg skal indrømme, at jeg ofte har været frustreret over Ramos, men når man mener at han er typen "man bare sælger og erstatter", så lever man i mit univers i en Football Manager-verden, hvor det ikke er vigtigt med kulturbærere, erfaring, rutine og stabilitet. Når man tilmed mener, at en mand med Ramos' CV blot kan erstattes af "en god forsvarsspiller", så fristes jeg blot til at spørge: Hvem?
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved raul7=kongen.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Dios, Vildfaren, JimmyBroe, andreashn, MMM, El Rojo, Pelle, JJ-86

Leveret af Kunena Forum