Sport Mediaset: Benítez vil have Mauro Icardi

11 år 1 måned siden #13 af SR4

raul7=kongen skrev: Hvordan ødelægger man en fodboldspiller?

Hvis man køber et stort talent og nægter ham regelmæssig spilletid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 1 måned siden #14 af Kassow-Rossing
Nej så har han ødelagt sig selv. Hvis han er god nok, så får han også spilletid.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

11 år 1 måned siden #15 af ChrillRM14

Kassow-Rossing skrev: Nej så har han ødelagt sig selv. Hvis han er god nok, så får han også spilletid.

Der er jeg faktisk uenig - du kan sagtens købe et stort talent, men "misbruge" hans potentiale, dvs klubben formår ikke at udnytte potentialet hos den givne spiller. Der skal dertil være et træningsmiljø, der favner spilleren ordenligt osv. Nu har jeg aldrig været professionel fodboldtræner, men der er vist snesevis med parametre, der spiller ind, når man taler om, at et talent kan få lov at udvikle sig :P

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

11 år 1 måned siden #16 af Kassow-Rossing
Men det bliver aldrig klubben, der ødelægger en fodboldspiller. Spilleren har selv ansvar for sin karriere.

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

11 år 1 måned siden #17 af SR4

Kassow-Rossing skrev: Men det bliver aldrig klubben, der ødelægger en fodboldspiller. Spilleren har selv ansvar for sin karriere.

Det passer ikke. Eks. var der en regel i denne sæson at Bale ALTID var foran Isco i køen om spilletid UANSET præstationer, så det var kun pga skader Isco overhoved fik spilletid. Og han præsterede i store dele af sæsonen langt bedre end Bale, men så snart Bale var tilbage for en skade, var Isco ude af startopstillingen igen.

Så jo der kan sagtens være eksempler af talenter, der ikke får den spilletid de fortjener. Men ja det sker faktisk ikke særlig tit som folk vil have det til at lyde. Det er kun i denne sæson jeg synes det. Ellers har de talenter, der aldrig slog igennem her, bare aldrig været gode nok.

11 år 1 måned siden #18 af Daniel

SR4 skrev:

Kassow-Rossing skrev: Men det bliver aldrig klubben, der ødelægger en fodboldspiller. Spilleren har selv ansvar for sin karriere.

Det passer ikke. Eks. var der en regel i denne sæson at Bale ALTID var foran Isco i køen om spilletid UANSET præstationer, så det var kun pga skader Isco overhoved fik spilletid. Og han præsterede i store dele af sæsonen langt bedre end Bale, men så snart Bale var tilbage for en skade, var Isco ude af startopstillingen igen.

Så jo der kan sagtens være eksempler af talenter, der ikke får den spilletid de fortjener. Men ja det sker faktisk ikke særlig tit som folk vil have det til at lyde. Det er kun i denne sæson jeg synes det. Ellers har de talenter, der aldrig slog igennem her, bare aldrig været gode nok.

Det er slet ikke Kassows pointe!

Hvis man som en 21-årig skifter sine ydmyge græsgange ud med de kongelige græstrå på Bernabeu, vælger man automatisk at nedprioritere spilletid - man kan simpelthen ikke forvente 60 min. pr. kamp. Uagtet sit talent.

Jeg vil tage fat i tre andre eksempler: Gago, Higuain og Marcelo. De skiftede alle tre til Real Madrid på det rigtige tidspunkt. Vi var ikke blandt Europas bedste hold på daværende tidspunkt og truppen var langt fra verdensklasse. De fik alle tre oceaner af spilletid i en ung alder, to af dem udviklede sig til verdensklassespillere. Det var gode karrierevalg, formentlig i samarbejde med en agent eller andet, hvor penge ikke var det essentielle.

Varane var, og er, et kæmpetalent. Han er et godt eksempel på, at tålmodighed og hårdt arbejde kulminerer med gode præstationer på banen, som giver tillid omkring sig - han er fast mand næste sæson.

Nej, hvis man som stort talent VIL have spilletid, skal man ikke skifte til en klub, hvor der vrimler med verdensklassespillere, men snarere til en klub under det lag - deraf ansvar
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, M_linding, Kassow-Rossing, Real HWL, Pelle

11 år 1 måned siden #19 af Kassow-Rossing
Tak.

Og så vil jeg tilføje at Isco havde haft en nedgående formkurve i mange spillerunder op til Bales tilbagekomst. Det var kun naturligt at sætte den dårligste mand på bænken for at give chancen til en ny.

Nedadgående? Nedgående? Nedadgående forkurve! :D

Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Kassow-Rossing.

11 år 1 måned siden #20 af Neye

SR4 skrev:

Jeg synes du har ret i tilfældet Isco men det er en lidt anden problematik. Han beviste netop sit værd over en hel sæson og fik af Ancelotti den ene garanti efter den anden men præsidenten ville noget andet. Det er nu op til Isco selv at vurdere hvad der tjener ham bedst. Han ved han altid vil blive fravalgt i forhold til James og Bale - så han må gøre sig et valg. Og jeg er sikker på han overvejer det i disse dage og uger og jeg tror det alene afhænger af hvad Rafa kan overbevise ham om. Og her nytter det ikke at love mere end de kan holde, for så står Isco bare af til december.

Iscos store fremtid afhænger af spilletid, så han har ikke "råd" til at blive i Real, hvis ikke han får garanti for (meget) spilletid.
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Neye.

11 år 1 måned siden #21 af Abefar

Så ensidigt kan det ikke stilles op. Jeg er enig i, at størstedelen af ansvaret ligger hos spilleren selv, men klubben bærer skam også et ansvar i at få deres talenter til at præstere bedst muligt. Alle spillere skal behandles forskelligt. Det er ofte set, at et talent ikke slår igennem i en klub, skifter, og får succes andetsteds. Der kunne den sælgende klub muligvis have gjort tingene anderledes i at få talentet til at "præstere", når talentet i en anden klub indfrier sit potentiale.

For mig virker det som en helgardering. Det kan aldrig være Real Madrids skyld, at deres talenter ikke slår igennem. Det er udelukkende deres egen skyld, da de simpelthen ikke har haft niveauet.

Svar mig da på spørgsmålet: hvordan kan det være at Barca har spyttet verdensklassespillere ud på stribe fra La Masia, mens det er sparsomt med verdensklassespillere der er kommet op gennem Real Madrids ungdomssystem og har fået succes på 1. holdet, på trods af, at holdene fra La Masia og La Fabrica ofte ligger side om side i tabellen og spiller lige op med hinanden?

11 år 1 måned siden #22 af Gribben

Abefar skrev:

Så ensidigt kan det ikke stilles op. Jeg er enig i, at størstedelen af ansvaret ligger hos spilleren selv, men klubben bærer skam også et ansvar i at få deres talenter til at præstere bedst muligt. Alle spillere skal behandles forskelligt. Det er ofte set, at et talent ikke slår igennem i en klub, skifter, og får succes andetsteds. Der kunne den sælgende klub muligvis have gjort tingene anderledes i at få talentet til at "præstere", når talentet i en anden klub indfrier sit potentiale.

For mig virker det som en helgardering. Det kan aldrig være Real Madrids skyld, at deres talenter ikke slår igennem. Det er udelukkende deres egen skyld, da de simpelthen ikke har haft niveauet.

Svar mig da på spørgsmålet: hvordan kan det være at Barca har spyttet verdensklassespillere ud på stribe fra La Masia, mens det er sparsomt med verdensklassespillere der er kommet op gennem Real Madrids ungdomssystem og har fået succes på 1. holdet, på trods af, at holdene fra La Masia og La Fabrica ofte ligger side om side i tabellen og spiller lige op med hinanden?

Hvor mange "verdensklassespillere på stribe" har Barcelona spyttet ud tll deres førstehold siden 27 årige Pedro, som man vel efterhånden dårligt nok kan kalde verdensklassespiller heller?
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Daniel, SR4, Vinícius

11 år 1 måned siden #23 af Abefar

Gribben skrev:

Abefar skrev:

Hvor mange "verdensklassespillere på stribe" har Barcelona spyttet ud tll deres førstehold siden 27 årige Pedro, som man vel efterhånden dårligt nok kan kalde verdensklassespiller heller?

Xavi, Iniesta, Messi, Alba, Busquets, Valdes, Pique, Pedro, Fabregas. Barca har for ikke længe siden formået at stille en start 11 udelukkende med spillere der er kommet fra La Masia.

Derudover står der nogle på spring: Bartra, Roberto, Adama, Grimaldo, Samper, Munir og Sandro. De er ikke verdensklasse (endnu), men det kan de stadig nå at blive. Man skal også huske på, at de etablerede stjerner fra La Masia ikke er specielt gamle endnu (pånær Xavi og Ini).

Dette var dog ikke så meget en Barca vs Real diskussion, men mere et eksempel for at fremhæve min pointe.

11 år 1 måned siden #24 af Gribben
Det her er jo en ældgammel diskussion, som ingen af os vil kunne bidrage med ret meget nyt til. Barcelona havde en fantastisk generation, hvis lige ikke er set hverken før eller siden, men som nu er ved at være oppe i årene og som ikke har fået tilført nyt blod fra La Masia i snart mange år, hvilket bare var min pointe. Alba tæller ikke rigtig. Han forlod Barcelona som 16årig og kom først tilbage, da han tilfældigvis havde slået igennem et andet sted.

Ingen ved hvordan de unge spillere, du nævner, vil klare sig. De er da givetvis alle talentfulde, men deres primære bedrift har vel mest været at rykke ned med et brag med andetholdet. Og der i hvert fald ingen af dem, som er spået en lige så stor fremtid, som Bojan blev i sin tid, og han kæmper i dag om en startplads Stoke.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

Leveret af Kunena Forum