Sport Mediaset: Benítez vil have Mauro Icardi

11 år 1 måned siden #25 af Kassow-Rossing

Abefar skrev:

Kassow-Rossing skrev: Men det bliver aldrig klubben, der ødelægger en fodboldspiller. Spilleren har selv ansvar for sin karriere.

Så ensidigt kan det ikke stilles op. Jeg er enig i, at størstedelen af ansvaret ligger hos spilleren selv, men klubben bærer skam også et ansvar i at få deres talenter til at præstere bedst muligt. Alle spillere skal behandles forskelligt. Det er ofte set, at et talent ikke slår igennem i en klub, skifter, og får succes andetsteds. Der kunne den sælgende klub muligvis have gjort tingene anderledes i at få talentet til at "præstere", når talentet i en anden klub indfrier sit potentiale.

For mig virker det som en helgardering. Det kan aldrig være Real Madrids skyld, at deres talenter ikke slår igennem. Det er udelukkende deres egen skyld, da de simpelthen ikke har haft niveauet.

Jeg er helt enig her. Jeg skulle ikke have formuleret mig så firkantet. Jeg har valgt at fjerne dit spørgsmål fra citatet, fordi jeg ikke synes det er relevant for pointen.

Mht spørgsmålet så har Barcelona ikke produceret en eneste stjerne fra La Masia siden Pedro. Eller måske en? Real Madrid var også skarpe på talenter engang, men sådan noget går vel op og ned. I øjeblikket har vi Carvajal, Casillas, Jesé, Casemiro og Nacho der har spillet i La Fabrika. Ret mig hvis jeg tager fejl.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 1 måned siden #26 af SR4

Kassow-Rossing skrev: Tak.

Og så vil jeg tilføje at Isco havde haft en nedgående formkurve i mange spillerunder op til Bales tilbagekomst. Det var kun naturligt at sætte den dårligste mand på bænken for at give chancen til en ny.

Nedadgående? Nedgående? Nedadgående forkurve! :D

Arrh er man ikke en anelse naiv hvis man tror Isco nogensinde havde chancen for at slå Bale af startopstillingen uanset præstationer? :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe

11 år 1 måned siden #27 af SR4

Daniel skrev:

SR4 skrev:

Kassow-Rossing skrev: Men det bliver aldrig klubben, der ødelægger en fodboldspiller. Spilleren har selv ansvar for sin karriere.

Det passer ikke. Eks. var der en regel i denne sæson at Bale ALTID var foran Isco i køen om spilletid UANSET præstationer, så det var kun pga skader Isco overhoved fik spilletid. Og han præsterede i store dele af sæsonen langt bedre end Bale, men så snart Bale var tilbage for en skade, var Isco ude af startopstillingen igen.

Så jo der kan sagtens være eksempler af talenter, der ikke får den spilletid de fortjener. Men ja det sker faktisk ikke særlig tit som folk vil have det til at lyde. Det er kun i denne sæson jeg synes det. Ellers har de talenter, der aldrig slog igennem her, bare aldrig været gode nok.

Det er slet ikke Kassows pointe!

Hvis man som en 21-årig skifter sine ydmyge græsgange ud med de kongelige græstrå på Bernabeu, vælger man automatisk at nedprioritere spilletid - man kan simpelthen ikke forvente 60 min. pr. kamp. Uagtet sit talent.

Jeg vil tage fat i tre andre eksempler: Gago, Higuain og Marcelo. De skiftede alle tre til Real Madrid på det rigtige tidspunkt. Vi var ikke blandt Europas bedste hold på daværende tidspunkt og truppen var langt fra verdensklasse. De fik alle tre oceaner af spilletid i en ung alder, to af dem udviklede sig til verdensklassespillere. Det var gode karrierevalg, formentlig i samarbejde med en agent eller andet, hvor penge ikke var det essentielle.

Varane var, og er, et kæmpetalent. Han er et godt eksempel på, at tålmodighed og hårdt arbejde kulminerer med gode præstationer på banen, som giver tillid omkring sig - han er fast mand næste sæson.

Nej, hvis man som stort talent VIL have spilletid, skal man ikke skifte til en klub, hvor der vrimler med verdensklassespillere, men snarere til en klub under det lag - deraf ansvar

Så hvis et storttalent som eks. Isco skifter til en klub med verdensklassestjerner fordi han er modig og tør kæmpe med de bedste og faktisk til tider gør det bedre end Bale, så er det alligevel hans skyld, når han ikke starter inde? Så han må ikke spille i Real og regne med fast spilletid ALENE fordi han er yngre og koster mindre? Så han skal vente til han bliver 28, bliver købt for 100 mio og så BAGEFTER kan man snakke om fast spilletid i Real?

11 år 1 måned siden #28 af SR4

Neye skrev:

SR4 skrev:

Det passer ikke. Eks. var der en regel i denne sæson at Bale ALTID var foran Isco i køen om spilletid UANSET præstationer, så det var kun pga skader Isco overhoved fik spilletid. Og han præsterede i store dele af sæsonen langt bedre end Bale, men så snart Bale var tilbage for en skade, var Isco ude af startopstillingen igen.

Så jo der kan sagtens være eksempler af talenter, der ikke får den spilletid de fortjener. Men ja det sker faktisk ikke særlig tit som folk vil have det til at lyde. Det er kun i denne sæson jeg synes det. Ellers har de talenter, der aldrig slog igennem her, bare aldrig været gode nok.

Jeg synes du har ret i tilfældet Isco men det er en lidt anden problematik. Han beviste netop sit værd over en hel sæson og fik af Ancelotti den ene garanti efter den anden men præsidenten ville noget andet. Det er nu op til Isco selv at vurdere hvad der tjener ham bedst. Han ved han altid vil blive fravalgt i forhold til James og Bale - så han må gøre sig et valg. Og jeg er sikker på han overvejer det i disse dage og uger og jeg tror det alene afhænger af hvad Rafa kan overbevise ham om. Og her nytter det ikke at love mere end de kan holde, for så står Isco bare af til december.

Iscos store fremtid afhænger af spilletid, så han har ikke "råd" til at blive i Real, hvis ikke han får garanti for (meget) spilletid.

Nu er spillere jo ikke bare robotter, der kan skifte klub og by som de vil. Jeg er ret sikker på at Isco regnede med han skulle spille så længe han præsterede og så er det altså ikke let for ham bare lige at skifte klub, fordi præsidenten styre startopstillingen. Her må man gerne skyde en stor del af skylden på klubben end på spilleren.

11 år 1 måned siden #29 af SR4

Abefar skrev:

Gribben skrev:

Abefar skrev:

Så ensidigt kan det ikke stilles op. Jeg er enig i, at størstedelen af ansvaret ligger hos spilleren selv, men klubben bærer skam også et ansvar i at få deres talenter til at præstere bedst muligt. Alle spillere skal behandles forskelligt. Det er ofte set, at et talent ikke slår igennem i en klub, skifter, og får succes andetsteds. Der kunne den sælgende klub muligvis have gjort tingene anderledes i at få talentet til at "præstere", når talentet i en anden klub indfrier sit potentiale.

For mig virker det som en helgardering. Det kan aldrig være Real Madrids skyld, at deres talenter ikke slår igennem. Det er udelukkende deres egen skyld, da de simpelthen ikke har haft niveauet.

Svar mig da på spørgsmålet: hvordan kan det være at Barca har spyttet verdensklassespillere ud på stribe fra La Masia, mens det er sparsomt med verdensklassespillere der er kommet op gennem Real Madrids ungdomssystem og har fået succes på 1. holdet, på trods af, at holdene fra La Masia og La Fabrica ofte ligger side om side i tabellen og spiller lige op med hinanden?

Hvor mange "verdensklassespillere på stribe" har Barcelona spyttet ud tll deres førstehold siden 27 årige Pedro, som man vel efterhånden dårligt nok kan kalde verdensklassespiller heller?

Xavi, Iniesta, Messi, Alba, Busquets, Valdes, Pique, Pedro, Fabregas. Barca har for ikke længe siden formået at stille en start 11 udelukkende med spillere der er kommet fra La Masia.

Derudover står der nogle på spring: Bartra, Roberto, Adama, Grimaldo, Samper, Munir og Sandro. De er ikke verdensklasse (endnu), men det kan de stadig nå at blive. Man skal også huske på, at de etablerede stjerner fra La Masia ikke er specielt gamle endnu (pånær Xavi og Ini).

Dette var dog ikke så meget en Barca vs Real diskussion, men mere et eksempel for at fremhæve min pointe.

Fabregas er fra Arsenal. Så kan vi lade fantasien snakke, når de snakker om en der skiftede væk som 15-15 årig som egen avl.

EDIT: Buesquets som er 26 nu er seneste spiller der har slået igennem på førsteholdet. Ellers har Real siden spyttet Carvajal ud. Barca havde en gylden generation, i en årrække og det må man give dem kredit for, men ellers ikke mere. Det er en gåde hvordan Barca stadig roses for at have et så vanvittigt akademi når det seneste år ikke har været mere specialt end hvad man ser i andre klubber.
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved SR4.

11 år 1 måned siden #30 af Neye
@SR4

Det er da klart at han regnede med at spille, når nu træneren konstant forsikrede ham, at kunne han spille, så skulle han spille. Vi er slet ikke uenige der.

Jeg tror nu nok det er muligt at flytte klub, hvis en spiller udtrykker ønske om det. Hvad skal man med en spiller der ikke ønsker klubben og som samtidig er en kæmpe økonomisk gevinst at sælge (står som verdens 14. dyreste spiller)
Isco havde f.eks. fået lov til at flytte, hvis Ancelotti var blevet (tror Isco var rasende på Ancelotti men tror det reelt er Perez der har skylden i klubbens dispositioner med Isco). Nu overvejer han hvad Rafa kan og vil med ham og hvis ikke det bliver tilfredsstillende, så vil han anmode om at skifte klub. Han har flere tilbud og rygter siger sågar, at Perez er begyndt at regne ham som en bytteværdi i forskellige større handler (tror her det handler om Aguero der nu er lukket). Og det må jo være fordi Isco ikke er synderlig imponeret over planerne med ham. Men du har ret, en spiller kan ikke bare flytte uden klubbens velsignelse men igen, hvad skal man med en spiller der ikke trives. Det vil helt sikkert påvirke hans spil og prisen vil dykke.

Personligt mener jeg det er en katastrofe for Real og Isco, hvis ikke Real kører en rotation, der indebærer Isco som en af de bærende kræfter. Han vil uden tvivl være en af verdens bedste på pladsen om ganske få år og jeg glæder mig til at følge ham, uanset hvor han måtte spille. Hvis ikke de vælger den løsning, så ser jeg hellere, at han flytter. Det er både bedst for Isco og bedst for Real.
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Neye.
Følgende bruger(e) sagde tak: SR4

11 år 1 måned siden #31 af Neye
Chelsea & Man City monitor Pepe

Manchester City and Chelsea are keeping tabs on Pepe's situation at Real Madrid as the Portugal international has stalled in his latest contract talks with the Spanish club.

Source: Sunday People
Sunday, June 21, 2015

Gad vide om det ikke er en direkte konsekvens af interessen for Mauro Icardi

11 år 1 måned siden #32 af Pelle

Neye skrev: Chelsea & Man City monitor Pepe

Manchester City and Chelsea are keeping tabs on Pepe's situation at Real Madrid as the Portugal international has stalled in his latest contract talks with the Spanish club.

Sunday, June 21, 2015

Hvilket giver super god mening, når den ene er angriber og den anden er forsvarsspiller. Jeg kan godt forstå, at Pepe tager benene på nakken ;-)

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, asp3200, Daniel, Kassow-Rossing, Dios, JimmyBroe, SR4, Sahinovic

11 år 1 måned siden #33 af Neye

Pelle skrev:

Neye skrev: Chelsea & Man City monitor Pepe

Sunday, June 21, 2015

Hvilket giver super god mening, når den ene er angriber og den anden er forsvarsspiller. Jeg kan godt forstå, at Pepe tager benene på nakken ;-)

LOL Der så jeg vist forkert........ Det var naturligvis Bonucci jeg mente
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

Leveret af Kunena Forum